How to Replace a Well Pump

کاملترین آموزش تصویری تعویض و نصب پمپ آب خانگی

۰
کاملترین آموزش تصویری تعویض و نصب پمپ آب خانگی
امتیاز دهی به نوشته

با افزایش زندگی شهر نشینی، نیاز مردم به آب لوله کشی هم افزایش یافته است. پیش از این محله های قدیمی خانه های کمی داشتند و آب به سادگی در دسترس همه افراد قرار می گرفت. اما امروزه بدون استفاده از پمپ ها، نمی توان آب کافی در منزل داشت. این مسئله برای طبقات بالاتر و آپارتمان های چند طبقه اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به شما روش تعویض و نصب پمپ آب خانگی را آموزش دهیم.

آموزش مراحل نصب نصب پمپ آب و مخزن ذخیره در منزل

How to Replace a Well Pump

اگر در آپارتمان یا مناطق خارج از شهر زندگی می کنید، احتمالا با پمپ آب آشنایی دارید. برای استفاده از آب لوله کشی همواره به فشار قابل قبولی نیاز خواهد بود. پمپ آب قلب سیستم آب رسانی شما می باشد! اگر پمپ آب خانه شما دچار ایراد شده یا به هر دلیلی نیاز به یک پمپ آب دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب می خواهیم مراحل نصب نصب پمپ آب و مخزن ذخیره در منزل را آموزش دهیم.

بخش اول نصب پمپ آب ؛ آماده سازی

اولین بخش از مراحل نصب پمپ آب و مخزن ذخیره مربوط به آماده سازی وسایل و باقی موارد می باشد. ابتدا مطمئن شوید که پمپ مشکل اصلی آب و فشار آب شما است. پیش از این که وارد مراحل نصب پمپ آب شوید، باید بفهمید که مشکل از پمپ هست یا نه! گاهی اوقات مشکلی در لوله ها وجود دارد یا حتی ممکن است افت فشار آب به صورت مقطعی یا منطقه ای باشد. در هر صورت باید مطمئن شوید که پمپ آب شما دچار مشکل است. برای اطمینان از این مسئله می توانید با یک فرد حرفه ای مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

نصب پمپ آب

وقتی از مشکل پمپ آب مطمئن شدید و خواستید پمپ آب جدیدی خریداری کنید، از نوع مناسب پمپ مطلع شوید. میزان آب مصرفی خانه شما و البته طبقه خانه می تواند نقش مهمی در انتخاب نوع پمپ داشته باشد. در صورت نیاز برق خانه را قطع کنید تا بتوانید به آرامی اقدام به نصب پمپ آب کنید. رعایت نکات امنیتی اولین شرط در تمامی کارهای فنی و مخصوصا موارد مرتبط با برق می باشد.

مراحل نصب پمپ آب

بخش دوم نصب پمپ آب؛ تعویض و نصب پمپ آب جدید

ابتدا باید با استفاده از آچار لوله گیر و دیگر آچارهای معمول لوله ها، اقدام به باز کردن پمپ قدیمی کنید. برای نصب پمپ آب در آپارتمان باید بعد از جدا کردن لوله ها، با پیچ گوشتی سیم های مربوط به پمپ و برق را جدا کنید. (توجه کنید که به جز برق، آب خانه هم باید قطع باشد تا امنیت بیشتری داشته باشید).

تعویض پمپ قدیمی

بعد از این که پمپ قبلی را به طور کلی جدا و خارج کردید، باید لوله ها را با نوار تفلون بپوشانید. این کار باعث می شود تا آب از بین لوله و پمپ جدید نشت نکند و مشکلی پیش نیاید. به طور کلی در اکثر تعمیرات مرتبط با آب و لوله ها، باید از نوار تفلون کمک گرفت.

نوار تفلون

سپس با توجه به دفترچه راهنمای پمپ جدید، شروع به نصب آن کنید. بار دیگر باید بخش برق دستگاه را بررسی کنید. پس از اینکه کارتان به پایان رسید، باید شرایط را از ابتدا بررسی کنید تا هیچ اختلال و مشکلی در فرایند تعویض و نصب پمپ آب خانگی شما وجود نداشته باشد.

نصب پمپ آب

بخش سوم نصب پمپ آب؛ نصب مخزن ذخیره آب

برخی پمپ ها نیاز به مخزن روی خود دارند. به طور کلی این مخازن اسامی مختلفی دارند. مخزن پمپ آپ، مخزن تحت فشار بسته، مخزن دیافراگمی و مخزن تحت فشار پمپ آب جزو نام هایی است که به این مخازن نسبت داده می شود. هدف اصلی نصب پمپ آب و مخزن ذخیره آن، افزایش آب ذخیره شده و کاهش نیاز به کارکرد مداوم پمپ می باشد. برای شما هم پیش آمده که صدای مداوم و بی وقفه پمپ آزار دهنده باشد. این مخازن کمی آب در خود ذخیره می کنند تا پمپ همیشه نیاز به فعال بودن نداشته باشد.

نصب مخزن آب

پیش از دانستن طریقه نصب پمپ و مخزن ، باید مطمئن شوید که امکان نصب پمپ آب همراه با مخزن برای شما وجود دارد یا نه. قطعا باید با یک فرد حرفه ای مشورت کنید تا اشتباهی صورت نگیرد. شاید شما اصلا به نصب مخزن نیازی نداشته باشید!

طریقه نصب پمپ و مخزن

این مخزن دارای باد پر فشاری است که آب را با فشار زیاد به داخل لوله ها هدایت می کند. وقتی که شیر آب خانه باز می شود، آب داخل این مخزن تخیله می شود. تا زمانی که تخلیه آب داخل مخزن کامل نشود، آب جدیدی وارد آن نشده و در واقع پمپ کار نمی کند. بنابراین با کمک دفترچه راهنمای پمپ یا حضور یک فرد حرفه ای، پمپ و مخزن را در خانه نصب کنید.

طریقه نصب مخزن

در نهایت بعد از این که نصب پمپ آب را به پایان رساندید، یک دور آن را به صورت امتحانی روشن کنید. اگر پمپ شما سالم باشد، هنگامی که شیر آب باز می شود شروع به فعالیت می کند. اما اگر اختلالی در دستگاه یا نصب شما وجود داشته باشد، احتمالات زیادی برای اختلال وجود دارد. می توانید روش های تعمیر پمپ آب و اختلالات مرتبط با آن را هم در آی آر میکس مطالعه کنید.

نصب پمپ آب

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نگاه مختصری به طریقه نصب پمپ آب خانگی داشتیم و چند نکته بسیار ساده را درباره این بحث فنی به شما ارائه کردیم. اگر شما هم در نصب پمپ آب و موارد مرتبط با آن تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی