What You Need to Do After a Car Accident

هنگام تصادف با ماشین چه کار باید کرد؟ آموزش نکات مهم در هنگام تصادف

۱
هنگام تصادف با ماشین چه کار باید کرد؟ آموزش نکات مهم در هنگام تصادف
امتیاز دهی به نوشته

در هنگام تصادف با ماشین معمولا شوک به ما وارد میشود و باعث می شود که نتوانیم در لحظه تصمیم بگیریم. نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در مورد اقدامات بعد از تصادف به آن توجه کرد. در متن زیر آموزش نکاتی که بعد از تصادف کردن با ماشین باید آنها را در ذهن داشته باشید، اشاره شده است. با ما همراه باشید.

بعد از تصادف با ماشین باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 What You Need to Do After a Car Accident

شاید برایتان جالب باشد که سالانه بیشتر از شش میلیون تصادف با ماشین در ایالات متحده آمریکا گزارش می شود که خوشبختانه بیشترین تصادفات ماشین سبب خسارت مالی می شود. البته قابل ذکر است که از بین هر ۱۰ حادثه، ۲ مورد منجر به کشته شدن یکی از طرفین می شود. ممکن است برای شما هم سوال بوجود بیاید که هنگام تصادف چیکار باید کرد؟ و یا بعد از تصادف کردن چه مدارکی رابیاد تحویل بگیریم یا تحویل بدهیم؟

فرار از صحنه تصادف خسارتی!

فرار از صحنه تصادف خسارتی از هر نظر کار اشتباهی است! حتی اگر حادثه جزیی اتفاق افتاده باشد. مطمئن باشید این به نفع هر دو طرف هست. صحنه تصادف را تغییر ندهید و سعی کنید صحنه تصادف دست نخورده باقی بماند. صحنه تصادف را هنگام تصادف در شب با روشن نگه داشتن چراغ ماشین ثابت نگه دارد. اگر چراغ ماشین کار نکند بهتر است از چراغ قوه یا چراغ های مثلثی شکل که برای هشدار دادن هستند استفاده کنید.

تصادف با ماشین

پلیس را در جریان بگذارید!

حتی اگر جراحات جدی وجود نداشته باشد، بهتر است با پلیس تماس بگیرد. شما ممکن است برای ادعای خود به شرکت بیمه و همچنین برای پیگیری تصادف، به یک گزارش پلیس نیاز داشته باشید. لازم به ذکر است که وسایل نقلیه درگیر در حادثه باید در جایی که هستند، باقی بماند، مگر اینکه موجب ترافیک بشوند. همه وقایع تصادف ماشین را ضبط کنید. و وقایعی که در صحنه تصادف اتفاق افتاده است و از آن مطمئن هستید را به پلیس بگویید همچنین از حدس زدن پرهیز کنید.

تصادف با ماشین

اگر در مورد زخمی شدنتان سوال پرسیده شد، درصورت نداشتن هیچ گونه زخمی بگویید مطمئن نیستید. زیرا آسیب های ناشی از تصادف با وسایل نقلیه موتوری ساعت ها پس از برخورد واقعی آشکار می شوند. همچنین از صراحت اظهارات طرف مقابل نیز مطمئن بشوید و به یاد داشته باشید که از صحنه عکس بگیرید. اگر وسیله نقلیه آسیب دیده باشد، حتما از آن عکس بگیرید. برای پیگیری تصادف حتما به آن نیاز پیدا میکنید.

مدارکی که باید رد و بدل گردد را به همراه داشته باشید

هنگام تصادف چه مدارکی بگیریم؟ اگر در هر صورتی پلیس پاسخگوی شما نبود، باید نام، آدرس و شماره تلفن همه افراد درگیر در حوادث اعم از رانندگان و مسافران را بگیرید. مدارک بیمه ماشین یکی از مهمترین مدارکی است که باید گرفته شود. اگر کسانی باشد که شاهد حادثه تصادف ماشین بوده اند، بهتر است از آنها نیز مدارکی را دریافت نمایید. اگر پلیس پاسخگو باشد، برای طرفین کد پیگیری تحویل خواهد داد که برای پیگیری تصادف و ترخیص خودرو حتما باید آن را همراه خود داشته باشید. اگر تصادف در یک بزرگراه دولتی اتفاق افتاده باشد، باید یک پلیس دولتی را احضار نمایید.

تصادف با ماشین

گزارش تصادف ماشین به شرکت بیمه. خیلی سریع باید گزارش تصادف را حتی در صورت نبود مقصر تصادف، به شرکت بیمه ارائه داد. اگر بیمه شما از خسارت جانی حمایت بکند، حتما از آن استفاده نمایید. در اینصورت باید گزارش پزشکی را نیز به بیمه ارایه دهید.

بعد از تصادف حتما معاینه پزشکی را انجام دهید!

در هنگام تصادف عابر پیاده با ماشین اکثر جراحات بعد از وقوع تصادف بعد از چند روز مشاده می شوند. پس بهتر است حتما به بخش اورژانس پزشکی مراجعه نمایید زیرا ممکن است جراحات خیلی کم باعث جراحات خیلی بزرگتر در بخش نخاعی بشوند. اگرگزارش پزشکی در دست داشته باشد خیلی راحت می توانید از راننده مقصر شکایت کنید.

تصادف با ماشین

یک فایل کامل از تصادف، تمام اسناد و اطلاعات مرتبط با تصادف را با هم نگه دارید. این اطلاعات باید حاوی نام و شماره تلفن مخاطب و هزینه هایی که در نتیجه حادثه رخ داده است باشد.

از همه حقوق خود محافظت نمایید

شاید مهمترین کاری که باید پس از حادثه انجام دهید این است که با وکیل خود مشورت کنید. وکیل شما می تواند از حقوق شما محافظت کند و اطمینان حاصل کند که شواهد ارزشمند نابود نشده اند همچنین در شکایت از راننده مقصر میتواند به شما کمک شایانی کند.

اگر در نوشتن متن شکایت نامه پیش زمینه ای در ذهن ندارید میتوانید از مطلب آموزش تنظیم متن انواع شکایت نامه استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام تصادف

اغلب، شرکت های بیمه می خواهند بلافاصله پس از یک حادثه بیانیه ای را ضبط نمایند. بهتر است قبل از ارائه چنین بیانیه ای، مشاوره حقوقی دریافت کرده باشید. وکیل شما می تواند به شما در زمینه مسائل مربوط به نحوه دریافت هزینه خسارت وارد شده، توصیه های مهمی را ارایه دهند.

برای مطالعه بیشتر میتوانید مطلب آموزش رانندگی به فرزندانمان را مطالعه بفرمایید. همچنین مطالعه آموزش اصول و تکنیک های رانندگی در باران شدید میتواند سودمند باشد زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش نکاتی که بعد از تصادف کردن با ماشین باید آنها را در ذهن داشته باشید در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی