How to Make a Snowman

آموزش تصویری ساخت آدم برفی زیبا و ساده با برف در خانه

۱
آموزش تصویری ساخت آدم برفی زیبا و ساده با برف در خانه
نمره 2.4 از 8 رای

تا چندین سال قبل با فرا رسیدن فصل زمستان و باریدن برف، همگی شاهد ساخت آدم برفی در خانه ها، کوچه و خیابان بودیم. زمستان ها به قدری سرد بود که آدم برفی ها تا نزدیکی بهار همچنان پا برجا بودند و با آب شدنشان نوید آمدن بهار را می دادند. اما امروزه با گرم شدن کره زمین، برف نیز نایاب شده و برای دیدن آن باید سفر کرد.

چگونه با برف در خانه آدم برفی بسازیم؟ معرفی نکات مهم در ساخت آدم برفی

How to Make a Snowman

آدم برفی پیکره ای انسان مانند است که معمولا با قرار دادن سه گلوله برفی بزرگ روی هم ساخته می شود. در فرهنگ غربی ها، آدم برفی نشانه فرا رسیدن سال جدید میلادی و آغاز تعطیلات زمستانی است که روی بسیاری از کارت تبریک هایشان نیز تصویری از آن دیده می شود. امروز در آی آر میکس قصد داریم آموزش ساخت آدم برفی با برف را به صورت تصویری با شما در میان بگذاریم.

بخش اول: پیدا کردن برف تازه برای ساخت آدم برفی

۱- یکی از نکات مهم در ساخت آدم برفی پیدا کردن برف نمناک و تازه به شما در ساخت آدم برفی زیبا و حرفه ای تر کمک خواهد کرد. اگر برف شما بیش از اندازه نرم و پودری است، شما قادر به ساخت آدم برفی نخواهید بود.

گلوله برفی

بنابراین به بیرون خانه بروید و مقداری برف را از زمین برداشته و لا به لای دستان خود تبدیل به یک گلوله برفی نمایید. اگر به راحتی توانستید این کار را انجام دهید، برف شما برای ساختن آدم برفی مناسب است.

۲- سطحی صاف را جهت قرار گیری آدم برفی خود انتخاب نمایید. در صورت ساخت آدم برفی روی سطحی شیب دار، امکان واژگون شدن آن وجود خواهد داشت.

ساخت آدم برفی

تا حد امکان سطح صاف چمنزار را برای ساختن آدم برفی خود انتخاب نمایید. زیرا سطوح آسفالت و سیمانی، گرمای بیشتری را در خود ذخیره کرده و همچنین در مسیر رفت و آمد ماشین و انسان ها قرار دارند؛ بنابراین برای ساختن آدم برفی شما مناسب نخواهند بود.

۳- آدم برفی خود را در سایه بسازید. اگر می خواهید آدم برفی شما عمر بیشتری داشته باشد، آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. در صورتیکه سایه درختی بزرگ در نزدیکی شما قرار دارد، زیر آن درخت بهترین مکان برای ساخت آدم برفی شما است. همچنین ساخت آدم برفی در نزدیکی ساختمان، برای چندین روز سایه مناسبی جهت پابرجا ماندن آدم برفی شما نیز فراهم می کند.

ساختن آدم برفی

بخش دوم: ساخت گلوله های برفی

۱- طریقه ساخت آدم برفی با برف کار ساده ای است؛ فقط به کمی زمان و حوصله احتیاج دارد. در این مرحله شما به ۳ گلوله برفی نیاز دارید. گلوله برفی زیرین که پایه ی آدم برفی شما را تشکیل می دهد باید از همه بزرگتر باشد. بنابراین گلوله کردن برف را ادامه دهید تا زمانی که قطر آن به حدود ۴۰ سانتی متر رسیده و به اندازه کافی سنگین شود.

ساخت گلوله های برفی

برای ساخت گلوله های برفی حتما از دستکش های مقاوم و ضد آب استفاده نمایید. زیرا سردی برف به دستان شما آسیب وارد می کند.

۲- در این مرحله از روش ساخت آدم برفی شروع به بزرگ تر کردن گلوله برفی نمایید. برف ها را از سطح زمین برداشته و به سمت بالا شروع به گسترش و بزرگتر کردن گلوله برفی خود کنید. این کار را تا زمانی که دایره شما به اندازه دلخواه برسد ادامه دهید.

روش ساخت آدم برفی

۳- اکنون زمان ساختن گلوله برفی میانی است. همانند مرحله قبل شروع به جمع کردن برف ها از سطح زمین کرده و این کار را تا زمانی که گلوله برفی شما به اندازه دلخواه برسد ادامه دهید. در طی مراحل نحوه ساخت آدم برفی با برف، گلوله برفی میانی را کوچکتر از گلوله برفی ابتدایی و پایه بسازید.

نحوه ساخت آدم برفی با برف

۴- گلوله برفی میانی را روی گلوله برفی زیرین قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که گلوله میانی دقیقا در وسط قرار گیرد. چراکه آدم برفی زیبای شما جهت ماندگاری بیشتر نیاز به تعادل دارد.

گلوله برفی

پس از قرار دارد گلوله برفی، از هر دو دست خود جهت صاف کردن گلوله ها کمک گیرید تا تمام سطح آن یکنواخت شود.

۵- اکنون زمان ساخت سر آدم برفی شما است. برای این کار شروع به ساختن گلوله برفی کوچکتر نمایید. پس از رول کردن برف ها، گلوله برفی را با دقت روی بدن آدم برفی خود قرار دهید. این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید تا از فرو ریختن آدم برفی خود جلوگیری کنید.

گذاشتن سر آدم برفی

۶- پس از اتمام ساخت هر ۳ گلوله برفی، با مقدار کمی برف منافذ خالی یا سطوح ناهموار را کاملا صاف و یکنواخت نمایید. این کار به شما کمک می کند تا آدم برفی زیبا تری داشته باشید و در ساختن آدم برفی با برف حرفه ای تر عمل نمایید.

ساختن آدم برفی با برف

بخش سوم: تزئین آدم برفی

۱- از هویج به عنوان بینی آدم برفی خود استفاده نمایید. سعی کنید هویج را دقیقا وسط سر آدم برفی قرار دهید تا برای ناحیه دهان و چشمان او فضای کافی وجود داشته باشد.

تزئین آدم برفی

برای ساخت آدم برفی خود خلاقیت به خرج دهید. اگر فکر می کنید به جای هویج می توانید از جایگزین مناسب و زیباتری استفاده نمایید، حتما این کار را انجام دهید.

۲- برای چشمان آدم برفی خود می توانید از زغال، انواع سنگ ریزه و دکمه های لباس استفاده نمایید. دکمه ها را با رعایت فاصله یکسان در سمت چپ و راست بالای هویج قرار دهید.

دکمه گذاشتن برای چشم

همچنین می توانید از توپ های رنگارنگ پینگ پنگ برای چشمان آدم برفی خود استفاده نمایید.

۳- با چیدن یک ردیف زغال یا سنگریزه می توانید دهان آدم برفی خود را به راحتی بسازید. سنگریزه ها را در فاصله مناسبی از بینی آدم برفی و در زیر آن قرار دهید.

گذاشتن سنگ ریزه به جای دهان

از انواع کاموا و نمد های رنگارنگ نیز می توانید جهت ساختن دهان آدم برفی خود استفاده نمایید.

۴- از دو تکه چوب برای دستان آدم برفی خود استفاده نمایید. برای داشتن آدم برفی زیبا و حرفه ای تر می توانید با گذاشتن دستکش روی تکه چوب ها، دست های آدم برفی خود را زیباتر کنید.

گذاشتن تکه چوب به جای دست

۵- در پایان جهت تکمیل شدن آموزش ساخت آدم برفی با برف می توانید با گذاشتن کلاه و شال گردن به کار خود خاتمه دهید. شما در این مرحله از طریقه ساخت آدم برفی فضای بیشتری برای بروز خلاقیت دارید. بنابراین با گذاشتن عینک آفتابی، کراوات، عصای چوبی و … آدم برفی خود را زیباتر کنید.

آدم برفی با کلاه و شال گردن

پیش از این در آی آر میکس درباره روش ساخت موشک کاغذی و ساخت قایق کاغذی با هم صحبت کرده بودیم. می توانید این مطالب و البته پست ساخت کاردستی ماشین با آرمیچر را از وبسایت ما مشاهده و مطالعه کنید.

آموزش ویدویی ساخت آدم برفی با برف

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری ساخت آدم برفی زیبا و ساده با برف را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. بی نام گفت:
    1

    چگونه در خانه برف بیاوریم و در خانه آدم برفی درست کنیم ؟
    چون نوشتید آموزش تصویری ساخت آدم برفی زیبا و ساده با برف در خانه 🤣🤣🤣🤣🤣

تبلیغات متنی