آموزش تصویری ۳ روش رفع سوختگی فرش با اتو و سیگار در منزل

۰
آموزش تصویری ۳ روش رفع سوختگی فرش با اتو و سیگار در منزل
امتیاز دهی به نوشته

همه ما درگیر زندگی پر مشغله خود هستیم و ممکن است بر حسب تصادف موجب پیش آمدن اتفاق های ناخوشایندی شویم. به عنوان مثال ممکن است تلفن زنگ بخورد و خیلی تصادفی شما وسیله داغی را بر روی فرش بیندازید و موجب به وجود آمدن سوختگی بر روی آن شوید. یا اینکه سیگار از دست شما رها شود، بر روی فرش افتاده و سوختگی کوچکی را ایجاد کند که قطعا ظاهری زیبا نخواهد داشت. اما راه چاره چیست؟ برای رفع سوختگی فرش چه کنیم؟ در مطلب امروز آی آر میکس قصد داریم تا ۳ روش رفع سوختگی فرش با اتو و سیگار در منزل را به شما دوستان آموزش دهیم.

چگونه سوختگی فرش را ترمیم کنیم؟ آموزش ترمیم سوختگی فرش

How to Get Burn Marks Out of Carpet

شما برای ترمیم سوختگی فرش نیاز به تجهیزات آنچنانی ندارید و با وسایل موجود در منزل میتوانید به راحتی سوختگی فرش یا موکت را برطرف کنید، فقط کافی است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به شما آموزش های مورد نیاز را به صورت تصویری و ویدیویی ارائه دهیم.

روش اول: ترمیم سوختگی فرش با اتو

برای رفع سوختگی فرش با اتو باید یک کاتر یا چاقو برنده تهیه کنید تا با استفاده از آن قسمت سوخته شده را برش دهید، باید فشار کافی را به تیغه کاتر وارد کنید تا قسمت سوخته شده را برش دهد به صورتی که لایه پلاستیکی زیر فرش (لایه محافظ) بریده نشود. در صورت بریده شدن کار شما سخت تر میشود زیرا باید آن لایه را نیز تعویض کنید.

رفع سوختگی فرش

باید قسمت برید شده را بر روی قسمت یدک قرار دهید ( این روش بیشتر برای موکت و فرش های بدون طرح توصیه میشود)، همچنین باید به طرح قسمت بریده شده نیز توجه کنید زیرا باید تا حد ممکن شبیه به هم باشند. سپس برش زدن را شروع کنید و طبق الگوی قسمت سوخته آن را برش دهید.

در این مرحله از ترمیم سوختگی فرش بعد بریدن و آماده کردن قسمت جایگزین آن را بر روی فضای خالی در فرش قرار دهید، اگر قسمت بریده شده بزرگتر از فرش بود آنرا دوباره برش دهید تا به خوبی در فضای خالی جای بگیرد.

رفع سوختگی فرش

سپس برای از بین بردن سوختگی فرش با اتو باید چسب فرش را در فضای خالی فرش اعمال کنید و قسمت برید شده را جایگزین کنید، حتما بعد از ایتن که مطمئن شدید فرش به خوبی جایگزین شده بر روی خط برش، چسب نواری بزنید و کتاب یا جسم سنیگن دیگری را به مدت یک شب یا ۱۲ ساعت بر روی آن قرار دهید تا قسمت جایگزین شده به خوبی محکم شود.

  • در انتها کتاب یا جسم سنگین را از روی آن بردارید و با شانه فرش را برس بکشید تا الیاف قسمت جایگزین شده و فرش با یکدیگر امیخته شوند.

رفع سوختگی فرش

روش دوم: پنهان کردن بخش سوخته

این روش رفع سوختگی فرش در همه شرایط کاربرد ندارد، زیرا ابتدا باید برسی کنید که سوختگی در گوشه یا لبه های فرش اتفاق افتاده باشد، تا بتوانید آن قسمت را بریده و در زیر کمد یا بوفه پنهان کنید. در غیر این صورت اگر سوختگی در وسط فرش قرار گرفته باشد قادر به انجام اینکار نخواهید بود.

رفع سوختگی فرش

پیشنهاد میکنیم مطلب نحوه تمیز کردن فرش دستباف با شامپو فرش، جوش شیرین و .. در خانه را مطالعه کنید.

روش سوم: رفع سوختگی فرش با سیگار

در این روش از بین بردن سوختگی سطحی فرش شما نیاز به تجهیزات پیشرفته ندارید زیرا تنها چیزی که میخواهید یک قیچی و چسب قوی است. برای شروع الیاف موجود بر روی قسمت سوخته را به خوبی برش دهید و جدا کنید تا یک سوراخ خالی در فرش به وجود آید.

رفع سوختگی فرش

سپس برش هایی پراکنده با قیچی از قسمت های دیگر فرش که در زیر کمد یا بوفه قرار دارند ایجاد کنید تا الیافی سالم به دست آورید.

در انتها برای رفع سوختگی فرش در سوراخ ایجاد شده با سیگار مقدار کمی چسب بریزید و الیاف جدید را بر روی آن قرار دهید، سپس برای اینکه الیاف به خوبی به  آن قسمت متصل شوند جسم سنگینی را به مدت چند ساعت بر روی آن قرار دهید.

  • باید بعد از خشک شدن چسب جسم را بردارید و با شانه استحکام قسمت تعویض شده را امتحان کنید.

رفع سوختگی فرش

آموزش ویدیویی نحوه رفع سوختگی فرش

برای درک بهتر شما از آموزش ترمیم جای سوختگی فرش ما ویدیویی را فراهم ساختیم، تا این آموزش برای شما مفید تر واقع شود.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آی آر میکس ما ۳ روش رفع سوختگی فرش با اتو و سیگار در منزل را آموزش دادیم و نکاتی در این زمینه با شما ارائه کردیم، همچنین ویدیویی از نحوه انجام این کار برای شما دوستان قرار دادیم. اگر در مورد این آموزش نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی