A Buyers Guide to Your First Sewing Machine

راهنمای خرید چرخ خیاطی خوب و مناسب برای افراد مبتدی

۲
راهنمای خرید چرخ خیاطی خوب و مناسب برای افراد مبتدی
نمره 5 از 1 رای

چرخ خیاطی سال های بسیار زیادی است که یکی از کاربردی ترین وسایل خانه ما بوده. با یک چرخ خیاطی ساده و خوب می توان هنرهای زیادی را خلق کرد و صرف نظر از مباحث مالی، درآمدزایی قابل قبولی هم داشت. در این مطلب از آی آر میکس قصد داریم به شما نکات ساده ای را درباره چرخ های خیاطی بیان کنیم و راهنمای خرید چرخ خیاطی خوب را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش نکات مهم در انتخاب بهترین چرخ خیاطی برای کار در خانه

A Buyer’s Guide to Your First Sewing Machine

هنگامی که می خواهید خیاطی را آغاز کنید، باید حوصله و دقت زیادی را در خود ببینید و هنگامی که روحیه کافی را به دست آوردید، باید به دنبال چرخ خیاطی مناسب باشید. هنگامی که تصمیم به خرید چرخ خیاطی گرفتید، باید اطلاعات نسبتا جامعی در این زمینه کسب کنید. برای همین می خواهیم در این پست از آی آر میکس، نگاهی به نکات مهم در انتخاب بهترین چرخ خیاطی داشته باشیم و ۸ نکته مهم در خرید چرخ خیاطی را به شما نشان دهیم.

۱- برای خرید چرخ خیاطی چقدر می توانید هزینه کنید؟

طبیعتا برای شروع فرایند خرید چرخ خیاطی (خرید چرخ خیاطی مناسب برای افراد مبتدی )، ابتدا و پیش از همه چیز، باید به جیب خود نگاه کنید! ممکن است بهترین چرخ خیاطی خانگی را بشناسید و از مدل ها اطلاعات کافی داشته باشید، اما از قدرت خرید کافی برخوردار نباشید. البته جای نگرانی نیست؛ می توان با کمی دقت و تیزهوشی، گزینه های خوبی را پیدا کرد.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خوب

۲- به چه میزان کوک نیاز دارید؟

چیزی که هنگام خرید چرخ خیاطی مشاهده می کنید و به نظرتان جذاب می آید، با چیزی که نیاز دارید، زمین تا آسمان متفاوت است! برای اغلب خیاطی های معمولی فقط به دو مدل دوختن یا کوک نیاز دارند که شامل دوخت مستقیم و زیگزاگ می شود. بنابراین گزینه ها و آپشن های متعدد اکثر چرخ خیاطی ها، فقط قیمت آن ها را بالاتر می برند!

خرید چرخ خیاطی کاچیران

۳- توانایی کنترل طول کوک را دارید؟

به جز نوع کوک و دوخت که مستقیم و زیگزاگ بود، یک چرخ خیاطی خوب باید بتواند طول و عرض کوک ها را کنترل کند. تنظیم این فواصل در خیاطی اهمیت بسیار بالایی دارد و باید توجه داشت که برخی از چرخ خیاطی ها این امکان را به شما نمی دهند. مثلا چرخ خیاطی ژانومه ۲۰۳۲ یکی از گزینه های ارزان و کارآمد در این بخش محسوب می شود که هرگز شما را نا امید نخواهد کرد.

چرخ خیاطی ژانومه

۴- چه متعلقاتی همراه با چرخ خیاطی وجود دارد؟

اکثر چرخ خیاطی ها همراه با موارد متعددی عرضه می شوند و دانستن این موضوع پیش از خرید آن ها، ضروری می باشد. چرخ خیاطی هایی که گزینه های پر شماری بر روی خود دارند، کار خیاط را شدیدا آسان می کنند و شخص دیگر نیازی به خرید متعلقات ندارد. پس بهترین چرخ خیاطی خانگی چرخی است که متعلقات خود را همراه داشته باشد.

۵- موتور چرخ چه اندازه ای دارد؟

هر چقدر اندازه موتور چرخ خیاطی شما بیشتر باشد، کل چرخ شما وزن بیشتری خواهد داشت اما این موضوع باعث افزایش قدرت آن هم می شود. خرید چرخ خیاطی با موتور قوی، کار شما هنگام دوختن پارچه های خاص را افزایش می دهد. البته ممکن است نیاز به حمل و نقل زیادی داشته باشید و در این صورت، موتور کوچک تر برایتان مناسب تر خواهد بود. گفتنی است که چرخ خیاطی های مدرن جدیدی تولید شده اند که علی رغم قدرت بالا، وزن پایینی دارند؛ البته خرید چرخ خیاطی با این مشخصات، قطعا برایتان ارزان تمام نخواهد شد!

۶- چه برندی را انتخاب کنیم و از کجا خرید کنیم؟

چرخ خیاطی خوب چی بخرم؟ برند در خرید چرخ خیاطی اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید از آن غافل شد. به طور کلی چرخ خیاطی ها به صورت یکسان تولید نمی شوند و قطعات یکسانی ندارند. برند سینگر از قدیم سابقه درخشانی داشته اما موتورهای کوچک و بدنه پلاستیکی آن که برای حمل و نقل مناسب است، آن را از رقبا عقب انداخته است.

چرخ خیاطی فلزی

برند های دیگر در زمینه چرخ خیاطی که اسم و رسمی دارند شامل، کاچیران بِرادِر و ژانومه می شوند. ژانومه همچنان چرخ های خیاطی سنگین با موتورهای حرفه ای و بزرگ تولید می کند و در شاید در زمینه تولید بهترین چرخ خیاطی صنعتی بتوان به این نام توجه زیادی کرد. برای خرید چرخ خیاطی در نهایت به دو نام محبوب در ایران می رسید و مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران ، آخرین کاری است که باید انجام دهید. بهترین کار این است که به نمایندگی های این دو برند مراجعه کنید یا با آن ها تماس بگیرید.

۷- چرخ خیاطی چه میزان صدا از خود تولید می کند؟

این مسئله در ابتدا کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما در استفاده بلند مدت از چرخ خیاطی، قطعا به آن فکر خواهید کرد! در صورتی که خیاطی کمی را مد نظر دارید، می توانید از موتورهای کوچکتر استفاده کنید و البته پول بیشتری در جیب خود نگه دارید! ژانومه DC2013 یکی از کم سر و صداترین چرخ های خیاطی موجود در بازار است که از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

صدای چرخ خیاطی

۸- خرید چرخ خیاطی مکانیکی یا دیجیتالی؟

بسیاری از چرخ خیاطی های فعلی در بازار اکنون کاملا دیجیتالی شده اند و صفحات لمسی و قابل برنامه ریزی دارند. اما طبیعتا این چرخ ها گران تر هستند و برای استفاده کم باید به ضروری بودن یا نبودن آن ها توجه کرد. ضمن این که در ذهن داشته باشید در صورت نیاز به تعمیر یا به صورت کلی در بحث نگهداری چرخ خیاطی، چرخ خیاطی های مکانیکی راحت تر هستند و هزینه های کمتری برای شما به همراه دارند. شاید بتوان گفت با خرید چرخ خیاطی کاچیران که فاکتورهای مورد نظر شما را داشته باشد، احتمالا به مشکل نخواهید خورد و تجربه خیاطی دلنشینی را برای خود رقم خواهید زد.

چرخ خیاطی دیجیتالی

توصیه می شود در پایان این مطلب، نگاهی به خرید بهترین کاپشن برای زمستان بیاندازید تا در این فصل سرد سال، روزهای گرمی را تجربه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی ساده به راهنمای خرید چرخ خیاطی خوب داشتیم و چند نکته بسیار ساده در خرید این وسیله پر کاربرد را به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید یا به صورت روزمره خیاطی می کنید، تجربیات خود را از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید و دوستان خود را در خرید چرخ خیاطی کمک کنید!

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. -------- گفت:
    0

    حداقل مطلب میزارید دو تا نکته مهم توش بگید این چی بود الان دقیقا؟

  2. مژگان گفت:
    0

    ممنونم خیلی کامل و قشنگ توضیح دادید🌹🌹🌹

تبلیغات متنی