Buying a Used Car

آموزش معامله ماشین ؛ نحوه معامله ماشین دست دوم و خودرو صفر

۰
آموزش معامله ماشین ؛ نحوه معامله ماشین دست دوم و خودرو صفر
نمره 5 از 1 رای

در دنیای سریع امروز، خودروها بدون شک یکی از مهمترین وسایل افراد محسوب می شوند. داشتن خودرو امروزه شاید از داشتن خانه یا بسیاری از اموال دیگر که قبلا حائز اهمیت بوده اند، ضروری تر به نظر برسد! با توجه به شرایط اقتصادی کشور، داشتن اطلاع از نحوه معامله ماشین شدیدا مهم می باشد و نباید آن را نادیده گرفت. در این مطلب می خواهیم نگاهی به آموزش معامله ماشین داشته باشیم تا در صورت نیاز از موارد ضروری آگاه باشید.

نکات حقوقی مهم در خرید و فروش خودرو چیست؟

Buying a Used Car

خرید خودرو همیشه یک فرایند مهم و حساس می باشد. این حساسیت زمانی بالا می رود که تجربه ای نداشته باشید یا برای بار اول اقدام به معامله ماشین کنید. جای نگرانی نیست؛ در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا نکات حقوقی خرید و فروش خودرو و چندین مورد ضروری دیگر را به شما نشان دهیم تا استرس کمتری هنگام معامله ماشین داشته باشید. معامله ماشین می تواند آرام دنبال شود، به شرط آن که نکات مهم در این زمینه را بلد باشید.

مراحل خرید خودرو دست دوم

مراحل خرید خودرو دست دوم ( معامله ماشین )

بازار معامله ماشین پر از کلاهبرداری های ریز و درشت است! هرگز نمی توانید با اطمینان صد در صدی اقدام به خرید خودروی دست دوم کنید و از همه چیز مطمئن باشید. حتی ممکن است خرید و فروش با آشنا یا فامیلتان هم، سرانجام ناخوشایندی داشته باشد. شاید استفاده از این واژه صحیح نباشد، اما دانستن موارد مختلف در آموزش دلالی ماشین هنگام معامله خودروی دست دوم، برای شما ضروری خواهد بود! به شما توصیه می کنیم در صورت توان، حتما خودروی صفر خریداری کنید اما اگر نمی توانید و از نظر مالی یا دیگر شرایط، مشکل دارید، این مطلب را دنبال کنید.

آموزش دلالی ماشین

پیش از این در آی آر میکس، درباره خرید خودروی دست دوم و بهترین زمان آن صحبت کرده بودیم. حتما پیش از مطالعه این مطلب، نکات این آموزش را بررسی کنید. ضمن این که در بحث فنی خرید خودروی دست دوم هم نکاتی را به شما نشان داده بودیم و این نکات را می توانید در مطلب تشخیص ماشین تصادفی از سالم پیدا کنید. در هر صورت برای خرید خودروی دست دوم این پروسه را پیش رو دارید:

۱- بازدید و بحث کارشناسی درباره مسائل فنی

۲- انجام و نوشتن قولنامه

۳- مراجعه به موسسه راهگشا و تعویض پلاک (یا مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی)

۴- مراجعه به دفاتر اسناد حقوقی و رسمی و نهایتا ثبت سند قطعی

۵- در صورت نیاز و وجود بیمه بدنه، مراجعه به نماینده بیمه بدنه

مراحل خرید خودرو از چیتگر یا عبدل آباد هم به صورت کلی باید شامل موارد بالا شود. سعی کنید تمامی این مراحل را از روش های قانونی و صحیح دنبال کنید تا احتمال اشتباه را به حداقل برسانید.

مراحل خرید خودرو از چیتگر

نکات حقوقی خرید خودرو دست دوم

همانطور که می دانید هنگام معامله ماشین دست دوم، باید تمرکز و دقت زیادی بر روی مسائل و نکات حقوقی داشته باشید. برای معامله ماشین دست دوم به چندین مدرک حقوقی نیاز دارید و این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • کارت خودرو و برگ سبز
  • برگه کمپانی
  • سند قطعی
  • بیمه شخص ثالث
  • مدارک شناسایی و وکالت
  • مفاصا حساب عوارض شهرداری
  • برگه عدم خلافی
  • مدارک احراز محل سکونت خریدار

نکات حقوقی خرید خودرو دست دوم

مدارک مورد نیاز برای معامله ماشین دست دوم به این موارد محدود نمی شود و بیشتر مسائل به صورت توافقی صورت می گیرد. بعد از جمع آوری مدارک و موارد بالا، باید به دنبال بازدید فنی و مراجعه به کارشناس فنی باشید. بحث کارشناس فنی را جدی بگیرید، زیرا در غیر این صورت ممکن است نیاز به شکایت از فروشنده خودرو داشته باشید که می توانید فرایندی دردناک و خسته کننده برایتان باشد.

شکایت از فروشنده خودرو

مراحل خرید خودرو صفر از نمایندگی

به طور کلی برای خرید خودروی صفر از نمایندگی ها، باید وبسایت های نمایندگی را بررسی کنید. تمامی خودروسازان شرایط فروش و تحویل خودروی خود را در وبسایت های خود قرار می دهند. ضمن این که گاهی اوقات زمان خرید خودروی صفر، بسیار محدود می باشد و باید به صورت مداوم این وبسایت ها را چک کنید.

خودروسازان در ایران، چندین نوع تحویل برای خودروهای خود در نظر می گیرند. خودروهای تحویل فوری، پیش خرید قطعی، پیش خرید عادی، خرید لیزینگی، خرید حواله خودرو و نهایتا سرمایه گذاری و خرید در روش مشارکت در تولید جزو موارد و گزینه های پیش روی خریداران در ایران محسوب می شوند.

خرید و فروش خودرو در رهن

اگر می خواهید خرید و فروش خودرو در رهن را انجام دهید، ابتدا باید یک قولنامه بین شما و صاحب خودرو تنظیم شود و سپس وکالت بلاعزل از ایشان بابت انتقال سند بعد از پرداخت آخرین اقساط دریافت کنید. در این صورت اگر هم ایشان فوت کند وکالت باطل می شود ولی به دلیل داشتن قولنامه می توانید برای تنظیم سند اقدام کنید.

مراحل خرید خودرو صفر از نمایندگی

توصیه می شود برای تکمیل موارد حقوقی و کسب اطلاعات بیشتر، نگاهی به آموزش معامله ملک ، قوانین معاملات ملکی و عرف پرداخت در خرید ملک و کاملترین آموزش پشت نویسی چک بیاندازید. قطعا این موارد هم می توانند در معامله ماشین دست دوم یا باقی معاملات زندگی به شما کمک کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی به نحوه معامله ماشین دست دوم یا صفر داشتیم و چند نکته ضروری را در این باره به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. تجربیات معاملاتی شما در بحث ماشین می تواند به دوستانتان در وبسایت آی آر میکس کمک کند!

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی