Easy Ways to Keep Dark Dyed Hair from Fading

برای ثابت ماندن رنگ مو چه باید کرد؟ آموزش ثابت نگه داشتن رنگ مو تیره

۰
برای ثابت ماندن رنگ مو چه باید کرد؟ آموزش ثابت نگه داشتن رنگ مو تیره
امتیاز دهی به نوشته

احتمالا شما هم از این موضوع باخبر هستید که برای هربار رنگ کردن مو نیاز به هزینه مبلغ قابل توجه ای هستید، بنابراین شما هم مثل هر شخص دیگری تمایل دارید که از رنگ موی خود تا آخرین زمان ممکن حداکثر استفاده را ببرید. برخلاف رنگ موهای دیگر، رنگ مو تیره مدت زمان کمتری ماندگاری دارد، در نتیجه افرادی که رنگ مو تیره دارند اغلب این سوال برایشان پیش می آید که برای ثابت ماندن رنگ مو چه باید کرد؟ در این پست قصد داریم تا شما را با راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

چگونه رنگ موی تیره خود را ثابت نگه داریم؟ راهنمای روش های جدید تثبیت رنگ مو

Easy Ways to Keep Dark Dyed Hair from Fading

شاید شما به هر دلیلی از رنگ مو خود خوشتان نمی آید و دوست دارید که رنگ های تیره را امتحان کنید اما به دلیل از بین رفتن سربع جلوه رنگ مو تیره و هزینه های زیاد رنگ مو از انجام آن منصرف می شوید، برای همین ما در ادامه این مطلب علاوه بر معرفی کردن نکات مهم در رنگ کردن مو قصد داریم به شما راهنمای روش های جدید تثبیت رنگ مو را نیز ارائه دهیم.

نکته مهم در ثابت نگه داشتن رنگ مو تیره

قدم اول در تثبیت رنگ مو تیره، مراقبت در حمام کردن است. یعنی این که شما باید به مدت ۷۲ ساعت از شستشوی سر با شامپو خودداری کنید. یکی از اولین و بزرگترین اشتباهاتی که افراد بعد از رنگ کردن موهای خود انجام می دهند این است که خیلی زود آن را مورد شتستشو قرار می دهند. فرآیند رنگ کردن مو باعث باز کردن لایه های کوتیکولی مو و ورود رنگ به درون آن ها می شود. بنابراین شما باید زمان کافی برای بسته شدن به این کوتیکول ها بدهید که این زمان ۷۲ ساعت بعد از رنگ کردن آنها خواهد بود. برای این که در این مدت نیاز به شامپو کردن مو نداشته باشید می توانید از پوشش های مو استفاده کنید.

رنگ مو تیره

موهای خود را کمتر بشویید

حتی پس از این که لایه کوتیکولی مو بسته شدند باز هم برای ثابت ماندن رنگ مو بهتر است از مقادیر کمی شامپو برای شستشوی رنگ مو تیره استفاده کنید. استفاده از مقادیر کم شامپو به ماندگاری رنگ مو کمک می کند. از شامپوهای نرم کننده و یا شامپوهای مناسب موهای خشک برای حفظ طراوت و شادابی موهای خود استفاده کنید. اگر از موهای چربی برخوردار هستید که واقعا نیاز به شتشوی مکرر دارند بهتر است از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.

رنگ مو تیره

از شامپوی مناسب موهای رنگ شده و نرم کننده استفاده کنید

این نوع محصولات در حقیقت به ثابت نگه داشتن رنگ مو شرابی و رنگ های تیره دیگر کمک می کنند. علاوه بر استفاده از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده شما باید به طور کامل از مصرف شامپوهای روشن کننده اجتناب کنید چرا که این شامپوها می توانند به طور بالقوه رنگ مو تیره را از بین برده و سرعت محو شدن آن را دو برابر کند.

ماندگاری رنگ مو

مو را با آب سرد بشویید

اگرچه استفاده از آب سرد برای همه خوشایند نیست ولی در عین حال آب سرد می تواند برای ثابت شدن رنگ مو و حفظ طراوت آن موثر واقع شود. این بدین دلیل است که اب سرد باعث بسته شدن کوتیکول موها و آب گرم باعث باز شدن کوتیکول لایه های مو و محو شدن رنگ مو تیره گردد. باید به این نکته توجه کنید که بعد از شامپو کردن و یا استفاده از نرم کننده نیازی به چنگ زدن مو برای شستشوی آن نیست و فقط کافیست زیر دوش قرار بگیرید و جریان آب خودش کار شستن موها را انجام دهد.

همچنین پیشنهاد میکنیم مطلب راه های طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو را مطالعه کنید.

راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

چه کنیم رنگ مو ثابت بماند؟ موها را به آرامی خشک کنید

همه مردم از حوله به عنوان یک وسیله خشک کننده مو استفاده می کنند ولی نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که شیارها و ناهمواری های موجود در حوله باعث اسیب رساندن به کوتیکول های مو که قبلا توسط شسته شدن باز شده اند می گردد. بنابراین تا حد امکان برای تثبیت رنگ موی فانتزی بهتر است موها با جریان هوا خشک شده و کمتر توسط حوله خشک گردند.

از سیستم تصفیه کننده آب استفاده کنید

اکثر ما در مناطقی زندگی می کنیم که از آب سنگین و حاوی املاح بالا برخوردارند. اگر از رنگ مو تیره استفاده می کنید بهتر است یک سیستم تصفیه کننده آب در حمام تعبیه کنید. این سیستم می تواند باعث حذف مواد معدنی و کلر موجود در آب گشته و جزو یکی از راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو تیره به حساب آید.

راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

از ابزار فر کننده مو کمتر استفاده کنید

موهای رنگ شده و رنگ مو تیره اغلب شکننده تر هستند بنابراین بیشتر مستعد آسیب ناشی از حرارت بالا قرار می گیرند. یک راهنمای تثبیت رنگ مو، استفاده کمتر از وسایل فر کننده مو می باشد. اگر واقعا نیاز به استفاده از این تجهیزات دارید بهتر است قبل از استفاده از آنها، از محافظت کننده های مو در برابر حرارت بالا استفاده کنید.

راهنمای تثبیت رنگ مو

از مواد محافظت کننده رنگ مو استفاده کنید

بسیاری از مواد موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی می توانند رنگ مو تیره را کدر، خشک و یا حتی روشن تر کنند. بنابراین بهتر است برچسب این محصولات را قبل از مصرف مطالعه نمایید. از محصولات حاوی الکل، پراکسید و آمونیاک پرهیز کنید.

رنگ مو تیره

یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید

ماسک مو باعث حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشک شدن آن می گردد، بنابراین برای حفظ سلامت مو ضروری است. استفاده یکبار در هفته از ماسک مو می تواند از رنگ مو تیره محافظت کند. از محصولات الوئه ورایی برای حفظ رنگ مو تیره استفاده نموده و به مدت یک ساعت آن را بر روی موهای خود نگهدارید. برای اینکار از کلاه های مخصوص می توانید استفاده کنید. اگر از ماسک موهای روغنی استفاده می کنید می توانید آنها را جایگزین ماسک های حاوی آلوئه ورا نمایید، ولی باید بدانید که نمی توانید از هر دو نوع محصول همزمان استفاده کنید مگر این که موهای بسیار خشکی داشته باشید.

رنگ مو تیره

از نور زیاد خورشید اجتناب کنید

اشعه ماوراء بنفش یکی از بزرگترین دشمنان رنگ مو هستند. اگر از مقدار نور خورشیدی که به موهای شما می تابد مطمئن نیستید می توانید از کلاه برای محافظت از رنگ مو تیره خود استفاده کنید.

رنگ مو تیره

از محصولات دفع کننده نور UV استفاده کنید

با این که استفاده از کلاه تا حدودی می تواند مانع از رسیدن نور مستقیم آفتاب به رنگ مو تیره گردد ولی بدیهی است که هیچ کسی نمی تواند به صورت دائمی از رسیدن نور آفتاب ممانعت کند. برای جلوگیری از جذب موثر اشعه ماوراء بنفش از محصولات حاوی بنزوفنون ۳ یا ۴، پلی کواترنیوم ۵۹، سینا میدو پروپیل، تری مونیوم کلراید یا بوتیل متوکسی دی بنزوئیل متان مانند شامپو تثبیت کننده رنگ مو سریتا استفاده کنید.

رنگ مو تیره

برای ماندگاری رنگ مو از کلراید دوری کنید

در طول تابستان استفاده از استخرها و حمام های آب گرم حاوی کلراید میتواند برای رنگ موی شما تاثیر بدی بگذارد. قبل از رفتن به استخر موهای خود را با آب شیرین بشویید تا جذب کلراید آن به حداقل برسد. به محض خروج از استخر و یا آب گرم نیز موهای خود را بشویید، یا اینکه از کلاه شنا استفاده کنید.

آموزش ویدویی روش های جدید تثبیت رنگ مو تیره

 

چنان چه در مورد نحوه انتخاب رنگ موی مناسب مردد هستید، ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش ثابت نگه داشتن رنگ مو تیره در کنار شما بودیم، و نکاتی در زمینه تثبیت رنگ مو فانتزی و تیره را ارائه دادیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی