How to Use an Electric Toothbrush

آموزش تصویری نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی در منزل

۰
آموزش تصویری نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی در منزل
نمره 3.4 از 5 رای

سلامت دهان بخش مهمی از سلامت شخصی شما است، و تحقیقات نشان داده است که هم مسواک برقی و معمولی میتوانند در حفظ سلامت دهان و دندان شما مفید واقع شوند. شاید شما ترجیح میدهید از نوع برقی مسواک برای مسواک زدن استفاده کنید و برای همین ما تصمیم گرفتیم در این پست آی آر میکس آموزش تصویری نحوه صحیح استفاده از مسواک های برقی را به شما دوستان ارائه دهیم.

روش صحیح استفاده از مسواک برقی چگونه است؟

How to Use an Electric Toothbrush

هدف اصلی مسواک زدن، پاک کردن کلیه مواد غذاییی همراه با مواد رسوبی مختلف و جرم‌گیری دندان است، علاوه بر آن داشتن دندان های زیبا و سفید خنده شما را زیبا تر میکند و همچنین زیبایی شما را افزایش میدهند. برای همین ما قصد داریم تا روش صحیح استفاده از مسواک برقی را به شما آموزش دهیم تا دندان های سفید و تمیزی داشته باشید.

شارژ اولیه مسواک برقی

اکثر مسواک های برقی دارای باتری شارژی هستند و قادر به شارژ شدن میباشند اما اگر مسواک شما قادر به شارژ شدن نبود حتما چند عدد باتری در منزل برای مواقع مورد نیاز داشته باشید زیرا زمانی که شارژ مسواک شما در حین مسواک زدن تمام شود باید به صورت دستی از آن استفاده کنید یا اینکه با مسواک معمولی ادامه دهید. مدت زمان استفاده از مسواک برقی به نوع باتری است که در درون آن قرار داده شده یا میشود. بهتر است تا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا اطلاعات دقیق تری بدست آورید.

روش صحیح استفاده از مسواک برقی

برسی عملکرد مسواک های برقی

بهتر است بعد از هر بار استفاده از مسواک های برقی آن را برسی کنید زیرا دندان های شما زمانی تمیز میشوند که برس های نایلونی آن نرم و انطعاف پذیر باشند.

تعویض سر مسواک برقی؛ اگر دید که برس ها حالت خود را از دست دادند بهتر است که آنها را تعویض کنید. به طور معمول هر برس به مدت ۳ تا ۴ ماه برای شما کار میکند.

نحوه استفاده از مسواک برقی

آماده سازی مسواک های برقی

در این مرحله از نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی باید قبل از مسواک زدن برس آنرا در زیر آب ببرید و چند بار دکمه آنرا فشار دهید تا مرطوب شود، سپس مقدار کمی از خمیر دندان را بر روی آن قرار دهید یا اینکه خمیر دندان را بر روی دندان خود اعمال کنید تا در هنگام مسواک زدن به خوبی بر روی دندان ها پخش شود.

نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی

روش صحیح استفاده از مسواک های برقی

مدت زمان استفاده از مسواک برقی باید در ۴ بخش تقسیم شود، برای اینکار دهان خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید و  ۴۰ ثانیه برای تمیز کردن دندان های هر قسمت اختصاص دهید.

  • حتما در انتها زبان و لسه های خود را نیز با مسواک تمیز کنید.

نحوه استفاده از مسواک برقی

برای اینکه دندان های شما بهتر جرم گیری و تمیز شوند باید زاویه برس مسواک با دندان را در ۴۵ درجه نگه دارید تا به خوبی بتواند دندان های شما را در امتداد خط لسه تمیز کند.

  • برای اینکه به لسه و دندان شما آسیب وارد نشود فشاری که در حین مسواک زدن به به مسواک برقی می آورید را کم کنید.

نحوه استفاده از مسواک برقی

برای جرم گیری بهتر دندان های باید برای هر بخش از دهان خود عمل شستشو را به صورت حرکات جلو و عقب برو روی دندان انجام دهید، به طوری که ۳ عدد از دندان ها را بتوانید با برس مسواک بشویید، سپس پس از شستن بخش بیرونی نوبت به شستن بخش داخلی دندان میرسد که همین روند باید برای قسمت های دیگر دهان نیز انجام شود.

  • همچنین شما باید سق دهان و زبان خود را با برس مسواک شستشو دهید تا باکتری های موجود از روی آن برداشته شود.

نحوه استفاده از مسواک برقی

نکته: توجه داشته باشید که باید حداقل ۲ دقیقه زمان برای شستشوی کل دهان و دندان ها صرف شود ( ۳۰ ثانیه برای هر بخش از دهان ) و حتما دو تا سه بار در هفته دهان خود را با دهان شویه شستشو دهید و پس از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید.

نخ دندان

شستن مسواک برقی

برای اینکه باکتری و خمیر دندان از روی برس مسواک پاک شود( شستن مسواک برقی ) باید آنرا بعد از شستشوی دندان ها از دسته جدا کنید و در زیر آب بگرید تا شسته شود، سپس آنرا در درون کمد یا محفظه قرار دهید تا در معرض هوای داخل دستشویی قرار نگیرد.

شستن مسواک برقی

آموزش ویدویی نحوه استفاده از مسواک های برقی

ما ویدویی در این زمینه تهیه کردیم برای آن دسته از افرادی که آموزش بالا به آنها در یادگیری نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی کمک نکرده است.

 

پیشنهاد میکنیم اگر دهانی بد بو دارید این مطلب آی آر میکس در زمینه درمان قطعی و گیاهی رفع بوی بد دهان ناشی از معده، رژیم غذایی، سینوزیت و.. را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب ما آموزش تصویری نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی را به شما دوستان آموزش و چندین نکته در این زمینه به شما ارائه دادیم. اگر نظر یا پیشنهادی درباره این مطلب دارید آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی