لرزش ماشین لباسشویی

آموزش روش های جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و …

۱
آموزش روش های جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و …
نمره 1 از 1 رای

آیا برای شما هم اتفاق افتاده که ماشین لباسشویی منزلتان در هر بار شستشوی لباس دچار تکان های بسیار شدیدی شود؟ اغلب اوقات این لرزش ماشین لباسشویی به دلیل حجم لباس های زیاد، مصطحلک شدن لگن ماشین لباسشویی و یا حتی ناهمگون بودن سطح زیر پایه ها و عدم تنظیم نبودن پایه لباسشویی رخ می دهد. در این پست قصد داریم تا شما را با روش های جلوگیری از لغزش ماشین لباسشویی، بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت لرزش ماشین لباسشویی چیست؟ جلوگیری از لغزش ماشین لباسشویی

How to Stop the Washing Machine from Walking

علت لرزش ماشین لباسشویی چیست؟ بنابراین دلایل زیادی برای لرزش ماشین لباسشویی وجود دارد برای این که از علت واقعی آنها آگاه شوید بهتر است دست به کار شوید و هر یک از موارد گفته شده را بررسی نمایید. زمانی که تنها یک بار حجم لباس های شستشو به طور ناهمگونی روی ماشین توزیع شود، چرخش و تابیدن های لگن ماشین لباسشویی بطور نامنظم اتفاق افتاده و با ارتعاشات کلی و لرزش ماشیدن لباسشویی همراه خواهد شد. به خصوص این ارتعاشات زمانی قوی تر به نظر می رسند که تنظیم پایه لباسشویی از میزان متناسب خارج شده و با هر چرخش لگن ماشین لباسشویی، به اندازه یک قدم به سمت جلو بر می دارد، این حالت به نظر مانند پیاده روی است که به دنبال چرخش های با سرعت بالا در محور افقی روی می دهد.

علاوه بر آزار دهنده بودن صدای زیاد ماشین لباسشویی، لرزش ماشین لباسشویی مشکل جدی است که هم می تواند به سطح همکف زیر پایه لباسشویی و هم خود ماشین لباسشویی آسیب وارد کند. شما تنها با قرار دادن یک پد ضد لرزش ماشین لباسشویی می توانید تا حدود زیادی تنظیم پایه لباسشویی را انجام دهید.

جلوگیری از لغزش ماشین لباسشویی

در پست های گذشته شما را با نحوه تراز کردن پایه ماشین لباسشویی آشنا کردیم. در صورت علاقه می توانید آن را مطالعه کنید.

جلوگیری از لغزش ماشین لباسشویی

  • مطمئن شوید که پایه های لباسشویی به صورت هم سطح با یکدیگر قرار گرفته اند. آنها را به چپ، راست، عقب و جلو تکان دهید.
  • برای جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی در زیر پایه های ماشین برای ثابت شدن آنها استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سعی کنید حجم لباس های مورد نظر را در تعادل نگه دارید. به عنوان مثال برای شستشوی اقلام کوچک و بزرگ بهتر است تعادل را برقرار کنید مانند گذاشتن دو حوله حمام در ماشین لباسشویی به جای یک حوله حمام. معمولا حجم زیاد اقلام در لگن ماشین لباسشویی باعث عدم تعادل ماشین می گردد. از قرار دادن پتو و لحاف بزرگ در ماشین لباسشویی اجتناب کنید.

لگن ماشین لباسشویی

  • اگر متوجه حجم زیادی از اقلام مورد شستشو در ماشین لباسشویی شدید، بهتر است آن را از برق بکشید.
  • برای تنظیم کردن پایه های پشتی ماشین لباس شویی آن را از سمت دیوار به جلو هدایت کنید تا از دیوار فاصله گرفته و فضای کافی برای بررسی پایه های پشتی آن داشته باشید. به کمک یک انبر دست پایه های آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا اندازه پایه کمی بلندتر گردد. سپس همین کار را برای پایه دیگر انجام دهید. بعد از تنظیم پایه ها می توانید آن ها را در صورت نیاز ببندید. برای پایه های جلویی نیز می توانید همین کار را انجام دهید. (توجه کنید در صورتی که کار تکان دادن ماشین لباسشویی به تنهایی برایتان دشوار است بهتر است از یک نفر کمک بخواهید)

جلوگیری از لغزش ماشین لباسشویی

  • در هنگام حرکت های افقی ماشین لباسشویی می توانید با مشاهده حباب های درون ماشین سطوح پایه ها را مشاهده کنید. بدین منظور در صورتی که حباب و جریان آب بیشتر به سمت چپ سوق داشته باشد، نشان از بالا بودن پایه های جانبی سمت راست خواهند داشت و بر عکس.
  • بعد از تنظیم پایه ماشین لباسشویی، آن را به محل اصلی خود منتقل نمایید و یک بار دیگر تمامی جوانب را بررسی نمایید. برای اطمینان می توانید یک بار آن را روشن کنید.
  • چنان چه پایه های ماشین لباسشویی قابلیت تنظیم شدن ندارند می توانید از پایه های چوبی بدین منظور استفاده کنید.

چنان چه علاقه مند به مطالعه روش های تمیز کردن فضای داخلی ماشین لباسشویی هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با علل لرزش ماشین لباسشویی و روش های جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. محمد گفت:
    0

    من یکی از این پدها خریدم برای جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی سامسونگف جواب نداد
    یعنی با همون پیچ ترنسلیت هم میشد کار را جلو برد و اوکی کرد. ماشین لباسشویی سر خشک کن اذیت میکرد

تبلیغات متنی