Ways to Motivate Yourself to Lose Weight

چرا برای لاغر شدن انگیزه ندارم؟ آموزش راه های افزایش انگیزه برای لاغری

۱
چرا برای لاغر شدن انگیزه ندارم؟ آموزش راه های افزایش انگیزه برای لاغری
نمره 5 از 1 رای

یکی از معضلاتی که اغلب افراد چاق با آن روبرو هستند نداشتن انگیزه برای لاغری است. اینکه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی رفتن به باشگاه، از انجام تمرین های ورزشی مداوم و رژیم گرفتن خسته شده و آن را رها می کنند. بنابراین ما در این پست تصمیم گرفتیم تا آموزش راه های افزایش انگیزه برای لاغری در قالب یک پست به شما ارائه دهیم.

چگونه تصمیم به لاغری بگیریم؟ راه های افزایش انگیزه برای لاغری را پیدا کنید!

Ways to Motivate Yourself to Lose Weight

چگونه انگیزه برای لاغری پیدا کنیم؟ این سوالی است که اغلب افراد چاق یا دارای اضافه وزن در پی جستجوی راهکارهای مناسب جهت پاسخ به آن بوده و آرزوی دیدن وزن ایده آل خود را روی صفحه ترازو دارند. اما صادقانه بگوییم که کاهش وزن و تثبیت آن کار ساده ای نیست؛ به ویژه اگر برای آن انگیزه کافی نداشته باشید. پس از مطالعه  حرکات ورزشی مناسب برای از بین بردن چربی زیر بغل، امروز با آی آر میکس همراه باشید تا راه های ایجاد انگیزه برای لاغری را با شما در میان بگذاریم.

راه های ایجاد انگیزه برای لاغری

۱- دلایل خود را برای کاهش وزن بنویسید. یک لیست از اهداف و دلایل که انگیزه برای لاغری را به شما می دهد تهیه کرده و همیشه همراه خود داشته باشید. صرفا نوشتن لیست کافی نیست. بلکه مرور این لیست انگیزشی در طی زمان به شما اراده کافی خواهد داد.

– با نوشتن جملات و متن انگیزشی برای لاغری در پی تقویت اراده و انگیزه خود باشید. جملاتی نظیر: “اعتماد به نفسم بیشتر خواهد شد”، “ازین پس زیبا و جذاب به نظر می رسم”، “لباس مورد علاقه خود را خواهم پوشید” و… .

 متن انگیزشی برای لاغری

۲- انتظارات واقعی از خود داشته باشید. یکی از راهکارهای بسیار مهم به منظور افزایش انگیزه برای لاغری واقع بین بودن شما است. بسیاری از افراد چاق یا دارای اضافه وزن در پی دیدن بهترین نتایج در کوتاه ترین زمان ممکن هستند و این انتظار نابجا سرانجام آنها را خسته و نا امید خواهید کرد.

به عنوان مثال خانم ۳۵ ساله متاهل و دارای فرزند با دیدن عکس های دوران عروسی خود، آرزو و انتظار بازگشتن به اندام آن موقع را از خود دارد. که این اشتباه بوده و قاتل انگیزه برای لاغری است.

۳- بر روی اهداف خود تمرکز کنید. اهدافی که تعیین می کنید باید متناسب با فعالیت بدنی و توانایی جسمی شما باشد. تا به این ترتیب دچار یاس و نا امیدی نشده و در جهت تقویت انگیزه برای لاغری گام بردارید. شما با داشتن یک هدف درست می توانید تناسب اندام و از آن مهم تر، سلامتی خود را در هر سنی که هستید، تضمین نمایید.

تقویت انگیزه برای لاغری

۴- رژیم یا برنامه غذایی مناسب با شرایط بدنی خود را انتخاب نمایید. در صورت نداشتن تخصص در این زمینه حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. هرچقدر رژیم تعیین شده به شرایط جسمانی شما نزدیک تر باشد، نتیجه مطلوب رژیم و کاهش وزن را در خود می بینید؛ احساس نیاز بیشتری به ورزش کردن پیدا می کنید و در نهایت انگیزه برای لاغری در شما تقویت می شود.

 رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی را انتخاب نمایید که علاوه بر سلامت بودن، در طولانی مدت شما را به نتایج دلخواه و مطلوب برساند. اغلب رژیم های غذایی که ظرف مدت زمان کوتاه موجب کاهش وزن شما می شود صحیح نبوده و برای سلامتی شما زیان بار خواهند بود.

۵- خرید یک نشریه کاهش وزن از جمله عوامل افزایش انگیزه برای لاغری محسوب می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که مصرف غذای خود را پیگیری می کنند، احتمال بیشتری برای از دست دادن و کاهش وزن خود دارند.

افزایش انگیزه برای لاغری

بنابراین شما می توانید با خرید انواع این مجلات یا نصب برنامه های مختلف روی موبایل خود وعده های غذایی، تنقلات و انواع چیزهایی که در طول شبانه روز میل می کنید را در این برنامه یا مجله ثبت نمایید. شما همچنین می توانید احساسات خود را در مجله غذا ثبت کرده و ازین طریق با انواع رژیم لاغری و راه های ایجاد انگیزه برای لاغری آشنا شوید.

۶- موفقیت خود را جشن بگیر. در طول دوره کاهش وزن برای خود اهداف کوتاه مدت تعیین کنید و در صورت رسیدن به آنها در این بازه ، موفقیت خود را جشن بگیرید. خرید هدیه برای خود یا جشن گرفتن آن به هر نحوی که دوست دارید یکی از مهم ترین راهکارهای تقویت انگیزه برای لاغری به شمار می آید.

۷- یک پشتیبان اجتماعی پیدا کنید. خانواده یا دوستان خود را از اهداف و برنامه های انگیزشی لاغری خود مطلع نمایید. همچنین همراه شدن با دوستی (یا گروهی از دوستان) که او هم در پی لاغر کردن خود است می تواند بسیار مهم بوده و در افزایش انگیزه برای لاغری نیز تاثیر گذار باشد.

جمع های انگیزشی

۸- برای رسیدن به اهداف، به خودتان تعهد بدهید. این تعهد جهت کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل را می توانید در شبکه های اجتماعی نیز با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا بدین وسیله خود را وادار به انجام برنامه های خود نمایید. جستجو در اینترنت و دیدن انواع برنامه های انگیزشی جهت لاغری نیز بسیار کمک کننده است.

۹- مثبت فکر کنید. در عین اینکه مثبت فکر می کنید، واقع بین نیز باشید. شاید اولین و مهمترین عامل انگیزه برای لاغری مثبت نگر بودن است که ما را وادار به پیش بردن هر چه بهتر برنامه و اهداف می نماید.

۱۰- برای چالش ها و مشکلات پیش روی خود برنامه ریزی کنید. اجازه ندهید لغزش ها شما را از مسیر و هدفتان دور نماید. شکست در هر کاری غیر قابل اجتناب است.

 بشقاب سبزیجات

بنابراین به جای اینکه دچار یاس و نا امیدی شوید، از آن درس عبرت بگیرید. اگر یک روز در یک مهمانی تولد بیش از حد کیک خوردید، روز بعد آن را با مصرف یک بشقاب سبزیجات جبران کنید.

انگیزه برای لاغری و استفاده از رژیم های لاغری

۱۱- هدف خود را برای رسیدن به کمال تنظیم نکنید و در صورت انجام خطا خود را ببخشید. شما مجبور نیستید برای لاغر شدن عالی باشید. زمانی که برای رسیدن به کمال (اندامی همچون باربی برای خود متصور می شوید!) تلاش می کنید، انگیزه خود را به سرعت از دست خواهید داد. بنابراین همانطور که قبل تر نیز بیان شد یکی از راه های ایجاد انگیزه برای لاغری واقع نگر بودن شما است.

۱۲- خودت را دوست بدار و بدنت را تحسین کن. تحقیقات بارها و بارها نشان داده اند افرادی که نسبت به بدن خود حس تنفر دارند، بسیار کمتر از سایرین در رژیم لاغری و کاهش وزن خود موفق خواهند شد.

۱۳- ورزشی را پیدا کنید که از انجام آن نهایت لذت را می برید. فعالیت بدنی بخش مهم کاهش وزن و انگیزه برای لاغری را تشکیل می دهد. نه تنها به شما کمک می کند کالری بسوزانید، بلکه باعث افزایش سلامتی شما نیز می شود.

باشگاه و ورزش

بهترین نوع ورزش، انجام تمریناتی است که شما دوست دارید. بنابراین برای مدت زمانی هم در بیرون خانه و هم داخل، ورزش در باشگاه، ایروبیک، پیلاتس، ورزش در آب و …. امتحان کنید تا سرانجام ورزش مورد علاقه خود را بیابید.

۱۴- تکنیک عکس و فیلم گرفتن نیز می تواند انگیزه برای لاغری را در شما بهبود بخشد. با مقایسه تصاویر گذشته و حال خود می توانید این اراده را تقویت نمایید. مخصوصا گرفتن عکس هایی با نمای بغل و پشت که ما هیچ وقت به راحتی نمی توانیم آن را ببینیم، حتی زمانی که جلوی آیینه هستیم.

۱۵- داشتن یک سگ نیز می تواند در کاهش وزن شما موثر باشد. در صورتیکه شرایط نگهداری از سگ را دارید، می توانید از آن به عنوان یک حامی استفاده کرده و با رفتن به پارک و دویدن به همراه سگ، فعالیت فیزیکی خود را به راحتی افزایش دهید. ضمن این که باید بهترین زمان برای پیاده روی را هم بدانید.

دویدن با سگ

۱۶- در صورت نیاز از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. کسانی که در این راه با تجربه و دارای مدرک تخصصی هستند همچون متخصصین تغذیه، فیزیولوژیست ها و روانشناسان ورزشی که با دادن انواع رژیم های لاغری متناسب با وضعیت جسمانی شما و تمرینات مناسب تاثیر شگرفی در افزایش انگیزه برای لاغری در شما خواهند داشت. البته تمامی این موارد در درجه اول به خود شما بستگی دارد.

توصیه می شود در پایان این مطلب، نگاهی به روشهای از بین بردن چربی دور شکم، آب کردن چربی زیر شکم و آب کردن چربی بازو بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس مباحث مربوط به چرا برای لاغر شدن انگیزه ندارم؟ آموزش راه های افزایش انگیزه برای لاغری را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی