Cool Colors for Bed Rooms

معرفی ۱۹ مورد از بهترین رنگ های مناسب برای اتاق خواب بزرگسالان و کودکان

۱
معرفی ۱۹ مورد از بهترین رنگ های مناسب برای اتاق خواب بزرگسالان و کودکان
نمره 3.7 از 3 رای

رنگ اتاق خواب به لحاظ روانشناسی تاثیر بسزایی روی کودکان، بزرگسالان و روابط عاطفی ما دارد. انواع رنگ های گرم و سرد می توانند تاثیرات متفاوتی روی انسان داشته باشند. اما برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است؟ در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا ۱۹ مورد از بهترین رنگ های مناسب برای اتاق خواب بزرگسالان و کودکان را با شما دوستان معرفی کنیم.

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است؟ آموزش روانشناسی رنگ در اتاق خواب

Cool Colors for Bed Rooms

کودکان همانطور که بزرگ می شوند، ایده های متفاوتی نیز در مورد رنگ دلخواه خود پیدا می کنند. اما والدین چگونه می توانند بهترین رنگ را با توجه به سن کودک برای اتاق خواب وی انتخاب نمایند؟ در این پست قصد داریم با آموزش روانشناسی رنگ در اتاق خواب کودکان و زوجین به شما در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب خانه خود کمک کنیم.

۷ مورد از بهترین رنگ های سرد برای اتاق خواب کودکان

روانشناسی رنگ سرد در اتاق خواب: رنگ های سرد اثر آرامش بخش بیشتری بر ذهن و بدن داشته و معمولا باعث می شود اتاق خواب بزرگ و راحت تر به نظر آید. اما بایستی دقت کنید که در ترکیب رنگ های سرد با سایه های تیره زیاده روی نکنید؛ زیرا فضای اتاق کودک را غم انگیز می کند.

۱- زرد لیمویی رنگ مناسب برای اتاق خواب بچه ها

زرد لیمویی

چه چیزی می تواند شادتر از بیدار شدن در یک اتاق خواب پر از تابش نور خورشید باشد؟ در صورتی که رنگ اتاق خواب کودک خود را زرد لیمویی انتخاب کرده اید، زرد خالص یا تن رنگ زرد خنک شده با مقداری رنگ سبز و سایه های قهوه ای طلایی شفاف می تواند انتخاب مناسبی باشد. همراه کردن این رنگ با رنگ های گرم و سفید برای ایجاد رفتار پرانرژی و شاد در کودک شما بسیار موثر است.

۲- قرمز پررنگ

قرمز پررنگ

قرمز جز رنگ های ساده برای اتاق خواب هر خانه ای نیست. توصیه می شود از این رنگ به تنهایی استفاده نکنید؛ زیرا باعث عدم تمرکز و سردرد می شود. اما ترکیب رنگ قرمز با سفید، به عنوان مثال ترکیب آن با کفپوش، مبلمان یا سرویس چوب سفید می تواند جز بهترین هارمونی رنگها در اتاق خواب کودکان به شمار آید.

۳- آبی لاجوردی رنگ مناسب اتاق خواب کودک

آبی لاجوردی

رنگ آبی جز بهترین رنگ در اتاق خواب کودک، چه دختر و چه پسر به حساب می آید. این رنگ نقطه مقابل قرمز است. رنگی که اثر آرامش بخش دارد و از استرس و اضطراب جلوگیری می کند. همچنین این رنگ در بهبود کیفیت خواب نیز بسیار تاثیرگذار است.

۴- سبز کهربایی

سبز کهربایی

رنگ سبز نیز جز رنگ های آرامش بخش است و گفته می شود جز بهترین رنگ ها جهت تبدیل اتاق کودک به فضای یادگیری و مطالعه است. تاثیر تسکین دهنده این رنگ بر روی بدن و ذهن موجب افزایش تمرکز در کودک شما خواهد شد.

۵- خاکستری

خاکستری

خاکستری یا طوسی جز رنگ های خنثی است که در صورت ترکیب شدن با رنگ های گرم می تواند اثر کسل کنندگی و خنثی خود را تا حد زیادی از بین ببرد. رنگ خاکستری سرد، آبی بیشتری داشته و رنگ خاکستری گرم دارای تنالیته بیشتری از رنگ زرد است. این رنگ فضایی مناسب جهت گذاشتن اسباب بازی و دکوراسیون رنگی در آن را فراهم می کند. پیشنهاد می شود چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون منزل را در آی آر میکس مطالعه کنید.

۶- صورتی پرحرارت رنگ مناسب اتاق کودک دختر

صورتی پرحرارت

صورتی معمولا جز پرطرفدارترین و بهترین رنگ های دخترانه به شمار می آید. ترکیب این رنگ با خاکستری می تواند ترکیب رنگ مناسب برای اتاق خواب کودک دختر شما را به فضایی شیک و آرامش بخش تبدیل نماید.

۷- ارغوانی روشن

ارغوانی روشن

انتخاب رنگ بنفش برای اتاق خواب کودک شما، جز بهترین رنگ ها به حساب می آید. ترکیب این رنگ با لوازم جانبی اتاق به رنگ سفید و نقره ای، کنتراست زیبایی از رنگ ها را ایجاد خواهد کرد. انتخاب رنگ اتاق خواب کودک توسط خود او، در افزایش حس مالکیت و اعتماد به نفس وی تاثیرگذار است.

۱۲ مورد از مناسب ترین رنگ های اتاق خواب بزرگسالان و زوجین

هر انسانی برای تخلیه فشار، اضطراب و خستگی های روزمره خود در پایان روز، نیاز به استراحت و خوابی آرام دارد. در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین و بزرگسالان باید با توجه به اندازه اتاق، ارتفاع دیوارها و سقف، منبع نور و دکوراسیون موجود در آن، بهترین رنگ را انتخاب نمایید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین رنگ اتاق خواب بزرگسال را با شما در میان بگذاریم.

۱- آبی بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

بهترین رنگ های اتاق خواب بزرگسالان

بر اساس پژوهش های انجام شده، رنگ آبی میزان فشار خون و ضربان قلب را پایین می آورد و شرایطی مناسب برای داشتن خواب راحت شبانه (۷ ساعت و ۵۲ دقیقه) را نیز فراهم می کند. همچنین این تحقیقات نشان داده است که گیرنده های حسی موجود در چشم ما، بیشتر نسبت به رنگ آبی حساس هستند. بنابراین رنگ آبی جز بهترین رنگ اتاق خواب بزرگسال برای داشتن آرامش و خوابی راحت است.

۲- زرد رنگ مناسب برای اتاق خواب کوچک

زرد

رنگ دوم برای اتاق خواب، زرد است. رنگ زرد به اتاق شما شادی و گرما می بخشد و کمک می کند که روز خود را پر انرژی تر آغاز کنید. تفاوت چندانی نمی کند که از کدام درجه رنگ زرد استفاده می نمایید؛ زیرا این رنگ احساسات مثبت شما را بر می انگیزد و مثبت اندیشی را در شما تقویت می کند. همچنین یکی از مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب کوچک است.

۳- رنگ سبز برای اتاق خواب

سبز

اگر می خواهید احساس رشد، سرزندگی و نشاط کنید، رنگ سبز جز بهترین رنگ ها جهت اتاق خواب شما به شمار می آید. در استرالیا محققان به بررسی ۲۰۰۰ اتاق خواب در خانه ها پرداخته و به این نتیجه رسیده اند، افرادی که رنگ اتاق خواب یا دکوراسیون منزل خود را آبی، زرد و سبز انتخاب کرده اند، خواب شبانه بهتری دارند.

۴- نقره ای رنگ مناسب برای اتاق خواب عروس

نقره ای

اگر می خواهید اتاق خوابتان مجلل و شیک به نظر آید، رنگ طوسی یا نقره ای می تواند جز بهترین رنگ اتاق خواب عروس یا بزرگسالان باشد. پس از پایان یک روز خسته کننده به خوبی می توانید در این اتاق به آرامش برسید.

۵- نارنجی

نارنجی

استفاده از سایه های نارنجی می تواند گرما و آرامش را به اتاق خواب شما تزریق نماید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از رنگ نارنجی نیز در هضم غذا به خصوص پس از خوردن یک وعده شام سنگین به شما کمک خواهد کرد. این رنگ همچنین به ریلکسی و گرمای عضلات بدن کمک کرده و در نتیجه خواب راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

۶- بنفش یا رنگ یاسی

بنفش

رنگ اتاق خواب یاسی یا همان بنفش اگر به مقدار زیاد استفاده شود، تحریک کننده است و خواب شما را به کمتر از ۶ ساعت کاهش می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که در اتاق خواب خود از رنگ ارغوانی یا بنفش استفاده می کنند، به طور متوسط ۵ ساعت و ۵۶ دقیقه در شب می خوابند. این رنگ خلاقیت فرد را بیدار کرده و ذهن را ناخودآگاه هوشیار نگاه می دارد. همچنین موجب دیدن کابوس های شبانه نیز می شود.

۷- قهوه ای تیره

قهوه ای تیره

روانشناسی رنگ قهوه ای برای اتاق خواب: این رنگ می تواند احساس ناخوشایند، بی قراری و ناراحت کننده ای را برای فرد ایجاد نماید. بنابراین معمولا برای رنگ اتاق خواب توصیه نمی شود.

۸- خاکستری رنگ نا مناسب برای اتاق خواب

خاکستری

خاکستری تیره جزو رنگ های نا مناسب برای اتاق خواب زوجین و بزرگسالان است. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که از رنگ خاکستری تیره برای اتاق خواب خود استفاده کرده اند، تمایل کمتری به خواب داشته و بیشتر زمان خود را صرف گشت و گذار در اینترنت می کنند.

۹- قهوه ای روشن

قهوه ای روشن

قهوه ای روشن جز بهترین رنگ اتاق خواب عروس به شمار می آید. زیرا حس رمانتیک بیشتری را در فرد ایجاد می کند. تحقیقات نشان داده زوج ها در اتاق خواب با رنگ کاراملی، ۳ بار در هفته رابطه جنسی داشته و بیشتر به معاشقه می پردازند.

۱۰- قرمز

قرمز

بر خلاف باور عمومی، اتاق خواب قرمز بدترین حالت برای معاشقه را ایجاد کرده و معمولا افراد در چنین فضایی به یکبار رابطه جنسی در هفته بسنده می کنند.

۱۱- سفید یا کرم

سفید یا کرم

از جمله بهترین رنگ ها برای اتاق خواب های کوچک، رنگ سفید یا کرم است. نه تنها فضای اتاق را بزرگتر کرده بلکه فضایی آرامش بخش را ایجاد می نماید.

۱۲- طلایی

طلایی

این رنگ گرایش جدید در طراحی داخلی است. از دیرباز رنگ نقره ای و طلایی ظاهری شیک و مدرن را به فضای خانه و اتاق خواب می بخشید. به خصوص ترکیب منحصر به فرد طلایی و مسی بسیار کمک کننده است.

توصیه می شود در پایان این مطلب، نگاهی به ایده های جالب و تزیینات ارزان برای تغییر دکور تخت خواب بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس بهترین ترکیب رنگ ها برای اتاق خواب زوجین، بزرگسال و کودک را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی