How to Pierce Your Ear

آموزش تصویری و مرحله به مرحله سوراخ کردن گوش بدون دستگاه در خانه

۱۲
آموزش تصویری و مرحله به مرحله سوراخ کردن گوش بدون دستگاه در خانه
نمره 4 از 27 رای

اگرچه نتیجه سوراخ کردن گوش چیزی جز استفاده کردن از زیور آلات تزیینی بیشتر نخواهد بود با این حال سوراخ کردن گوش بدون دستگاه ممکن است کمی خطرناک باشد. با این حال اگر شما مرحله به مرحله با آموزش سوراخ کردن گوش در خانه پیش بروید به راحتی می توانید از پس این کار بربیایید. بنابراین با آموزش سوراخ کردن غضروف گوش همراه ما باشید.

چگونه گوش خود را در خانه بدون دستگاه سوراخ کنیم؟

How to Pierce Your Ear 

در آموزش مرحله به مرحله سوراخ کردن گوش باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چند شما بعد از این کار قادر به استفاده از هر نوع گوشواره ای هستید ولی با این حال انجام این عمل کاملا عاری از درد و خونریزی نیست، بنابراین باید خودتان را برای آن بخش از این فرآیند نیز آماده کنید.

غضروف گوش را استریل کنید

در اولین مرحله از آموزش سوراخ کردن گوش خود در خانه باید با یک پنبه یا سوآپ آغشته به الکل ۷۰ درصد غضروف گوش را استریل کنید. این عمل را باید به نحو احسنت انجام دهید تا غضروف از وجود هر گونه باکتری تمیز گردد. بعد از استریل کردن چند لحظه صبر کنید تا الکل خشک شود. بعد به سراغ سوراخ کردن گوش بروید.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

مکان سوراخ را علامت گذاری کنید

قبل از عمل سوراخ کردن گوش برای گوشواره باید محل دقیق آن را برای گوش علامت گذاری کنید چون احتمال جابه جا انجام دادن این عمل وجود دارد، خصوصا زمانی که شما باید هر دو گوش خود را سوراخ کنید. اگر سوراخ های دیگری بر گوش خود دارید و این سوراخ دوم یا سوم شما است بهتر است کمی فضای خالی ما بین آنها در نظر بگیرید. این فضای خالی احتمال هم پوشانی بین گوشواره های به کار برده در هر سوراخ را کمتر خواهد کرد.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

سوزن سوراخ کننده را استریل کنید

سوزن های مخصوص سوراخ کردن گوش سوزن هایی توخالی هستند که می توانند سوراخ هایی با قطر و ضخامت کافی برا عبور گوشواره ایجاد نمایند. سوزن های با اندازه ۱۶ یا ۱۵ حدودا برای انجام این کار مناسبترند. بعد از عمل سوراخ کردن گوش آنها را با دیگران به اشتراک نگذارید.

سوراخ کردن گوش برای گوشواره

گوشواره های مورد نظر را انتخاب کنید

بهترین چیز برای گوش های تازه سوراخ شده استفاده از گوشواره های مناسب است. گوشواره های مناسب بعد از سوراخ کردن باید اندازه ای در حدود ۱۶ میلی متر ضخامت و ۱۰ میلی متر طول داشته باشند. این طول از ایجاد تورم و سفتی بیشتر در گوش ها خواهد کاست. از طرفی سعی کنید از گوشواره های با فلزات حاوی کیفیت بالا مانند نقره یا تیتانیوم استفاده کنید. برخی از افراد نسبت به فلزات با کیفیت پایین و یا حتی فلزات با پوشش طلا حساسیت آلرژیک از خود نشان می دهند.

سوراخ کردن گوش برای گوشواره

سوزن را با شعله حرارت استریل کنید

در این مرحله از آموزش سوراخ کردن غضروف گوش بعد از خارج کردن سوزن از بسته بندی حاوی آن و تمیز کردن آن با الکل ۱۰ درصد نمی توان به طور قطع بیان کرد که تمام میکروب های موجود در آن از بین رفته اند بنابراین از یک شعله حرارت و یا اب جوش برای استریل کردن آن استفاده کنید. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را در آب جوش قرار داده و سپس با دستکش استریل از ظرف خارج کنید. اجازه دهید تا سوزن خشک شود و سپس اقدام به سوراخ کردن گوش کنید.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

قبل از سوراخ کردن گوش دستان خود را بشویید

دستان خود را با آب و صابون بشویید. بعد از خشک کردن آنها از دستکش لاتکس برای به حداقل رساندن تمام پوستی استفاده کنید.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

موهای خود را ببندید

برای این که فضای دید کافی داشته باشید و از طرفی مانع از گیر کردن موها در غضروف گوش ها و یا اطراف آن شویید بهتر است موهای خود را جمع کرده و در صورت امکان آنها را ببندید.

سوراخ کردن گوش برای گوشواره

یک شی سخت پیدا کنید

برای سوراخ کردن گوش بدون دستگاه از یک شی سخت برای نگه داشتن پشت گوش استفاده کنید. دقت کنید این جسم به قدری سخت باشد که نوک سوزن به طور ناگهانی وارد آن نشود. این جسم باید سرد و تمیز باشد مانند چوب پنبه. سعی کنید حد المقدور از اجسامی مانند سیب زمینی و سیب که در اکثر فیلم های آموزشی سوراخ کردن گوش به کار رفته، استفاده کنید چرا که احتمال بروز عفونت را دو چندان می کنند. می توانید از یک نفر برای نگه داشتن گوش خود کمک بگیرید ولی این کار ساده ترین آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.

آموزش سوراخ کردن غضروف گوش

سوزن را در موقعیت مناسب قرار دهید

در این مرحله از آموزش سوراخ کردن گوش در خانه شما باید سوزن را به طور عمود و با زاویه ای ۹۰ درجه نسبت به نقطه علامت گذاری شده بر روی لاله گوش قرار دهید. این کار باعث می شود که به طور مناسب گوش سوراخ گردد.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

سوراخ کردن گوش برای حلقه

یک نفس عمیق بکشید سپس سوزن را به آرامی وارد غضروف گوش کنید. ممکن است یک صدای کوچک ترکیدن در این زمان بشنویید. نترسید. اگر سوزن شما دارای مکانی برای قرار دادن گوشواره می باشد می توانید از ان استفاده کنید و با یک چرخش سوزن آن را از پشت گوش خارج کرده و گوشواره را در سوراخ قرار دهید.

آموزش سوراخ کردن غضروف گوش

گوشواره را در گوش قرار دهید

بعد از اینکه سوراخ کردن گوش بدون دستگاه به اتمام رسید می توانید گوشواره را در گوش خود قرار دهید. سوزن های دارای محل قرار گیری گوشواره و یا به عبارتی دستگاه های گوش سوراخ کن در مرحله می توانند به شما کمک نموده و به راحتی عمل کنند.

طریقه استفاده از دستگاه گوش سوراخ کن

سوزن را خارج کنید

به ارمی سوزن را خارج کنید و مطمئن شویید که گوشواره در محل مناسب خود قرار گرفته است. این مرحله دردناک خواهد بود ولی شما برای جلوگیری از دوباره کاری و یا قرار نگرفتن گوشواره در آن، این درد را تحمل کنید. دقت داشته باشید تنها چند دقیقه بعد از سوراخ کردن گوش و قرار نگرفتن گوشواره در آن، سوراخ بسته خواهد شد. اگر سوراخ به اندازه کافی باز نشده باشد و یا کمی بسته شود شما مجبور خواهید بود که دوباره این عمل را تکرار کنید.

طریقه استفاده از دستگاه گوش سوراخ کن

گوشواره را به مدت ۶ هفته استفاده کنید

سعی کنید بعد از سوراخ کردن گوش برای گوشواره به مدت ۶ هفته گوشواره را زا گوش خود خارج نکنید. بعد از این ۶ هفته هم می توانید آن را بلافاصله با یک گوشواره دیگر جایگزین کنید. برای این که یک سوراخ کامل بدون بسته شدن شکل بگیرید حدود ۶ ماه تا یک سال زمان لازم است.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

سوراخ گوش را روزانه تمیز کنید

برای تمیز کردن گوش می توانید از نمک دریا به جای نمک آشپزخانه استفاده کنید. از الکل برای تمیز کردن گوش استفاده نکنید. بهترین روش برای تمیز کردن روزانه گوش این است که نسبت یکسانی از این نمک و آب ولرم را ترکیب نموده و در یک فنجان به اندازه ضخامت لاله گوش بریزید. سپس به آرامی لاله گوش را در این آب ولرم قرار دهید. به مدت ۵ دقیقه غضروف گوش را در آب گرم قرار داده و سپس خارج کنید.

سوراخ کردن گوش بدون دستگاه

گوشواره را در سوراخ بچرخانید

هنگامی که گوش را تمیز می کنید گوشوراه در درون سوراخ گوش بچرخانید. این کار مانع از بسته شدن سوراخ می گردد.

سوراخ کردن گوش برای گوشواره

گوشواره ها را تعویض کنید

بعد از گذشت ۶ هفته می توانید گوشواره های خود را با نوع دیگری جایگزین کنید. قبل از جایگزینی دوباره سوراخ گوش را تمیز کرده و بلافاصله آن را با نوع دیگر تعویض کنید. از مواد صد درصد مرغوب مانند تیتانیوم که قابلیت پخش عفونت را ندارند استفاده کنید.

آموزش سوراخ کردن گوش در خانه

آموزش ویدیویی سوراخ کردن گوش خود در خانه

 

چنان چه علاقه مند به یادگیری روش های کوچک کردن بینی با ورزش هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می دهیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با سوراخ کردن گوش برای گوشواره و آموزش سوراخ کردن غضروف گوش در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۲ دیدگاه

  1. مشتی گفت:
    8

    سلام واقعا عالی بود مطالبتون با تشکر

  2. عسل گفت:
    25

    من گوشم رو توی خونه سوراخ کردم به روش قدیمی یعنی همون نخ سوزن
    ۵ تا سوراخ توی یه روز با نخ سوزن اگه درست و با دقت اینکارو انجام بدین و از وسایل تمیز استفاده کنین نه عقونت میکنه نه اتفاقی میوفته
    من به خاطر ترس از پزشک خودم توی خونه این کارو کردم و هیچ مشکلی هم برام پیش نیومد

  3. Mina گفت:
    0

    خیلی خوب بود بدردم خورد ممنوووووون

  4. زهرا گفت:
    6

    همه مشکل من با سوراخ کردن گوش اینه که چطوری قرینشون کنم اولین بار که بیرون برام سوراخ کردن اصلا اصلااا قرینه نبود طوری که گوشوارا کج و کوله به نظر میومدن بخاطر همین دیگه گوشوار نپوشیدم بعد خودم تو خونه دست به کار شدم که این بار بهتر درومد ولی چون سوزنم عادی و کوچیک بود به سختی گوشوار واردش میشد که باز مجبور شدم بذارم بسته بشه چون بازم اونطور که میخواستم قرینه نشد از کار بیرونم میترسم چون شنیدم بعضی جاها رعایت نمیکنن درست ضد عفونی نمیکنن دستگاه رو بعد تو فکر بودم یه دستگاه خودم بگیرم دیدم خیلی گرونه ارزش نداره! من چیکار کنم به نظرتون؟!

    • ...... گفت:
      3

      ببین برا قرینه شدنش اول ی گوشتو اونجایی ک میخای سوراخ کن بعد برا اون گوش دیگت بده ی نفر برات با خودکاری چیزی برات قرینشو علامت بزنه بعد سوراخش کن . من همین کارو کردم

    • معصوم گفت:
      0

      از دیجی کالا ازین دستگاه ی بار مصرف بگیر کلا ۲۵ هزار تومن آموزش تو آپارات هس ی زن ایرانی میتونی پیدا کنی

  5. یاس گفت:
    1

    من قبلا بیرون انجام دادم اما بهم گفتن تا ۲هفته بعد ۲هفته در اوردم یکی دیگه بندازم اینگار سوراخ بسته بود دیگه ننداختم تا همین ۱ماه پیش که با هزار تا بد بختی انداختم الان امدم دوباره بندازم اما نشد فقط ی گوشم سوراخش بازه
    ی سوال داشتم اینکه باید تا ۶هفته باشه تا ۱سال بسته نمیشه؟؟؟؟
    لطف میکنین جواب منو بدید

  6. هوووووی گفت:
    3

    سلام . من ی ماه پیش تو خونه خودم با سنجاق قفلی سوراخ کردم . ضد عفونیشم با استون کردم فقط . اصصصلا درد نداش و خیلیم باحال بود . بعدشم طوریشون نشد و فقط با کرم خشک کن همون جنتکس هر روز چربش میکردم تا خشک بشه و… . ولی خب پیشنهاد میکنم با سوزن نخ شده بکنید که بعدش نخ بره تو گوشتون تا چن روز بمونه . من چن روز تو گوشم سنجاق بود ولی بعدش چون زش بود برا مهمونی اومدم ی سوزنو نخ کردم بعد رد کردم ( نتونستم گوشواره بزارم چون خیلیی سوراخش کوچیک بود هنوز و گوشواره نمیرف توش و گم میشد و..) . البته این کارو یکی دیگ کرد برام . بعدشم ی هفته اینا بعد گوشواره کردم توش . ولی باید زود بلافاصله تا نخو برداشتیم زود گوشواررو بزاریم تا سوراخ گم نشه . برا قرینه شدنشم من اول یک گوشمو ک سوراخ کردم برا گوش بعدیم رفتم ب یکی گفتم با خودکار برام قرینشو علامت بزنه تا همونجارو سوراخ کنم .
    خلاصه من چون کیلینیکی پیدا نکردم برا سوراخ گوش و حوصله نداشتم بازم بگردم دنبالش و میترسیدم از اینکه کس دیگ برام بکنه خودم کردم . چون ادم وقتی کاریو خودش میکنه خیلی فرق داره …خلاصه ک موفق باشید 🙂

تبلیغات متنی