آموزش تصویری نحوه نصب انواع کاغد دیواری روی دیوار چوبی و سیمانی

۰
آموزش تصویری نحوه نصب انواع کاغد دیواری روی دیوار چوبی و سیمانی
امتیاز دهی به نوشته

امروزه استفاده از کاغذ دیواری دارای محبوبیت زیادی بین افراد است و یکی از مهم ترین ابزارهای تزئین خانه های لوکس نیز به شمار می آید. برخلاف تصور خیلی ها، نصب کاغذ دیواری کار چندان پیچیده ای نیست و شما هم می توانید با چند ابزار ساده نصب کاغذ دیواری روی چوب و دیگر سطوح را انجام دهید.

کاغذ دیواری را چگونه بچسبانیم؟ آموزش نصب کاغذ دیواری روی دیوار سیمانی

How to Wallpaper a Room

شما می توانید انواع کاغذ دیواری را در رنگ، سبک و بافت های مختلف از بازار خریداری کرده و از آن جهت تزئین و زیباتر کردن فضای داخلی خانه خود استفاده نمایید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش تصویری نحوه نصب کاغذ دیواری روی دیوار سیمانی را به صورت گام به گام با شما در میان بگذاریم.

بخش اول: خرید کاغذ دیواری

۱-در اولین مرحله از نصب کاغد دیواری باید تعیین کنید که چه مقدار کاغذ دیواری جهت پوشاندن دیوارهای اتاق نیاز دارید. به این منظور ارتفاع هر دیوار را از کف تا سقف و طول هر دیوار را با متر اندازه گیری کنید. البته باید توجه داشته باشید که آیا دیوار شما نیاز به ترمیم یا پوشاندن دیگری دارد یا خیر.

خرید کاغذ دیواری

– در صورتیکه دیوارها مربع هستند، طول های هر دیوار را با هم جمع کنید؛ سپس عدد به دست آمده را به ارتفاع دیوارها اضافه نمایید تا به این ترتیب کل محدوده دیوار را محاسبه کنید.

– در زمان نصب کاغذ دیواری، الگو ها باید کاملا منطبق بر دیوار باشند. بنابراین تا حد امکان در هنگام خرید به مقدار اضافی کاغذ دیواری مورد نظر خود را خریداری نمایید.

۲- در بازار انواع کاغذ دیواری در رنگ و بافت های مختلف وجود دارد. بنابراین با توجه به دکوراسیون و فضای داخلی خانه خود، کاغذ دیواری دلخواه خود را انتخاب نمایید.

انواع کاغذ دیواری

– به عنوان مثال کاغذ دیواری وینیل (Vinyl wallpaper) که دومین ماده پلاستیکی پر مصرف در جهان است و بیشتر به عنوان روکش پارکت و روکش کاغذ دیواری قابل شستشو استفاده می شود. روکش وینیل بر روی تمامی کاغذ دیواری های با کیفیت قرار دارد و خصوصیاتی مانند قابل شستشو بودن، وزن بالاتر، ضد لک بودن توسط روکش وینیل به کاغذ دیواری اضافه می شود.

– نصب کاغذ دیواری های برجسته که جهت پوشاندن نقص در دیوار بسیار مناسب هستند.

۳- در این مرحله از آموزش نصب کاغذ دیواری باید یک الگو یا طرح متناسب با اتاق خود را انتخاب نمایید. زیرا اگر در انتخاب آن اشتباه کنید، ممکن است نصب کاغذ دیواری موجب کوچک نشان دادن یا تاریک کردن اتاق شما شود. استفاده از برچسب های دیواری را هم قبلا در آی آر میکس توضیح داده ایم.

کاغذ دیواری وینیل

– به عنوان مثال در زمان نصب پوستر کاغذ دیواری، استفاده از طرح های افقی مناسب اتاق های کوچک تر بوده و فضای داخلی اتاق را بزرگتر نشان می دهد. یا اتاق های باریک و با سقف بلند را می توانید با نصب کاغذ دیواری افقی وسیع تر نشان دهید.

– برعکس موضوع بالا هنگام نصب کاغذ دیواری روی دیوار سیمانی یا دیگر سطوح که دارای سقف کوتاهی هستند، استفاده از الگوهای عمودی می تواند سقف را بلند تر نشان دهد.

۴- جهت نصب کاغذ دیواری، موردی را انتخاب کنید که نصب آن برای شما راحت تر است. به عنوان مثال کاغذ دیواری چسبدار که با برداشتن نوار چسب از پشت کاغذ به راحتی می توانید به صورت محکم و یکنواخت مراحل نصب آن را انجام دهید.

قوطی چسب

– به منظور نصب کاغذ دیواری بدون چسب، باید چسب مخصوص آن را خریداری کنید. این نوع کاغذ دیواری ها اغلب قیمت بالاتر و تنوع بیشتری دارند.

بخش دوم: آماده سازی دیوارها

۱- در این مرحله از نصب کاغذ دیواری روی کاشی و دیگر سطوح باید جریان برق را قطع کرده و کلید و پریزها را با پیچ گوشتی باز کنید. زیرا برای فعال کردن چسب کاغذ دیواری باید از آب استفاده نمایید؛ بنابراین به منظور جلوگیری از خطر برق گرفتگی حتما برق اتاق را قطع کنید.

باز کردن پیچ پریزها

– برداشتن کلید و پریزها به این منظور است که طریقه نصب کاغذ دیواری توسط شما حرفه ای و زیباتر انجام شود.

۲- در صورت نیاز، کاغذ دیواری های قدیمی متصل به دیوار را با کاردک مخصوص این کار حذف نمایید.

طریقه نصب کاغذ دیواری

۳- در این مرحله از روش نصب کاغذ دیواری، باید دیوارها را به کمک شوینده های معمولی و یک اسفنج کاملا تمیز کرده و اجازه دهید خشک شود.

روش نصب کاغذ دیواری

۴- قبل از اینکه شروع به نصب کاغذ دیواری کنید، بخش های آسیب دیده یا دارای فرورفتگی روی دیوار را در صورت نیاز بتونه بزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. در آخر به کمک سمباده سطح را کاملا صاف و یکدست نمایید.

نصب کاغذ دیواری

۵- قبل از نصب کاغذ دیواری می توانید از پرایمر مخصوص جهت رنگ کردن دیوار استفاده نمایید. پرایمر پایه ای محکم جهت نصب کاغذ دیواری فراهم کرده و باعث می شود کار شما حرفه ای تر به نظر آید.

پرایمر مخصوص

بخش سوم: نصب کاغذ دیواری

۱- در این مرحله از طریقه نصب کاغذ دیواری، فاصله ای به اندازه ۲ اینچ (۰۸/۵ سانتی متر) کوتاه تر از عرض کاغذ روی دیوار اندازه گیری کنید. با استفاده از یک مداد و خط کش، خطی عمود از سقف تا کف بکشید.

نصب کاغذ دیواری

۲- هنگام برش کاغذ دیواری، طول کاغذ را ۴ اینچ (۱۶/۱۰ سانتی متر) طولانی تر از دیوار در نظر گرفته و برش دهید. توجه کنید که این اندازه ها را در قسمت پشت کاغذ دیواری اعمال نمایید.

قیچی و برش زدن

۳- در این مرحله از آموزش نصب کاغذ دیواری، کاغذ را با خطی که روی دیوار گذاشته اید یکی کنید. از سقف شروع به کار نمایید. حدود ۲ اینچ (۰۸/۵ سانتی متر) را به صورت اضافه در بالا و پایین کف قرار دهید.

آموزش نصب کاغذ دیواری

۴- در حین اعمال کاغذ دیواری روی دیوار، با استفاده از ابزار مخصوص تمامی چروک ها را صاف کنید تا هیچ حباب یا ترکی در کاغذ دیواری شما ایجاد نشود.

کاغذ دیواری

۵- در صورت نیاز پس از نصب می توانید از غلتک های کوچک مخصوص این کار استفاده کنید تا از چسبیده شدن کاغذ دیواری به طور صحیح روی دیوار اطمینان حاصل کنید. استفاده از این غلتک ها در رنگ زدن دیوارهای مختلف هم کاربرد دارد.

غلطک کشیدن

۶- در صورتی که از درز ها اضافات چسب بیرون زده می توانید به کمک یک اسفنج مرطوب آن را به آرامی و با دقت تمیز کنید.

اسفنج مرطوب

فیلم آموزش نصب کاغذ دیواری روی دیوار چوبی و سیمانی

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نحوه نصب انواع کاغذ دیواری روی دیوار چوبی و سیمانی را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی