Ten Signs that a Secondhand Car has been in an Accident

تشخیص ماشین تصادفی از سالم : تشخیص رنگ ، ضربه شاسی و …

۲
تشخیص ماشین تصادفی از سالم : تشخیص رنگ ، ضربه شاسی و …
نمره 3 از 4 رای

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید یک خودروی دست دوم خریداری کنید. هنگامی که قصد خرید خودروی دست دوم دارید و تصمیم خود را گرفته اید، باید سالم بودن خودروی مورد نظر خود را هم بررسی کنید. تشخیص ماشین تصادفی از ماشین سالم یکی از مهمترین مسائلی است که هنگام خرید خودروی دست دوم باید به آن توجه کنید. در این مطلب می خواهیم نگاهی به این مسئله داشته باشیم و درباره تشخیص ماشین تصادفی با هم صحبت کنیم.

چگونه ماشین تصادفی را تشخیص دهیم؟ ۱۰ نشانه برای تشخیص ماشین تصادفی از سالم

 Ten Signs that a Secondhand Car has been in an Accident

خرید خودروی دست دوم، معمولا از نظر اقتصادی مفید و منطقی به نظر می رسد. بدیهی است که خرید خودروی دست دوم فقط در صورتی ارزشمند است که بتوانید تشخیص ماشین سالم را به سادگی انجام دهید. در غیر این صورت با خودرویی تصادفی یا ضعیف رو به رو خواهید بود و مشکل بزرگی خواهید داشت. صرف نظر از مسائل ظاهری مثل خط و خش، برآمدگی یا تورفتگی و موارد مرتبط با رنگ، عوامل زیادی هستند که به سادگی می توانند معامله شما را بر هم بزنند. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به ۱۰ نشانه برای تشخیص ماشین تصادفی از ماشین سالم داشته باشیم.

تشخیص ماشین تصادفی

۱- تشخیص ماشین رنگ دار: مشکلات مرتبط با رنگ

گاهی اوقات برخی از نقاشی های ماشین، چنان طبیعی و بی نقص هستند که تشخیص شما را سخت می کنند! تشخیص ماشین رنگ دار از ماشین بدون رنگ، شدیدا حائز اهمیت می باشد، زیرا که از نظر اقتصادی تفاوت بسیار زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد. برای تشخیص ماشین رنگ شده از ماشین بدون رنگ باید ماشین را حتما در نور خورشید نگاه کرد. نور خورشید می تواند به سادگی نواقص نقاشی ماشین رو مشخص کند.

مشکلات مرتبط با رنگ

۲- بخش های جایگزین شده

تعویض اجزای ماشین همیشه هزینه بر می باشد. اصلا بعید نیست که فروشنده فقط بخش های خراب ماشین را جایگزین کرده باشد و این جایگزینی فقط با وسایل دست دوم انجام شده باشد! این قسمت نیاز به تخصص بیشتر داشته و بهتر است از کارشناس کمک بگیرید. در هر صورت تا جایی که می توانید ظاهر خودرو را بررسی کنید تا در تشخیص قطعات تعویضی خودرو به شما کند.

۳- سالم بودن اتاق و درها

هنگامی که خودروی جدید می خرید، باید به دنبال شکاف و مشکلات درها و موارد مشابه باشید. درها باید به آرامی باز و بسته شوند. صدای بسته شدن آن ها نباید بلند باشد. نحوه تشخیص تعویض درب خودرو به این شکل است که نباید انگشت شما بین فاصله در و بدنه خودرو جا شود! این یک تست ساده و کاربردی است. فواصل بین در و بدنه باید حداقل باشد اما اگر خودروی مورد نظر شما تصادف بدی داشته باشد، احتمالا این تست با مشکل مواجه می شود.

سالم بودن اتاق و درها

۴- رانندگی غیر مستقیم خودرو

همیشه هنگامی که خودروی جدید می خرید، باید با آن یک دور آزمایشی بزنید. دور آزمایشی به شما کمک می کند تا مشکلات بالقوه و احتمالی خودرو را بشناسید. اگر خودرو هنگام رانندگی در مسیر مستقیم حرکت نکند یا فشار روی فرمان باشد، می توانید به اختلال شاسی مشکوک شوید. مثلا تعویض شاسی پراید یا دیگر ماشین ها، باعث عدم کنترل مناسب هنگام رانندگی می شود. شاسی در خرید ماشین دست دوم شدیدا اهمیت دارد.

نکته: سر شاسی پراید کجاست؟ شاسی بندی خودرو، به معنی اسکلت‌بندی اصلی آن است. در حقیقت شاسی خودرو شامل یک چهارضلعی فلزی است که وظیفه حمل بخش‌هایی نظیر موتور، بدنه، سیستم انتقال قدرت، فنربندی و سیستم ترمز و فرمان را به عهده دارد.

اختلال موتور

۵- یکسان نبودن لاستیک ها

اگر هنگام سواری با ماشین، احساس ناخوشایندی دارید و همانند مورد بالا، تعادل کافی حس نمی کنید، ممکن است ایراد از یکسان نبودن لاستیک ها باشد. هنگامی که لاستیک ها سن بالایی پیدا می کنند، دچار ایراد می شوند. بررسی لاستیک ها شاید نتواند به تشخیص ماشین تصادفی کمک کند، اما از ملزومات خرید خودروی جدید می باشد.

یکسان نبودن لاستیک ها

۶- تشخیص ماشین چپی: نقاط جوش

گاهی اوقات بخش هایی از ماشین دستخوش جوشکاری می شود. این بخش ها معمولا در نقاطی هستند که دیده نمی شوند. مثلا زیر کفپوش ها یا صندوق عقب یا موارد مشابه. باید توجه داشت که برخی از نقاط جوش از ابتدا و در تنظیمات کارخانه هم وجود دارند. اما شناخت این اختلال و تقلب هم کار مهمی خواهد بود. بهتر است از کارشناس در این زمینه کمک بگیرید.

۷- زنگ زدگی ماشین

برخی از نقاط ماشین هستند که نیاز نقاشی دارند. اگر نقاشی در این نقاط صورت نگیرد، با زنگ زدگی مواجه می شوند. بخش هایی درون کاپوت ماشین چنین وضعیتی دارند. قطعا در این بخش هم به کارشناس نیاز است. در پاسخ به این سوال که چگونه بفهمیم موتور ماشین سالم است باید گفت که باز کردن کاپوت و بررسی دقیق آن از نظر زنگ زدگی و باقی مشکلات، راه حل مشکل خواهد بود.

زنگ زدگی ماشین

۸- نو بودن زیر ماشین

لایه زیر ماشین (لایه ای از قیر و غیره که برای جلوگیری از زنگ زدن به سطح زیرین اتومبیل می پاشند) در بسیاری از کشورها به کار می رود. اگر ماشین دست دومی که می خواهید خریداری کنید، لایه زیر ماشین تازه ای داشت، احتمال تقلب وجود دارد. شاید تعمیر یا تغییراتی در زیر ماشین ایجاد شده و از این لایه برای پوشاندن استفاده شده باشد! شاید با ماشین چپ شده رو به رو باشید یا شاید هم علت دیگری برای خودرو وجود داشته باشد. تشخیص تعویض گلگیر را هم می توانید در همین قسمت انجام دهید.

۹- وجود برآمدگی و سطح ناصاف در ماشین

پس از تصادف یا ضربه شدید به خودرو، نیاز به صافکاری وجود دارد. گاهی اوقات صافکاری ها به خوبی انجام نمی شوند. نتیجه صافکاری غلط، برآمده بودن یا موج دار بودن بدنه می باشد. تشخیص تعویض گلگیر را می توان با نگاه دقیق به بدنه آن انجام داد. ضمن این که برای تشخیص چپی بودن ماشین می توان بار دیگر آن را به زیر نور خورشید برد. توصیه می شود نگاهی هم به روش های لکه گیری رنگ ماشین در خانه بیاندازید.

- وجود برآمدگی و سطح ناصاف در ماشین

۱۰- نبود پیچ ها یا یکسان نبودن آن ها

ممکن است در بخش های نزدیک به موتور و درون کاپوت، با پیچ هایی مواجه شوید که ظاهر عادی ندارند. پیچ های خودرو باید همانند روز اول کارخانه باشند. برای تشخیص ماشین تصادفی می توان از کارشناس کمک گرفت. کارشناس ها ظاهر ماشین دست دوم و کارخانه ای را بهتر می شناسند. این مسئله حتی در قسمت پیچ ها هم صدق می کند.

آموزش ویدویی نحوه تشخیص ماشین تصادفی از سالم

 

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس درباره تشخیص ماشین تصادفی از سالم صحبت کردیم و ۱۰ نکته کلیدی در این زمینه را به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. اجرای شبکه گفت:
    0

    مرسی
    کامل و گویا بود

    مرسی از وب سایت خوبتون

  2. فروش خودرو نو و کارکرده گفت:
    1

    بسیار عالی بود…….

تبلیغات متنی