Natural Ways to Balance Your Hormones

آموزش روش های گیاهی و طبی تنظیم کننده هورمونهای بدن زنان و مردان

۱
آموزش روش های گیاهی و طبی تنظیم کننده هورمونهای بدن زنان و مردان
امتیاز دهی به نوشته

هورمونهای بدن نقش مهمی در سلامت روحی، جسمی و روانی شما دارند، که در کنترل وزن، اشتها و خلق و خوی شما نیز تاثیر میگذارند. به طور معمول غدد درون ریز شما وظیفه دارند مقدار دقیقی از هورمون ها را برای فرآیند های موجود در بدن تولید کنند. اما با وجود زندگی های شهری و ماشینی امروزی بدن شما از نظم و مسیر زندگی سالم خارج میشود که تاثیرات خود را در افراد میان سال و مسن بیشتر نشان میدهد. خوشبختانه شما میتوانید با یک رژیم غذایی سالم و روش های گیاهی در طب سنتی به مسیر زندگی سالم بازگردید. پس با ما در این مطلب با آموزش روش های گیاهی و طبی تنظیم کننده هورمونهای بدن زنان و مردان همراه باشید.

تعریف چگونگی راههای تنظیم هورمونهای بدن مردان و زنان با طب سنتی

Natural Ways to Balance Your Hormones

هدف اصلی زندگی سالم این است که تا جایی که امکان دارد از داروهای شیمیایی و قرص برای تنظیم هورمونهای بدن جلوگیری و روش های گیاهی جایگزین موارد دیگر شود. برای همین ما در این مطلب میخواهیم راههای تنظیم هورمنهای بدن با طب سنتی را به شما دوستان آموزش دهیم تا شما بتوانید بدون هیچ نگرانی از عوارض آن سلامت جسم، روح و روان خود را به دست آورید.

برای تنظیم هورمونهای بدن چه کنیم؟ پروتئین بیشتر مصرف کنید!

بدن شما روزانه نیازه به ۶ تا ۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدنتان دارد، که اکثر محققان و دکتران در این زمینه بر این عقیده هستند که شما باید حتی بیشتر از نیاز بدن پروتئین مصرف کنید. زیرا پروتئین حاوی اسید امینه هایی است که نیاز عضلات و استخوان ها را تعمین میکند همچنین بر روی سلامت پوست و مو نیز تاثیر بسزایی دارند. علاوه بر آن پروتئین بر تولید هورمونهایی که وظیفه کنترل اشتها و وزن شما را دارند تاثیر میگذارد.

تنظیم هورمونهای بدن

تحقیقات نشان داده که پروتئین سطح هورمون گرسنگی را کاهش و هورمون هایی که به شما احساس سیری و راحتی میدهند را افزایش میدهد. که در طولانی مدت موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن نیز میشود. روش های گیاهی برا تنظیم هورمونهای بدن شامل مصرف حبوبات، ماهی و گوشت قرمز است که توصیه میشود در سنین بالا گوشت قرمز گزینه آخر برای انتخاب باشد!

تنظیم هورمون بدن زنان و مردان با ورزش منظم

یکی از زوش های تاثیر گذار در تنظیم هورمونهای بدن زنان ورزش روزانه است. زیرا ورزش روزانه موجب سلامت هورمون ها شده و موجب کاهش سطح هورمون انسولین و افزایش حساسیت بدن نسبط به آن میشود. زیرا انسولین هورمونی است که اگر سطح آن در بدن زیاد شود موجب التهاب بدن، دیابت، سرطان و بیماری قلبی میشود.

تنظیم هورمونهای بدن

شما میتوانید با انجام ورزش های هوازی مانند ایروبیک ،یوگا ،دویدن و تمرینات استقامتی و قدرتی همچون بدن سازی سوخت ساز بدن را افزایش دهید، همچنین حساسیت بدن نسبط به انسولین را کاهش دهید. زیرا انسولین وظیفه دارد که به سلول ها اجازه دهد تا قند و پروتئین را از خون بگیرند که به عنوان انرژی برای عضلات استفاده شوند.

کربوهیدرات و شکر دشمن شما هستند!

شکر و کربوهیدرات شما را از مسیر زندگی سالم دور میکنند و چاقی ، دیابت ، مشکلات قلبی و سرطان را برای شما با خود می آورند. اگر شما بتوانید مصرف شکر و کربوهبدرات را در زندگی روزمره خود کاهش دهید در مقابل خیلی از بیماری ها مقاوم میشوید. زیرا فروکتوز و گلوکز حساسیت بدن نسبط به انسولین را کاهش میدهند. همچنین سعی کنید رژیم های غذایی مانند کتوژنیک را تجربه کنید زیرا مصرف کربوهیدرات و قند شما را کنترل میکند.

تنظیم هورمونهای بدن

برای تنظیم هورمون ها از زندگی پر استرس دوری کنید

استرس میتواند نظم هورمونهای شما را بهم بزند، دو هورمون عمده که تحت تاثیر استرس هستند کورتیزول و آدرنالین است که به آن اپی نفرین نیز گفته می شود. کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته میشود و به بدن شما کمک میکند که با استرس مقابله کند. ادرنالین نیز هورمونی است که انرژی و مقاومتی که برای مقابله با استرس و خطر نیاز دارید فراهم میسازد.

تنظیم هورمونهای بدن

زندگی پر مشغله امروزی باعث میشود که سطح استرس در ما افزایش یابد که موجب باقی ماندن کورتیزول در بدن ما میشود که منجر به مصرف بیش از حد کالری و چاقی شود از جمله افزایش چربی شکم و پهلو در زنان و مردان. ما قبلا در آی آر میکس آموزش نحوه آب کردن چربی زیر شکم و سوزاندن چربی پهلو را آموزش دادیم در صورت تمایل به این مطالب نگاهی بیندازید.

روش پیشنهادی ما به شما برای تنظیم هورمون های بدن مدیتیشن و یوگا است. ما قبلا در آی آر میکس نحوه انجام حرکات یوگا را آموزش داده ایم در صورت تمایل میتوانید از این مطلب برای کاهش استر خود استفاده کنید.

علاوه بر این پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش روش رفع نگرانی و کاهش استرس در زندگی را نیز مرور کنید.

برای تنظیم هورمونها چه بخوریم؟ چربی سالم!

اضافه کردن چربی های سالم به رژیم غذایی مقاومت در برابر هورمون انسولین را کاهش و اشتهای شما را کم میکند. تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط ​​(MCTs) به سرعت توسط کبد به عنوان انرژی استفاده میشود تا به عنوان چربی در بدن انباشته شود. تری‌گلیسرید در روغن نارگیل، روغن نخل و روغن خالص MCT یافت می شود.

تنظیم هورمونهای بدن

بر اساس مطالعات انجام شده در تنظیم هورمون های زنانه در طب سنتی بزرگسالان سالم و افراد مبتلا به دیابت، پیش دیابت و کبد چرب افزایش میزان تری‌گلیسیرید دریافتی از چربی های لبنی، روغن زیتون و آجیل میزان حساسیت به انسولین را افزایش می دهند. که باعث آب شدن چربی های زیر شکم، پهلو و زیر بغل میگردد.

از پرخوری و کم خوری اجتناب کنید

با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه مصرف کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز منجر به افزایش سطح کورتیزول می شود که با خود استرس را به همراه دارد. استرس نیز موجب افزایش وزن در شما میشود! همچنین مصرف بیش از حد کالری در طول روز موجب کاهش حساسیت به انسولین میگردد که این امر نیز موجب افزایش چربی در بدن میشود.

تنظیم هورمونهای بدن

روش گیاهی تنظیم هورمونهای بدن: چای سبز

چای سبز یک دمنوش تنظیم هورمون است که علاوه بر افزایش متابولیسم بدن، حاوی آنتی اکسیدانی به نام اپی‌گالوکتشین گالات است که خواص فراوانی از جمله افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح انسولین در افراد مبتلا به دیابت و چاق دارد.

تنظیم هورمونهای بدن

ماهی های چرب را به رژیم غذایی خود بیفزایید

ماهی های چرب به مراتب دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که خواص ضد التهابی چشمگیری دارند. همچنین موجب کاهش سطح هورمون های استرس کورتیزول و آدرنالین نیز در بدن شما میشوند.

تنظیم هورمونهای بدن

برای تنظیم هورمونهای بدن به اندازه بخوابید

مهم نیست رژیم غذایی که میگیرید چقدر از لحاظ ارزش غذایی غنی باشد یا اینکه در طول روز چند ساعت ورزش میکنید، اگر به اندازه کافی نخوابید به طور کلی از مسیر زندگی سالم خارج میشوید. نیاز خواب در بدن شما به هورمون های بسیاری از جمله انسولین، کورتیزول، لپتین، گرلین و هورمون رشد مرتبط است. در یک تحقیق انجام شده مردانی که به مدت ۵ ساعت در طول روز می خوابیدن دچار ۲۰% کاهش حساسیت به انسولین شدند و این به این معناست که خواب جزو مهم ترین عوامل در تنظیم هورمونهای بدن مردان و زنان میباشد.

تنظیم هورمونهای بدن

همچنین باید به کیفت خواب خود نیز توجه کنید! برخی بر این عقیده هستند که به خواب رفتن در هر ساعتی از روز میتواند نیاز بدن را بر طرف کند اما باید بگوییم که این تفکر کاملا اشتباه است، زیرا شما باید ۷ ساعت خواب با کیفیت بالا در هر شبانه روز داشته باشید. همچنین کیفیت خواب زمانی بالا میرود که شما تمامی مراحل خواب را در طول این ۷ ساعت طی کرده و میان آن فاصله ایجاد نکرده باشید.

ما در مطالب پیشین ۱۵ عدد از بهترین روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب را ارائه دادیم. پیشنهاد میکنیم از این مطالب دیدن کنید.

اضافه کردن فیبر و فیبر محلول به رژیم غذایی

فیبر به ویژه فیبر محلول جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم است زیرا مطالعات نشان داده اند که افزایش حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و باعث تولید هورمون هایی می شود که موجب به وجود آمدن احساس سیری در شما میگردد، اگر چه فیبر نا محلول نیز موجب کاهش اشتها میشود.

تنظیم هورمونهای بدن

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آی آر میکس سعی کردیم تا روش های گیاهی و طبی تنظیم کننده هورمونهای بدن زنان و مردان را به شما دوستان آموزش دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
منبع فارسی: آی آر میکس