How to Choose the Best Winter Jacket

راهنمای کامل خرید انواع کاپشن زمستانی مردانه و زنانه برای زمستان

۲
راهنمای کامل خرید انواع کاپشن زمستانی مردانه و زنانه برای زمستان
امتیاز دهی به نوشته

کاپشن های زمستانی جزو آن دسته از اقلام پوشیدنی بسیار حیاتی در فصل زمستان می باشند که می توانند تحمل سرما، باد، باران و برف را برای هر شخصی ممکن سازند. کاپشن ها از عایق های ضخیمی تشکیل شده اند که می توانند در بدن را حتی در شرایط بی تحرکی شما را گرم نگه دارند. بنابراید دقت در انتخاب کاپشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این پست قصد داریم تا شما را با راهنمای کامل خرید کاپشن زمستانی مردانه و زنانه آشنا کنیم. با ما همراه باشید

چگونه بهترین کاپشن را برای زمستان بخریم؟ نکات مهم در خرید کاپشن

How to Choose the Best Winter Jacket

به عنوان اولین راهنمای خرید کاپشن زمستانی می توان به این نکته اشاره کرد که کاپشن های زمستانی باید بدن را گرم نگه داشته و از عایق ضد آب و انتقال جریان هوا برخوردار باشند. علی رغم کت های زمستانی که از لایه زیرین سبکتری تشکیل شده اند، کاپشن های زمستانی از یک یا چند لایه گرم کننده تشکیل شده اند که می توانند نسبت به کت های زمستانی زمان طولانی تر و حتی در مراسمات رسمی مورد استفاده قرار بگیرند. کت های زمستانی به علت سبک بودن و انعطاف پذیری بالا بیشتر در ورزش های زمستانی استفاده می شوند.

انواع مختلف کاپشن های تولیدی از مدل های اسپورت و پف دار گرفته تا کاپشن های مد روز وجود دارد. راهنمای خرید کاپشن برای انواع مدل ها متفاوت است بنابراین ما در اینجا نکات مهم در خرید کاپشن را بیان می کنیم.

راهنمای خرید کاپشن مردانه

سوالی که اغلب مردم از خود می پرسند این است که کوهنوردان از چه نوع کاپشن های زمستانی استفاده می کنند و توجه به چه نکاتی می تواند راهنمای خرید کاپشن کوهنوردی آنان به حساب بیاید. پوشاک مورد استفاده برای ورزش های حرفه ای علاوه بر اینکه باید متناسب با اندازه بدن باشد باید به گونه طراحی شده باشد که اجازه حرکات بدنی بیشتری به ورزشکار بدهد و از حرکات و فعالیت های بدنی ورزشکار نیز حمایت نماید. از موارد قابل ذکر در راهنمای خرید کاپشن کوهنوردی می توان به وجود جیب های مخصوص قرار دادن بطری آب، کلاه های سازگار با هوای سرد، زیپ های بلند و با دوام و همچنین به استفاده از مواد با کیفیت داخلی در درون لایه های داخلی آنها اشاره کرد.

چنان چه علاقه مند به یادگیری راهنمای خرید کفش ورزشی هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می دهیم.

راهنمای خرید کاپشن کوهنوردی

نکات مهم در خرید کاپشن

یکی از نکات مهم در خرید کاپشن این است که اگر شما علاقه مند به استفاده از کاپشن ها در اغلب اوعقات هستید باید رنگ های تیره را برای خود انتخاب کنید. تولید کنندگان پوشاک زمستانی نیز اغلب رنگ های تیره تری را ارائه می دهند ولی به عنوان یک راهنمای خرید کاپشن می توان گفت که این کاپشن های زمستانی از قیمت های بالایی برخوردار میباشند و شما باید مبالغ بیشتری به ازای خرید آنها بپردازید ولیکن عملکرد آنها در مقایسه با رنگ های روشن تفاوت چندانی ندارد. انواع مدل کاپشن مردانه اسپورت اغلب سبکتر بوده و تنها به عنوان یک لایه محافظتی در برابر باد و باران از آنها می توان استفاده نمود. در برخی از انواع مدل کاپشن مردانه اسپورت از جیب های مخصوص قرار گیری گوشی های هوشمند، ناحیه قرار گرفتن سیم هدفون، کلاه خزدار با قابلیت جدا شدن و زیپ های نسبتا بلند استفاده شده است.

مدل کاپشن مردانه

راهنمای خرید کاپشن مردانه اسپرت

ما در این مورد به شما توصیه نمی کنیم از مدل های اسپورت کاپشن مردانه در مراسمات رسمی استفاده کنید، از طرفی این مدل ها برای گشت و گذار طولانی در فصل زمستان و همچنین اسکی سواری مناسب ترند. از انواع مدل کاپشن مردانه با خاصیت گرم کنندگی بالا در زمستان های با سرمای بسیار شدید می توان به مدل های Expedition Parka ،Canada Goose اشاره کرد، البته لازم به ذکر است که در این نوع مدل کاپشن مردانه به دلیل استفاده از توده های حجیم، حرکت دادن بازوها با کمی مشکل همراه خواهد بود.

مدل کاپشن مردانه

به آب هوای محل زندگی خود توجه کنید!

انواع تجهیزات به کار رفته در کاپشن از نوع مدل زیپ گرفته تا نوع لایه های بیرونی سازنده، در قیمت گذاری نوع کاپشن تاثیر گذارند. بنابراین با استفاده از راهنمای خرید کاپشن می توانید با نگاهی عاقلانه و جامع، به خرید کاپشن مناسب بروید. لایه بیرونی کاپشن به عنوان یک مانع ضد آب برای کاپشن به حساب می آید. مواد مورد استفاده در این لایه های بیرونی می توانند شما را در برابر نفوذ باران و برف محافظت نمایند. مواد به کار رفته در این لایه ها می توانند شامل موادی هم چون Gore-Tex، eVent یا H2NO گردند. استفاده از کاپشن های حاوی این عایق های محافظتی در مسافرت های زمستانی و یا فعالیت های در هوای سرد بیشتر توصیه می گردد.

مدل کاپشن مردانه

اگر در مناطقی زندگی می کنید که در آن به جای برف باران بیشتری می بارد بهتر است از کاپشن های با دو تا سه لایه عایق محافظتی که با عنوان DWR یا کاپشن مردانه زد آب نامیده میشوند، استفاده کنید. مدل کاپشن های حاوی این ماده ضد آب شامل Arc’teryx Camosun ،Fission SV می باشند. عایق به کار رفته در کاپشن ها به سه دسته تقسیم می شوند. پرها، الیاف مصنوعی و پشم مصنوعی. این سه نوع عایق اثر یکسانی دارند و باعث حفظ حرارت بدنی می گردند. هر چه عایق های به کار رفته در کاپشن ضخیم تر باشند بدن را گرمتر نگه خواهند داشت.

نکات مهم در خرید کاپشن

عوامل بسیار دیگری نیز بر روی انتخاب کاپشن مناسب تاثیر گذارند. یکی دیگر از نکاتی که باید به عنوان راهنمای خرید کاپشن به آن توجه کنید این است که عایق های به کار رفته در کاپشن وزن بیشتری را در کاپشن ایجاد نکنند. پارچه های کرک دار یا خزدار موادی هستند که به عنوان پوشش و عامل مخفی کننده پشم گوسفند و یا عایق کاپش ها به کار می روند. این پاچه های کرک دار ترکیبی از مواد طبیعی ارزان قیمت و عایق ضد آب مصنوعی هستند. یکی از معایب اصلی این کرک ها ضخامت کم آنهاست که بنابراین نمی توانند حالت گرم کنندگی فراوانی داشته باشند.

راهنمای خرید کاپشن

نکات مهم در خرید کاپشن

یکی دیگر از نکات مهم در خرید کاپشن زمستانی عایق آن است؛ عایق های هیبریدی یکی دیگر از عایق های محافظتی به کار رفته در نیمی از کاپشن های زمستانی می باشند. بنابراین استفاده از این عایق ها در قسمت بازو باعث راحتی حرکت و عملکرد بالای دست ها خواهد شد. کلاه های موجود در کاپشن ها می توانند افراد را در برابر باد و باران محافظت نموده و علاوه بر آن یک لایه محافظتی گرمایشی در سر را ایجاد نمایند. بسته به نوع فعالیتی که شما از کاپشن خود خواهید داشت می توانید گزینه های مناسبی را بدین منظور انتخاب کنید.

راهنمای خرید کاپشن زمستانی

در مورد انواع کاپشن مردانه، سرآستین ها و زیپ های جلویی جزو دریچه های ورودی هوا در کاپشن ها به حساب می آیند. زیپ های کاپشن جزو قسمت هایی هستند که نیازمند بررسی دقیق تری می باشند. در مدل های خاص کاپشن مانند انواع Arc’teryx Fission SV از زیپ های ضد آب استفاده شده است. در نهایت جیب گزینه های دیگری هستند که برای برخی از افراد اهمیت ویژه ای دارد و برای برخی نه، اما جیب ها جزو بخش هایی هستند که می توانند در فصول سرد سال عملکرد خوبی داشته باشند.

آموزش ویدویی نحوه انتخاب بهترین کاپشن زمستانی

 

چنان چه برای انتخاب کت و شلوار نیاز به کمک دارید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پشنهادات شما؟

در این پست با آموزش مرحله به مرحله خرید کاپشن در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

تبلیغات متنی