Twenty Effective Tips to Lose Belly Fat

آموزش ۲۰ عدد از راه های آب کردن چربی زیر شکم در خانه

۱
آموزش ۲۰ عدد از راه های آب کردن چربی زیر شکم در خانه
امتیاز دهی به نوشته

چربی زیر شکم یکی از آن دسته مزاحم هاییست که باعث می شود احساس کنید لباس هایتان برایتان تنگ شده است. از طرفی چربی شکم که با عنوان چربی احشایی هم شناخته می شود یکی از زنگ خطرها برای بیماری دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی و دیگر شرایط تلقی می شود. اگرچه داشتن این توده چربی می تواند شرایط ناراحت کننده ای باشد ولی با این وجود برای آب کردن چربی های زیر شکم روش هایی وجود دارد. با روش های کاهش چربی زیر شکم همراه ما باشید.

چگونه چربی زیر شکم را بسوزانیم؟ آموزش آب کردن چربی های زیر شکم

Twenty Effective Tips to Lose Belly Fat 

اگرچه اغلب برای محاسبه شاخص توده بدنی از BMI استفاده می شود ولی با این وجود این روش هم می تواند مانند سایر روش ها کمی گمراه کننده باشد چرا که برخی از افراد بدون چربی زیر شکم و به ظاهر لاغر هم می توانند ریسک ابتلا به این بیماری ها را داشته باشند. در اینجا ۲۰ روش موثر برای سوزاندن چربی زیر شکم ارائه می گردد که توسط اغلب کارشناسان بهداشت توصیه می گردد.

فیبر محلول زیاد بخورید

فیبر محلول آب زیاد جذب نموده و حالتی ژله مانند تشکیل می دهند این حالت به عبور سریع مواد غذایی از دستگاه گوارش کمک می نماید. مطالعات نشان داده اند که مصرف این نوع فیبر های محلول غذایی باعث کاهش وزن شده و به احساس راحتی بیشتر شما کمک می کنند. این فیبرها مقادیر کالری که روزانه از طریق مواد غذایی به بدن شما وارد می شوند را کاهش می دهند. برای آب کردن سریع شکم از مواد غذایی حاوی فیبر بالای محلول مانند کرفس، آووکادو، تمشک و .. استفاده کنید.

کاهش چربی زیر شکم

از خوردن غذاهای با چربی ترانس خودداری کنید

با اضافه شدن هیدروژن به چربی های غیر ترانس یا غیر اشباع چربی های اشباع یا ترانس به وجود می آیند. طی مطالعات انجام شده علاوه بر این که این نوع روغن ها در ایجاد چربی زیر شکم دخیلند بلکه باعث ایجاد بیماری های قلبی عروقی و مقاومت به انسولین می گردند. برای آب کردن چربی زیر شکم بهتر از مصرف این نوع روغن ها که با عنوان روغن های هیدراته در بسته بندی بازار یافت می شوند، خودداری کنید.

کاهش چربی زیر شکم

برای آب کردن چربی های زیر شکم الکل مصرف نکنید

تحقیقات انجام شده نشان می دهند نوشیدن الکل می توانند چربی زیر شکم را دامن بزنند. برای آب کردن سریع شکم بهتر است از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کنید

پروتئین ها مواد مغذی مفیدی برای کنترل وزن دارند. مصرف پروتئین باعث آزاد شدن هورمون PYY شده که باعث کاهش اشتها می گردد. همچنین پروتئین ها متابولیسم شما را افزایش داده و در هنگام کاهش وزن، توده عضلانی بدن شما را حفظ می کنند. بسیاری از مطالعات انجام شده نشان می دهند که افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند نسبت به افراد با مصرف پروتئین کم، مقادیر چربی زیر شکم کمتری دارند. برای اطمینان از مصرف پروتئین های مناسب بهتر است ماهی، تخم مرغ، لبنیات و لوبیا را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

کاهش چربی زیر شکم

برای سوزاندن چربی زیر شکم از استرس خود بکاهید

استرس می تواند هورمون فوق کلیه را برای تولید کورتیزول که با عنوان هورمون استرس هم شناخته می شود، تحریک نماید. بنابراین استرس ها می توانند ایجاد کننده چربی زیر شکم باشند. تحقیقات نشان داده اند که استرس می تواند اشتها را افزایش دهد بنابراین فعالیت های کاهش دهنده استرس مانند یوگا و مراقبه به طور موثری می توانند کاهش دهنده استرس باشند.

غذاهای شیرین نخورید

شکر حاوی فروکتوز می باشد و مصرف بیش از حد آن با بروز برخی از بیماری های قلبی و عروقی و دیابت مرتبط است. مهم است که بدانید شکر تصفیه شده می تواند باعث افزایش چربی زیر شکم شده و پس برای سوزاندن چربی زیر شکم عسل طبیعی هم باید به اندازه مصرف شود.

ورزش های ایروبیک انجام دهید

ورزش های ایروبیک یا هوزازی جزو بهترین ورزش برای کوچک شدن شکم و پهلو به حساب می آیند. در هر صورت تکرار متناوب ورزش و مدت زمان انجام آن از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

کاهش چربی زیر شکم

مواد قندی کمتر مصرف کنید

کاهش مصرف مواد قندی و حاوی کربوهیدرات می تواند یک روش بسیار موثر برای از بین بردن چربی زیر ناف به حساب بیاید. رژیم های غذایی حاوی کمتر از ۵۰ میلی گرم کربوهیدرات در هر روز می تواند باعث کاهش چربی زیر شکم، کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان شود. لزومی به دنبال کردن رژیم غذایی کم کربوهیدرات نیست بلکه می توانید با جایگزین کردن مواد با کربوهیدرات تصفیه شده به جای کربوهیدرات های نشاسته ای تا حدود زیادی چربی زیر شکم خود را کاهش دهید.

روغن نارگیل را جایگزین روغن های آشپزی کنید

روغن نارگیل یکی از سالمترین روغن هایی است که می توانید از آن برای اب کردن سریع شکم استفاده کنید. در یک مطالعه مردان چاقی که روزانه به مدت ۱۲ هفته از روغن نارگیل در رژیم غذایی خود استفاده کرده بودند حدود ۲٫۸۶ سانتی متر از چربی دور شکمی خود را بدون اعمال هیچ تغییر زیادی در رژیم غذایی خود از دست داده بودند. برای کاهش چربی زیر شکم بهتر است روزانه ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل مصرف کنید.

کاهش چربی زیر شکم با روغن نارگیل

چنان چه علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر در زمینه کاهش چربی دور شکم در مردان هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

ورزشهای مقاومتی انجام دهید

تمرینات مقاومتی که با عنوان ورزش های لیفتینگ یا ورزش های کششی نیز شناخته می شوند بهترین روش برای حفظ توده عضلانی بدن می باشند همچنین جزو ورزش های مناسب برای از بین بردن چربی زیر شکم هستند. براساس یک مطالعه انجام شده در افراد پیش دیابت یا مبتلا به دیابت نوع ۲ یا بیماری کبد چرب ورزش های مقاومتی بهترین راه برای کاهش چربی زیر شکم می باشند.

کاهش چربی زیر شکم

چنان چه علاقمند به مطالعه علایم بیماری دیابت نوع ۲ در زنان و مردان هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

از مصرف نوشیدنی های قندی پرهیز کنید

نوشیدنی های شیرین با مقادیر زیادی فروکتوز تولید شده اند که علاوه بر بالا بردن چربی زیر شکم می توانند ایجاد کننده چربی کبدی نیز باشند. محققان تاثیر نوشیدنی ها شیرین در چاق کنندگی را بیشتر از مواد پرچرب می دانند. بدین منظور می توانید نوشیدنی دیگری را جایگزین این موارد کنید.

به اندازه کافی بخوابید

خواب بر بسیاری از جنبه های زندگی از جمله وزن تاثیر گذار است و مجب کاهش چربی زیر شکم میشود. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر مستعد چاقی هستند. حتی وضعیتی به نام آپنه خواب که با توقف متناوب تنفس در طول شب همراه است با چاقی شکمی در ارتباط است.

میزان مصرف غذا و ورزش خود را تنظیم کنید

علی رغم بسیاری از موارد که می توانند در کاهش چربی زیر شکم موثر باشند، میزان مصرف مواد غذایی و دریافت کالری نیز در این مورد تاثیر گذار می باشد.

هر هفته ماهی بخورید

چگونه چربی زیر شکم را اب کنیم؟ هر هفته ماهی بخورید! زیرا ماهی های غنی از پروتئین های با کیفیت و چربی غیر اشباع امگا ۳ می باشند که برای حفظ سلامت ضروری اند. مطالعات بر روی بزرگسالان و کودکان نشان می دهند که مصرف امگا ۳ تا حدود زیادی می تواند در کاهش چربی دور شکم و چربی کبدی مفید باشد. بهتر است در رژیم غذایی خود هفته ای ۲ تا ۳ بار ماهی قزل آلا، ساردین، شاه ماهی و خال مخالی را جایگزین کنید.

از بین بردن چربی زیر شکم

مصرف آب میوه را متوقف کنید

اگرچه آب میوه ها دارای ویتامین ها دارای مواد مفیدی برای بدن می باشند با این وجود به همان میزان از شیرین کننده و مواد قندی برخوردارند. مصرف بیش از اندازه این مواد می توانند زنگ خطری برای ایجاد چربی زیر شکم باشند.

از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب مزایایی هم چون کاهش سطح قند خون را با خود به همراه دارد. مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری روزانه سرکه سیب برای افراد در معرض چاقی بسیار مفید است. با این حال حتما باید سرکه سیب را قبل از مصرف با آب رقیق کنید چرا که اسیدیته آن مینای دندان را تخریب می کند.

کاهش چربی زیر شکم

از مکمل یا غذاهای پروبیوتیک استفاده کنید

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در برخی از غذاها و مکمل ها یافت می شوند و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. گونه های مختلفی از باکتری های لاکتوباسیلوس موجود در پروبیوتیک ها می توانند در کاهش چربی دور شکم مفید واقع شوند.

بین وعده های غذایی فاصله ایجاد کنید

اخیرا ایجاد فاصله های ناشتایی بین مصرف وعده های غذایی برای کاهش وزن با محبوبیت ویژه ای همراه شده است. یکی از این روش های پر کاربرد روزه داری یک یا دو بار در هفته می باشد.

کاهش چربی زیر شکم

برای آب کردن چربی شکم چای سبز بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی بسیار استثنایی به حساب می آید که شامل کافئین و آنتی اکسیدان بوده و آن را به عنوان یک نوشیدنی منحصر به فرد برای کاهش وزن محبوب ساخته است.

کاهش چربی زیر شکم

سبک زندگیتان را تغییر دهید

انجام فقط یکی از روش های فوق برای مشاهده تاثیر گذاری کافی نیست. بنابراین تغییر سبک زندگی کلید از دست دادن چربی زیر شکم و همچنین حفظ آن است.

ویدیو آموزش ورزش برای کوچک شدن شکم و پهلو

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با روش های کاهش چربی زیر شکم در کنار شما بودیم. چنان چه در این مورد نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما و دیگران در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
منبع فارسی: آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه