How to Build and Throw Your Own Boomerang

آموزش مرحله به مرحله و تصویری ساخت بومرنگ چوبی دو پره ساده در خانه

۴
آموزش مرحله به مرحله و تصویری ساخت بومرنگ چوبی دو پره ساده در خانه
نمره 4.3 از 37 رای

بومرنگ ها از جذاب ترین و قدیمی ترین کاردستی های جهان هستند و هواداران همیشگی و خاص خود را دارند. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به ساخت بومرنگ چوبی بیاندازیم و یک روش بسیار ساده را برای ساخت آن به شما نشان دهیم، پس با آی آر میکس همراه باشید.

چگونه با چوب بومرنگ چوبی دو پره ساده بسازیم؟ نقشه ساخت بومرنگ اوریگامی

How to Build Your Own Boomerang

ساخت بومرنگ چوبی بسیار ساده بوده و اوقات بسیار خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. فقط به کمی ابزار و میزان کمتری زمان نیاز دارید تا بتوانید بومرنگ دلخواه خود را بسازید. ساخت بومرنگ اوریگامی، کاغذی و مقوایی می تواند شروع خوبی برای شما باشد اما اگر تا به حال حتی این بومرنگ ها را هم تولید نکرده اید، می توانید با همین بومرنگ چوبی آغاز کنید. با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش ساخت بومرنگ ساده را به شما نشان دهیم.

ساخت بومرنگ چوبی

مواد لازم برای بومرنگ دست ساز

همانند ساخت تخته نرد با چوب، اینجا هم به طور کلی برای ساخت بومرنگ دست ساز به تعدادی وسیله نیاز دارید:

  • یک ورقه چوب دلخواه با ابعاد حداقل ۵۰ در ۵۰ سانتی متر
  • اره مناسب با ابعاد و ضخامت چوب
  • سنباده و سوهان
  • مداد، ماژیک، رنگ و موارد تزیینی

درباره نوع چوب انتخابی محدودیت چندانی وجود ندارد. اما توصیه می شود از تخته سه لا یا ام دی اف با ضخامت حدود ۵ تا ۱۰ میلی متر استفاده کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان تقریبی ساخت بومرنگ چوبی چیزی در حدود ۱ تا ۳ ساعت خواهد بود؛ هرچند میزان مهارت و سرعت شما در تغییر این زمان موثر خواهد بود.

نحوه ساخت بومرنگ با چوب

هنگامی که وسایل لازم برای ساخت بومرنگ دو پره را تهیه کردید، باید نقشه و طرح مورد نظر بومرنگ خود را بر روی چوب بکشید. اگر این کار برایتان سخت است می توانید از کاغذهای پوستی کمک بگیرید و طرح را ابتدا بر روی آن بکشید. سپس کاغذ پوستی را به چوب بچسبانید؛ در هر صورت نیاز به یک طرح دارید و این طرح باید روی چوب شما کشیده شود. در نهایت طرحی مشابه تصویر زیر خواهید داشت:

نحوه ساخت بومرنگ با چوب

توجه کنید که طرح های مختلفی برای ساخت بومرنگ چوبی وجود دارند اما توصیه می کنیم با همین طرح ساده تصویر بالا ( نقشه ساخت بومرنگ اوریگامی ) شروع کنید. در صورت تمایل می توانید طرح های دیگری را جستجو کنید و آن ها را بر روی چوب یا کاغذ خود بکشید. نکته مهم در کشیدن طرح اولیه بومرنگ، زاویه بین دو پره آن می باشد. این زاویه باید چیزی بین ۸۰ تا ۱۵۰ درجه باشد و مقادیر کمتر یا بیشتر آن هرگز توصیه نمی شود. با تخته ۵۰ در ۵۰ که بالاتر پیشنها شد، می توانید ۲ یا ۳ بومرنگ بسازید.

برش طرح بومرنگ روی چوب

در ادامه آموزش ساخت بومرنگ دو پره به بخش مهم و حساس برش می رسیم. در این قسمت باید طرح کشیده شده بر روی تخته را با اره مناسب ببرید و دقت زیادی در این قسمت به خرج دهید. طبیعتا برش های کوچکتر از طرح می تواند ظاهر نامناسب و کارایی بدی به بومرنگ شما بدهد. کار با اره های میزی که با برق عمل می کنند کمی خطرناک خواهد بود، پس توصیه می شود اگر تازه کار هستید، از اره های دستی استفاده کنید.

برش طرح بومرنگ روی چوب

سنباده زدن بومرنگ چوبی

در ادامه ساخت بومرنگ چوبی دو پره و پس از برش طرح روی چوب، باید اقدام به سنباده زدن کنید. برای سنباده زدن بومرنگ چوبی باید تمام مناطق را پوشش دهید و سنباده زدن را به اطراف و قسمت های برش محدود نکنید. پشت و روی بومرنگ هم باید سنباده کشیده شوند تا ظاهر یک دست و قشنگ تری داشته باشند.

سنباده زدن بومرنگ چوبی

ایجاد لایه و عمق مناسب برای بومرنگ

حالا که برش و سنباده لازم برای بومرنگ خود را انجام دادید، باید لایه مناسب برای آن ایجاد کنید. مهمترین قسمت در آموزش ساخت بومرنگ با چوب ، ایجاد لایه یا به عبارت دیگر عمق مناسب در بخش های مشخص بومرنگ می باشد. اگر راست دست هستید همانند تصویر بالا با مداد روی بومرنگ خود را علامت گذاری کنید تا در مرحله بعدی برش را انجام دهید. اگر هم چپ دست هستید باید تصویر بالا را کاملا بر عکس درست کنید.

عمق مناسب برای بومرنگ

وقتی که طرح لایه ها را ایجاد کردید، باید با اره اقدام به برش کنید؛ توجه داشته باشید که باز هم بهتر است که برش را با اره برقی میزی انجام دهید زیرا که سرعت بیشتری برای شما خواهد داشت. هرچند باید توصیه های امنیتی را رعایت کنید و همانند ساخت میز بیلیارد، مهارت نسبتا خوبی در نجاری داشته باشید. باید زوایای بومرنگ را همانند تصویر برش دهید تا به لایه های مورد نظر برسید. این لایه ها باعث پرواز مناسب بومرنگ و رفت و برگشت بهتر آن می شوند.

بومرنگ چوبی

رونمایی از بومرنگ چوبی!

وقتی که مراحل آموزش ساخت بومرنگ با چوب را به پایان رساندید، می توانید آن را در دست بگیرید و به فضای آزاد بروید. شرایط جوی و میزان باد را بررسی کنید و در صورتی که همه چیز برایتان مناسب بود، بومرنگ را پرتاب کنید و از پرواز کاردستی خود لذت ببرید!

رونمایی از بومرنگ چوبی

آموزش ویدیویی ساخت بومرنگ چوبی اوریگامی

توصیه می شود در پایان این مطلب نگاهی به ساخت میز فوتبال دستی هم بیاندازید تا مهارت خود در نجاری را افزایش دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس طرز ساخت بومرنگ با چوب را به شما نشان دادیم و یک روش ساده برای ساخت ساده ترین نوع بومرنگ چوبی را با هم مرور کردیم. اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴ دیدگاه

  1. علی گفت:
    8

    جای تاسف است نه خودتون تونستید بر اساس نمایشی که ارائه دادید یک بومرنگ درست کنید و نه حداقل از یک مترجم درخواست کردید این نمایش به زبان انگلیسی را که یک بنده خدا با تخته معمولی و خط کش و سنباده این وسیله را زحمت کشیده و درست کرده را به فارسی یا هر زبان دیگری ترجمه کنید بعد می گویند جهان در دست ایرانیان است و بس جای بسی خنده داره

  2. مهرداد گفت:
    1

    دم شما گرم

  3. حرف نداشت عالی من پرت دادم برنگشت😂 گفت:
    2

    عالی بود درست کردم رفت مث میمون احمدی نژاد از فضا برنگشت

    • تنها گفت:
      2

      داداش قبول کن یکمی ماهم عجولیم! میدونم بومرنگو پرتاب کردی! لااقل یه هفته صبر نکردی، شاید نظرش عوض بشه؛ برگرده. امید چیز خوبیه. درسته؟ تمام.

تبلیغات متنی