How to Repair a Damaged Hollow Core Door

آموزش تصویری نحوه تعمیر سوراخ شدگی و شکستگی درب چوبی اتاق

۴
آموزش تصویری نحوه تعمیر سوراخ شدگی و شکستگی درب چوبی اتاق
نمره 3.5 از 36 رای

امروزه در ساخت خانه ها و طراحی دکوراسیون منازل از انواع سازه های چوبی همچون میز، کمد، در و … استفاده می شود. اما تصور کنید در صورت آسیب دیدگی هر یک از این وسایل چه باید کرد. طبیعتا تعمیر تمامی این وسایل کار ما نبوده و نیاز مراجعه به متخصص مربوط به این امر است. اما در صورت شکستگی درب چوبی اتاق و به دلیل اینکه جابجایی درب کار دشواری است، در صورتیکه آسیب دیدگی عمیق نباشد به راحتی می توانید به تعمیر سوراخ شدگی درب چوبی شکسته بپردازید.

چگونه شکستگی درب چوبی دستشویی را تعمیر کنیم؟

How to Repair a Damaged Hollow Core Door

امروزه در ساخت نمای داخلی خانه و آپارتمان ها از انواع درب های چوبی تو خالی استفاده می کنند که متاسفانه در معرض آسیب دیدگی بیشتری قرار دارند. اگر شکستگی روی در خانه شما به وجود آماده و نمیدانید چجوری آنرا تعمیر کنید،نگران نباشید. چرا که با تعدادی مواد و ابزار ساده به راحتی می توانید به تعمیر شکستگی درب چوبی دستشویی و اتاق منزل خود بپردازید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه تعمیر درب چوبی شکسته را به شما آموزش دهیم.

مراحل تعمیر سوراخ شدگی و شکستگی درب چوبی اتاق

۱- در اولین مرحله از تعمیر درب شکسته اتاق ابتدا درب آسیب دیده را بررسی کنید. در صورتی که درب چوبی شما سوراخ شده و این سوراخ نسبتا بزرگ می باشد، بهتر است قبل از تعمیر درب به سراغ پر کردن سوراخ بروید.

تعمیر درب شکسته اتاق

۲- به منظور پر کردن سوراخ و شروع مراحل تعمیر درب چوبی دستشویی یا اتاق، ابتدا محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. تراشه های چوب اطراف حفره ایجاد شده روی درب را حذف نمایید. همچنین می توانید به کمک کاتر تکه های ورق را از لبه حفره جدا کنید. در نهایت باید حفره ای صاف و بدون لبه روی در داشته باشید.

تعمیر درب چوبی پوسیده

– در صورت نداشتن کاتر در تعمیر شکستگی درب چوبی می توانید به کمک سمباده شروع به تراشیدن اضافات چوب نمایید.

سمباده

– با استفاده از دستمالی تمیز، گرد و غبار حاصل شده از تراشیده شدن چوب را کاملا پاک کنید.

گردگیری درب

– پس از تمیز کردن محل سوراخ شدگی از هر گونه گرد و غبار به منظور بالا رفتن کیفیت کار خود می توانید با مقداری الکل یا پاک کننده های غیر شیمیایی به تمیز کردن محل مورد نظر بپردازید.

 پد و شیشه الکل

۳- در این مرحله از تعمیر درب چوبی سوراخ شده، قسمت آسیب دیده را پر کنید. بنابراین در صورت داشتن سوراخ یا حفره ای توخالی در مرکز درب خود ادامه مراحل زیر را انجام دهید.

تعمیر درب چوبی سوراخ شده

– سه یا چهار برگ دستمال توالت را درون حفره فرو کنید. به طوریکه دستمال ها فقط درون حفره قرار گرفته و محکم شوند.

تعمیر درب

– با قرار دادن دستمال توالت درون حفره، اکنون می توانید به راحتی اسپری فوم پلی یورتان را به منظور تعمیر درب چوبی پوسیده اتاق خود روی محل شکستگی اعمال نمایید. حتما قبل از اعمال این اسپری از دستمال استفاده نمایید. چراکه این دستمال ها حکم پایه برای چنین فومی را دارند. بنابراین حفره را مطابق تصویر زیر به خوبی با اسپری فوم پلی یورتان پر کنید.

تعمیر درب چوبی دستشویی

این فوم ها معمولا با یک عدد اپلیکاتور پلاستیکی ارائه می شوند. بنابراین فوم را به کمک این اپلیکاتور درون سوراخ بریزید.

– این فوم ها معمولا در ترکیب با هوا افزایش حجم داده و تمام سطح سوراخ را می پوشانند. بهتر است یک شب تا صبح به فوم اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس اضافات آن را می توانید به کمک یه چاقو برش دهید. به این ترتیب تعمیر درب چوبی سرویس بهداشتی یا اتاق شما حرفه ای تر به نظر خواهد آمد.

تعمیر درب چوبی سرویس بهداشتی

نکته: در این مرحله فوم باید کاملا خشک باشد. در صورتیکه فوم هنوز خیس است چند ساعت دیگر به آن فرصت دهید.

– در این مرحله از تعمیر درب چوبی سوراخ شده، تمامی اضافات فوم را به کمک کاتر تراشیده اید و سوراخ شما تبدیل به سطحی یکدست و صاف شده است.

تعمیر درب چوبی سوراخ شده

– در این مرحله نوبت به اعمال بتونه روی حفره درب چوبی فرا می رسد. به این منظور از یک کاردک یا چاقوی بتونه استفاده نمایید.

چاقوی بتونه

– جهت تعمیر درب، باید مقداری بتونه سنگی را با نسبت ۲ به ۱ با هاردنر مخلوط کنید. به منظور ترکیب این دو ماده از یک ظرف یک بار مصرف استفاده نمایید. این دو ماده سفت و پلاستیکی مانند هستند؛ آنها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

کاردک و سطل

– این ماده به سرعت خشک می شود و سطح سوراخ را می پوشاند.

تعمیر درب

۴- بتونه سنگی به سرعت خشک می شود؛ بنابراین سعی کنید کار را هرچه سریع تر انجام دهید. پس از حدود ۵ دقیقه که ماده به طور کامل خشک شد، با لبه کاردک اضافات بتونه را بتراشید. این کار باعث می شود سطح حفره کاملا صاف و یکدست شود.

تعمیر درب دستشویی

۵- در این مرحله از نحوه تعمیر درب چوبی شکسته به کمک سمباده بتونه کاملا خشک شده را به خوبی بسابید تا سطحی صاف و صیقلی داشته باشید. با استفاده از یک کاغذ سمباده ۱۰۰ تمامی مواد بیرون زده اطراف سوراخ را نیز تمیز کنید. کاغذ های سمباده با درجات زبری مختلف را می توانید از ابزار فروشی ها تهیه نمایید.

سمباده تعمیر درب

۶- پس از اعمال سمباده در این مرحله از تعمیر درب شکسته اتاق، اکنون می توانید با استفاده از یک دستمال محل تراشیدگی ها را به خوبی تمیز نمایید.

تعمیر درب شکسته اتاق

۷- اکنون به نحوه تعمیر درب چوبی شکسته توسط خود نگاه کنید. آیا از نتیجه کار خود راضی هستید یا خیر. اگر حفره یا شکستگی درب چوبی شما اکنون به محلی صاف و یکدست تبدیل شده باید گفت که شما تا به اینجای کار تعمیر درب چوبی سوراخ شده را به درستی انجام داده اید.

نحوه تعمیر درب چوبی شکسته

– در صورتیکه ازکار خود راضی نیستید و سطح حفره شما کاملا صاف و یکدست نیست، می توانید یک لایه بتونه دیگر را جهت تعمیر درب مجددا اعمال نمایید.

کاردک و سطل

– به منظور صاف و صیقلی کردن محل مورد نظر، مجددا از سمباده استفاده نمایید. فقط توجه داشته باشید که از کاغذ سنباده قبلی که برای سنباده کاری استفاده کرده بودید مجددا استفاده نکنید.

سمباده و تعمیر درب

– در صورتیکه از نتیجه تعمیر درب تا به اینجا راضی هستید، به مرحله بعد بروید.

تعمیر درب

۸- در این مرحله از تعمیر درب شکسته چوبی، با استفاده از یک قلم موی پهن شروع به رنگ کردن محل آسیب دیده نمایید (رنگی که استفاده می کنید باید با رنگ در یکی باشد). سعی کنید قلم مو را آرام و نرم حرکت دهید که لایه رنگ تا حد ممکن با سطح کار یکسان به نظر برسد.

لایه رنگ

۹- اکنون تعمیر درب شکسته اتاق به پایان رسید. به مدت چند ساعت به رنگ فرصت دهید تا کاملا خشک شود.

تعمیر درب شکسته اتاق

پیشنهاد می شود در پایان این مطلب، نگاهی هم به بازسازی وسایل چوبی و فلزی کهنه منزل و تعمیر کابینت ام دی اف بیاندازید.

آموزش ویدیویی تعمیر سوراخ شدگی و شکستگی درب

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش نحوه تعمیر درب چوبی شکسته را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴ دیدگاه

  1. حسین پیرمحمدی گفت:
    6

    با سلام و احترام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    حدود دو هفته است که عضو که کانالتون در تلگرام شدم..واقعا مطالبتان عالی، کاربردی، متنوع ، بروز، با توضیحات کامل بهمراه عکس و … هستند… خیلی خیلی ممنون بخاطر زحماتتون..

  2. محمد گفت:
    1

    خیلی عالی بود از زحماتتون کمال تشکر رو دارم.

  3. احسان گفت:
    2

    سلام وقتتون بخیر داخل فیلم حفره شگستگی درب را باچه چیزی پر کردند؟

تبلیغات متنی