عوارض لیزر مو

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ معرفی عوارض لیزر مو های زائد بدن

۰
آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ معرفی عوارض لیزر مو های زائد بدن
نمره 4.5 از 2 رای

اگر شما هم از اصلاح موهای زائد خود با روش های سنتی هم چون تیغ خسته شده اید و به دنبال استفاده از روش های به روز تری هستید، احتمالا با تبلیغات وسوسه کننده لیزر موهای زائد برخورد کرده اید و البته کمی هم علاقه مند به استفاده از این روش هستید. اما ممکن است در ذهن شما سوالاتی در مورد این که آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ ایجاد شده باشد. بنابراین در این پست تصمیم گرفتیم تا شما را با عوارض لیزر مو های زائد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

عوارض لیزر موهای زائد از نظر طب سنتی چیست؟

Laser hair removal side effects and risk

لیزر موهای زائد از رشد فولیکول های تازه مو جلوگیری می کند. اگر چه اکثر عوارض لیزر مو دراز مدت نیستند، با این حال بحث در مورد برخی عوارض لیزر مو از نظر طب سنتی هم چنان وجود دارد. با این حال احتمال بروز برخی عوارض لیزر مو هم چنان وجود دارد.

در پست های گشذته شما را با نحوه استفاده از اسپری مو بر آشنا نمودیم در صورت تمایل می توانید از این قسمت برای مطالعه، استفاده کنید.

عوارض لیزر مو های زائد زیر بغل

لیزر موهای زائد به کمک پرتوهای حرارتی کم توان و یا انواع دیگر صورت می گیرد. بنابراین احتمال بروز برخی عوارض موقتی بعد از این انجام این روش وجود دارد. عوارضی هم چون التهابات پوستی و تغییرات رنگدانه ای از جمله عوارض شایع می باشند.

قرمزی و التهاب

حذف موهای زائد به کمک لیزر باعث بروز التهابات پوستی می شود. این کبودی بعد از لیزر موهای زائد موقتی است. همچنین احتمال قرمزی و تورم جزئی در ناحیه تحت درمان وجود دارد. با این که این اثرات جزئی و موقت هستند ولی با این حال ممکن است شما این حالت را بعد از استفاده از موم نیز تجربه کنید. برخی از متخصصان پوست از کمی بی حس کننده موضعی برای به حداقل رساندن این اثرات استفاده می کنند. از پک سرد یا یخ برای کاهش این عوارض لیزر مو می توان استفاده کرد. با این وجود در عرض چند ساعت این کبودی بعد از لیزر موهای زائد بر طرف خواهد شد.

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

عوارض لیزر موهای زائد: تغییرات رنگدانه

بعد از لیزر ممکن است پوست کمی تیره تر و یا روشن تر از قبل به نظر برسد. اگر پوست روشنی دارید لیزر موهای زائد ممکن است باعث بروز چند لکه تیره بر روی پوست تان شوند. در مقابل افراد دارای پوست تیره دچار لکه های پوستی روشن شوند. با این حال این تغییرات موقتی هستند و نگرانی خاصی را با خود به همراه ندارند.

چنان چه علاقه مند به مطالعه علایم بیماری سرطان پوست هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

عوارض وحشتناک لیزر مو های زائد اما نادر

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد به ندرت مشاهده می گردد اما در صورت لیزر موهای زائد خانگی خطرات قابل توجهی را با خود به همراه خواهد داشت. از جمله این عوارض لیزر مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشد موی بیش از حد در منطقه تحت درمان. گاهی اوقات این حالت این حالت بعد از لیزر پوستی مشاهده می گردد.
  • تغییرات کلی بافت پوست. این حالت می تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری های پوستی را در فرد تشدید نماید، پاسخ سوال آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ بله است اما درصد احتمال بروز این بیماری خیلی پایین است.
  • ایجاد زخم. زخم و اسکار بعد از این حالت به عنوان یکی از شایع ترین عوارض لیزر مو به حساب می آیند.
  • تاول و کهیر پوستی. این عارضه لیزر موهای زائد زمانی مشاهده می شود که فرد بلافصله بعد از انجام این روش زیر نور آفتاب قرار بگیرد.

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

آیا لیزر مو های زائد باعث نازایی می شود؟

سوالی که اغلب زنان می پرسند اینست که ایا می توان در دوران بارداری نیز این روش استفاده کرد؟ یا آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟ پاسخی که به این سوال می توان داد اینست که استفاده از این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. با این که شما در دوران بارداری ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش رشد موهای زائد تمایل به استفاده از این روش داشته باشید ولی بهتر است بدانید این موهای زائد بعد از دوران بارداری براحتی از بین می روند و نیازی به این اقدامات ندارند. اگر باز هم تمایل به استفاده از این روش دارید باید تا چند هفته بعد از اتمام بارداری منتظر بمانید. علاوه بر تمامی موارد گفته شده در مورد استفاده از این روش در دوران بارداری، این روش استفاده از پرتوهای کم توان بر وی لایه های سطحی بدن می باشد که قدرت عبور از ان را نداشته و از این رو نمی توانند به عنوان عامل ایجاد کننده نازایی به حساب بیایند.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

این شایعه ای بیش نیست که استفاده از لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شوند. حتی می توان گفت از انواع لیزر برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می شود. لیزر های مختلف برای درمان آفتاب سوختگی و هم چنین رفع چین و چروک کاربرد دارند.

کلام آخر این که استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد روش دائمی نیست و بهتر است در دروان بارداری و یا استفاده از آن در مناطق حساسی مانند چشم خودداری شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با بررسی عوارض لیزر مو در کنار شما بودیم. چنان چه تحت این روش قرار گرفته اید و از آن بهره برده اید می توانید نظر یا پیشنهادات خود را در این باره، با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی