درست کردن چیپس

آموزش تصویری درست کردن چیپس خانگی و پنیری با طمع های مختلف در خانه

۰
آموزش تصویری درست کردن چیپس خانگی و پنیری با طمع های مختلف در خانه
نمره 5 از 1 رای

اگر شما هم با نگاه کردن به ویترین فروشگاه ها آب دهانتان راه افتاده ولی با خواندن برچسب پشت بسته های چیپس از خرید آنها منصرف شده اید پس بهتر است خواندن این پست را از دست ندهید. در حال حاضر چیپس ها با طعم های مختلفی فروخته می شوند که در طعم سازی های مختلف آنها نهایت خلاقیت و نوآوری به کار رفته ولی با این وجود برخی از آنها حاوی مقادیر کالری بالایی هستند که شما را از خرید آنها باز می دارند، در این پست قصد داریم تا شما را با آموزش تصویری درست کردن چیپس خانگی و پنیری با طمع های مختلف در خانه آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

چگونه در خانه چیپس بازاری درست کنیم؟ آموزش درست کردن چیپس سیب زمینی

How to Make Homemade Potato Chips

در این پست طرز درست کردن چیپس بازاری با ۴ طعم حیرت انگیز به شما آموزش داده می شود. هر ۴ نوع درست کردن چیپس از روش یکسان آماده سازی پیروی می کنند و تنها مرحله طعم دهی با آنان با کمی ریزه کاری های مختلف همراه است. برای درست کردن چیپس سیب زمینی در ابتدا باید سیب زمینی ها را به قطر ۲ الی ۳ میلی متر برش دهید. سپس آنها را بشویید تا نشاسته آنها کاملا شسته شود.

درست کردن چیپس

مرحله دوم نحوه درست کردن چیپس در خانه

در این مرحله از درست کردن چیپس خانگی سیب زمینی ها را به مدت ۳ دقیقه درون آب جوش که تنها مقدار بسیار ناچیزی سرکه سفید در آن ریخته شده و در حال جوشیدن است بگذارید. بعد از این مدت زمان آنها را بیرون آورده و بر روی حوله کاغذی قرار دهید.

درست کردن چیپس

مرحله سوم از طرز درست کردن چیپس بازاری

حال وقت آن رسیده برای تهیه چیپس خانگی سیب زمینی ها را در دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت سرخ کنید تا کاملا طلایی و ترد شوند. حدود ۲۰ دقیقه با این درجه حرارت سرخ خواهند شد ولی این مدت زمان بستگی کامل به درجه حرارت مورد استفاده شما برای سرخ کردن خواهد داشت.

درست کردن چیپس در خانه

مرحله چهارم از نحوه درست کردن چیپس در خانه

به محض این که سیب زمینی ها سرخ شدند آنها را با یک قاشق سیمی جابجا کرده و از قابلمه حاوی روغن خارج کنید.

سرخ کردن چیپس بازاری

مرحله پنجم از نحوه درست کردن چیپس

بعد از اینکه آنها را از روغن خارج کرده و بر روی دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه قرار دادید می توانید طعم دهنده دلخواهتان را به آن اضافه کنید. برای این که عطر و طعم ادویه مورد استفاده در سیب زمینی سرخ کرده باقی بماند بهتر است به صورت گرم و بلافاصله بعد از خارج کردن از روغن به آن اضافه شود تا به طور کامل سیب زمینی ها بچسبند.

درست کردن چیپس

در هنگام درست کردن چیپس با طمع های مختلف از طعم دهنده های مختلفی مانند چیلی، پودر سیر، پودر زنجبیل یا سایر مواد می تواند برای طعم بخشیدن به این چیپس خانگی استفاده کنید. شما می توانید از تزیینات حاوی این چیپس در کنار سایر غذاها همچون فلافل خانگی و یا حتی در در کنار پیتزای خانگی خود استفاده کنید. علاوه بر همه موارد گفته شده تنها یک طعم برای نشان دادن هنر آشپزی شما کافی نیست و شما می توانید ترکیبی از ادویه ها را در هنگام درست کردن چیپس در خانه به کار ببرید.

درست کردن چیپس در خانه

تنها نکته ای که باید در مورد انتخاب ادویه چیپس به آن توجه کنید این است که سیب زمینی مخصوص چیپس عمدتا سیب زمینی های به غیر از نوع شیرین هستند. چنان چه سیب زمینی شما از این طعم برخوردارند شما باید از طعم دهنده های غالب تری به عنوان چاشنی در آنها استفاده کنید.

دستور تهیه چیپس پنیری در خانه

حال قصد داریم تا شما را با یکی از دستور پخت های بسیار خوشمزه برای درست کردن چیپس پنیری که بسیار مشابه با طرز تهیه چیپس در کارخانه می باشد، آشنا کنیم. در این روش آماده سازی نیاز به سرخ کردن درون ماهی تابه و با روغن زیاد نمی باشد. موادی که برای درست کردن چیپس پنیری مورد نیاز می باشد، عبارتنداز:

  • سیب زمینی بزرگ تقریبا مقارن و پوست گرفته ۱ عدد
  • پنیر خرد شده مقداری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم برای طعم دهی
  • جعفری خرد شده به دلخواه به عنوان چاشنی

طرز درست کردن چیپس پنیری

طرز تهیه چیپس خانگی در فر

اگر شما طرفدار غذا های سالم هستید و از تنقلات سرخ شده در روغن های مونده پرهیز میکنید ما چیپس خانگی در فر را به شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه طرز تهیه چیپس خانگی در فر را ارائه داده ایم:

  • سیب زمینی های پوست گرفته را به قطر حدودا ۲ تا ۳ میلی متر برش دهید.
  • قبل از شروع به کار فر را با حرارت ۳۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید.
  • برای درست کردن چیپس پنیری شما باید سیب زمینی های خرد شده را به مدت ۵ دقیقه در آب سرد نمکی قرار دهید.
  • بعد از این زمان شما می توانید آنها را از آب خارج کرده و بر روی حوله آشپزخانه قرار دهید. آنها را کاملا خشک کنید.
  • این سیب زمینی را با مقدار بسیار اندکی روغن چرب کنید و نمک و فلفل را برای طعم دار شدن به انها اضافه نمایید.
  • حال نوبت پنیرهای خرد شده می باشد. برای درست کردن چیپس پنیر علاوه بر اضافه کردن خرد پنیر شما می توانید از پودر پنیر، پودر گوشت های آماده و یا هر طعم دهنده دیگر به دلخواه اسفاده کنید. به کار بردن همه این موارد به ذائقه شما بستگی دارند.
  • این سیب زمینی های خرد شده را بر روی سینی فر قرار داده و به مدت ۱۲ دقیقه آنها را بپزید. این مدت زمانی تا جایی است که پنیرها کاملا آب شوند.

آموزش ویدویی درست کردن چیپس خانگی با سیب زمینی

در ادامه فیلم تهیه چیپس خانگی با سیب زمینی را برای شما دوستان قرار داده ایم.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش تصویری درست کردن چیپس خانگی و پنیری با طمع های مختلف در خانه در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی