Ways to Insulate Windows for Winter

آموزش تصویری روش های درزگیری پنجره آهنی دوجداره ، کشویی و ..

۲
آموزش تصویری روش های درزگیری پنجره آهنی دوجداره ، کشویی و ..
نمره 3.5 از 2 رای

موضوع انرژی و صرفه جویی در آن، یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروز محسوب می شود. یکی از راه های هدر رفتن انرژی به خصوص در فصل زمستان، منافذ پنجره می باشد و باید نگاه ویژه ای به آن ها داشت. در این مطلب می خواهیم چند روش درزگیری پنجره را به شما نشان دهیم تا شما هم نقش مهمی در بهینه سازی مصرف انرژی داشته باشید. با آی آر میکس همراه باشید.

معرفی روش های درزگیری پنجره های قدیمی آلومینیومی

Ways to Insulate Windows for Winter

پیدا کردن راه های سریع و موثر برای کاهش هدر رفت انرژی گرمایی در فصل زمستان، اهمیت بسیار بالایی دارد. بسیاری از پنجره ها، مخصوصا موارد قدیمی و کهنه، سرمای بسیار زیادی را از خود عبور می دهند و نیاز شما به افزایش گرمای تولیدی را بالا می برند. مصرف بیشتر انرژی گرمایی به جز مبحث هزینه های بالای قبض، سبب از بین رفتن انرژی ارزشمند کشور می شود. با آی آر میکس همراه باشید تا روش های درزگیری پنجره های قدیمی آلومینیومی در فصل زمستان را با هم مرور کنیم.

۱- گرفتن سوراخ های چارچوب پنجره

پیش از این که از روش های بعدی استفاده کنید، بهتر است سوراخ ها و درزهای بزرگ چارچوب در را بگیرید. حتی کوچکترین شکاف هم می توانند باعث ورود سرما و خروج گرما شود. پس می توانید با استفاده از بتونه یا موارد مشابه ساختمانی مشغول به درزگیری پنجره های قدیمی چوبی شوید.

گرفتن سوراخ های چارچوب پنجره

مزیت: یک روش مقرون به صرفه برای چارچوب های در و پنجره.

عیب: استفاده از بتونه برای افرادی که تجربه کافی ندارند کمی سخت می باشد. اگر کار تمیز و ماهرانه ای انجام ندهید، قطعا ظاهر ناخوشایندی به خانه خود خواهید بخشید. ضمن این که تعمیرات و تغییرات مرتبط با کار غلط شما، باعث افزایش هزینه ها می شود.

نکته: توصیه می شود از سیلیکون برای این کار استفاده نکنید زیرا که رنگ را به خوبی به خود نمی گیرد.

۲- استفاده از درزگیر برای درزگیری پنجره های قدیمی

شاید قدیمی ترین و بهترین روش درزگیری پنجره همین درزگیرهای قدیمی و کارامد باشند. این درزگیرهای فومی مدت بسیار زیادی است که در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر نسبتا خوبی هم به همراه داشته اند. نصب این درزگیرها اصلا سخت نبوده و فقط نیازمند کمی دقت و حوصله می باشد. بهترین کاربرد این روش درزگیری، برای درزگیری پنجره های قدیمی و چوبی بوده و کمترین فضا را برای ورود سرما باقی می گذارد. می توان برای درزگیری پنجره آهنی قدیمی هم از این روش کمک گرفت و انتظار پاسخ بسیار خوبی را داشت.

درزگیری پنجره های قدیمی

مزیت: یک روش سریع و ارزان قیمت برای درزگیری پنجره

عیب: به خاطر چسب زیر درزگیر، هنگام جدا کردن آن در فصل تابستان، احتمالا کمی رنگ ناحیه از بین برود و ظاهر ناخوشایندی را به خانه بدهد.

نکته: چسب درزگیر کابینت و انواع دیگر چسب ها هم می توانند برای کاهش فضای چارچوب ها مفید باشند. ضمن این که می توان درزگیری پنجره با چسب آکواریوم را هم انجام داد و نتیجه خوبی گرفت.

۳- نصب پرده برای درزگیری پنجره دوجداره

نصب پرده برای کاهش هدر رفت گرما و انرژی موثر واقع شده است. شاید برای درزگیری پنجره دوجداره که به صورت طبیعی هدر رفت انرژی پایینی دارد، بتوان از پرده استفاده کرد. انواع و اقسام مختلفی از پرده ها وجود دارند که می توانند برای تغییر دکوراسیون منزل شما هم مفید باشند. پرده های ضخیم برای درزگیری پنجره مد نظر ما است و امروزه پرده هایی به همین منظور تولید می شوند.

درزگیری پنجره دوجداره

مزیت: همانطور که گفته شد، نصب پرده علاوه بر بهینه سازی انرژی، می تواند به ظاهر و دکور خانه شما هم کمک کند.

عیب: پرده های ضخیم به سادگی مانع ورود نور به خانه می شوند و می توانند بسیار گران هم باشند. ضمن این که شستن و تمیز کردن آن ها هم مسائل پیچیده و خاص خود را دارد.

نکته: اگر در زمینه دکوراسیون خانه تخصص خاصی ندارید، می توانید از دکوراتور کمک بگیرید. ضمن این که نصب پرده نیاز به تخصص نسبتا بالایی دارد و بهتر است از فرد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

۴- استفاده از پلاستیک کشی

انواع خاصی از فیلم های یا نایلون های پنجره وجود دارند که نقش مهمی در کاهش هدر رفت انرژی بازی می کنند. این فیلم ها که با عنوان پلاستیک کشی (Shrink Wrapping) شناخته می شوند، یک نوار چسبناک دارند که باعث اتصال ماده به چارچوب پنجره می شود. سپس به یک سشوار ساده برای محکم کردن و خشک کردن اتصال فیلم به پنجره نیاز خواهد بود. این روش برای درزگیری پنجره آلومینیومی نتیجه بسیار خوبی در بر دارد زیرا که اتصال خوبی بین فیلم و پنجره برقرار خواهد شد.

پلاستیک کشی

مزیت: یک روش آسان، ارزان و موقتی برای بهینه سازی مصرف انرژی.

عیب: اگر به خوبی نصب نشود، ممکن است ظاهر چروکیده و ناخوشایندی به پنجره های شما بدهد.

نکته: اگر ظاهر کار برای شما مهم نیست و فقط به گرما و نتیجه فکر می کنید، می توانید از نوع خاصی از پلاستیک با عنوان ورقه Visqueen استفاده کنید. این ورقه تاثیر بسیار خوبی برای شما به همراه خواهد داشت و هزینه چندانی هم ندارد.

۵- پرده های افقی برای درزگیری پنجره

از این روش می توان برای اغلب پنجره ها استفاده کرد و درزگیری پنجره های کشویی را هم با آن انجام داد. اندازه های مختلفی برای این پرده ها وجود دارد و می توان آن را در اکثر چارچوب ها و پنجره ها جا داد. به این پرده های خاص به اصطلاح Cellular window shades می گویند و کاربرد وسیعی در خانه ها ایجاد کرده اند.

درزگیری پنجره

مزیت: استفاده از آن ها آسان بوده و می توان از آن ها در اغلب پنجره ها استفاده کرد. تنظیم اندازه و ابعاد آن را تبدیل به گزینه ای ایده آل کرده است.

عیب: بسته به نوع خریداری شده، می توانند شدیدا گران باشند و شاید مقرون به صرفه به حساب نیایند.

نکته: حتما از فرد حرفه ای در این زمینه و برای تغییر اندازه کمک بگیرید، زیرا که نتیجه کار شخصی چندان مطلوب نخواهد بود!

پیش از این در آی آر میکس درباره گرم کردن کف خانه و ساخت بخاری برقی ساده صحبت کرده بودیم و می توانید از این نکات هم برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید.

آموزش ویدیویی نحوه درزگیری پنجره های آهنی و چوبی

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب برای عایق بندی پنجره های قدیمی و جدید، چند روش ساده را ارائه کردیم و نگاهی به درزگیری پنجره ها داشتیم. اگر در این زمینه نظر، پیشنهاد یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی