How to Choose the Right Running Shoes

راهنمای خرید کفش ورزشی : آموزش خرید کفش مخصوص دویدن

۰
راهنمای خرید کفش ورزشی : آموزش خرید کفش مخصوص دویدن
امتیاز دهی به نوشته

انتخاب کفش در آراستگی پوشش شما شدیدا مهم محسوب می شود. برخی از تحقیقات نشان می دهند که افراد در برخورد اول، توجه زیادی به کفش یکدیگر دارند! برای همین باید در خرید کفش دقت بسیار زیادی انجام داد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم چند نکته درباره کفش ارائه کنیم و راهنمای خرید کفش ورزشی را به شما نشان دهیم.

کاملترین راهنمای خرید کفش اسپرت مردانه و زنانه

How to Choose the Right Running Shoes

پیدا کردن بهترین کفش در میان گزینه های پر شمار بازار، کار چندان ساده ای نیست. مدل های زیادی در مغازه ها وجود دارند که قطعا تعداد زیادی از آن ها برای شما جذاب هستند. در این مطلب می خواهیم نگاهی به راهنمای خرید کفش اسپرت مردانه و زنانه داشته باشیم تا هنگام مراجعه به بازار، بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید. بهتر است ابتدا نگاهی به ساختار کفش بیاندازیم.

ساختار و آناتومی کفش

برای شروع راهنمای خرید کفش ورزشی، باید اهداف خود را شناخت. هدف از خریدن کفش می تواند حضور در مجالس رسمی یا پیاده روی و شرکت در کلاس های دانشگاه باشد. بعد از این که تصمیم خود را گرفتید، باید نگاهی به قسمت های مختلف کفش بیاندازید.

بخش بالای کفش

اولین بخش از خرید کفش مخصوص دویدن، توجه به قسمت بالایی آن می باشد. بخش بالای کفش های کتانی معمولا پارچه ای هستند. هنگامی که می خواهید کفش بخرید، ابتدا به بخش بالایی آن نگاه کنید. این قسمت هنگام دست زدن نباید خم شود و باید از قوام خوب، نرم اما محکمی برخوردار باشد.

راهنمای خرید کفش اسپرت

بخش قوزک کفش

بخش دوم راهنمای خرید کفش اسپرت مردانه و زنانه، به قسمت قوزک مربوط می شود. در بخش قوزک کفش، هم کفش باید نرمی و استحکام را همزمان داشته باشد. کفش را بپوشید و ببینید که کفش به نسبت قوزک شما، در چه جایگاهی قرار می گیرد. هنگامی که کفش را پوشیدید، قسمت آشیل پای شما نباید تحت فشار باشد. به طور کلی قوزک اهمیت زیادی داشته و نباید هیچ حس درد یا اذیتی داشته باشید. ضمن این که قوزک شما باید تا حد زیادی درون کفش قرار بگیرد اما انعطاف و میزان حرکت قوزک نباید محدود شود.

بخش قوزک کفش

بخش پنجه کفش

سومین قسمت از راهنمای خرید کفش مردانه ، توجه به بخش پنجه کفش می باشد. در بخش پنجه، پس از بررسی مختصر بخش بیرونی و ظاهری، باید کفش را بپوشید. توجه کنید که انگشتان شما در چه حالتی قرار دارند. مهمترین قسمت در بخش پنجه کفش، انگشت کوچک هر دو پا می باشد. این انگشت نباید تحت فشار باشد. هنگام خرید کفش، به صحبت فروشنده خیلی توجه نکنید! انگشتان شما هم از جلو و هم از کنار باید کمی فضا داشته باشند. هرگز کفش تنگ را به امید بزرگ شدن خریداری نکنید. در غیر این صورت باید به دنبال راه های جلوگیری از پا زدگی کفش مردانه و نرم شدن کفش پنجه تنگ زنانه باشید!

راهنمای خرید کفش مردانه

راهنمای خرید کفش : بخش زیر کفش

زیر کفش قسمتی است که با زمین در تماس خواهد بود. این قسمت که معمولا پلاستیکی است، باید انعطاف پذیری قابل قبولی داشته باشد. به جز انعطاف پذیری، باید استحکام خوبی در کف کفش شما وجود داشته باشد. کفش را بردارید با دست سعی در تا کردن آن کنید. کفش شما نباید خشک باشد و البته تا شدن بیش از حد هم نشان از خوبی آن نیست. ممکن است در صورتی که کف کفش شما سفت باشد، هنگام حرکت با صداهای عجیب رو به رو شوید.

بخش زیر کفش

بخش بدنه کفش

بخش بعدی در راهنمای خرید کتونی، توجه به بخش میانی و بزرگ کفش می باشد. جنس این قسمت کتونی معمولا از پارچه و پلاستیک می باشد. توجه داشته باشید که این قسمت نباید سنگین باشد. سنگین بودن این قسمت می تواند پای شما را به سادگی خسته کند. خستگی پاها قطعا باعث کاهش بهره وری و بازدهی پیاده روی شما می شود. با دست سعی کنید ضخامت این بخش را بررسی کنید. ترجیح به این است که پلاستیک روی کفش زیاد نباشد، زیرا پلاستیک زیاد باعث پوسته پوسته شدن و کاهش کیفیت کفش در بلند مدت می شود.

بخش بدنه کفش

بخش لژ کفش

لژ کفش قدمتی تاریخی دارد و سابقه آن به یونان باستان باز می گردد. لژ به طور کلی برای پایداری در حین حرکت و جلوگیری از سر خوردن مناسب هستند. کفش مناسب برای پیاده روی، باید کمی لژ داشته باشد. لژ کفش نباید خیلی سفت یا خشک باشد. هنگامی که کفش را برای خرید می پوشید، کمی با پاشنه روی آن فشار آورید. سعی کنید از وزن خود استفاده کنید و میزان انعطاف پذیری لژ را ببینید. ضمن این که کفش های با لژ خیلی بلند یا خیلی کوتاه را هرگز نخرید.

بخش لژ کفش

اشتباهات رایج در خرید کفش

اشتباهاتی وجود دارند که هنگام خرید کفش نباید مرتکب آن ها شد. اشتباه اول، خریدن کفش بر اساس ظاهر است. ممکن است ظاهر کفش به نظر شما شدیدا جذاب برسد اما از نظر کیفیت ساخت، الزاما چنین نیست. اشتباه دوم هنگام خرید کفش، سوال نکردن درباره قیمت است. همیشه با فروشنده درباره قیمت صحبت کنید و در صورتی که پتانسیل گرفتن تخفیف وجود دارد، درنگ نکنید!

اشتباهات رایج در خرید کفش

اشتباه سوم، خریدن کفش بسیار کوچک است. بسیاری از افراد فکر می کنند که کفش به مرور زمان بزرگ می شود! این موضوع تا حدودی درست است اما هرگز نباید کفش بسیار کوچک خرید. راهنمای سایز کفش را باید به خوبی در ذهن داشت و بعد از پوشیدن کفش، به جز راحتی انگشتان، بتوان یک انگشت را بدون فشار خاصی، به پشت کفش وارد کرد. اشتباه چهارم، خرید کردن در زمان غلط است. به طور کلی پای انسان هنگام صبح کمی متورم می شود پس نباید تا ساعت ۴ بعد از ظهر به دنبال خرید کفش باشید.

نکات پایانی در راهنمای خرید کفش

حالا که نکات اصلی در راهنمای خرید کفش را مطالعه کردید، بهتر است به چند نکته پایانی هم دقت داشته باشید. همیشه از فروشگاه های معتبر خرید کنید. سعی کنید به مغازه ای بروید که تنوع کفش قابل قبولی داشته باشد. هرگز سعی نکنید که اندازه کفش خود را حدس بزنید. همیشه کفش را بپوشید و با آن چند قدم راه بروید. ضمن این که بدون جوراب هیچ کفشی را نپوشید. در ذهن داشته باشید که به صورت کلی، کفش ها نهایتا ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر عمر دارند! بنابراین انتظار معجزه از آن ها نداشته باشید.

پیشنهاد می شود در پایان این مطلب، آموزش تصویری نحوه شستن کفش را هم مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی به راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن انداختیم. قطعا شما هم تجربه استفاده از انواع مختلف کفش های راحتی و اسپرت را داشته اید. تجربیات خود را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی