Ways to Lower Your Insulin Levels

عوارض انسولین بالا چیست؟ آموزش روش های طبیعی تنظیم انسولین بدن

۰
عوارض انسولین بالا چیست؟ آموزش روش های طبیعی تنظیم انسولین بدن
امتیاز دهی به نوشته

انسولین بدن چیست؟ انسولین یک هورمون بسیار مهم بدن است که توسط اندام پانکراس تولید می گردد. انسولین عملکردهای مختلفی را در بدن بر عهده دارد که یکی از مهم ترین آنها اجازه دادن به سلول ها برای مصرف قند به عنوان یک منبع انرژی می باشد. اگر چه انسولین وظایف و عملکردهای ویژه ای را در بدن بعهده دارد ولی با این وجود مقادیر زیاد آن می تواند به ایجاد برخی مشکلات دامن بزند. بنابراین تنظیم انسولین بدن از اهمیت ویژه ای برخودار  است. در این پست قصد داریم تا شما را با تمامی موارد مربوط به هورمون انسولین از عوارض انسولین بالا تا نحوه تنظیم انسولین بدن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مضرات انسولین بالا چیست؟ درمان مقاومت به انسولین با طب سنتی

Ways to Lower Your Insulin Levels

عموما وجود انسولین بالا با عنوان هایپر انسولینمیا شناخته می شود. این حالت با مشکلاتی هم چون اضافه وزن، بیماری های قلبی عروقی و سرطان همراه می گردد. سطوح بالای انسولین خون همچنین باعث بالا رفتن مقاومت به انسولین در سلول های بدن می گردد. در نتیجه پانکراس برای جبران این حالت به ناچار انسولین بیشتری را تولید می کند که خود نیز به مشکلات دیگری ختم می شود. چندین راهکار برای تنظیم انسولین بدن وجود دارد که آنها را با هم بررسی می کنیم.

رژیم با قند پایین را دنبال کنید

از سه ماده مغذی قندها، پروتئین ها و چربی ها می توان گفت قندها، میزان قند و به مراتب آن انسولین بدن را بیشتر افزایش می دهند. بنابراین رژیم های با میزان قند پایین در کنترل بیماری دیابت و قند خون موثر خواهند بود. البته برخی از بیماری ها نیز می توانند مقاومت به انسولین را در بدن ایجاد کنند که از آن جمله می توان به بیماری های سندرم متابولیک و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) اشاره نمود. اهمیت کاهش مصرف قندها در پایین آوردن انسولین را زمانی می توان متوجه شد که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با کاهش مصرف قندها با میزان قابل توجهی کاهش در میزان انسولین روبه رو می شدند.

برای درمان مقاومت به انسولین با طب سنتی ما رژیم غذایی کتوژنیک را پیشنهاد میکنیم. زیرا این رژیم علاوه بر کاهش وزن مناسب برای دیابتی ها و اشخاص مقاوم به انسولین میباشد. ما در مطالب پیشین آموزش رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن در یک ماه را ارئه کردیم، در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

تنظیم انسولین بدن

مصرف سرکه سیب برای تنظیم انسولین بدن

مصرف سرکه سیب مانع از بالا رفتن شدید مقادیر قند و انسولین بدن بعد از غذا خوردن می شود (روش گیاهی تنظیم انسولین بدن). البته مصرف سرکه سیب همزمان با سایر مواد غذایی قندی در تنظیم انسولین موثرتر است. یک مطالعه نشان داد که مصرف ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب بعد از وعده غذا به میزان چشمگیری انسولین را کاهش داده و ۳۰ دقیقه بعد از صرف وعده غذایی احساس بی نظیری به فرد خواهد داد. به گفته محققان این بدین دلیل است که سرکه سیب معده را سریعتر تخلیه نموده و قند را به آرامی وارد جریان خون می کند.

به مقدار و اندازه مواد غذایی دقت کنید

اگرچه لوزالمعده به تناسب هر ماده غذایی میزان مختلفی انسولین ترشح می کند ولی با این حال خوردن مقادیر زیاد از یک نوع ماده غذایی باعث ترشح مقادیر بالای انسولین خواهد شد. این مسئه در افراد مبتلا به اضافه وزن بیشتر حائز اهمیت است. مصرف کالری کمتر همواره برای تنظیم انسولین بدن موثرترین راه ممکن خواهد بود.

مقدار نرمال انسولین در خون

از همه انواع محصولات قندی اجتناب کنید

اگر قصد تنظیم انسولین و کم شدن انسولین بدن خود را دارید بهتر است به عنوان اولین قدم از مصرف محصولات حاوی شکر خودداری کنید. فروکتوز یا قند میوه نیز در جدول محصولات قندی قرار می گیرد بنابراین مصرف محصولاتی مانند عسل و شربت و برخی از میوه ها باید به میزان محدودتری مصرف گردد.

به طور مرتب ورزش کنید

بهتر است برای دور ماندن از عوارض انسولین بالا به طور مرتب ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید. به نظر می رسد ورزش های هوازی در بالا بردن حساسیت بدن به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و با اضافه وزن بالا موثر باشد.  بنابراین ترکیبی از ورزش های هوازی و مقاومتی اثرات چشمگیرتری در تنظیم انسولین بدن خواهند داشت.

دارچین را به غذاها و نوشیدنی های خود اضافه کنید

دارچین ادویه ای بسیار خوشمزه است که حاوی آنتی اکسیدان های محرک سلامتی می باشد. مصرف دارچین در کم شدن انسولین بدن و بالا بردن حساسیت بدن نسبت به انسولین موثر می باشد. تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که پودینگ یا فرنی آرد برنج خود را با دارچین مصرف می کردند نشان داد که به طور قابل توجهی پاسخ به انسولین متناسب تری نسبت به سایر افراد از خود نشان می دادند. باید به این نکته توجه داشته باشید که خواص دارچین از فردی به فرد دیگر متفاوت است ولی مصرف ۱ قاشق غذا خوری از آن خواص بی نظیری برای هر شخص خواهد داشت.

تنظیم انسولین بدن

از مصرف قندهای تصفیه شده خودداری کنید

بخش اعظم رژیم غذایی ما شامل قندهای تصفیه شده یا ساده می باشند. ولی تحقیقات حاکی از این مسئله هستند که مصرف این مواد می توانند زیان بار باشند. این بدین علت می باشد که قندهای تصفیه شده دارای شاخص گلیسمی ( GI) بالا هستند. شاخص گلیسمی عبارتست از مقیاس های سنجیده شده هر غذا برای بالا بردن سطح قند خون و به عبارت ساده تر یعنی با چه سرعنی قند را در خون آزاد می کنند. غذاهایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند به ارامی قند خون را بالا می برند و از این نظر مناسب ترند. برای تنظیم انسولین لازم است به شاخص گلیسمی و بار گلیسمی مواد توجه بیشتری داشته باشید.

عوارض انسولین بالا

از کم تحرکی پرهیز کنید

برای تنظیم انسولین بدن بهتر است سبک زندگی خود را به یک حالت پویا و فعال تبدیل کنید. مطالعات نشان داده اند که افزایش پیاده روی و قدم زدن به جای نشستن های طولانی مدت می توانند سطوح انسولین بعد از غذا خوردن را تنظیم نمایند.

از دوره های ناشتایی متناوب استفاده کنید

دوره های ناشتایی متناوب یکی از روش های بسیار محبوب برای کاهش وزن می باشد. این روش علاوه بر کاهش وزن می تواند به طور موثر به تنظیم انسولین بدن نیز کمک نماید. دوره های ناشتایی عبارتست از دوره های روزه داری چند روزه و یا مصرف مقادیر کم کالری در طی یک روز می باشد. اگرچه دوره های روزه داری برای برخی افراد مفید و لذت بخش است اما برای برخی از افراد این گونه عمل نمی کند.

تنظیم انسولین بدن

فیبر محلول بیشتری مصرف کنید

مصرف فیبر محلول مزایای سلامتی هم چون کاهش وزن و کاهش قند خون را با خود به همراه دارد. فیبرها مواد پر ارزشی هستند که با جذب آب مواد ژل مانندی را تشکیل می دهند که می توانند عبور مواد غذایی از دستگاه گوارشی را کند نموده و با سیر نگه داشتن بدن سطح انسولین و قند خون را در حالت نرمال نگه می دارند. علاوه بر این ها فیبرهای محلول به فلور طبیعی روده که باکتریهای مفید روده می باشند کمک نموده و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند.

چربی شکمی را کاهش دهید

چربی شکم که با عنوان چربی احشایی نیز شناخته می شود با بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط است. وجود مقادیر بالای از چربی در ناحیه شکم به التهاب و هم چنین مقاومت به انسولین می گردد که خود می تواند به فشار خون بالا منجر گردد. مطالعات نشان داده اند که آب کردن چربی شکم تا حدودی زیادی می تواند باعث کاهش انسولین و هم چنین حساسیت بیشتر بدن نسبت به انسولین گردد.

عوارض انسولین بالا

 روش های طبیعی تنظیم انسولین؛ چای سبز

این نوشیدنی فوق العاده سالم، دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های شناخته شده می باشد. مطالعات گواه بر این موضوع دارند که این نوشیدنی می تواند به طور چشمگیری سطح انسولین ناشتا را نیز کاهش دهد که خود در کاهش مقاومت به انسولین و تنظیم انسولین موثرند.

ماهی حاوی روغن بالا مصرف کنید

دلایل بسیاری برای مصرف ماهیان حاوی روغن بالا مانند ماهی قزل الا، ساردین، خالمخالی و شاه ماهی وجود دارد. این ماهیان دارای پروتئین های غنی با چربی مفید امگا ۳ می باشند. مصرف این ماهیان به ویژه به افراد مبتلا به دیابت حاملگی، اضافه وزن و سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می گردد.

مقدار و نوع پروتئین مناسبی مصرف کنید

مصرف مقادیر کافی پروتئین در وعده غذایی می تواند در حفظ تناسب اندام و تنظیم انسولین بدن مفید واقع شود. با این حال نکته ای که لازم به ذکر می باشد اینست که پروتئین ها تولید انسولین را تحریک می کنند که این حالت به دلیل جذب اسید آمینه ها توسط سلول های بدن می باشد. بنابراین مصرف مقادیر زیاد پروتئینی هم می تواند به بالا رفتن سطح انسولین منجر شود. لذا در مصرف این مواد نیز باید حد تعادل رعایت گردد.

تنظیم انسولین بدن

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با روش های تنظیم انسولین بدن در کنار شما بودیم. چنان چه در این باره نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی