How to Hang a Picture

آموزش تصویری ۳ بخش نصب تابلو نقاشی بر روی دیوار در خانه

۱
آموزش تصویری ۳ بخش نصب تابلو نقاشی بر روی دیوار در خانه
نمره 5 از 1 رای

انتخاب تابلو مناسب و نصب آن روی دیوار بخش مهمی از طراحی دکوراسیون یک خانه را تشکیل می دهد. نحوه نصب تابلو نقاشی روی دیوار شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما در صورت درست انجام ندادن این کار، امکان وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به دیوار وجود خواهد داشت.

چیدمان تابلو نقاشی بر روی دیوار چگونه است؟

How to Hang a Painting on The Wall

نحوه چیدمان تابلو نقاشی بر روی دیوار خانه نیازمند رعایت اصول خاصی است که در صورت دانستن این اصول می توانید منزل خود را به یک گالری زیبا تبدیل نمایید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا نکات نصب تابلو نقاشی را طی ۳ بخش به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

بخش اول: قرار دادن تابلو روی دیوار

۱- ابتدا در اولین بخش از نصب تابلو نقاشی در خانه باید با قرار دادن تابلو در مکان های مختلف، ۴۶شبهترین محل جهت قرارگیری آن روی دیوار را مشخص نمایید. این مرحله ارزش گذاشتن مدت زمان زیادی را دارد. چرا که شما باید با توجه به نحوه چینش مبلمان، نورپردازی و توجه به دکوراسیون کلی خانه خود بهترین محل جهت قرارگیری تابلو را انتخاب نمایید.

قرار دادن تابلو روی دیوار

– در این مرحله از نصب تابلو نقاشی، حتما نظر یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را جویا شوید. زیرا نفر دوم از فاصله دور بهتر می تواند محل و ارتفاع مناسب نصب تابلو را به شما بگوید.

۲- پس از انتخاب مکان مناسب جهت نصب تابلو نقاشی و اطمینان حاصل کردن از آن، اکنون می توانید به وسیله یک مداد، مرکز محل قرار گرفتن تابلو روی دیوار را علامت بزنید.

علامت زدن با مداد

۳- دز قسمت چیدمان تابلو نقاشی بر روی دیوار به سراغ پشت تابلو خود بروید. در صورت وجود سیم در پشت آن، سیم اتصال را به سمت بالا کشیده و به کمک وسیله اندازه گیری همچون متر فاصله سیم تا بالای تابلو را اندازه گیری نمایید.

سیم پشت تابلو

– این اندازه گیری ها و دقت زیاد به خصوص زمان نصب تابلو های سنگین همچون نصب تابلو فرش در منزل بسیار حائز اهمیت هستند. چراکه عمدتا اکثر تابلو فرش ها وزن بالایی دارند و نصب آنها روی دیوار به دقت و صرف زمان زیادی نیازمند است.

۴- به سراغ علامت اولیه ای که روی دیوار ایجاد نموده اید بروید. اندازه گرفته شده در مرحله قبل از سیم تا بالای تابلو را روی دیوار اعمال نمایید. مطابق آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، دقیقا از روی علامت اولیه (علامتی که در مرحله ۲ روی دیوار ایجاد کرده اید) تا جایی که سیم پشت تابلو نقاشی شما قرار داشت را با متر اندازه گیری کنید. اندازه محاسبه شده را به وسیله یک مداد روی دیوار علامت بزنید.

نصب تابلو نقاشی

– دقت کنید که متر، خط کش یا هر وسیله اندازه گیری دیگر را کاملا عمود بر دیوار قرار دهید. چرا که در غیر این صورت محاسبه اندازه گیری های شما با یک یا دو سانت خطا مواجه خواهد شد.

بخش دوم: انتخاب ابزار نصب تابلو روی دیوار

۱- در این مرحله از طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار، باید ابزار یا وسیله ای که به کمک آن قصد دارید نصب تابلو نقاشی روی دیوار را انجام دهید، انتخاب نمایید. اینکه آیا شما قصد دارید از یک میخ ساده، پیچ، گیره تابلو یا قلاب های مرسوم جهت نصب قاب خود روی دیوار استفاده نمایید یا خیر. وسایل ذکر شده برای نصب تابلوهایی با وزن حدود ۹ کیلوگرم مناسب است.

چکش و کوبیدن میخ

– در صورت استفاده از میخ و چکش جهت نصب تابلو بالای تلویزیون یا سایر مکان ها، میخ را دقیقا در مرکز علامت زده شده روی دیوار (علامتی که حاصل فاصله اندازه گیری شده از بالای تابلو تا سیم پشت آن است) به کمک چکش بکوبید. هنگام کوبیدن چکش روی میخ، با یک زاویه ۴۵ درجه این کار را انجام دهید. رعایت این زاویه ۴۵ درجه ای به شما کمک خواهد کرد که بسیار راحت و شکیل تر بدون کج شدگی و ایجاد انحنا در میخ، عمل کوبیدن روی دیوار را انجام دهید.

– در صورت استفاده از دریل و مته، ابتدا به کمک دریل محل علامت را سوراخ کنید و سپس یک پیچ را درون سوراخ کرده و با پیچاندن آن درون سوراخ سعی کنید به طور کامل پیچ را محکم کنید. از این روش می توان جهت چسباندن قاب روی دیوار بدون میخ استفاده نمود.

۲- به منظور نصب تابلو نقاشی یا نصب تابلو فرش در منزل که وزن بالای ۹ کیلوگرم دارند بهتر است به فکر استفاده از ابزار نصب قوی تر باشید. قاب هر چقدر سنگین تر باشد طبیعتا برای نصب به ابزارهای بادوام تر نیازمند است. بنابراین یکی از گزینه های مناسب جهت این کار استفاده از قلاب و پیچ است.

پیچاندن قلاب در جهت عقربه های ساعت

– مطابق آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنید، به کمک دریل روی علامت را سوراخ کنید. پیچ را درون قلاب کرده و آن را داخل سوراخ فرو کنید. سپس در جهت عقربه های ساعت شروع به چرخاندن قلاب و پیچ نمایید تا زمانی که کاملا سفت و محکم شود. در واقع شما با این کار قلابی آهنین را به کمک پیچ به دیوار محکم کرده و از شل شدن آن طی اتصال قاب به دیوار جلوگیری نموده اید.

بخش سوم: نصب تابلو و هم تراز کردن آن روی دیوار

۱- اکنون می توانید با خیال راحت نصب تابلو نقاشی یا تابلو فرش خود را روی دیوار انجام دهید. پس از گذاشتن تابلو روی قلاب، به کمک هر دو دست دو طرف تابلو را هم تراز و بالانس نمایید. جهت این کار از فرد دوم نیز کمک بگیرید تا از فاصله دور شما را راهنمایی کند.

 هم تراز کردن آن روی دیوار

۲- به منظور اطمینان حاصل کردن از نصب تابلو نقاشی روی دیوار به طور مستقیم، از یک شی کمک بگیرید. خط کش، مداد یا هر شی دیگر را دقیقا در مرکز تابلو به صورت کاملا مستقیم و صاف قرار دهید. در صورتی که زاویه آن شیء نسبت به تابلو یا قاب کاملا صاف و بدون کج شدگی باشد، می توان گفت که شما نکات ضروری در نصب تابلو را به درستی رعایت کرده اید.

شیء بالای تابلو

– هرگز قبل از مشخص کردن محل نصب، اقدام به سوراخ کردن دیوار نکنید.

– وزن تابلو یا قاب را بدانید؛ سپس با توجه به آن میخ یا ابزار متصل کننده دیگر را انتخاب نمایید.

پیش از این در آی آر میکس درباره طریقه نصب و چسباندن برچسب دیواری و رنگ زدن دیوار صجبت کرده ایم، می توانید این مطالب را هم مطالعه کنید.

آموزش ویدیویی نصب تابلو نقاشی بر روی دیوار

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. چاپ آکسون گفت:
    0

    ممنون از سایت مفیدتون
    بهترین هستید

تبلیغات متنی