How to Wall Mount an LCD TV

آموزش تصویری نصب پایه تلویزیون سامسونگ ، ال جی و .. روی دیوار

۰
آموزش تصویری نصب پایه تلویزیون سامسونگ ، ال جی و .. روی دیوار
نمره 3.8 از 4 رای

تلویزیون یکی از اصلی­ ترین لوازم صوتی تصویری در خانه به شمار می آید و به دلیل قرارگیری آن در فضای نشیمن، بیشتر مورد توجه و استفاده اهل منزل قرار دارد. حال اگر شما هم جزء کسانی هستید که به دلیل کمبود جا در منزل خود نیاز به نصب پایه تلویزیون روی دیوار دارید، این مطلب به شما کمک می کند تا به راحتی تلویزیون خود را به دیوار متصل نمایید.

طریقه نصب پایه تلویزیون سامسونگ روی دیوار خانه به چه شکل است؟

How to Wall Mount an LCD TV

به منظور یادگیری روش نصب تلویزیون روی دیوار، باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال توجه به محل نصب، سطح و فاصله دید از جمله موارد مهم جهت نصب پایه تلویزیون است. به منظور دانستن این قواعد کلی با آی آر میکس همراه باشید تا نصب پایه تلویزیون سامسونگ ، ال جی و .. روی دیوار را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

مراحل نصب پایه تلویزیون روی دیوار

۱- ابتدا در اولین مرحله از نصب پایه تلویزیون سامسونگ یا ال جی بر روی دیوار باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون ال سی دی شما قابلیت نصب روی دیوار را دارد. هرچند این روزها اکثر تلویزیون های جدید این قابلیت را دارا می باشند و احتمالا با این مشکل روبرو نخواهید بود.

نصب پایه تلویزیون روی دیوار

– به منظور اطمینان حاصل کردن از اینکه آیا تلویزیون LCD شما قابلیت نصب پایه روی دیوار (سازگار با VESA) را دارا می باشد یا خیر، حتما به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

– در صورت نداشتن دفترچه راهنما، به پشت تلویزیون ال سی دی خود نگاه کنید. اگر تعداد چهار یا بیشتر محل نصب پیچ را مشاهده کردید، این تلویزیون قابلیت نصب روی دیوار را دارد.

۲- پایه متناسب با تلویزیون خود را به لحاظ اندازه و ابعاد انتخاب نمایید. پس از نصب پایه تلویزیون ال جی یا سامسونگ روی دیوار، برخی از پایه ها اجازه اعمال تغییرات همچون متمایل کردن جهت به چپ و راست یا تنظیم شیب تلویزیون را به شما نمی دهند. پایه هایی که قابلیت تغییر زاویه یا تنظیم جهت و شیب را به شما می دهند هزینه بالاتری در مقایسه با پایه های ثابت دارند.

نصب پایه تلویزیون

– بنابراین قبل از خرید حتما به این نکات توجه فرمایید. چراکه در صورت نصب پایه تلویزیون در یک مکان نامناسب، گردن شما حین تماشای تلویزیون در یک موقعیت بد قرار گرفته و تماشای طولانی مدت آن موجب آسیب دیدگی گردن و کمر شما خواهد شد.

نصب تلویزیون روی دیوار

۳- پس از خریدن پایه، اکنون می توانید مراحل نصب تلویزیون به روی دیوار را شروع نمایید.

نصب تلویزیون روی دیوار

به این منظور یک نقطه از خانه را جهت نصب تلویزیون روی دیوار خانه را انتخاب نمایید. این انتخاب قطعا به صورت تصادفی نیست و باید مطمئن شوید که زیر محلی که تعیین نموده اید سیم برق وجود ندارد. زیرا در غیر این صورت علاوه بر قطع شدن برق ساختمان، خطر برق گرفتگی نیز شما را تهدید می کند.

۴- ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار؛ پس از انتخاب محل مناسب جهت نصب پایه تلویزیون روی دیوار، اکنون روی کاناپه مقابل تلویزیون قرار گرفته و اطمینان حاصل کنید که فاصله دید و ارتفاع آن تا زمین مناسب بوده و هیچگونه مانعی مقابل صفحه نمایشگر شما نیست.

ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار

به منظور تعیین ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون ال جی یا سامسونگ باید گفت این ارتفاع تا حد زیادی به ابعاد تلویزیون و نوع مبلمان شما دارد. اما به طور کلی می توان گفت متوسط ارتفاع تلویزیون از سطح زمین ۱۰۵ سانتی متر و فاصله بیننده از خود تلویزیون ۳ متر و ۵۰ سانتی متر است. توجه داشته باشید که این ابعاد تقریبی است و با توجه به فضای داخلی خانه و اندازه ال سی دی شما قابل تغییر خواهد بود.

۵- جهت دقیق شدن کار خود می توانید فضای پشت نصب پایه تلویزیون روی دیوار را علامت گذاری کنید. به این منظور پایه را روی دیوار و محلی که قصد دارید تلویزیون را نصب نمایید نگاه داشته و با استفاده از آن بخش هایی که باید با دریل سوراخ شوند را به کمک مداد علامت گذاری نمایید.

نصب تلویزیون روی میز

۶-  همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، محل سوراخ های پایه تلویزیون (معمولا ۴ سوراخ است) روی دیوار را به کمک دریل سوراخ نمایید.

نصب تلویزیون روی دیوار

– شاید تا به اینجای کار با خود گفته اید نصب تلویزیون روی میز کار بسیار ساده تری است و نیاز به صرف هیچ گونه زمانی ندارد. اما باید گفت یکی از مهم‌ ترین فواید نصب تلویزیون روی دیوار ، آزاد شدن فضای خانه است. همچنین نصب پایه تلویزیون سامسونگ روی دیوار، دکوراسیون داخلی منزل شما را زیبا و شیک جلوه خواهد داد.

نصب پایه دیواری تلویزیون

۷- در این مرحله از نصب پایه دیواری تلویزیون، ریل های نصب را به پشت تلویزیون خود وصل کنید. این کار را بسیار با دقت انجام داده و پیچ ها را کاملا سفت نمایید. چراکه در غیر این صورت احتمال سقوط تلویزیون به زمین وجود خواهد داشت.

نصب پایه دیواری تلویزیون

۸- اکنون می توانید با توجه به دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما، نصب تلویزیون روی دیوار را انجام دهید. به این منظور ریل های پشت ال سی دی را که به شکل چنگک هستند به پایه روی دیوار وصل نمایید.

نصب تلویزیون روی دیوار

– توجه داشته باشید که روش های متفاوتی جهت نصب پایه تلویزیون وجود دارد. اما باید آن روشی را انتخاب نمایید که متناسب با تلویزیون شما طراحی و تنظیم شده است. بنابراین حتما به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کرده و در غیر این صورت از متخصص مربوط به این امر کمک بگیرید.

– اگر در این زمان احساس کردید تلویزیون چندان بر روی دیوار محکم نیست، می‌توانید با چند پیچ دیگر آن را کاملاً بر روی دیوار و پایه محکم کنید.

۹- پس از اتمام نصب پایه دیواری تلویزیون، می توانید کابل های موجود در پشت تلویزیون را به پریز برق متصل نمایید. حال بر روی مبلمان بنشینید و از تماشای برنامه‌ های تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید.

قیمت پایه نصب تلویزیون روی دیوار

قیمت پایه نصب تلویزیون روی دیوار، با توجه به ثابت یا متغیر بودن، تک بازو یا جفت بازو و رومیزی یا دیواری بودن آن متفاوت است. بنابراین با توجه به نوع تلویزیون، ابعاد، بودجه خود و با مشورت گرفتن از فرد متخصص در این زمینه، پایه متناسب با تلویزیون خود را خریداری نمایید.

پیشنهاد می شود در پایان این مطلب، نگاهی به طراحی و ساخت میز تلویزیون چوبی مدرن داشته باشید.

آموزش ویدیویی نصب تلویزیون روی دیوار منزل

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نصب پایه تلویزیون سامسونگ ، ال جی و .. روی دیواررا با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی