How to Tell If Someone Is Using Drugs

چگونه بفهمیم خواستگارمان معتاد است؟ معرفی علائم فرد معتاد

۱
چگونه بفهمیم خواستگارمان معتاد است؟ معرفی علائم فرد معتاد
نمره 5 از 1 رای

تغییرات زیادی بیانگر اعتیاد فرد هستند. تغییرات رفتاری مثل از دست دادن اشتیاق انجام بسیاری از کارها، گوشه نشینی و فاصله گرفتن از خانواده، کاهش عملکرد در کار یا درس و چندین و چند نشانه دیگر در فرد معتاد مشاهده می شود. در این مطلب می خواهیم علائم فرد معتاد را با هم بررسی کنیم تا بتوانیم از این اتفاق ناخوشایند در پیرامون خود جلوگیری کنیم!

خصوصیات و علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک، شیشه، گل و .. چیست؟

How to Tell If Someone Is Using Drugs

همانطور که گفته شد، مصرف مواد مخدر، نشانه های خاصی دارد. تغییرات ذهنی مثل بدخلقی و افت عملکرد یک طرف داستان هستند. ضمن این که خصوصیات و علائم ظاهری زیادی در فرد معتاد مشاهده می شود. علائم فرد معتاد به تریاک، شیشه، گل و .. که جنبه فیزیکی دارند شامل بهداشت پایین، لرزش، تکلم ضعیف و موارد دیگر می شود. شناخت این نشانه ها می تواند کمک بیشتری به درک اعتیاد و عواقب آن کند.

چگونه بفهمیم فرزندمان معتاد است؟

مصرف مواد مخدر یک مشکل بسیار جدی با عواقب نگران کننده می باشد. از آنجایی که درگیری با مواد مخدر در تمامی سنین وجود دارد، باید بتوان آن را شناخت. جوانان و نوجوانانی که هنوز وارد بازار کار نشده اند، بیشتر علائم روحی و ذهنی اعتیاد را نشان می دهند. علائم اعتیاد به گل بیشتر در جوانان مشاهده می شود و باید آن را به خوبی شناخت.

چگونه بفهمیم فرزندمان معتاد است؟

اعتیاد به انواع مختلف مواد مخدر می تواند سبب بروز تغییرات رفتاری بسیار متفاوتی شود. اما بعضی از علائم فرد معتاد در بین آن ها مشترک است. البته شدت این مسئله در بین افراد می تواند متفاوت باشد. در بحث خصوصیات و علائم رفتاری فرد معتاد می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مشکل در ارتباط با افراد
  • کاهش عملکرد و افت بازدهی درسی
  • شکست در مسئولیت پذیری
  • انزوا و فرار از رفتارهای اجتماعی
  • کاهش روحیه و تغییر تفکر
  • رفتارهای پرخطر جنسی و غیر جنسی
  • تغییرات غیرطبیعی حالت و خلق و خو

چگونه بفهمیم شوهرمان معتاد است؟

چگونه بفهمیم شوهرمان معتاد است؟ تغییرات رفتاری به همراه تغییرات فیزیکی، دو بخش مهم علائم فرد معتاد را تشکیل می دهند. برخی از این تغییرات را می توان مخفی کرد! بسیاری از افراد معتاد که مصرف مواد آن ها بالا نیست، علائم فیزیکی و رفتاری اعتیاد را با درجات پایین نشان می دهند. این افراد می توانند با کمی دقت و ظرافت، اعتیاد خود را از چشم بستگان و خانواده دور نگه دارند.

چگونه بفهمیم شوهرمان معتاد است؟

برای شناخت علائم فرد معتاد به تریاک می توان روی فرد مشکوک، تمرکز بیشتری کرد. شاید علائم رفتاری اعتیاد را بتوان مخفی کرد، اما بسیاری از علائم فیزیکی را هرگز نمی توان از بین برد. به طور کلی باید گفت خصوصیات افراد معتاد به تریاک شامل این موارد می شود:

  • تغییرات در برنامه خواب (شامل خواب زیاد یا کم)
  • چشم های قرمز یا پر از آب (گاهی اوقات مردمک چشم افراد معتاد بسیار بزرگ یا بسیار کوچک می شود)
  • کاهش هماهنگی حرکات بدن
  • تکلم دارای ایراد یا صحبت نامفهوم
  • لرزش در هر عضو بدن
  • سرفه مداوم بدون خلط یا دارای خلط
  • آبریزش بینی مداوم
  • بهداشت شخصی پایین
  • تغییرات در غذا خوردن
  • بوی بد لباس، بدن یا دهان به دلیل بهداشت پایین

علائم ظاهری فرد معتاد

تمام موارد بالا فقط بخش هایی از علائم ظاهری فرد معتاد محسوب می شوند. همانطور که گفته شد بسته به شدت مصرف و البته نوع ماده مخدر مصرفی، این علائم ممکن است تغییر کنند. ضمن این که توان بدنی افراد و برنامه زندگی آن ها متفاوت است. پس نمی توان تمامی موارد را در همه افراد دید. ضمن این که این موارد در بسیاری از بیماری ها هم مشاهده می شود و نمی توان آن ها را به اعتیاد نسبت داد!

علائم فرد معتاد به شیشه چیست؟

شیشه یکی از خطرناک ترین مواد مخدر محسوب می شود. فرد شیشه ای همیشه فکر می کند که از سوی کسی تعقیب می شود. افرادی که به شیشه اعتیاد دارند، دچار توهم های عجیبی می شوند. آن ها فکر می کنند همه افراد خانه و تمام وسایل خانه به دنبال بررسی رفتار آن ها هستند! همه می خواهند رفتار او را ضبط کنند. دیده شده که افراد شیشه ای به این وسایل حمله کرده اند. گاهی پیش می آید که فرد شیشه ای چنان درگیر توهمات خود می شود که یکی از اعضای خانواده را به قتل می رساند! به طور کلی توهم و مسائل ذهنی مرتبط با شیشه است که این ماده مخدر را بسیار خطرناک می کند.

علائم فرد معتاد به شیشه

درمان اعتیاد به مواد مخدر

پس از این که پاسخ سوال چگونه بفهمیم خواستگارمان معتاد است؟ را گرفتید، باید به فکر چاره باشید. طبیعتا درمان اعتیاد به مواد مخدر کار آسانی نیست. فرد معتاد باید با شما همراهی زیادی انجام دهد. پیشگیری از اعتیاد بسیار ساده تر و موثرتر از درمان اعتیاد می باشد. ضمن این که اگر علائم فرد معتاد را تشخیص دادید اما مطمئن شدید که همه چیز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد، زمان خوبی را برای شروع پیدا کرده اید. هر چه زودتر اقدام به درمان کنید، تاثیر بهتری خواهید گرفت.

درمان اعتیاد به مواد مخدر

در اولین فرصت با فرد حرفه ای مشورت کنید. کمپ های ترک اعتیاد زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. ضمن این که برنامه های درمانی ویژه ای برای افراد معتاد ایجاد شده است. نکته ای که در درمان فرد معتاد وجود دارد این است که رفتار درمانی یا درمان علائم فرد معتاد در بخش ذهنی و رفتاری، اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. این نوع درمان که به مسائل روانشناسی و روانشناختی باز می گردد، با کاهش افکار منفی و استراتژی های اثربخش برای مقابله با اعتیاد می پردازد. اعتیاد یک موضوع ذهنی است و باید آن را با کمک روان درمانی حل کرد.

درمان اعتیاد به مواد مخدر

قبلا در آی آر میکس درباره اوردوز متادون صحبت کرده بودیم. پیشنهاد می کنیم در پایان این مطلب، نگاهی هم به بهترین راه های درمان اوردوز الکل، متادون و چندین مورد دیگر بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره شناخت خصوصیات و علائم فرد معتاد و چند نکته کلیدی درباره آن صحبت کردیم. طبیعتا علائم و موارد مرتبط با اعتیاد بسیار فراتر و بیشتر از موارد این مطلب هستند. اگر شما هم با این اتفاق ناخوشایند درگیر هستید یا نظر و پیشنهادی برای بهبود یا پیشگیری از آن دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی