How to Apply Makeup

آموزش تصویری و مرحله به مرحله آرایش ساده صورت دخترانه در خانه

۱
آموزش تصویری و مرحله به مرحله آرایش ساده صورت دخترانه در خانه
امتیاز دهی به نوشته

اگر قبلا از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکرده باشید، احتمالا استفاده از تمامی این محصولات و لوازم آرایشی در شما ایجاد رعب و وحشت می کنند، چنان چه هر بار از انجام آن منصرف می شویید. ولی نگران نباشید چون ما در این پست قصد داریم، شما را به صورت مرحله به مرحله با آرایش ساده صورت آشنا کنیم. با این آرایش صورت ملایم بدون آن که بیش از حد جلب توجه کنید زیبایی و طراوات خاصی به ظاهرتان خواهید بخشید. بنابراین با آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت همراه باشید.

چگونه صورت خود را آرایش کنیم؟ آموزش آرایش ملایم صورت گرد و گندمی در منزل

How to Apply Makeup

برای مثال برای یک آرایش ساده صورت گرد و گندمی شما به لوازمی مانند پرایم، فوندیشن، کانسیلر، مداد دور لب، کرم پودر روشن کننده، مداد ابرو، کانتور نیاز خواهید داشت. البته شاید شما هم با دیدن این همه لوازم از انجام این کار منصرف شویید ولی بهتر است بدانید تمامی این لوازم و محصولات به کار رفته برای یک آرایش ساده صورت می باشد که به کمک آنها می توانید آرایش ملایم تری داشته باشید و کمتر جلب توجه کنید. بدون این مواد هم می توانید آرایش کنید ولی بعد از چند ساعت ماندن آرایش بر روی صورت می توانید تفاوت استفاده کردن یا نکردن آن ها را تشخیص دهید.

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت

در قدم اول برای آموزش آرایش ملایم صورت بهتر است صورت خود را از وجود هر گونه آلودگی و یا آرایش قبلی پاک کنید. می توانید بدین منظور از دستمال مرطوب یا دستمال های آرایشی استفاده کنید. لازم به ذکر است که قبل از خواب نیز باید صورت خود را از وجود هر نوع ماده آرایشی پاک کنید. علاوه بر این پاک کردن باعث زدودن هر نوع آلوگی احتمالی روی صورت می شود از طرفی صورت شما را برای یک آرایش تازه اماده سازد. اگر بخواهید بدون پاک سازی آرایش جدیدی را روی قبلی اعمال کنید دیگر آن چنان که باید ظاهری طبیعی نخواهید داشت.

آموزش آرایش ملایم صورت

صورت خود را با آب بشویید

به همان دلایل قبلی می توانید از آب نیز برای شستشوی صورت خود استفاده کنید ولی بهتر است قبل از این کار از پدهای پاک کننده صورت استفاده کنید تا مجبور نباشید صورت خود را زیاد مالش دهید. به مدت یک دقیقه صورت خود را با آب خنک ماساژ دهید تا هر نوع آلودگی که وارد منافذ صورت تان شده است، حذف گردد. بعد از شستشو با آب، بدون توجه به نوع پوست صورت از مرطوب کننده های پوستی استفاده کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

در آرایش کامل صورت از پرایم استفاده کنید

باید بدانید قبل از اعمال هر نوع آرایشی بر روی صورت باید از پرایم استفاده کنید. هدف از استفاده از پرایم روی صورت، بالا بردن ماندگاری آرایش و  هم چنین دادن ظاهری طبیعی به آنست. برای این که یک آرایش صورت دخترانه داشته باشید، کمی از پرایم را نوک انگشت خود بمالید و تمام صورت را با آن پوشش دهید. اگر فکر می کنید در طی روز عرق خواهید کرد یا فعالیت بدنی زیادی خواهید داشت که باعث می شود آرایش اولیه تان کیفیت خود را از دست بدهد، تمامی این ها شرایطی هستند که ضرورت استفاده از پرایم برای شما دو چندان می کنند.

آموزش آرایش ملایم صورت

صورت را با فوندیشن بپوشانید

اگر چه فوندیشن های متفاوتی در بازار یافت می شوند ولی تمامی آنها عملکرد یکسانی دارند. فوندیشن های کرمی، پودری و مایع به عنوان زیر سازی آرایش عمل می کنند. از قلموی فوندیشن یا پد مرطوب برای پخش کردن فوندیشن در صورت استفاده کنید. در صورت لزوم از فوندیشن ها می توانید در نقاط گردن و گوش ها نیز استفاده کنید. برای داشتن یک آرایش ساده صورت این نکته را به خاطر داشته باشید که رنگ فوندیشن به کار رفته در زیر سازی باید با رنگ طبیعی پوست هم خوانی داشته و تیره تر یا روشن تر نباشند. این باعث می شود که رنگ فوندیشن به کار رفته با رنگ گردن و یا سایر نقاط بدن متفاوت به نظر نرسد. فوندیشن های مایع را می توانید با نوک انگشت خود بر روی پوست صورت اعمال کنید البته دقت داشته باشید این مواد می توانند باعث ورود و پخش شدن میکروب ها در منافذ پوستی گردند.

آموزش آرایش ملایم صورت

کانسیلر را به آرایش ملایم صورت اضافه کنید

هدف از استفاده از کانسیلر در یک آرایش صورت ملایم و جذاب حذف برخی تیرگی ها پوستی می باشد که اغلب در زیر چشم ها به صورت حلقه کبودی دیده می شوند. بنابراین در یک آرایش ساده صورت کانسیلرها به عنوان روشن کننده مناطق تیره و هم چنین برجسته تر کردن برخی نقاط به کار برده می شوند. به کمک یک قلمو یا نوک انگشتان این کانسیلرها را به صورت یک مثلث سه گوش زیر حلقه چشم، پایین پل بینی، چانه، مرکز پیشانی و قسمت بالایی لب به کار ببرید. شما می توانید از سایه های هم رنگ پوست برای پوشاندن لکه های سیاه، آکنه و غیره استفاده کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

چنان چه علاقه مند به مطالعه روش های حذف لکه های پوستی هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

فوندیشن و کانسیلر را با هم ترکیب کنید

این مرحله از آرایش صورت لایت اختیاری می باشد. اما اگر به دنبال یک آرایش بادوام هستید بهتر است از یک پودر برای ترکیب فوندیشن و کانسیلر و پوشاندن نقاط و خطوط چین و چروک صورت استفاده کنید. با چند ضربه یک پد آرایشی مطوب در زیر چشم و مالش آرام سایر نقاط ممی توانید به راحتی تمامی ترکیبات لازم را انجام دهید. می توانید از یک قلموی بزرگی کرکی برای پوشاندن تمامی نقاط صورت استفاده کنید. اگر از فوندیشن های مایع استفاده کرده باشید مرحله ترکیب و پخش این دو در یک آرایش ساده صورت اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد.

آموزش آرایش ملایم صورت

از سفید کننده ها استفاده کنید

احتمالا بعد از استفاده از فوندیشن و کانسیلر یک نمای ساده و بی روح خواهید داشت چون تمامی نقاط صورت به صورت یک دست آماده شده اند. اگر می خواهید به آرایش صورت ملایم ایرانی خود عمق و برجستگی بدهید از مواد روشن کننده استفاده کنید. کرم پودهای سفید کننده در گوشه داخلی چشم ها، زیر ابروها، دو طرف استخوان گونه و بالای قوس لب به کار ببرید. این حالت به صورت شما کمک می کند که نمای سرزنده تر و شاداب تری داشته باشد. شما می توانید از نوک انگشت و یا یک قلمو باریک بدین منظور کمک بگیرید.

آموزش آرایش ملایم صورت

از کانتور برای عمق بخشی استفاده کنید

در مقابل روشن کردن برخی نقاط صورت، کانتور ها پودرهای کمی تیره تر از رنگ طبیعی صورت هستند (برخلاف رنگ برنزه) که برای کوچک تر دیده شدن برخی نقاط صورت مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول شما می توانید از آنها در دو طرف استخوان های گونه ها و پره های بینی و زیر فک استفاده کنید. اگر صورت بزرگتری دارید می توانید برای کوچکتر دیده شدن صورت در دو طرف پیشانی کمی از کانتور به کار ببرید این حالت باعث می شود چهره شما در یک آرایش ساده صورت به حالت باریک تر دیده شود. از یک قلمو پهن برای به کار بردن کانتور کمک بگیرید.

آموزش آرایش ملایم صورت

برای آرایش ساده صورت رژگونه به کار ببرید

برای طبیعی دیده شدن آرایش صورت ایرانی می توانید از کمی رژگونه برای سرخ کردن گونه های خود استفاده کنید. به تناسب رنگ صورت می توانید طیفی از رنگ های مختلف را مد نظر داشته باشید. نیازی که این کار را به صورت کامل انجام دهید بلکه تا حدی که کمی چهره تان طبیعی تر به نظر برسد کافیست.

آموزش آرایش ملایم صورت

از مداد ابرو برای پر کردن ابروها استفاده کنید

این مرحله نیز بسته به مدل ابروهای شما کاملا اختیاری است. اما معمولا به افرادی که از ابروان نازکتر و کمرنگ تری برخودارند توصیه می شود حتما از مداد ابرو استفاده کنند. از مداد ابرو یا سایه ابروهای هم رنگ موهای خود استفاده کنید. حاشیه ابروها را کمی پر رنگ تر بکشید تا بتوانید درون آنها را به صورت طبیعی تر پر کنید. د رجهت رشد مو خطوط پر کننده را لحاظ کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

چنان چه علاقه مند به مطالعه روش های ثابت نگه داشتن رنگ موهای تیره هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

از پرایم سایه چشم استفاده کنید

این مرحله نیز از آرایش صورت دخترانه اختیازی می باشد. اگر چه شما می توانید از این گزینه استفاده نکنید ولی ممکن بعد از گذشتن چند ساعت از آرایش احساس کنید که سایه چشم شما روغنی شده، در هم ترکیب شده و یا اصلا از بین رفته است. با انگشت خود مقداری از پرایم سایه چشم را بردارید و از زیر ناحیه رویش موی ابرو تا بالای خطوط ابرو آن را مالش دهید.

آموزش آرایش ملایم صورت

در آرایش ساده صورت سایه چشم فراموش نشود!

با وجود این که روش های مختلفی برای به کار بردن سایه چشم در آرایش ساده صورت وجود دارد با این حال ساده ترین و عمومی ترین نوع آن به کار بردن یک سایه تک رنگ در تمامی بالای ابرو می باشد. شما می توانید به کمک قلمو یا نوک انگشت خود مقداری از سایه چشم را در نقطه مرکزی میانه ابرو و چشم به کار برده و آن را پخش کنید. سعی کنید آن را به صورت ملایم محو کنید. اگر می خواهید از یک رنگ دیگر هم در ترکیب با آن رنگ اولیه سایه چشم استفاده کنید می توانید آن را در گوشه خارجی چشم به صورت شکل C تا قسمت بالای پخش کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

خط چشم بکشید

در این قسمت از آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت هدف از کشیدن خط چشم ایجاد یک لایه توپر بالای چشمان است، بنابراین باید از رنگ هایی به عنوان خط چشم استفاده کنید که هم رنگ موهای خودتان باشند. سعی کنید از خارج به داخل یک خط بدون لرزش و خط خوردگی بکشید و سپس درون آن را پر کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

با ریمل زدن به کار خود پایان دهید

اگر مژه های کوتاهی دارید می توانید از پر کننده مژه های مصنوعی به صورت دانه ای یا انواع دیگر استفاده کنید سپس آنها را با ریمل بپوشانید و مرتب کنید. هرگز به خاطر پر پشت دیده شدن مژه ها از لایه های چندباره ریمل بر روی آنها استفاده نکنید. از ریمل در صورت دلخواه می توانید در مژه های پایینی هم استفاده کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

به لب هایتان رنگ بدهید

برای صاف و زیبا نشان دادن لبها بهتر است از مرطوب کننده های معمولی لب یا پرایم لب استفاده کنید. این مواد باعث می شوند که رنگ رژ لب استفاده شده در آنها مدت زمان طولانی تری بر روی لب باقی بمانند و دیرتر خشک و شکننده شوند.

آموزش آرایش ملایم صورت

دور لب بکشید

باید در یک آرایش کامل صورت حاشیه لب ها را با یک رنگ تیره تر برجسته نمایید. این کار بدین دلیل است که راحت تر بتوانید رژ لب را به درون حاشیه لب ها بدون بیرون زدگی اعمال کنید.

رژ لب بکشید

برای یک آرایش ساده صورت از رژ لبهای بی رنگ یا رنگ لب استفاده کنید. از مرکز لب شروع به کشیدن رژ لب کنید و سپس آن را به گوشه ها هدایت کنید. برای برداشتن اضافات رژ لب می توانید به صورت لحظه ای انگشت خود را در وسط لبهایتان قرار داده و سریع آن را خارج کنید.

آموزش آرایش ملایم صورت

آموزش کامل و مرحله به مرحله آرایش صورت زیبا

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. امین گفت:
    0

    دختره بالای بالای صفحه شبیه امیلیا جونزه

تبلیغات متنی