آموزش تصویری ترفند های درآوردن کلید شکسته از قفل در

۰
آموزش تصویری ترفند های درآوردن کلید شکسته از قفل در
نمره 3.4 از 8 رای

از جمله مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شده باشید، نچرخیدن کلید در قفل و در نهایت شکستن آن است. در چنین مواقعی می توانید با حفظ خونسردی و در صورتی که کلید به طور عمیق داخل قفل نشکسته باشد، خود به تنهایی اقدام به درآوردن کلید شکسته نمایید. ما برای شما در این مطلب آموزش تصویری ترفند های درآوردن کلید شکسته از قفل در را فراهم ساختیم، با ما همراه باشید.

چگونه کلید شکسته را از قفل در بیاوریم؟ آموزش ترفند درآوردن کلید شکسته از قفل درب

How to Remove a Broken Key

به منظور درآوردن کلید شکسته از قفل در راهکارهای مختلفی وجود دارد که بسته به عمق شکستگی کلید در قفل، می توان از آنها استفاده کرد. اما به یاد داشته باشید که اگر به این کار مسلط نباشید و یا در زمینه درآوردن کلید از قفل عجله و شتاب نمایید، ممکن است مشکل دو چندان شود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا ترفند درآوردن کلید شکسته از قفل در را به شما آموزش دهیم.

چگونه کلید گیر کرده در قفل را در بیاوریم؟

برای این کار ما می توانیم از چندین روش استفاده کنیم که این روش ها شامل موارد زیر می شوند. شما برای برخی از این روش ها نیاز به کمی محارت و تجهیزات دارید. پیشنهاد میکنیم در صورت نداشتن تجهیزات و مهارت کافی از یک استاد کار کمک بخواهید.

روش اول: به دام انداختن کلید به کمک ابزار

۱- قدم اول برای درآوردن کلید شکسته از قفل در، استفاده از روان کننده ها یا روغن کاری جای کلید است. به این ترتیب مسیر را برای خروج کلید شکسته در قفل راحت تر می کنید.

اسپری روغن

برای در اوردن کلید شکسته در قفل کمد می توانید از انواع روان کننده ها یا روغن های لولای در استفاده نمایید. در صورتیکه هیچ کدام از این روغن ها را در دسترس نداشتید، می توانید از روغن های خوراکی موجود در خانه استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است در صورت استفاده از روغن های خوراکی، پس از اتمام کار حتما به کمک اسپری های حاوی الکل (اسپری بدن، اسپری های خوشبو کننده هوا و …) اقدام به شستشوی جای کلید نمایید.

۲- روش دیگر جهت درآوردن کلید شکسته از قفل در، استفاده از دم باریک یا انبردست است. در صورتیکه قسمتی از کلید شکسته خارج از قفل قرار گرفته، به راحتی می توانید با استفاده از دم باریک سر کلید را با احتیاط گرفته و به سمت خارج هدایت کنید.

دم باریک

نکته: در صورت استفاده از دم باریک، دقت نمایید که جای کلید حتما در حالت قفل (Lock) یا غیر قفل (Unlock) قرار داشته باشد. در صورتی که قفل به صورت کج و مابین دو حالت بالا قرار گرفته باشد و شما جهت درآوردن کلید شکسته از دم باریک استفاده نمایید، ممکن است مشکل دو چندان شده و مجدد کلید درون قفل بشکند. پس حتما به این نکته توجه کنید.

۳- به منظور پیدا کردن محل دقیق شکستگی و درآوردن کلید شکسته می توانید از نیمه شکسته کلید که در دست دارید استفاده نمایید. سپس بعد از این کار می توان با استفاده از ابزار دیگر همچون دم باریک، سنجاق سر، گیره فلزی کتاب یا … کلید شکسته در قفل کمد دیواری یا در را به راحتی خارج نمایید.

کلید شکسته

۴- همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، انواع ابزار در سایز و اشکال مختلف جهت درآوردن کلید شکسته در قفل کشو وجود دارد. این ابزار را می توانید به صورت آنلاین یا از مغازه های ابزار فروشی به راحتی تهیه نمایید.

ابزار درآوردن کلید شکسته

سر این ابزار بسته به قفل و جای کلید شما طراحی شده اند و می توانید بسته به نیاز خود از آنها استفاده نمایید. ویژگی منحصر به فردی که این ابزار را از دیگر وسایل متمایز می کند، میله باریک و بلند آن است که در صورت شکستن کلید در قفل کتابی یا قفل در می توانید از آنها استفاده کنید.

۵- سر بلند و باریک میله را به طرف بالا نگه داشته و آن را به طور مستقیم به سمت کلید ببرید. پس از قلاب کردن به کلید، به منظور درآوردن کلید شکسته اقدام نمایید.

درآوردن کلید شکسته

۶- در این مرحله از ترفند های درآوردن کلید شکسته پس از قلاب کردن ابزار در کلید، اکنون زمان درآوردن کلید شکسته از قفل در است. به آرامی و با دقت بسیار کلید شکسته را به سمت پایین و به بیرون هدایت کنید. سر تیز و چنگک رو به بالای ابزار، این کار را برای شما آسان خواهد کرد.

درآوردن کلید از قفل

نکته: دقت نمایید که در صورت مقاومت کردن کلید شکسته و بیرون نیامدن آن، فشار زیادی به جای کلید وارد نکنید. چراکه ممکن است مجدد کلید شکسته و مشکل دو چندان شود. در این شرایط دست از تلاش بردارید و از کلید ساز یا فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

روش دوم: درآوردن کلید شکسته با تیغه اره مویی

۱- یکی دیگر از راهکارها جهت درآوردن کلید شکسته از قفل در استفاده از تیغه های ظریف اره مویی است. اره های مویی به دلیل دندانه های ظریفی که دارند، می توانند به راحتی به دندانه های کلید گیر کرده و آن را از داخل قفل بیرون بکشند.

شکستن تیغه با انبردست

در صورتیکه طول تیغه شما زیاد است، می توانید به کمک انبردست قسمتی از تیغه را شکسته و آن را کوتاه تر نمایید.

۲- قبل از اینکه به سراغ درآوردن کلید شکسته از قفل بروید، با استفاده از روغن یا روان کننده هایی که جهت روغن کاری لولای در استفاده می شود، کار خود را راحت تر نمایید. به این ترتیب مسیر را برای خروج کلید شکسته در قفل آسان تر می کنید.

اسپری روغن کاری

۳- مطابق آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، تیغه را به آرامی داخل قفل کرده و تا زمانی که به دندانه های کلید گیر کند، به سمت جلو فشار دهید.

داخل کردن تیغه اره مویی

به دلیل طراحی ظریف تیغه های اره مویی، مراقب شکستی آنها باشید. این کار نیاز به دقت و صبر بالایی دارد. توصیه می شود آموزش تصویری باز کردن قفل درب خانه، کمد دیواری و غیره بدون نیاز به کلید را هم مطالعه کنید.

۴- پس از گیر کردن تیغه های اره مویی به دندانه های کلید، اکنون می توانید جهت درآوردن کلید شکسته از قفل اقدام کرده و آن را به سمت بیرون بکشید.

 درآوردن کلید

به منظور گیر انداختن تیغه ها به دندانه های کلید، شاید مجبور باشید چندین بار این عمل را تکرار نمایید. پس صبور باشید و با دقت به درآوردن کلید از قفل بپردازید.

پیش از این در آی آر میکس درباره آموزش باز کردن قفل ماشین های پراید ، پژو ۲۰۶ ، سمند و غیره بدون نیاز به سوئیچ و ریموت در محل هم صحبت کرده بودیم. می توانید این مطلب را هم مرور کنید.

آموزش ویدویی دراوردن کلید شکسته از قفل در

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری ترفند های درآوردن کلید شکسته از قفل در را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی