How to Dye Your Hair in an Ombre Hairstyle

آموزش تصویری و گام به گام آمبره کردن مو مشکی یا بلوند در خانه

۰
آموزش تصویری و گام به گام آمبره کردن مو مشکی یا بلوند در خانه
نمره 4.5 از 2 رای

رنگ موی دوتایی که امروزه با کمک روش آمبره کردن مو صورت می گیرد یکی از روش های جدید و مدرن برای رنگ کردن مو است. ترکیب رنگ آمبره به صورت سایه به سایه بوده که از یک اصطلاح فرانسوی نشاءت گرفته است. این ایده برای رنگ کردن مو روشی بسیار جذاب و خلاقانه است که نیاز به نگهداری کمتری دارد. به معنای واقعی کلمه می توان گفت که برای چند ماه خیالتان از بابت رنگ کردن ریشه مو راحت خواهد بود. بنابراین با آموزش گام به گام آمبره همراه ما باشید.

آمبره کردن مو چیست؟ آموزش آمبره روی موی مشکی کوتاه و بلند

How to Dye Your Hair in an Ombre Hairstyle at Home

احتمالا شما هم با شنیدن واژه آمبره کردن مو کوتاه و بلند در منزل، در ذهن خودتان می گویید که از پس این کار بر نمی آیید اما باید به شما بگوییم که اگر وقت کافی دارید، می توانید به راحتی با به کار بردن این آموزش گام به گام آمبره رنگ موی دلخواهتان را در منزل ایجاد کنید. در صورت تمایل می توانید از یکی از دوستان یا خویشاوندان بخواهید که شما را در انجام این کار کمکتان کنند. در ابتدای آموزش آمبره کردن مو در خانه، شما باید با ترکیب رنگ آمبره بیشتر آشنا شویید.

ترکیب رنگ آمبره (Ombre)

آمبره کردن مو به صورت کلاسیک؛ در اینحالت یک تغییر بسیار ظریف در رنگ مو از حالت ریشه های تیره به انتهای مو روشن تر صورت می گیرد. استفاده از این گزینه عموما به افرادی توصیه می شود که از رنگ موی قهوه ای یا مشکی برخوردارند.

آمبره کردن مو به صورت اسپورت؛ این حالت یک تغییر حالت ملموس تر بین رنگ هاست. چنان چه در این حالت رنگ هایی چون موی بلوند با انتهای صورتی، آمبره قرمز بر روی موی سیاه یا موی تیره با انتهای صورتی بیشتر به چشم می خورند.

برای انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ پوست صورتتان ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

 آمبره کردن مو

نکاتی که باید در مورد ترکیب رنگ آمبره به آن توجه کنید این است که برای آمبره کردن مو با ظاهری طبیعی بهتر است از سایه های بلوند یا تیره تر استفاده کنید بنابراین در مورد رنگ آمبره مو کافیست شما یک رنگ موی بلوند روشن و رنگ موی دلخواه خود را داشته باشید.

آموزش گام به گام آمبره کردن موی کوتاه و بلند

در مورد تقسیم بندی آمبره تصمیمات لازم را انجام دهید. بدین منظور شما باید در نظر داشته باشید که آیا آمبره از زیر فک شروع شود یا از میانه صورت. به نظر آمبره کردن موهای کوتاه از ظاهر زیباتری برخودارند. قبل از شروع آمبره تست حساسیت های پوستی لازم را بر روی قسمت ران پا انجام دهید. توجه کنید نیازی به تمیز بودن مو نیست. پس دست به کار شویید. موهای خود را با شانه صاف و مرتب کنید. موها را به ۴ بخش متقارن تقسیم کنید. هر قسمت از موی تقسیم شده را با کش به صورت دم اسبی ببندید.

تقسیم بندی آمبره

برای آمبره کردن مو، شما به صورت لایه به لایه از یک گوش تا گوش بعدی به صورت عمل خواهید نمود. بدین طریق که به کمک شانه به صورت افقی از یک لایه مو برداشته و بعد از آمبره کردن آن، دسته مو را به بالای سر منتقل کنید. همچنین میتوانید با کلیپس سر مو را در بالای سر محکم کنید.

سپس رنگ آمبره مو را در کاسه ای ترکیب نمایید. از قسمتی که برای آمبره مد نظر دارید باید کار را شروع کنید.(توجه به یک نکته در آمبره کردن مو ضروریست) برای آمبره روی موی مشکی کوتاه و بلند دو روش وجود دارد:

آمبره کردن مو بصورت متقارن

در این حالت از امبره در منزل تمامی بخش های مو از قسمت مورد نظر تا به انتهای مو با رنگ آغشته خواهند شد. این روش بسیار ساده است زیرا شما نیاز به جدا کردن قسمت خاصی از مو نخواهید بود. ابتدا آنرا دکلره و بعد از گذشتن زمان آنرا رنگ میکنید.

آمبره کردن مو

آمبره کردن مو بصورت لایه ای

در این حالت نیازی به رنگ کردن کامل مو تا انتها وجود ندارد. بلکه با برداشتن مو به ضخامت ۲۵ میلی متر و همینطور ایجاد کردن فاصله هایی به همین اندازه، کار آمبره کردن مو از چپ به راست پیش خواهد رفت.

فیلم آموزش آمبره مو

انتهای هر بخش آمبره شده مو را با فویل آشپزخانه بپوشانید. زمان مورد انتظار بر روی جعبه دکلره رنگ مو وجود دارد. طی شدن این زمان از اهمیت ویژه ای برخودار است چرا که برخلاف زمان رنگ گیری که حدود ۴۵ دقیقه به زمان نیاز دارد فرآیند دکلره کردن باید تا زمان قید شده صورت گیرد و گرنه فرایند بی رنگ شدن ادامه یافته و به سوزاندن و خشکی مو منجر خواهد شد.

  • بعد از گذشت زمان دکلره شدن، فویل ها را باز کرده و آنها را با آب گرم بشویید، از نرم کننده مو برای حذف ماده دکلره از روی مو می توانید استفاده نمایید.

بعد از شستن مو آن را خشک کنید. اگر قصد داشتن یک آمبره مو کلاسیک را دارید، این مرحله آخر خواهد بود. اگر می خواهید قسمت های مورد نظر را با آمبره کلاسیک رنگ کنید ما به شما توصیه می کنیم در صورت امکان یک هفته از انجام آن دست نگه دارید و اجازه بازسازی و آبرسانی کافی به موهای خود بدهید.

در پست های قبل روش های ثابت نگه داشتن رنگ مو تیره را با هم بررسی نمودیم، چنان علاقه مند به مطالعه آن هستید می توانید از این مطلب استفاده کنید.

آمبره کردن مو

در صورتی که وقت کافی ندارید ادامه آمبره کردن مو را با اعمال رنگ موی دلخواه بر روی مناطق دکلره شده ادامه دهید. توجه کنید بعد از گذشت مدت زمانی رنگ اعمال شده بر روی مو کم کم از بین خواهند رفت ولی شما برای کاهش محو شدن می توانید از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده بدین منظور استفاده کنید.

آموزش ویدیوی آمبره کردن مو مشکی و بلوند در خانه

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش گام به گام آمبره و روش آمبره در منزل در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست با ما و دیگران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی