How to Naturally Clean a Clogged Drain

آموزش تصویری ۵ روش باز کردن گرفتگی لوله ظرفشویی در خانه

۰
آموزش تصویری ۵ روش باز کردن گرفتگی لوله ظرفشویی در خانه
امتیاز دهی به نوشته

برای باز کردن لوله ظرفشویی روش های متعددی توصیه می شود. در اکثر روش ها نیاز به کمک فرد حرفه ای یا استفاده از مواد شیمیایی دارید. اگر شما هم نسبت به باز کردن گرفتگی لوله ظرفشویی با روش هایی غیر از مواد شیمیایی علاقه مند هستید، این مطلب آی آر میکس را از دست ندهید. در پایان این مطلب می توانید از وسایل خانه خود برای باز کردن موقت یا دائمی لوله های خانه تان استفاده کنید.

چگونگه گرفتگی لوله سینک ضرفشویی را باز کنیم؟

How to Naturally Clean a Clogged Drain

همانطور که گفته شد روش ها و مواد زیادی برای باز کردن گرفتگی لوله های مختلف خانه وجود دارند. برای بازکردن گرفتگی لوله سینک ظرفشویی هم مواد شیمیایی متعددی وجود دارند. اما اگر بخواهید از این مواد شیمیایی که گاهی خطرناک هم هستند استفاده نکنید، نیاز به روش های دیگری دارید. به احتمال فراوان اکثر مواد مورد نیاز این مطلب را در خانه داشته باشید.

بازکردن لوله ظرفشویی

چه چیزی باعث گرفتگی لوله ظرفشویی می شود؟

اگر نتوانید علت اصلی گرفتگی لوله ظرفشویی را پیدا کنید، از بین بردن این گرفتگی کار ساده ای نخواهد بود. اغلب گرفتگی های خانگی در لوله ها توسط چهار ماده ایجاد می شوند. چربی یا روغن اولین ماده ای است که باعث گرفتگی لوله ها می شود. تکه های غذا یا سبزیجات مورد دومی است که در لوله ظرفشویی یا دیگر لوله ها باقی می ماند.

گرفتگی لوله ظرفشویی

مورد سوم که بیشتر در لوله های حمام یا دستشویی وجود دارد اما در لوله ظرفشویی هم مشاهده می شود، مو است. مو به سادگی همراه با آب به درون لوله ها می رود و سبب گرفتگی آن ها می شود. در نهایت مورد چهارم که در لوله ها ایجاد گرفتگی می کند، صابون و موارد مشابه است. البته اکثر صابون ها به مرور زمان حل می شوند و راه را باز می کنند. اما در هر صورت در ابتدای گرفتگی، ممکن است تا چند ساعت یا چند روز دچار مشکل باشید.

روش اول: استفاده از لوله باز کن

وقتی که مشکل اصلی گرفتگی لوله سینک ظرفشویی را فهمیدید، باید اقدام به باز کردن آن کنید. همانطور که مشخص است، لوله باز کن های ساده و قدیمی اولین گزینه شما خواهند بود. ابتدا سینک را به طور کامل تمیز کنید تا هنگام کار، آب کثیف به روی شما نریزد. سپس سینک را تا نیمه با آب گرم پر کنید. در نهایت به صورت ساده و مداوم اقدام به باز کردن لوله کنید. اگر جسم خارجی از لوله خارج شد یا به هر دلیلی لوله ظرفشویی شما باز شد، با کمی آب گرم لوله را شستشو دهید.

استفاده از لوله باز کن

روش دوم: استفاده از سیم و قلاب

اگر لوله باز کن برای شما تاثیری نداشت اما از وجود غذا یا مو یا هر چیز دیگری در لوله ها مطمئن بودید، باید قلاب سیمی درست کنید. قلاب سیمی بیشترین کاربرد را برای مو یا اجسام کوچک درون لوله ها دارد و یکی از رو های رفع گرفتگی لوله سینک است. انتهای یک سیم بلند را شبیه به یک قلاب کنید. اگر سیم شما شبیه رخت آویز شود بهترین حالت را ایجاد کرده اید. البته ابزار اختصاصی و تجاری شبیه به این سیم هم تولید شده است. در هر صورت بعد از پوشیدن دستکش، با دقت سیم و قلاب دست ساز خود را وارد لوله کنید. باید چند بار کار خود را تکرار کنید تا تمام موها یا قطعات درون لوله خارج شوند.

سیم و قلاب

روش سوم: استفاده از آب داغ و مایع دستشویی

این روش برای باز کردن روغن و چربی های درون لوله کاربرد خوبی دارد. برای باز کردن لوله ظرفشویی با این روش، ابتدا ۲ لیتر آب را داغ کنید. سپس چند قاشق از مایع دستشویی طبیعی یا شیمیایی را در آن حل کنید. سپس آب داغ را به آرامی در لوله بسته شده بریزید. این کار را باید چند بار تکرار کنید. می توانید از چند نوع مایع دستشویی یا ظرفشویی استفاده کنید. آب داغ و مایع دستشویی برای حل کردن چربی و روغن می تواند مفید باشد اما قطعیتی در این روش وجود ندارد. به طور کلی حتی قویترین محلول لوله بازکن هم تضمینی برای باز کردن لوله های شما نخواهد داشت!

استفاده از آب داغ و مایع دستشویی

روش چهارم: استفاده از آب داغ و نمک برای باز کردن لوله

این روش باز کردن لوله هم برای لوله های چرب یا دارای روغن کاربرد خوبی دارد. نصف لیوان نمک را در ۲ لیتر آب داغ حل کنید. توجه داشته باشید که داغ شدن آب باید تا نزدیکی های جوش آمدن آن ادامه داشته باشد. باز هم باید کار را چند بار تکرار کنید. هر بار محلول جدیدی بسازید و سعی کنید نمک را به خوبی در آب داغ حل کنید. سعی کنید از نمک های مختلفی برای کار خود استفاده کنید. نمک برای شما همانند یک ماده لوله بازکن شیمیایی عمل می کند. پیدا کردن فرمول محلول لوله باز کن خانگی نیاز به حوصله و تکرار دارد. شاید برای شما نمک پاسخ خوبی ارائه کند.

استفاده از آب داغ و نمک

روش پنجم: استفاده از جوش شیرین و سرکه

یکی از روش های پر کاربرد در باز کردن لوله ظرفشویی و دیگر لوله ها، استفاده از جوش شیرین و سرکه است. کمی جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید. سپس محلول به دست آمده را در ۲ نوبت داخل لوله بریزید. می توانید درب سینک را ببندید و حدود یک ساعت صبر کنید تا محلول کاملا آماده شود. سپس درب سینک را بر دارید تا کل محلول وارد لوله شود. حالا شیر آب را باز کنید و سعی کنید با تشت یا موارد مشابه، آب فراوانی وارد لوله کنید. باز کردن لوله ظرفشویی با جوش شیرین هم تاثیر خوبی نشان داده است.

 استفاده از جوش شیرین و سرکه

نکته: باز کردن لوله ظرفشویی با نوشابه هم در برخی از شرایط نتیجه بخش بوده است. البته همانطور که گفته شد هیچ قطعیتی در موارد ذکر شده وجود ندارد و میزان گرفتگی لوله اهمیت بالایی خواهد داشت.

آموزش ویدویی باز کردن لوله سینک ظرفشویی

 

توصیه می شود در پایان این مطلب نگاهی به روش های جلوگیری از یخ زدگی لوله ها و روش تعویض شیر و لوله بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی به باز کردن لوله ظرفشویی داشتیم و چند روش ساده برای این موضوع را به شما ارائه کردیم. اگر شما هم تجربه باز کردن لوله های مختلف را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی