Acoustic Guitar Buying Guide

کاملترین راهنمای خرید گیتار بیس کلاسیک برای شروع

۰
کاملترین راهنمای خرید گیتار بیس کلاسیک برای شروع
امتیاز دهی به نوشته

گیتار یکی از مناسب ترین ادوات موسیقی برای شروع نوازندگی است. اگر به موسیقی علاقه مند هستید و می خواهید نواختن را آغاز کنید، گیتار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در این مطلب می خواهیم راهنمای خرید گیتار بیس کلاسیک را به صورت ساده به شما نشان دهیم. با آی آر میکس همراه باشید.

بهترین گیتار برای شروع چیست؟ آموزش نکات مهم در خرید گیتار کلاسیک

Classical Guitar Buying Guide

به طور کلی در بحث راهنمای خرید گیتار باید توجه داشت که میزان مهارت، بودجه و استایل موسیقی شما به چه صورت است. پیش از آن که بخواهید نکات مهم در خرید گیتار کلاسیک را مطالعه کنید و به دنبال خرید گیتار باشید، باید بدانید که چه میزان زمان دارید و می خواهید چه اندازه برای خرید گیتار هزینه کنید. به صورت کلی خرید گیتار کلاسیک علی رغم چیزی که در ظاهر به نظر می رسد، می تواند تجربه سختی باشد.

راهنمای خرید گیتار

سازندگان گیتار از چوب ها، سخت افزار و طراحی های متفاوتی استفاده می کنند. بنابراین عوامل زیادی را هنگام خرید گیتار خوب باید در نظر گرفت. باید توجه داشت که راهنمای خرید گیتار بیشتر از هر چیزی به سلیقه بستگی دارد و شاید نتوان یک گزینه عالی برای تمام افراد مطرح کرد. اما پیش از این که وارد خرید گیتار خوب شوید، باید به ۴ نکته از نکات مهم در خرید گیتار کلاسیک توجه کنید!

هدف و بودجه برای خرید گیتار

اولین مرحله در بحث راهنمای خرید گیتار، تعیین هدف و بودجه است. پیش از این که بخواهید وارد انواع استایل ها و مدل های گیتار شوید، تعیین کنید که از گیتار چه استفاده ای خواهید داشت، چه میزان پول برای آن صرف خواهید کرد و به طور کلی چه هدفی از خرید آن دارید. راهنمای خرید گیتار کلاسیک با تعیین هدف و بودجه آغاز می شود و این نکته از تمامی موارد بعدی مهم تر تلقی می شود.

هدف و بودجه

به عنوان مثال سطح نوازندگی شما در تعیین هدف و بودجه نقش مهمی را بازی می کند. اگر تازه کار هستید و فکر کنسرت برگزار کردن را در سر ندارید، نیازی به هزینه های سنگین نخواهید داشت. طبیعتا اگر نوازنده حرفه ای هستید، باید گیتار بهتری خریداری کنید. پس در این حالت، دانستن راهنمای خرید گیتار اکوستیک برای شما مناسب خواهد بود.

طراحی و ساخت

بعد از این که هدف و بودجه خود را انتخاب کردید، باید به دومین مرحله از راهنمای خرید گیتار برای شروع بپردازید. طراحی و ساخت گیتار دومین قسمت از کار شما خواهد بود، هر چند این قسمت هم نسبتا سلیقه ای می باشد. گیتارها از بخش های مختلفی ساخته می شوند. خرک، هد، سردسته، دسته، فرت، پاشنه، پیک آپ ها و چندین بخش دیگر در تمامی گیتارها وجود دارند. طبیعتا کیفیت و ساخت این اجزا از یک گیتار تا گیتار بعدی متفاوت خواهد بود.

طراحی و ساخت

استایل و صدا

وقتی هدف و ظاهر گیتار مد نظر خود را پیدا کردید، به سومین بخش از راهنمای خرید گیتار می رسید. در این قسمت باید به نوع کار و صدایی که انتظار دارید توجه کنید. به طور کلی گیتارها صداها و استایل های مختلفی را ایجاد می کنند. طول گیتار، نوع سیم ها، نوع چوب و چندین مورد دیگر در تغییر استایل و صدای گیتارها موثر است. اما به طور کلی خرید گیتار برای مبتدی ها چندان به بحث استایل و صدا بستگی ندارد. این طور می توان گفت که با افزایش مهارت است که استایل و صدا برای خرید گیتار خوب حائز اهمیت می شود.

گیتار برای مبتدی ها

راهنمای خرید گیتار : نوع چوب گیتار

پس از این که موارد مهم بالا را پشت سر گذاشتید، به آخرین بخش از راهنمای خرید گیتار برای مبتدی ها می رسید. نوع چوب گیتار تاثیر بسیار مهمی روی کیفیت گیتار و صدایی که از آن خارج می شود خواهد گذاشت. چوب های مختلفی از گذشته تا به امروز در صنعت ساخت گیتار و موسیقی به کار رفته اند. چوب درخت سرو (صدای شفاف و نازک)، چوب درخت آبنوس (ضخیم و صدای قوی)، چوب های هندی و چوب کو (چوب متعلق به هاوایی که تون های میانه را به همراه دارد)، چوب درخت ماهون (چوب متراکم، مناسب برای سبک های کانتری و بلو) و چندین نوع چوب دیگر در بدنه گیتار به کار می روند.

نوع چوب گیتار

نکته: همانطور که ذکر شد، خرید گیتار یک بحث نسبتا سلیقه ای محسوب می شود. طبیعتا گیتارهای با کیفیت هزینه بالاتری هم به همراه خواهند داشت، اما نمی توان گفت که بهترین گیتارها گران ترین ها هستند! در نهایت این سلیقه شما است که نوع گیتار و بهترین گیتار برای شروع را انتخاب می کند.

نکاتی که هنگام خرید گیتار باید به آن توجه داشته باشید

در بحث راهنمای خرید گیتار بیس و انواع دیگر گیتار ها، باید به چند نکته مهم توجه داشت:

  • تاب نداشتن دسته گیتار
  • سالم بودن و صدای طبیعی سیم های گیتار
  • صحیح و سالم بودن ماشین کوک
  • نبودن ترک یا شکستگی در داخل گیتار
  • خرید از مغازه های معتبر (شناخت گیتار اصل از تقلبی کار آسانی نیست)
  • رنگ مناسب (رنگ عادی چوب بیشترین ماندگاری و اصالت را دارد)

راهنمای خرید گیتار بیس

برای خرید گیتار خوب باید به موارد زیادی توجه کرد، اما در ذهن داشته باشید که تقلب در بازار فروش گیتار شدیدا افزایش یافته است. حتما از مغازه های معتبر خریداری کنید و پیش از اقدام به خرید، مشورت زیادی انجام دهید. به مارک یا برند روی گیتارها توجه نکنید. برچسب های تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که هیچ تفاوتی با برندهای اصلی نشان نمی دهند!

راهنمای خرید گیتار

پیشنهاد می شود در پایان مطالعه راهنمای خرید گیتار ، نگاهی هم به مطلب بهترین روش برای آموزش نت های موسیقی بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره راهنمای خرید گیتار بیس کلاسیک برای شروع و نکات مهم در خرید گیتار صحبت کردیم. اگر سابقه نواختن گیتار یا خرید آن را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی