Making Planter Stand

آموزش تصویری ساخت استند گلدان چوبی شیک و مدرن در خانه

۲
آموزش تصویری ساخت استند گلدان چوبی شیک و مدرن در خانه
نمره 4.5 از 2 رای

افراد علاقه مند به گل و گیاه معمولا در دکوراسیون داخلی خانه های خود از انواع گل جهت زینت بخشیدن به فضای داخلی آن استفاده می کنند. جای گرفتن این گیاهان زیبا در گلدان های رنگارنگ با اشکال و ابعاد مختلف، زیبایی آنها را دو چندان می کند. امروز می خواهیم آموزش ساخت استند گلدان چوبی را به شما نشان دهیم و یک روش بسیار ساده را با هم مرور کنیم.

چگونه استند گلدان بسازیم؟ آموزش ساخت استند چوبی و فلزی برای گلدان

 Making Planter Stand at Home

شما می توانید به کمک چند تکه چوب و آشنایی اندک با هنر نجاری و داشتن ابزارهای لازم، آموزش ساخت استند گلدان فلزی در خانه را فرا گرفته و به راحتی مطابق با سلیقه و فضای داخلی خانه خود اقدام به ساخت پایه گلدان کرده و به تدریج با حرفه ای شدن در این زمینه از این هنر زیبا کسب درآمد نمایید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش ساخت استند گلدان را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

جمع آوری لوازم مورد نیاز جهت ساخت استند گلدان چوبی

۱- به طور کلی برای ساخت استند گلدان چوبی به چنین مواردی نیاز خواهیم داشت:

  • یک عدد جعبه چوبی (مطابق آنچه در تصویر مشاهده می کنید و در ابعاد دلخواه)
  • یک محفظه کشت (جهت قرارگیری گیاهان در آن)
  • چهار عدد لوله آلومینیومی (به منظور پایه های استند گلدان)
  • رنگ برای باکس چوبی
  • رنگ طلایی برای پایه ها (انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای است)
  • دریل و مته های مورد نیاز جهت ایجاد سوراخ
  • -گیره (به منظور نگه داشتن پایه ها در هنگام استفاده از دریل)
  • تعدادی پیچ (به منظور پیچ کردن پایه ها به محفظه کشت چوبی)

مواد مورد نیاز

۲- حالا باید محل فیکس کردن پایه ها را مشخص و اندازه های لازم را تهیه کنیم. بسته به اینکه اندازه محفظه کشت گیاه چقدر است، می توانید محل فیکس کردن پایه ها به جعبه چوبی را تنظیم کنید.

ساخت استند گلدان

به این منظور می توانید از گیره های موجود در بازار استفاده کرده و به وسیله آنها هر چهار پایه آلومینیومی را به جعبه چوبی متصل کنید. به این ترتیب کار با دریل و مته های آن جهت سوراخ کردن چوب بسیار آسان تر انجام خواهد گرفت.

ساخت استند چوب و فلز برای گلدان

۱- در این مرحله از ساخت پایه برای گلدان، باید به کمک دریل شروع به سوراخ کردن پایه های آلومینیومی نمایید. به نظر می رسد که سوراخ کردن چنین فلزی کار بسیار سختی است، اما بر خلاف تصور ما آلومینیوم واقعا نرم بوده و کار با آن به نسبت کار با چوب و فلز های سخت دیگر، آسان تر است.

ساخت استند برای گلدان

در این مرحله از ساخت جا گلدانی چوبی، در صورت استفاده از دریل، تا حد امکان سعی نمایید از مته های بزرگتر جهت ایجاد سوراخ در پایه ها استفاده نمایید.

۲- همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، با استفاده از دریل و مته مناسب، دو سوراخ روی پایه ها ایجاد کنید. تا حد امکان سعی کنید در این مرحله از ساخت استند گلدان حتما از گیره نگهدارنده استفاده نمایید. در غیر این صورت از فرد دیگری برای نگاه داشتن پایه ها روی جعبه چوبی کمک بگیرید. تا به این ترتیب بتوانید سوراخ ها را در فواصل یکسان از هر دو طرف جعبه چوبی ایجاد نمایید.

دریل و ساخت استند

رنگ کردن استند گلدان

۱- در این مرحله از ساخت استند چوبی گلدان، می توانید کاملا سلیقه ای عمل کرده و پایه های آلومینیومی را بسته به رنگ مورد علاقه خود، با استفاده از رنگ یا اسپری ها موجود در بازار به راحتی رنگ نمایید.

ساخت استند چوبی گلدان

استفاده از رنگ گلد یا طلایی می تواند جلای خاصی به استند گلدان شما بدهد. در طی رنگ کردن پایه ها مراقب باشید داخل سوراخ های ایجاد شده بیش از اندازه رنگ وارد نشود.

۲- برای رنگ کردن جعبه چوبی که قرار است محفظه کشت گیاهان ما باشد، بسته به سلیقه خود می توانید از انواع رنگ ها جهت ساخت استند گلدان استفاده نمایید. در اینجا از رنگ صورتی کم حال برای رنگ کردن جعبه چوبی استفاده شده است. رنگ های انتخابی شما قرار نیست رنگ هایی با جنس های خاص باشد. بلکه همان رنگ های معمول مورد استفاده جهت رنگ کردن اتاق ها بسیار مناسب خواهد بود.

قلم مو

اتصال و سر هم کردن استند گلدان

۱- اکنون نوبت پیچ کردن پایه های آلومینیومی به جعبه چوبی است. پیش از این درباره آموزش تصویری ساخت گلدان سیمانی و بتنی بزرگ در خانه صحبت کرده بودیم و توصیه می کنیم این مبحث را هم مطالعه کنید.

پیچ کردن پایه ها

در مراحل قبلی ساخت استند گلدان چوبی، در صورتیکه به منظور ایجاد کردن سوراخ ها توسط دریل، دقت لازم را کرده باشید و سوراخ ها را کاملا روبرو و قرینه یکدیگر ایجاد نموده اید، در این مرحله از ساخت آویز گلدان دچار مشکل نخواهید شد. بنابراین حتما به این نکته توجه کنید تا در پایان کار استند گلدان شما روی سطح زمین لق نزند و بتواند تعادل خود را کاملا حفظ نماید.

۲- اکنون می توانید محفظه کشت گیاه را پر از خاک کرده و گل های خود را به داخل آن منتقل کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، طول محفظه کشت بزرگ بوده و بسته به اندازه آن گیاهان متنوع تری درونش جای گرفته است.

روش ساخت پایه گلدان

روش ساخت پایه گلدان متفاوت است. بنابراین بسته به دکوراسیون منزل، فضای اختصاص داده شده به گیاهان در خانه و سلیقه خود می توانید در ساخت استند گلدان چوبی خود خلاقیت به خرج داده و آنها را در ابعاد و اشکال و با رنگ های متنوع در خانه درست کنید. حتی این کار را به یک منبع درآمد کوچک تبدیل کرده و به راحتی در خانه برای خود ایجاد شغل نمایید. از این روش می توانید برای ساخت جا گلدانی چوبی چند طبقه نیز استفاده نمایید.

ساخت جا گلدانی چوبی چند طبقه

آموزش ویدیویی ساخت استند برای گلدان در خانه

شما میتوانید از طریق ساخت این کاردستی درآمدزا به راحتی در خانه کسب درآمد کنید.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری ساخت استند گلدان چوبی شیک و مدرن در خانهرا با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. وورکی گفت:
    0

    سلام
    مطلب خوبی بود
    سپاسگزارم

  2. الو طرح ، تقویم لایه باز 98 گفت:
    1

    بهترین سایت آموزشی هستین
    خیلی خوب بود

تبلیغات متنی