Making yogurt without a yogurt maker

آموزش تصویری طرز تهیه ماست چکیده خانگی با فر، مایکوویو و …

۰
آموزش تصویری طرز تهیه ماست چکیده خانگی با فر، مایکوویو و …
نمره 3.7 از 3 رای

اگر شما هم قبلا با جملاتی هم چون، “طرز تهیه ماست خانگی نیاز به فوت و فن های آشپزی دارد” مواجه شده اید، ما باید در پاسخ به شما بگوییم بله. بیش از ۶ روش برای طرز تهیه ماست خانگی وجود دارد که هر یک برای تبدیل یک لیتر شیر به یک ظرف ماست فرآیندهای پیچیده ای طی می کنند. اگر چه طرز تهیه ماست خانگی آسان است ولی همیشه مطابق انتظار پیش نمی رود. در این پست ما قصد داریم تا شما را با انواع روش ها و طرز تهیه ماست چکیده خانگی با فر، مایکوویو و … آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه ماست سفت درست کنیم؟ طرز تهیه ماست خامه ای خانگی

Making yogurt without a yogurt maker

چگونه ماست سفت درست کنیم؟ همه ما می دانیم که فرآیند تخمیر شیر و تبدیل آن به ماست فرآیندی بسیار پیچیده است و اغلب ما تصور می کنیم برای این فرآیند تخمیر نیاز به عمل آورنده های مخمری است ولی آنچه که ما در اینجا قصد آموزش آن را داریم روش های طرز تهیه ماست بدون استفاده از این مخمرها و با روش های کاملا طبیعی در منزل می باشد.

روش اول: طرز تهیه ماست خانگی با گرما

یک ماست معمولی به راحتی با به جوش آوردن شیر و اضافه کردن ماست دلخواه به عمل می آید. برای تهیه ماست خانگی چکیده کافیست از ظرف های دهان گشادی مانند کاسه، برای ریختن شیر گرم به جوش آمده استفاده کنید. بعد از اضافه کردن دو قاشق غذا خوری ماست معمولی به آن و گذاشتن دم کنی یا چند حوله بر روی آن می توانید فرآیند عمل آوری ماست را آغاز کنید. این کاسه را یک شب در محل گرمی قرار دهید تا فرآیند انجام این کار تسریع شود. برای تهیه ماست چکیده خانگی با فر بهتر است از کوزه ها یا ظروف سفالی مطابق با اندازه فر استفاده کنید. در صورتی که به محلی گرم برای قرار دادن ظرف محتوی شیر دسترسی ندارید می توانید از پدهای حرارتی الکتریکی با دمای کم در زیر ظروف استفاده کنید. در ادامه به صورت دقیق تر این روش ها را بررسی می کنیم.

طرز تهیه ماست معمولی

روش دوم: طرز تهیه ماست چکیده کم چرب با فر

چگونه در فر ماست درست کنیم؟ در این روش نیازی به استفاده از حوله برای پوشاندن ظرف محتوی شیر نیست و تنها حرارت ۱۰۰ درجه فارنهایتی برای این طرز تهیه ماست چکیده کم چرب کافیست. شیر کم چرب را در ظرف پیرکس جوشانده و اجازه دهید تا کمی خنک شود. این ظروف نسبت به ظروف پلاستیکی و فلزی حرارت را به خوبی در خود نگه می دارند و از اندازه مناسبتری برای این کار برخوردارند. در نهایت دو قاشق ماست معمولی به این شیر اضافه کرده و یک شب آن را بدون درپوش ظرف و یا حوله در فر قرار دهید. اگر درجه حرارت فر شما قابلیت تنظیم بر روی کمترین میزان را ندارد می توانید آن را از قبل روشن کرده و به دمای بالا برسانید و سپس ظرف مورد نظر را در آن قرار داده و فر را خاموش کنید. دقت کنید در این طرز تهیه ماست چکیده، در فر نباید به صورت مدام باز و بسته شود و در صورتی که این کار به درستی انجام شود فر دمای خود را حدود ۱۲ تا ۱۵ ساعت حفظ خواهد کرد.

طرز تهیه ماست چکیده

چنان چه نسبت به تاریخ گذشته بودن شیر یا سالم بودن آن اطمینان ندارید، با این روش ها می توانید سالم بودن آن را بررسی کنید.

مرحله سوم: طرز تهیه ماست با آرام پز

در این قسمت از آموزش طرز تهیه ماست خامه ای، بعد از روشن کردن آرام پز و رسیدن درجه حرارت شیر به ۱۱۵ درجه می توانید دستگاه آرام پز را خاموش نموده و بر روی ظرف محتوی شیر را با یک حوله بپوشانید، بدون این که آن را از آرام پز خارج کنید در آرام پز را ببندید. روش دیگری که برای استفاده از آرام پز به عنوان روشی برای تهیه ماست خانگی وجود دارد این است که آرام پز را به مدت ۱۵ دقیقه از قبل روشن کنید تا جایی که با نوک انگشتان خود بتوانید دمای آن را احساس کنید، سپس ظرف محتوی شیر و ماست را به درون آن وارد کرده، درپوش آرام پز را گذاشته و آن را خاموش کنید. در فواصل ۳۵ تا ۴۰ دقیقه ای به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با درجه حرارت بسیار اندک آرام پز را روشن کنید.

طرز تهیه ماست چکیده کم چرب

روش چهارم: طرز تهیه ماست چکیده با ماکروویو

شما برای تهیه ماست خانگی سفت با فر می توانید شیر ریخته شده در کاسه را در مایکوویو قرار داده و روی آن را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید و سپس حوله ای به دور آن بپیچید. ۸-۷ ساعت برای تخمیر و عمل آوری این ماست چکیده با ماکروویو کافیست.

طرز تهیه ماست معمولی

روش پنجم: طرز تهیه ماست سفت در یخدان

یخدان ها ها قابلیت حفظ دمای خود به مدت طولانی هستند، برای همین می توانند به عنوان گزینه آخر برای تهیه ماست خانگی انتخاب شوند. شما از دو کتری آب جوش برای رساندن درجه حرارت داخلی یخدان می توانید استفاده کنید. ظرف محتوی شیر را نیز مابین آنها قرار داده و در یخدان را ببندید. حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان برای عمل آمدن ماست کافیست.

طرز تهیه ماست معمولی

روش ششم: طرز تهیه ماست معمولی با پد حرارتی و حوله

در این روش شما می توانید در ابتدا شیر را با حرارت مستقیم اجاق گاز و یا مایکوویو به ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه برسانید، سپس اجازه دهید تا به دمای ۱۱۰ تا ۱۱۵ رسیده و خنک شود. در نهایت به آن دو قاشق غذا خوری ماست معمولی اضافه نموده و به آرامی آن را هم بزنید و سپ بر روی یک پد حرارتی قرار دهید. رویه کاسه را با حوله بپوشانید تا دمای آن کاهش نیابد، می توانید پد حرارتی را بر روی دمای بسیار کم قرار دهید. حدود ۵ تا ۶ ساعت زمان برای این روش کافیست.

طرز تهیه ماست معمولی

آموزش ویدیویی تهیه ماست چکیده خانگی

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست ما با آموزش تصویری طرز تهیه ماست چکیده خانگی با فر، مایکوویو و … در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی