How to Make Simple Leather Tote Bag

آموزش تصویری برش و دوخت کیف چرم مجلسی زنانه در خانه

۰
آموزش تصویری برش و دوخت کیف چرم مجلسی زنانه در خانه
نمره 5 از 1 رای

کیف های چرمی همیشه کاربردهای زیادی دارند و می توان سال های زیادی آن ها را به همراه داشت. به همین خاطر دانستن نحوه دوختن کیف چرم و روش های ساده این موضوع از اهمیت نسبتا خوبی برخوردار می باشد. در این مطلب می خواهیم نگاهی به آموزش دوخت کیف چرم دوشی زنانه داشته باشیم.

چگونه کیف چرم بدوزیم؟ الگوی دوخت کیف چرم زنانه مجلسی در منزل

How to Make Simple Leather Tote Bag

چرم می تواند سال های زیادی شما را همراهی کند! کیف های و به طور کلی وسایل چرمی، هیچگاه زیبایی خود را از دست نمی دهند و با گذر زمان، همچنان به روز به نظر می رسند. ساخت و دوخت کیف چرم، چندان پیچیده نیست و می توان با کمی دقت و حوصله، آن را یاد گرفت. برای همین در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دوخت کیف چرم زنانه مجلسی را نشان دهیم تا بتوانید از این هنر دستی خلاقانه بهره مند شوید.

 آموزش دوخت کیف چرم مجلسی زنانه

 آموزش دوخت کیف چرم مجلسی زنانه

پیش از این که بخواهید برش و دوخت کیف چرم مجلسی زنانه را یاد بگیرید، باید وسایل مورد نظر را جمع آوری کنید. طبیعتا بسیاری از این وسایل برای انجام هر گونه خیاطی خانگی مشترک هستند. اما اگر به طور کلی بخواهید وسایل مورد نیاز برای دوخت کیف چرم را تهیه کنید، به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • چرم با رنگ و نوع دلخواه به میزان لازم (حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر)
  • سوزن های کار و خیاطی برای چرم
  • نخ های چرمی
  • خط کش
  • تیغ موکت بری یا تیغ های مشابه
  • قیچی
  • زیپ
  • چسب چرم
  • چکش پلاستیکی یا چوبی
  • خودکار، مداد و کاغذ
  • درفش یا سوراخ کن چرم
  • بافت جناغی یا بافت کجراه

 

لوازم مورد نیاز برای دوخت کیف چرم

البته باید توجه داشته باشید که همانند ساخت دستبند چرمی، اینجا هم نمی توان لیست یکسان و ثابتی برای دوخت کیف چرم در نظر گرفت. همه چیز به خلاقیت شما باز می گردد!

کشیدن الگوی دوخت کیف چرم زنانه

هنگامی که وسایل مورد نیاز برای دوخت کیف چرم را جمع آوری کردید باید الگوی دوخت کیف چرم مجلسی خود را رسم کنید که این مسئله چندان سخت نخواهد بود. اگر در هدف شما از کیف چرمی، حمل وسایل بزرگتر می باشد، طبیعتا به ابعاد بزرگتری هم نیاز دارید. بنابراین پیش از دوخت کیف چرم باید با دقت میزان بزرگی و اندازه آن را بررسی کنید. ضمن این که مهمترین قسمت در اندازه کیف، کف آن خواهد بود.

کشیدن الگو و طرح مورد نظر

همانطور که در تصویر بالا می بینید، کف کیف باید به صورت مستطیل یا مربع باشد. برای اندازه کف و کل کیف نیازی به رعایت تمام موارد این مطلب ندارید، اما توصیه می کنیم دوخت کیف چرم دست دوز که عمق کف کیف خود را کمتر از ۲٫۵ سانتی متر نگیرید. کیف هایی که باریکتر از ۲٫۵ سانتی متر هستند، کارایی و گنجایش کافی ندارند و نمی توان چیزهای زیادی را درون آن ها قرار داد. سپس به طرفین کیف می رویم و اندازه آن را مشخص می کنیم. برای دو طرف کیف نیاز به دو ابعاد کاملا برابر داریم و باید به اندازه های کف خود هم توجه داشته باشیم.

ابعاد کیف چرم

بنابراین با حالتی مشابه تصویر بالا رو به رو می شویم. اندازه های a و b را می توانید به صورت دلخواه تغییر دهید اما پیش از برش، حتما با کاغذ و قلم، حدود آن را تعیین کنید و نمونه حدودی را در ذهن خود مجسم کنید. حتی می توانید با تکه کاغذهای مشابه اقدام به اندازه گیری و برش کنید تا از بحث اندازه، تصویر بیشتری در ذهنتان باقی بماند. حالا به قسمت بند روی دوش می رسیم. به تصویر زیر دقت کنید:

بند روی دوش

تنظیم صحیح مکان برش بند در دوخت کیف چرم دوشی زنانه شدیدا اهمیت دارد زیرا که کل تعادل کیف شما به مکان این بندها بستگی دارد. اگر جای قرارگیری بند ها خیلی نزدیک به هم باشند، کیف پیچ می خورد و اگر بیش از حد از هم فاصله داشته باشند، ظاهر نامناسب و کارایی ضعیفی برای شما به همراه خواهد داشت. تقسیم فواصل یک سوم از دو طرف کیف، برای قرارگیری بندها مناسب خواهد بود، اما باز هم نیاز به بررسی و امتحان بیشتری دارد.

سپس باید بلندی بند کیف خود را بررسی کنید و به اندازه دلخواه خود، بند را برش دهید. متر خیاطی را بر روی دوش خود بیاندازید و تصور کنید که بند کیفتان است! با این روش از اندازه مورد نظر بند کیف خود مطلع می شوید. سپس ۴ تا ۱۰ سانتی متر اضافی برای بندها بگیرید تا بتوانید آن را در قسمت اتصال به کیف قرار دهید. می توانید حدود ۲٫۵ سانتی متر را در هر طرف زیر بخش کناری کیف بدوزید تا استحکام و تعادل بیشتری داشته باشید. عرض بند هم به سلیقه شما و کیف مورد نظرتان بستگی دارد. اگر می خواهید کیف بزرگی بدوزید، باید بندهای ضخیم تری هم داشته باشید. اگر این چنین نیست، می توانید بند نازکتری را تعبیه کنید.

آموزش برش کیف چرم

در ادامه آموزش دوخت کیف چرم دوشی زنانه به قسمت برش کیف چرم می رسیم. حالا باید الگوهای رسم شده خود بر روی کاغذ را به روی چرم ببرید و اقدام به برش کنید. می توانید با خودکار یا وسایل مشابه این کار نسبتا ساده را انجام دهید و استفاده از خط کش را فراموش نکنید. در این قسمت فقط به کمی دقت نیاز دارید و باید با حوصله اقدام به کشیدن الگو بر روی چرم کنید. سپس هم باید همه الگوهای خود بر روی چرم را برش دهید.

برش و آماده سازی چرم

حالا باید چرم ها را بر روی یک سطح صاف و محکم مثل میز قرار دهید. چرم ها را با استفاده از درفش یا سوراخ کن چرم سوراخ کنید تا بتوانید در ادامه دوختن آن ها را انجام دهید. سعی کنید دو طرف مورد نظر را بر روی هم قرار دهید تا هنگام سوراخ کردن، همه چیز قرینه باشد.

سوراخ کردن

ساخت کناره های کیف

در این قسمت از آموزش دوخت کیف چرم دست دوز مجلسی باید دو طرف کیف را به هم متصل کنید. از بافت جناغی استفاده کنید و آن را در قسمت مورد نظر برای دوختن اطراف قرار دهید. حالا این بافت جناغی را به بخش کناره کیف بچسبانید.

ساخت کناره های کیف

تکه چوبی را زیر کناره های کیف قرار دهید و با چکش پلاستیکی یا چوبی به آرامی بر روی آن ضربه بزنید. ضربه شما باید فاصله ای در میان این قسمت ایجاد کند و چیزی مشابه تصویر زیر را انتظار خواهیم داشت:

دوخت کیف چرم

وقتی که چکش را به کیف می زنید، باید چنین فاصله ای ایجاد شود. این فاصله را برای مرحله بعد نیاز داریم:

کناره های کیف چرمی

با چسب چوب یا موارد مشابه مثل چسب barge اقدام به پر کردن ناحیه کنید. چسب را باید با مقدار مناسب به این صورت به ناحیه اعمال کنید. استفاده از چسب بیش از حد می تواند باعث کثیف شدن کار شما شود:

چسب barge

حالا  با استفاده از چکش، کیف را به شکل زیر در آورید. هر دو طرف را باید به همین شکل تبدیل کنید اما هرگز از فشار یا ضربه بیش از حد استفاده نکنید.

آموزش دوخت کیف چرم با چرخ

نقطه مرکزی کف کیف چرمی خود را پیدا کنید و آن را در محل مناسبی نسبت به کناره ها قرار دهید. حالا انتها یا کف کیف را به کناره ها بچسبانید و با استفاده از چکش، نقاط ضروری را محکم کنید.

دوختن و اتصال کف کیف

در این مرحله از آموزش دوخت کیف چرم مجلسی زنانه همانند عکس زیر، سعی کنید تا گره ها و نخ ها را محکم کنید.

محکم کردن گره ها

بار دیگر از چسب چوب یا چسب های مشابه مثل barge استفاده کنید تا کف کیف هم محکم شود. در بحث آموزش دوخت طبله کیف چرم دست دوز هم باید به کف کیف توجه کنید و تفاوت خاصی در این زمینه هم وجود ندارد.

آموزش دوخت طبله کیف چرم دست دوز

باز هم باید طرفین را با چکش بچسبانید و به ظاهری شبیه به این حالت برسید:

کیف چرم دست دوز

دور تا دور کف کیف را با چکش و چسب مخصوص محکم کنید تا استحکام کف که بسیار مهم هم هست برایتان ایجاد شود:

کف کیف و چکش

دوختن و اتصال بند کیف

حالا باید بندهای کیف را به بدنه آن متصل کنید و در این قسمت از آموزش دوخت کیف چرم، نیاز بیشتری به خیاطی و استفاده از نخ و سوزن دارید. باید دو چرم بریده شده به منظور بند کیف را روی هم قرار دهید و آن ها را به هم بدوزید. نهایت کار شما به این شکل خواهد بود اما همانطور که از ابتدا ذکر شد، محدودیتی در انجام خلاقیت و تغییر ابعاد یا ظاهر بندها یا به طور کلی کیف، وجود ندارد.

دوختن و اتصال بند کیف

حالا زمان اتصال بندها به کیف فرا رسیده است. می توانید از سنجاق ها و موارد مشابه برای تزیین بیشتر و البته استحکام بندها استفاده کنید. اگر نخواستید از این سنجاق ها استفاده کنید، می توانید از وسایلی مثل سوزن ته گرد هم کمک بگیرید. البته توصیه می شود در پایان بعد از دوختن بند به کیف، سوزن ته گرد یا سنجاق های رنگی را به طور کلی خارج کنید.

سوزن های بیرون

استحکام کف کیف و دوختن آستر

در پایان دوخت کیف چرم شما، می توانید برای استحکام بیشتر کف هم راه دیگری را به کار بگیرید. اگر می خواهید کیف شما روی زمین به خوبی بایستد و ظاهر خوبی داشته باشد، می توانید از مواردی در کف آن کمک بگیرید. مثلا می توانید از پلاستیک های مناسب در کف استفاده کنید یا از همان چرم روی کار به ته و کف کیف بچسبانید.

استحکام کف کیف و دوختن آستر

ضمن این که برای استفاده بهتر و در صورت نیاز، می توانید برای کیف خود آستر تهیه کنید. آموزش دوخت آستر کیف چرم هم چندان سخت نیست و بخش اصلی کار را انجام داده اید. فقط کافی است کمی آستر به دلخواه تهیه کنید و در بخش داخلی کیف بدوزید.

آموزش دوخت آستر کیف چرم

آموزش ویدیویی دوخت کیف چرم زنانه در منزل

 

پیشنهاد می شود در پایان این مطلب نگاهی به بافت شال گردن مردانه و ساخت دستبند مهره ای بیاندازید تا انجام این هنرهای دستی را هم به دانش خود اضافه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره دوخت کیف چرم صحبت کردیم و ساخت یک نوع کیف چرم بسیار ساده را به شما نشان دادیم. طبیعتا روش ها و مدل های مختلفی برای دوخت کیف چرم وجود دارد و همه چیز به آموزش این مطلب محدود نمی شود. اگر شما هم تجربه خیاطی یا ساخت کیف و موارد مشابه را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی