How to Hang Cabinet Doors

آموزش تصویری نصب درب کابینت دیواری ام دی اف در آشپزخانه

۰
آموزش تصویری نصب درب کابینت دیواری ام دی اف در آشپزخانه
امتیاز دهی به نوشته

با یادگیری نصب درب کابینت شما میتوانید به راحتی شکل ظاهری آشپزخانه خود را تغییر و آنرا به روز کنید، یا در صورت بروز مشکل به راحتی درب های کابینت خود را تعویض و درب جدید نصب کنید. و با اینکار در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید، پس با ما در این مطلب همراه باشید تا آموزش تصویری نصب درب های کابینت دیواری ام دی اف در آشپزخانه را به شما دوستان ارائه دهیم.

نصب درب کابینت به چه شکل است؟ معرفی نکات مهم در نصب درب کابینت ام دی اف

How to Hang Cabinet Doors

شما برای نصب کابینت نیاز به تجهیزات آنچنانی نخواهید داشت، اما بهتر است که ابزاری از قبیل دریل برای سوراخ کردن و چندین نوع پیچ گوشتی و روغن گریس برای مواقع لازم برای خود فراهم سازید تا پورسه کار برایتان راحت تر شود. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا نکات مهم در نصب درب کابینت ام دی اف را به شما دوستان معرفی کنیم.

مرحله اول: نحوه نصب لولای کابینت

اولین مرحله از آموزش نصب درب های کابینت دیواری مربوط به نحوه نصب لولای درب کابینت ام دی اف است زیرا بدون لولا، درب باز و بسته نمیشود. اگر شما قصد تعویض کابینت ها را دارید باید لولا را بر روی درب جدید نصب کنید که برای اینکار نیاز به دریل و پیچ گوشتی خواهید داشت. ابتدا سوراخ هایی در فاصله ۵٫۱ سانتی متر از بالا و پایین درب ایجاد کنید سپس لولا را بر روی درب پیچ کرده و آنرا را به کابینت متصل کنید.

  • اگر از قبل بر روی درب سوراخ هایی برای ریگلاژ درب کابینت وجود داشته باشد کار شما راحت تر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که ابتدا لولا را به درب و بعد از آن درب را به کابینت متصل کنید، زیرا در غیر این صورت کار شما سخت تر میشود.
  • بعضی از لولا ها دو قسمتی هستند، یعنی یک قسمت بر روی درب نصب میشود و قسمت دیگر بر روی کابینت که در انتها میتوانید آنها را به هم متصل کنید.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

پیشنهاد میکنیم مطلب آموزشی نحوه نصب جک پمپی بر روی کابینت را مطالعه کنید.

یکی از نکات مهم در نصب درب های کابینت ام دی اف این است که شما باید نوع درب خود را تشخیص دهید، درب ها کابینت به طور کلی به دو دسته روکار و توکار تقسیم میشوند، که اکثر درب کابینت های دیواری آشپزخانه روکار هستند که ۱٫۵ سانتیمتر بر روی کار قرار میگیرند. با تشخیص نوع درب خود میتوانید لولای مناسب برای آن را خریداری کنید.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

مرحله دوم: نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

قدم بعدی شما اتصال لولا ها به در است، در این مرحله بهتر است از شخصی کمک بگیرید تا درب را برای شما ثابت نگه دارد تا به راحتی پیچ ها را در درون سوراخ هایی که برای نصب لولا درب کابینت ایجاد کردید وارد کنید. باید طوری لولای درب را پیچ کنید که به خوبی بر روی کار قرار بگیرد و با کابینت تراز باشد، برای اینکار پیشنهاد میکنیم در هر لولا یک پیچ را وارد کنید و هنگامی که احساس کردید درب کابینت دیواری به خوبی باز و بسته میشود بقیه پیچ ها را در لولا وارد کنید.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

نصب آرام بند درب کابینت دیواری آشپزخانه یا ضربه گیر قدم بعدی شما خواهد بود؛ پس از نصب درب های کابینت شما باید ضربه گیر را به آن متصل کنید که در بعضی کابینت ها نیازی به اینکار نیست اما اگر درب کابینت شما با شدت بسته میشود شما باید یک ضربه گیر تهیه کنید که در مدل های مختلف در بازار یافت میشود. بهترین مکان برای نصب آن گوشه بالای درب کابینت یا موازی با لبه بالایی کابینت است.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

در این قسمت نوبت به وصل کردن دستگیره های میرسد، برای نصب دستگیره های درب کابینت ام دی اف شما نیاز به یک پیچ گوشتی دارید، مدل دسته طریقه نصب آنرا مشخص میکند. برای کابینت های روکار بهتر است تا دسته را در نزدیک به لبه پایینی درب متصل کنید و برای کابینت های توکار باید دسته را در لبه بالایی نصب کنید. معمولا کابینت هایی که نیاز به دستگیره دارند بر روی آنها سوراخ هایی برای نصب آن قرار داده شده یا اینکه محل نصب مشخص شده است.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

مرحله سوم: تراز کردن درب های کابینت ام دی اف

برای تراز کردن درهای کابینت آشپزخانه میتوانید از نوار چسب رنگی استفاده کنید، تا خطی مستقیم در لبه های پایینی ایجاد شود و طبق آن خط بتوانید مابقی در ها را نصب کنید.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

همچنین میتوانید با کمک تراز، خطی به موازای لبه پایینی بر روی کابینت ایجاد کنید تا در هنگام نصب درب بعدی بتوانید تا حد امکان آنها را با هم دیگر تراز کنید.

نصب درب کابینت دیواری ام دی اف

آموزش ویدویی نحوه نصب درب کابینت در خانه

 

در مطالب پیشین آی آر میکس ما نحوه ساخت کابینت ام دی اف در منزل را آموزش داده ایم، در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب ما آموزش تصویری نصب درب کابینت دیواری ام دی اف در آشپزخانه را ارائه دادیم، و نکاتی در این زمینه به شما آموزش دادیم. اگر در خصوص این موضوع نظر یا پیشنهادی دارید آنرا در بخش نظرات و پیشنهادات این مطلب با ما و دیگران درمیان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی