How to Make a Dutch Braid

آموزش تصویری بافت مو هلندی دو طرفه، کنار سر و … در خانه

۰
آموزش تصویری بافت مو هلندی دو طرفه، کنار سر و … در خانه
نمره 1.5 از 2 رای

بافت مو هلندی به نام های بسیاری از جمله “بافت معکوس فرانسوی” شناخته شده است. در واقع، بافت هلندی دقیقا مثل بافت فرانسوی انجام می شود به جای اینکه لایه مو از زیر بافته شود از رو بافته می­شود. ممکن است پیچیده بنظر برسد درحالی که یک روش بسیار ساده ای است. بافت هلندی تکی بر روی اکثر موها بکار می رود. در این مطلب با آموزش بافت موی هلندی با ما همراه باشید.

آموزش مرحله به مرحله بافت مو ساده و شیک هلندی

How to Make a Dutch Braid

در بسیاری از مجالسی که خانم ها دعوت میشوند، به این فکر میکنند که موهای سرشان را با سلیقه خودشان درست کنند. این کار نیاز به دقت و حوصله و البته ظرافت خاصی دارد. اما برای شما که موهایی کوتاه دارید آموزش تصویری ۲ عدد از بهترین روش های اکستنشن مو در خانه میتواند برایتان بسیار مفید باشد تا بتوانید از بافتن موهای خود لذت ببرید. ما در این مطلب تصمیم گرفته ایم بافت مو هلندی دو طرفه و تکی را نیز به شما آموزش دهیم.

روش اول: بافت مو ساده هلندی تکی

۱- در اولین مرحله از بافت مو دخترانه هلندی، موی سر باید صاف و خیس یا مرطوب باشد؛ موی سر باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه گره باشد. اگر مو دارای گره و ناهمگونی باشد باید با استفاده از آب و شامپوهای نرم کننده آن را صاف و مرطوب کرد.

بافت مو هلندی

۲- برای بافت مو هلندی، موهای خود را کاملا به پشت سر ببرید، سپس یک قسمت از مو را جمع کنید؛ موهای خود را به پشت سر ببرید به طوریکه هیچ گونه موی دیگری در جلوی سر باقی نماند. سپس انگشت شست خود را برای جمع آوری بخش یاز مو استفاده کنید. با استفاده از این روش، یک عدسی بزرگ را در مرکز سرتان ایجاد می­کنید.

بافت مو هلندی

۳- بخش جدا شده را به سه قسمت برابر تقسیم کنید؛ قسمت راست را در دست راست خود نگه دارید، و ۲ قسمت دیگر را در دست چپ، بگذارید که قسمت وسطی روی انگشت وسطی شما قرار گیرد تا به راحتی بین دو دست جابجا گردد. بهتر است بافت را از سمت راست با دست راستتان شروع کنید. البته این کار را می توانید در صورت نیاز با دست چپ نیز انجام دهید.

بافت مو هلندی

۴- برای بافت هلندی از بافت معمولی شروع کنید. قسمت راست را از زیر قسمت میانی عبور دهید، سپس قسمت چپ را از زیر قسمت وسط قرار دهید. بسیار مهم است که این بخش از بافتن را به جای بالا بردن لایه ها از زیر عبور دهید. اگر این کار را نکنید، بافت هلندی صورت نخواهد گرفت.

بافت مو هلندی

۵- قبل از عبور دادن موی سر از بخش میانی، یک قسمت نازک مو به سمت راست اضافه کنید؛ برای بافت مو هلندی وسط سر رشته های نازک مو را از سمت راست موی خود جمع کنید و آن را به قسمت راست اضافه کنید. دو قسمت چپ و راست را مانند یک قسمت از زیر قسمت میانی عبور دهید. قسمت نازک که بعدا به سمت راست اضافه می­کنید باید کمی کوتاهتر از قسمت راست باشد که بتوانید آن را اضافه کنید.

بافت مو هلندی

۶- این روند را در سمت چپ نیز تکرار کنید. قسمت نازک مو را از سمت چپ موی خود جمع کنید. آن را به قسمت چپ اضافه کنید، سپس آن را زیر قسمت میانی قرار دهید.

بافت مو هلندی


۷- همین روند را تا انتهای موی سر انجام دهید. قبل از عبور  دادن قسمت های راست و چپ، قسمت های نازکی از چپ و راست را به موی سر اضافه کنید. قسمت های نازک را در اندازه مناسب حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی محکم هستند. زمانی که به انتهای موی سر رسیدید، آموزش تصویری بافت مو هلندی تمام شده است.

بافت مو هلندی

۸- موهای باقی مانده که بافت نشده اند بهتر است به سمت راست، میانی و چپ بطور مساوی جمع آوری شوند. در صورت نیاز می توانید این قسمت های باقی مانده را بصورت بافت معمولی ببافید. سعی کنید بافت بسیار سفت باشد.

بافت مو هلندی

۹- رشته های بیرونی بافت را بچرخانید تا بافت ملایم تر شود. از انتهای بافت شروع کنید، به آرامی قسمت های بیرونی را بکشید. با این کار میتوانید در طول روز موهای بافت شده خود را بدون از دست دادن نظم نگه دارید.

بافت مو هلندی

روش دوم: بافت موی هلندی دو طرفه

۱- با موهای صاف شروع کنید. موهای شما می تواند مرطوب یا خشک باشد، اما باید تمیز و بدون گره باشد.

بافت مو هلندی

۲- در اولین مرحله از بافت مو هلندی دو طرفه مو های خود را به دو دسته مساوی تقسیم کنید. از یک شانه موش دمی استفاده کنید تا موهای خود را از مرکز، تا انتهای مو نصف کنید. سمت چپ موهای خود را بر روی شانه چپ خود و سمت راست موهای خود را به سمت راست شانه خود ببرید.

بافت مو هلندی

۳-یک قسمت از موهای تقسیم شده را بردارید. موهای خود را به طرف چپ یا راست بپیچید و یک قسمت از مو را برای انجام بافت آزاد نگه دارید.

بافت مو هلندی

۴- یک قسمت نازک مو را از سمت چپ جمع کنید. با یک کلیپس قسمت راست مو را نگه دارید و یک قسمت نازک از قسمت سمت چپ به اندازه ۲ اینچ بردارید. همین کار را می توانید از سمت راست نیز انجام دهید.

بافت مو هلندی

۵- بخش جدا کرده را به ۳ قسمت تقسیم کنید. قسمت چپ را در دست چپ خود نگه دارید و ۲ قسمت دیگر را در سمت راست خود نگه دارید. قسمت وسط را روی انگشت وسط خود نگه دارید و رشته راست را درکف دست خود نگه دارید.

بافت مو هلندی

۶- مانند بافت معمولی شروع کنید.قسمت چپ را زیر قسمت میانی کشیده، سپس قسمت راست را در زیر قسمت میان قرار دهید. به آرامی دسته های جدا کرده مو را بکشید تا آنها را کاملا سفت کنید. اگر از سمت راست سر خود شروع می کنید میتوانید به جای آن ابتدا قسمت راست را از زیر قسمت وسط عبور دهید.

بافت مو هلندی

۷- مقداری مو را به قسمت چپ اضافه کنید، سپس آن را به زیر مو بافته شده بکشید. یک قسمت نازک مو از سمت چپ موی خود را جمع و آن را به قسمت چپ اضافه کنید. این قسمت را از زیر دسته  میانه مو عبور دهید. در صورت لزوم از انگشتان خود استفاده کنید. توجه داشته باشید بخش نازک باید کمی کوتاهتر باشد.

بافت مو هلندی

۸- در این قسمت از آموزش مرحله به مرحله بافت مو ساده و شیک هلندی باید این روند را برای قسمت راست نیز تکرار کنید.

بافت مو هلندی

۹- همین روند را تا انتهای موی سر انجام دهید. می توانید رشته های نازک مو را به رشته های چپ و راست اضافه کنید. سعی کنید تمامی مراحل بافت بصورت متقارن انجام بگیرید.

بافت مو هلندی

۱۰- با یک بافت معمولی، بافت را به پایان برسانید. هر موی را که در سمت چپ قرار گرفته است را جمع آوری کنید و آن را به طور مساوی بین چپ، راست و قسمت متوسط پخش کنید.اگر موی بسیار کوتاه دارید، ممکن است برای این نوع بافتن مناسب نباشد.

بافت مو هلندی

۱۱- در این بخش مدل بافت موی هلندی را درطرف دیگر سر خود تکرار کنید. یک قسمت نازک مو را از موی سرتان جمع آوری و به ۳ قسمت کوچکتر تقسیم کنید سپس آن را به طور مساوی بین چپ ، راست و قسمت متوسط پخش کنید.

بافت مو هلندی

۱۲- در صورت لزوم، بافت را در تاج سر قرار دهید یا بصورت پیچ و تاب به پشت سر گره بزنید. لازم نیست که این کار را انجام دهید، اما یک راه عالی برای به روز رسانی سبک خود و موهایتان است. به جای آن، شما می توانید بافت خود را به یک تسمه زینتی گره بزنید.

بافت مو هلندی

در اینجا ایده هایی برای شروع این کار وجود دارد:

دم خرگوشی: بافت را به یک طناب بچرخانید و بصورت یک بافتی شبیه به دم خرگوش در بیاورد. با سنجاق های کوچک آن را محکم کنید.

طناب بافته شده: بافت چپ معمولی را در اطراف پشت سر خود قرار دهید و آن را به داخل بافت هلندی بکشید.

بهترین روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته هم میتواند مطلب بسیار مفیدی برایتان باشد.

آموزش ویدیویی بافت مو هلندی کنار سر

ما برای کسانی که علاقه مند به یادگیری بافت مو هلندی کنار سر بودن، ویدیویی از نحوه انجام اینکار تهیه کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب برای بافت مو هلندی چند روش ساده را ارائه کردیم. اگر در این زمینه نظر، پیشنهاد یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی