Tips for Buying Winter; Snow Tires

راهنمای کامل خرید لاستیک برای زمستان: بهترین لاستیک زمستانی

۲
راهنمای کامل خرید لاستیک برای زمستان: بهترین لاستیک زمستانی
نمره 4 از 1 رای

در فصل زمستان با توجه به افزایش بارندگی و لغزندگی معابر، داشتن لاستیک مطمئن از مهمترین نکات محسوب می شود. علاوه بر رعایت دیگر نکات امنیتی در رانندگی و توجه و دقت بیشتر در تمامی حرکات، باید در خرید لاستیک هم دقت کافی را به عمل آورد. با آی آر میکس همراه باشید تا راهنمای خرید لاستیک را به شما نشان دهیم و کمی درباره این نوع لاستیک ها با هم صحبت کنیم.

راهنمای خرید لاستیک ایرانی مناسب برای فصل زمستان

Tips for Buying Winter & Snow Tires

لاستیک های زمستانی که با عنوان لاستیک های برفی هم شناخته می شوند، در سخت ترین شرایط جوی مثل یخ زدگی و باران های شدید به کمک شما می آیند. اگر برای افزایش امنیت خودروی خود به فکر خرید لاستیک ایرانی مناسب برای فصل زمستان هستید، نکات ساده این مطلب را از دست ندهید.

لاستیک زمستانی

لاستیک برفی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

امروزه لاستیک هایی تولید می شوند که به طور اختصاصی با عنوان لاستیک برای زمستان نام می گیرند. این لاستیک ها در دماهای پایین باعث تقویت و بهبود رانندگی و عملکرد خودرو می شوند. طراحی کف این لاستیک ها اختصاصا برای زمستان و شرایط جوی سخت می باشد و مهمترین عملکرد را در هنگام توقف از خود نشان می دهد. با خرید لاستیک زمستانی، هنگامی که ترمز می گیرید، در شرایط بهتری ماشین را متوقف می کنید و از صدمات بعدی دور خواهید شد.

لاستیک برفی

طبق تحقیقات، این لاستیک ها تا ۲۰ درصد عملکرد ترمز خودرو را بهبود می دهند و طی بررسی ها مشخص شده که با فشردن ترمز، حدود ۸ متر تفاوت ایجاد می کنند. ضمن این که قدرت و هندلینگ این لاستیک ها به نسبت لاستیک های عادی بسیار بالاتر می باشد و انعطاف پذیری بیشتری هم دارند

خرید لاستیک برای زمستان

اگر قصد خرید بهترین لاستیک برای فصل زمستان را دارید، باید به شرایط جوی محل زندگی خود توجه کنید. اگر دمای محل زندگی شما به طور مداوم زیر ۷٫۲ درجه سانتی گراد می باشد یا باران و برف زیادی دارید، خرید لاستیک زمستانی برای شما توصیه می شود. شاید از نقطه نظر اقتصادی، خرید لاستیک دیگر برای شما کمی نگران کننده باشد، اما باید بدانید که خرید لاستیک زمستانی مقرون به صرفه هم می باشد!

خرید لاستیک برای زمستان

تحقیقات نشان می دهد که تعویض لاستیک مناسب برای زمستان، می تواند لاستیک عادی شما را از شرایط جوی و تخریب کننده زمین در فصل زمستان، دور کند. به همین خاطر بعدا و هنگام تعویض لاستیک، می توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید و تعویض را به تعویق بیاندازید. اما باید توجه داشته باشید که این لاستیک ها برای دمای پایین (حدودا زیر ۷) تعبیه شده اند و به محض اینکه دمای محل زندگی شما به طور مداوم و معمول به بالاتر از این رقم رسید، باید لاستیک های عادی خود را به کار ببرید.

خرید لاستیک

نگهداری از لاستیک زمستانی

وقتی که فصل زمستان به پایان رسید یا دمای هوا از ۷ درجه بالاتر رفت (به صورت مداوم و نه مقطعی)، باید لاستیک ها را تعویض کنید. برای نگهداری لاستیک ها، باید آن ها را در محلی خنک و خشک نگه دارید؛ گاراژ یا زیرزمین بهترین مکان ها برای این کار به نظر می رسند. مکان هایی که گرمای زیادی دارند، به سادگی سبب تخریب لاستیک و اجزای کف آن می شوند و آسیب جدی به آن ها وارد می کنند. می توانید از کیسه های مشکی برای نگه داشتن استفاده کنید تا عملکرد بهتری در آینده داشته باشید.

تاریخ لاستیک

نکته: پیش از استفاده از لاستیک برای زمستان های بعدی، حتما به تاریخ لاستیک و سال تولید آن توجه کنید. . به طور کلی همیشه به علائم روی لاستیک خودرو توجه کنید و نسبت به آن ها بی تفاوت نباشید.

نکات امنیتی برای فصول سرد سال

اگر به هر علتی موفق به خرید بهترین لاستیک زمستانی نشدید یا لاستیک خریداری شده شما دچار مشکل شد، باید نکاتی را برای فصول سرد سال در ذهن داشته باشید. بسیاری از این نکات نیاز به آمادگی قبلی دارند و توصیه می شود در فصل زمستان همیشه به این نکات توجه کنید.

  • لامپ های اضطراری یا علائم شبرنگ در خودروی خود داشته باشید تا در صورت توقف غیرمنتظره ماشین، بتوانید آن ها را در کنار جاده قرار دهید. این مسئله علی الخصوص برای مواقع تاریک روز مهم می باشد و باید به آن توجه داشت.
  • استفاده از زنجیر چرخ برای لاستیک های عادی شدیدا توصیه می شود زیرا که می تواند عملکرد رانندگی شما را شدیدا بالا ببرد.
  • جعبه کمک های اولیه را در خودروی خود نگهداری کنید تا در صورت نیاز یا آسیب به سرنشینان، وسایل ضروری مثل چسب زخم یا بانداژهای مختلف را داشته باشید.

کمک های اولیه

  • همیشه در خودروی خود کمی آب برای نوشیدن داشته باشید. ضمن این که داشتن آب غیرشرب برای مواقعی مثل داغ کردن خودرو ضروری به نظر می رسد؛ به هیچ وجه بدون آب مسافرت نکنید!
  • کبریت یا فندک در خودرو داشته باشید تا در صورت نیاز به روشن کردن آتش از آن ها کمک بگیرید.
  • تمام وسایل خود را درون یک کوله پشتی یا ساک دستی قرار دهید. این کار باعث مرتب بودن وسایل شما می شود و در هنگام نیاز، سریعتر می توانید به خواسته خود برسید.

داشتن آب در خودرو

توصیه می شود در پایان این مطلب، نگاهی هم به اصول رانندگی در باران و البته رانندگی در جاده های برفی بیاندازید تا در صورتی که دسترسی به لاستیک زمستانی نداشتید، از نحوه صحیح مدیریت شرایط مطلع باشید.

خرید لاستیک

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی به خرید لاستیک زمستانی ماشین انداختیم و راهنمای خرید لاستیک را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه رانندگی در شرایط جوی نامساعد و از همه مهمتر، خرید لاستیک زمستانی را داشته اید، آن را برای ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. پیام غلامرضایی گفت:
    0

    خیلی مفید بود.

  2. حسین گفت:
    0

    سلام واقعا عالی بود مطالبتون با تشکر

تبلیغات متنی