What is Neck Sprain Treatment

درمان خانگی و فوری برای رگ به رگ شدن گردن در منزل

۰
درمان خانگی و فوری برای رگ به رگ شدن گردن در منزل
نمره 4 از 1 رای

همه ما حس ناخوشایند رگ به رگ شدن گردن را تجربه کرده ایم. حتما شما هم به طور ناگهانی این حس را در گردن خود داشته اید. گاهی اوقات این وضعیت تا ساعت ها یا روزها همراه انسان باقی می ماند. اگر می خواهید درمان خانگی و فوری برای رگ به رگ شدن گردن در منزل را بدانید، این مطلب آی آر میکس را از دست ندهید.

درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی چیست؟

What is Neck Sprain Treatment

رگ به رگ شدن گردن نوعی از اسپاسم یا گرفتگی عضلانی است و شیوع بسیار زیادی در بین مردم دارد. در حقیقت رگ به رگ شدن اصلی ترین منبع درد گردنی محسوب می شود. خبر خوب این است که درمان این وضعیت در بین تمام مشکلات گردن، جزو سریعترین و ساده ترین موارد به حساب می آید. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی داشته باشیم.

رگ به رگ شدن گردن

علت رگ به رگ شدن گردن چیست؟

علت رگ به رگ شدن گردن چیست؟ دلایلی که باعث رگ به رگ شدن گردن می شوند عموما به عضله، لیگامنت یا مفصل مرتبط هستند. این آسیب های گردنی به خاطر گرفتگی گردن، گرفتگی لیگامنت و یا اختلال مفصل گردن رخ می دهند. عموما هنگامی که فشاری بر روی گردن ایجاد می شود، فرد رگ به رگ شدن بیشتری را تجربه می کند.

علت رگ به رگ شدن گردن

خستگی عضلانی به واسطه نشستن یا خوابیدن غلط، فشارهای بیش از حد به واسطه برداشتن اجسام سنگین یا صدمات سریع مثل برخورد یا تصادف، معمولترین دلایل آسیب به حساب می آیند. مثلا رگ به رگ شدن گردن در خواب یکی از حالات معمول این عارضه محسوب می شود.

چگونه رگ به رگ شدن گردن را درمان کنیم؟

به طور کلی برای درمان این عارضه، روش ها و موارد متعددی وجود دارد. پیش از هر چیزی حتما با پزشک مشورت کنید. این تفکر که می توان دردهای شدید گردن یا ستون مهره یا هر عضو حرکتی دیگر را با جستجو در اینترنت درمان کرد، یک تفکر بسیار خطرناک است! با مراجعه به پزشک می توانید از ام آر آی و دیگر روش های تشخیصی علمی کمک بگیرید. پزشک می تواند برای شما درمان دارویی گرفتگی گردن را انجام دهد. فقط با توصیه او اقدام به مصرف دارو کنید.

درمان رگ به رگ شدن گردن

تشخیص صحیح بیماری شما در پروسه درمانی تان شدیدا مهم خواهد بود. به عنوان یک اصل کلی، تمامی دردها به عنوان یک هشدار هستند و باید به دنبال درمان جدی برای آن ها بود. توجه کنید که درمان این عارضه به طور کلی ۴ فاز دارد:

  • فاز اول: فاز کاهش درد و محافظت
  • فاز دوم: بازگشت قدرت قبلی گردن
  • فاز سوم: بازگشت توانایی عادی گردن
  • فاز چهارم: پیشگیری دوباره از رگ به رگ شدن گردن

وقتی که با پزشک یا فیزیوتراپ مشورت کردید، برای درمان رگ به رگ شدن گردن در خانه می توانید از این مراحل و روش ها هم کمک بگیرید.

درمان خانگی رگ به رگ شدن گردن: استفاده از گردن بند طبی

گردن بندهای طبی جزو مواردی هستند که انواع متفاوتی هم دارند. در موارد شدید درد گردنی می توان از این گردن بند ها استفاده کرد. البته پزشکان امروز به نسبت ۱۰ سال پیش کمتر از این گردنبند ها استفاده می کنند. اما شاید به صورت موقتی برای کاهش درد گردن مناسب باشند. استفاده از گردن بند طبی شاید معمولترین مرحله در انجام درمان خانگی رگ به رگ شدن گردن باشد.

استفاده از گردن بند طبی

درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی: انجام طب سوزنی

طب سوزنی تاثیر فوق العاده ای در کاهش درد داشته است. حدود ۵۰۰۰ سال است که طب سوزنی در میان جوامع مختلف بشری و طب سنتی جای خود را به دست آورده. از روش و مراحل طب سوزنی در درمان رگ به رگ شدن گردن اطلاعات دقیقی در دست نداریم، اما می دانیم که این روش تاثیر خاص خود را می گذارد. از افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه سوال کنید و در صورتی که پزشک با آن مشکلی نداشت، طب سوزنی را انجام دهید.

انجام طب سوزنی

درمان فوری رگ به رگ شدن گردن: انجام ماساژ در خانه

ماساژ همیشه حس فوق العاده ای به انسان می دهد! ماساژ می تواند عضلات گردن را کمی آرام کند. ماساژ گردن درمان فوری رگ به رگ شدن گردن است و به گرفتگی های عضلانی این ناحیه کمک زیادی میکند . افراد حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند و هیچ ضرری برای ماساژ آرام وجود ندارد. پیش از این در آی آر میکس درباره ماساژ و روش های دیگر درمان گرفتگی گردن صحبت کرده بودیم.

انجام ماساژ در خانه

درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی

درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی چیست؟ برای معالجه این عارضه روش های سنتی هم وجود دارند. طبیعتا برای تمامی موارد سنتی، تایید جامعه پزشکی وجود ندارد. اما اکثر آن ها ضرر خاصی را هم به فرد وارد نمی کنند. استفاده از آب گرم و نمک می تواند به رفع رگ به رگ شدگی گردن کمک کند. مرهم روغن و نفت سفید، که دارای روغن کنجد یا آفتابگردان می باشد هم تاثیر خوبی ایجاد کرده است. کافور و روغن کنجد یا آفتابگردان را هم می توان بر روی گردن ماساژ داد.

درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی

استفاده از سیر و روغن زیتون هم می تواند درد را تسکین دهد. زنجبیل و زرد چوبه را می توان در محل بانداژ کرد. اگر در گردن ورم دارید، می توانید به این خمیر، نمک هم اضافه کنید. اکالیپتوس، گل میخک، نعناع، گشنیز و روغن نارگیل دیگر ترکیبات مفید در درمان رگ به رگ شدن گردن در طب سنتی محسوب می شوند.

پیشگیری از رگ به رگ شدن گردن

اگر در گذشته دچار رگ به رگ شدن گردن شده اید، احتمالا بار دیگر با این عارضه رو به رو خواهید شد. مهمترین علت بازگشت درد، درمان ناکافی می باشد. هرگز دردهای ساده را دست کم نگیرید. بسیاری از این دردها می توانند به سادگی مزمن شوند و تا سال های زیادی همراه شما باقی بمانند. پس پیش از هر چیز، توصیه های پزشک را تا پایان انجام دهید.

پیشگیری از رگ به رگ شدن گردن

هیچ تضمینی نیست که با رگ به رگ شدن گردن یا دردهای مشابه رو به رو نشوید. همیشه ممکن است دچار سانحه شوید یا حتی هنگام برداشتن وزنه در باشگاه یا دراز کشیدن یا هر کار دیگری، این حس ناخوشایند را تجربه کنید. تمامی افراد در معرض این عارضه قرار دارند. با پزشک یا فیزیوتراپ مشورت کنید تا بهترین حالات نشستن یا انجام کارهای روزمره را به شما آموزش دهد. آن ها می توانند با اصلاح حرکات و رفتاری که به آن ها عادت کرده اید، این مشکل را برای همیشه حل کنند.

آموزش ویدویی نحوه درمان رگ به رگ شدن گردن

 

قبلا در آی آر میکس درباره درمان گردن درد و کمر درد با حرکات یوگا و شکستن قولنج کمر با هم صحبت کرده بودیم. می توانید برای باقی مشکلات مرتبط با گردن این دو مطلب را هم مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نگاهی ویژه به مبحث رگ به رگ شدن گردن و روش های ساده درمان آن داشتیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید، تجربه خود را با ما و کاربران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی