How to Install a Car Seat

آموزش تصویری نحوه نصب صندلی ماشین کودک در خانه

۰
آموزش تصویری نحوه نصب صندلی ماشین کودک در خانه
امتیاز دهی به نوشته

امروزه با توجه به زیاد شدن مخاطرات جاده ای و تصادفات، صندلی ماشین کودک بیش از پیش مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است. طراحی صندلی ماشین کودک و نصب آن به گونه ای است که نیروهای خارجی اعمالی به پشت صندلی منتقل شده تا آسیبی به کودک شما وارد نشود. در ادامه قصد داریم تا آموزش تصویری نحوه نصب صندلی ماشین کودک در خانه را ارائه دهیم.

صندلی ماشین کودک را چگونه نصب کنیم؟ راهنمای نصب صندلی ماشین کودک در ۲۰۶ ، پراید و ..

How to Install a Car Seat

طریقه نصب صندلی ماشین کودک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در هنگام نصب دقت کنید که به درستی روی ماشین شما نصب شده و بیش از یک یا دو سانتی متر آزادی حرکت نداشته باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که چون سر شیرخوار سنگین ترین عضو بدن او بوده و مقاومت بدنی آنها در حرکات رو به جلو بسیار ضعیف است، بنابراین در معرض آسیب و خطر بیشتری قرار دارند. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا راهنمای نصب صندلی ماشین کودک را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

روش اول: نصب صندلی ماشین کودک پشت به صندلی جلو

نکته: کودکان تا ۶ ماه سن باید از صندلی مخصوص که قسمت عقب آن به سمت جلوی خودرو قرار گرفته و با کمربند مخصوص به صندلی محکم می شود، استفاده نمایند.

۱- در اولین مرحله از نصب صندلی ماشین کودک باید کریر صندلی را از پایه جدا کنید. اغلب صندلی های ماشین کودک دارای دو قسمت کریر نوزاد و پایه هستند. به این منظور حتما قبل از نصب، دفترچه راهنمای صندلی را به دقت بخوانید. طبق دستورالعمل داده شده کریر را از پایه جدا کنید. معمولا یک اهرم یا دکمه به این منظور تعبیه شده است.

صندلی ماشین کودک

نکته مهم: قبل از خرید حتما بررسی نمایید که آیا صندلی ماشین کودک بر روی خودروی شما نصب می گردد یا خیر. وجود عبارت Universal روی جعبه صندلی ماشین کودک نشان می دهد که می توان آن را روی تمامی خودروها نصب کرد.

۲- بسیاری از خودروها دارای دو قلاب در ناحیه کمربند ایمنی عقب خودرو هستند. بنابراین مطابق آنچه در تصویر می بینید، قلاب های تعبیه شده در زیر صندلی کودک را درون چنگک های موجود در ناحیه کمربند ایمنی خودرو بیندازید. این کار را با دقت انجام دهید تا از محکم شدن صندلی کودک در قسمت عقب خودرو مطمئن شوید.

انداختن قلاب زیر صندلی کودک داخل کمربند

۳- در این مرحله از راهنمای نصب صندلی ماشین کودک باید به نوبت کمربندهای تعبیه شده روی صندلی ماشین کودک را درون کمربند ایمنی صندلی عقب خودرو بیندازید. در صورتیکه خودروی شما دارای قلاب برای انداختن چنگک در مرحله قبل نبود، می توانید فقط به این مرحله اکتفا کنید.

کمربند

نکته: دقت کنید در نصب صندلی کودک خودرو کمربند به درستی در درون محفظه خود جا گرفته و دارای تاب و پیچ خوردگی نباشد.

۴- کریر نوزاد را روی پایه قرار دهید. طرز قرار گیری کریر روی پایه باید به گونه ای باشد که عقب ماشین در راستای دید کودک شما قرار گیرد. دوباره اهرم یا دکمه تعبیه شده را به منظور درست قرار گرفتن کریر بررسی کرده و آن را محکم نمایید.

کریر

۵- زاویه پایه کریر را بررسی کنید. معمولا نصب صندلی کودک خودرو پشت به سرنشینان جلو که مخصوص نوزادان تا ۶ ماه سن است، هر چقدر زاویه باز و خمیده تر داشته باشند، در بهتر نفس کشیدن نوزادان موثر بوده و به آنها کمک می کند که به درستی نفس بکشند. بنابراین کمی بیشتر صندلی را به عقب خم کنید.

نصب صندلی کودک خودرو

روش دوم: نصب صندلی ماشین کودک رو به صندلی جلو

نکته: برای کودکان بین ۶ ماه تا ۴ سال سن از صندلی مخصوص کودک که روی آن به جلو خودرو است استفاده می شود. این صندلی دارای کمربندهای مخصوص جهت بستن کودک می باشد.

۱- در این گونه صندلی ها که روی آن به جلو خودرو است، دو کمربند تعبیه شده که به راحتی می توانید آنها را درون محفظه کمربند خودروی خود جای دهید.

نصب صندلی ماشین کودک رو به صندلی جلو

علاوه بر دو کمربند کناری، در پایین و عقب این صندلی ها چنگک هایی تعبیه شده که با انداختن قلاب صندلی ماشین کودک درون این چنگک ها، با خیال آسوده از جانب کودک خود، می توانید به رانندگی خود ادامه دهید. در ادامه به این دو مورد اشاره خواهیم کرد.

۲- به منظور محکم شدن جای صندلی ماشین کودک، می توانید از لنگری که در پشت صندلی خودرو تعبیه شده استفاده نمایید.

پشت صندلی ماشین

در این مرحله از راهنمای نصب صندلی ماشین کودک در پراید باید مطابق تصویر بالا، قلاب صندلی کودک را از پشت صندلی ماشین داخل محفظه کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

۳- دو قلاب صندلی ماشین کودک را داخل لنگرهای موجود روی کمربند ایمنی کرده و از ایمنی و درستی آن اطمینان حاصل کنید.

قلاب صندلی ماشین

به این ترتیب نصب صندلی کودک در ۲۰۶ یا هر خودروی دیگر به طور کاملا ایمن و مطمئن انجام می گیرد. چراکه علاوه بر استفاده از کمربندهای موجود روی صندلی کودک، از قلاب و لنگرهای تعبیه شده نیز استفاده می کنید.

۴- برای کودکان ۴ تا ۷ سال از صندلی که روی آن به جلو خودرو است استفاده می شود. این صندلی دارای یک کمربند ایمنی است که کودک را در صندلی محکم نگاه می دارد و از امنیت کافی برخوردار است.

کودکان 4 تا 7 سال

– به خاطر داشته باشید در صورتیکه طریقه نصب صندلی ماشین کودک به درستی انجام نشود، می تواند مخاطرات بسیار شدیدی برای فرزندانتان ایجاد نماید. بنابراین همیشه از کتابچه راهنمای تولید کننده خودرو و همچنین تولید کننده صندلی کودک استفاده نمایید.

نکته: نشستن افراد زیر ۱۲ سال در صندلی ردیف جلو ممنوع است. بهتر است از صندلی کودک در وسط صندلی عقب خودرو استفاده شود. بنابراین چیزی تحت عنوان نصب صندلی کودک در جلو نداریم.

پیشنهاد می شود در پایان این مطلب، درمان های قطعی و گیاهی ماشین گرفتگی در کودکان و بزرگسالان را هم مطالعه کنید.

آموزش ویدویی نحوه نصب صندلی ماشین کودک

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نحوه نصب صندلی ماشین کودک در خانه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی