How to Get Rid of the Smell of Garlic

آموزش راه های از بین بردن بوی بد سیر از دست ، دهان ، وسایل چوبی

۰
آموزش راه های از بین بردن بوی بد سیر از دست ، دهان ، وسایل چوبی
امتیاز دهی به نوشته

سیر یکی از مواد غذایی پر خاصیت است که پزشکان جهت پیشگیری از بسیاری بیماری ها، همواره به مصرف آن تاکید دارند. اما متاسفانه افراد زیادی به دلیل ایجاد بوی بد دهان، از مصرف این ماده غذایی موثر اجتناب می کنند. تحقیقات بسیاری به منظور از بین بردن بوی سیر از دهان، دست و وسایل آشپزخانه انجام گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع راهکار ها را با شما در میان گذاریم.

برای از بین بردن بوی بد سیر از دهان چه کار باید کرد؟

How to Get Rid of the Smell of Garlic

مصرف سیر و پیاز به دلیل خواص درمانی و خاصیت طعم دهندگی فوق العاده به غذا، همواره توصیه می شود. اما متاسفانه پس از خوردن سیر که دارای ترکیبات سولفور است و حل شدن آن با بزاق دهان، شاهد ایجاد بوی بد سیر در دهان هستیم که حتی با مسواک زدن هم نمی توان از شر این بو خلاص شد.

در پاسخ به سوال بوی سیر تا چند ساعت می ماند؟ باید گفت متاسفانه بوی سولفوریک سیر تا ۷۲ ساعت باقی می ماند و از بردن آن کار بسیار دشواری است. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا راهکارهایی جهت از بین بردن بوی سیر از دست، دهان و وسایل آشپزخانه را به شما آموزش دهیم.

بخش اول: از بین بردن بوی سیر از دست

۱- برای از بین بردن بوی سیر از دستان باید مالیدن یا اسپری کردن آب لیمو ترش (یا مرکبات دیگر) به دست ها تا حد زیادی در از بین بردن بوی سیر موثر است.

رنده و اسپری کردن آب لیمو

به این منظور پوست لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت یا دیگر مرکبات را رنده کرده و مواد حاصل شده را با مقداری آب گرم مخلوط کنید. اجازه دهید کمی سرد شود؛ سپس محلول به دست آمده را می توان به صورت اسپری کردن روی دست یا مالش دادن آن لابلای انگشتان خود استفاده نمایید.

۲- برای از بین بردن بوی بد سیر از دست های خود باید آنها را با استیل ضد زنگ یا “صابون استیل” بشویید. به لحاظ تئوری استیل با سولفور موجود در سیر واکنش نشان داده و موجب خنثی کردن بوی سیر می شود. توجه داشته باشید این روش برای تمامی افراد جواب نمی دهد.

مالیدن صابون به دست

۳- از صابون و استیل ضد زنگ استفاده نمایید. به این منظور دست های خود را به کمک مایع دستشویی یا صابون و یک قاشق استیل بشویید. در حین مالیدن صابون به دست، قاشق استیل را نیز به خوبی با کف دستان و حتی لای انگشتان خود اصطکاک داده تا در از بین بردن بوی سیر ترشی از دست موثر واقع شود.

استیل و بوی سیر دهان

در ادامه راهکارهایی جهت بوی سیر دهان چگونه از بین می رود را ارائه خواهیم کرد. درمان قطعی و گیاهی رفع بوی بد دهان را هم می توانید از آی آر میکس مطالعه کنید.

بخش دوم: از بین بردن بوی سیر فوری دهان

۱- از بین بردن بوی بد سیر از دهان کار بسیار دشواری است. چراکه بوی آن ممکن است ۲۴-۴۸ ساعت (۱ تا ۲ روز) پس از مصرف در ریه ها باقی بماند و از بین بردن بوی آن محدود به دهان شما نبوده و با مسواک زدن یا شستشوی دهان به تنهایی از بین نمی رود.

از بین بردن بوی سیر فوری دهان

۲- جویدن برگ های تازه نعنا و جعفری نیز در از بین بردن بوی سیر از دهان بسیار موثر است.

بردن جعفری در دهان

۳- نوشیدن چای سبز یا چای دارچین نیز در رفع بوی سیر از دهان بسیار موثر است. به طور کلی می توان از دمنوش های مختلفی برای از بین بردن بوی سیر از دهان استفاده کرد. زیرا اکثر دمنوش ها بو و عطر بسیار خوبی دارند.

نوشیدن چای سبز

۴- نوشیدن لیموناد یا خوردن یک عدد لیمو از جمله سریعترین راه رفع بوی سیر از دهان است. لیموناد های موجود در بازار دارای لیموی کمی است بنابراین تا حد امکان از لیمو ترش تازه استفاده نمایید.

نوشیدن لیمو در آب

۵- چرخاندن یک قاشق استیل ضد زنگ در دهان می تواند تا حد زیادی در از بین بردن بوی سیر از دهان موثر باشد. قاشق را به خوبی روی زبان و اطراف آن بچرخانید.

بردن قاشق در دهان

بخش سوم: از بین بردن بوی سیر از ظروف

۱- برای از بین بردن بوی سیر تخته های برش چوبی در خانه، می توانید از مایع ظرفشویی استفاده نمایید. به این منظور:

ریختن مایع روی تخته و سابیدن آن

– تخته چوبی را در آب داغ فرو برید. اجازه ندهید تخته برای مدت زمان طولانی در آب داغ باقی بماند. چراکه آسیب پذیر خواهد شد.

– مقداری مایع ظرفشویی یا مواد پاک کننده دیگر را به طور مستقیم روی تخته ریخته و با استفاده از برس یا اسکاچ به آرامی شروع به سابیدن تخته نمایید.

– در پایان، تخته را با آب گرم شسته و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. اگر به مقدار کافی از مواد پاک کننده استفاده کرده باشید و سابیدن را با حوصله انجام دهید، قطعا از بین بردن بوی سیر از ظروف را به درستی انجام داده اید.

۲- استفاده از نمک، جوش شیرین و لیمو ترش ترفند موثر دیگر جهت از بین بردن بوی سیر از ظروف است. به این منظور:

ریختن نمک روی تخته و لیمو ترش

– مقداری نمک یا جوش شیرین را روی تخته برش چوبی بریزید.

– لیمو ترش را به دو نیم کنید و یک نیمه آن را روی نمک یا جوش شیرین روی تخته بمالید.

– تخته را آبکشی کرده و اجازه دهید خشک شود.

بخش چهارم: از بین بردن بوی سیر در خانه

۱- جهت از بین بردن بوی سیر در خانه، پنجره ها را باز کنید و یا از خوش بو کننده های هوا استفاده نمایید.

باز کردن پنجره

۲- یک کاسه یا بشقاب کوچک از جوش شیرین را در فضای اتاق (کابینت یا یخچال) که بوی سیر می دهد قرار دهید.

جوش شیرین

آموزش ویدویی از بین بردن بوی بد سیر

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش راه های از بین بردن بوی سیر از دست، دهان و وسایل چوبی آشپزخانه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی