How Can I Get Rid of My Smile Lines

خط خنده را چگونه از بین ببریم؟ آموزش راهکارهای خانگی رفع خط خنده

۰
خط خنده را چگونه از بین ببریم؟ آموزش راهکارهای خانگی رفع خط خنده
امتیاز دهی به نوشته

خطوط و چروک های اطراف لب لزوما نشانه بالا رفتن سن نمی باشد. عوامل مختلفی همچون ژنتیک، اشعه ماوراء بنفش، استعمال دخانیات و … همگی در بروز انواع چین و چروک ها نقش دارند. یکی از سوالات متداول در رابطه با ماساژ جوان سازی پوست در مورد از بین بردن چروک های اطراف لب یا رفع خط خنده در افراد است. به منظور کنترل و از بین بردن خط خنده می توان از انواع ماسک های خانگی و ماساژ صورت استفاده نمود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

راهکارهای پزشکی و خانگی رفع خط خنده چیست؟ درمان خط خنده در خانه

How Can I Get Rid of My Smile Lines

امروزه به منظور رفع خط خنده روش های زیاد و متنوعی وجود دارد. بسیاری از افراد از روش های خانگی و طب سنتی به این منظور استفاده می کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند از روش های تزریقی و پزشکی همچون تزریق ژل، بوتاکس، هایفوتراپی و … خیلی سریع تر به هدف خود برسند. پیش از این درباره درمان های طبی و کم هزینه برای از بین بردن ترک های سفید پوست در خانه صحبت کرده بودیم. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا راهکارهای پزشکی و خانگی رفع خط خنده را با شما در میان بگذاریم.

رفع خط خنده

علل اصلی ایجاد خطوط خنده عبارتند از:

  • از بین رفتن خاصیت الاستیسیته پوست (کلاژن)
  • کم آب شدن پوست
  • ژنتیک
  • استعمال دخانیات
  • نور خورشید

چگونه می توان از بروز خطوط خنده در اطراف لب جلوگیری کرد؟

۱- ضد آفتاب بزنید. قبل بیرون رفتن از خانه از ضد آفتاب های مناسب (ضد UVB و UVA) با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

۲- هر روز مرطوب کننده بزنید. هر چقدر پوست شما خشک یا کم آب تر باشد، بروز چین و چروک ها نیز بیشتر دیده می شود. بنابراین افرادی که پوست شان آب و رطوبت بیشتری دارد و در اصطلاح پوست چربی دارند، کمتر دچار خطوط اطراف لب خواهند شد.

۳- سیگار نکشید. استعمال دخانیات به دلیل تخریب کلاژن های پوستی سبب ایجاد چین و چروک در پوست می شود. همچنین افرادی که سیگار یا قلیان می کشند به دلیل حالت خاصی که به لبهای خود می دهند، برای ایجاد خطوط اطراف لب مستعد تر هستند.

۴- از دیگر عوامل ایجاد و تشدید کننده چروک دور لب، تغذیه نامناسب است. کسانی که کمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند بیشتر در معرض بروز چین و چروک هستند.

خطوط خنده

۵- آب فراوان بنوشید. پوست نیاز به آبرسانی دارد و اگر در طول روز به اندازه کافی آب ننوشید خطوط صورت شما بیشتر خواهد شد و سلامت و زیبایی پوست شما را کاهش خواهد داد.

۶- ورزش و رژیم غذایی مبتنی بر گیاه نیز می تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند. خوردن میوه و سبزی و البته غذا های حاوی امگا۳، آنتی ‌اکسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان کلاژن ‌سازی پوست نقش موثری دارد.

با این حال اگر از چروک های اطراف لب و صورت خود احساس نارضایتی دارید و به دنبال درمان قطعی خط خنده با انواع روش های خانگی، پزشکی یا ماساژ هستید در ادامه با ما همراه باشید.

راهکارهای پزشکی و خانگی رفع خط خنده چیست؟

۱- تزریق فیلر: تزریق ژل یا تزریق فیلر روشی سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله رفع خط خنده است. طبیعتا این روش نیز همانند دیگر روش ها درمان قطعی خط خنده نیست؛ اما تا حدودی می تواند چروک های اطراف لب را ملایم تر کند. در صورتیکه می خواهید از مزایای فیلرها بیشتر بهره مند شوید، باید با فواصل زمانی مشخص تزریق را تمدید نمایید.

۲- بوتاکس: با تزریق بوتاکس می توان چین و چروک های دور لب را به روش موفقیت آمیزی درمان کرد. اثرات بوتاکس دائمی نیستند و برگشت پذیرند؛ بنابراین بوتاکس یک راه حل موقت جهت رفع خط خنده و چین و چروک های اطراف دهان به شمار می آید.

راهکارهای پزشکی

۳- عمل جراحی: موثرترین و ماندگارترین درمان برای رفع خط خنده، انجام جراحی پلاستیک است. اغلب سه نوع جراحی برای از بین بردن خط خنده انجام می‌ گیرد. این عمل ‌ها عبارتند از: عمل لیفت صورت، عمل کاشت پروتز چانه و عمل برداشت خطوط خنده. شاید بتوان گفت از جمله روش های درمان قطعی خط خنده به شمار می آید ولی قطعا عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

۴- لیزرتراپی: لیزر درمانی یکی از بهترین روش ها برای درمان چین و چروک ها و از بین بردن خط لبخند می باشد. نور لیزر به سطح پوست تابانده شده و با از بین بردن لایه رویی باعث از بین رفتن چین و چروک می شود. پرتو های لیزر، اپیدرم (لایه ی بیرونی پوست) را از بین می برند و با هدف قرار دادن لایه زیرین پوست با نام درمیس (قسمت حساس و عروقی پوست) و گرم کردن درمیس باعث تحریک رشد کلاژن ها می شود. پس از انجام این کار پوستی صاف و سفت خواهید داشت.

نکته: البته به یاد داشته باشید که برای انجام تمامی این راهکارهای پزشکی رفع خط خنده حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

خط خنده

۵- کلاژن درمانی: در حال حاضر جراحان از انواع فیلر های کلاژن استفاده می کنند تا نشانه های پیری صورت از جمله چروک های اطراف لب را از بین ببرند. قبل از تزریق کلاژن بهتر است تست آلرژی و یا حساسیت انجام شود؛ چرا که یکی از مهمترین عوارض تزریق کلاژن حساسیت می باشد.

۶- کرم های OTC: کرم های OTC از جمله کرم برای خط خنده و چین و چروک های پوست به شمار می آیند. مطالعه منتشر شده در مجله پوست نتایج قابل توجهی را در خصوص بیماران دارای خطوط اطراف لب و چروک های خفیف گزارش کرد که از درمان با کرم رتینول به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده اند. یکی از معایب کرم های OTC استفاده از آنها در بازه طولانی مدت است؛ بدون اینکه به نتایج دائمی برسید. با این حال کرم پر کننده خط خنده به شمار می آیند.

همچنین بهترین کرم برای از بین بردن خط خنده کرم های طبیعی هستند که می توانید به صورت خانگی آنها را تهیه کنید. به عنوان مثال کرم خیار و آلوئه ورا، عسل و سفیده تخم مرغ و … از جمله کرم های مفید جهت رفع خط خنده به شمار می آیند.

درمان خط خنده

درمان خط خنده در خانه

۷- درمان با نور در خانه: درمان با نور در خانه توسط دستگاهی انجام می شود که به تایید اداره غذا و دارو ایالات متحده رسیده است. در این روش درمانی رفع خط خنده و چروک های صورت، از چراغ های LED به منظور افزایش کلاژن در پوست استفاده می شود. همچنین روش ماسک نور درمانی با دستگاه و ماسک مخصوص که طیف نورهای مختلف را به صورت می تاباند بسیار موثر در جوان سازی پوست و رفع خط خنده می باشد.

۸- روغن ها: استفاده از انواع روغن ها همچون روغن زیتون، بادام و آرگان یکی دیگر از راهکارهای رفع خط خنده و چروک های صورت به شمار می آید. همچنین اگر تمایل به استفاده از راهکار خانگی رفع خط خنده دارید علاوه بر استفاده از این روغن ها، ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی‌ ترین شیوه‌ های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. اگر افراد ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به طور مداوم داشته باشند، می‌ توانند به از بین رفتن چین و چروک صورت خود امیدوار باشند.

۹- از بین بردن خط خنده با نخ: استفاده از نخ‌ های نامرئی برای لیفت صورت، رفع خط خنده و چین و چروک ها یکی از روش‌ هایی است که طی چند سال اخیر بسیار محبوب واقع شده است. بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند که به جای تزریق بوتاکس یا ژل که آثار آنها تا مدت کمتری باقی می ‌ماند، از این روش استفاده کنند.

۱۰- از بین بردن خط خنده با ماساژ یکی از روش های بسیار موثر در رفع چروک های اطراف لب است. برای شروع ماساژ صورت پیش از هر چیز لازم است صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید. سپس مقابل آیینه بایستید و پس از آغشته کردن دست خود به روغن زیتون، بادام و… شروع به ماساژ اطراف لب نمایید. همچنین می توانید ماساژ رفع خط خنده را به صورت انجام حرکات دورانی در اطراف لب پیاده کنید. این تکنیک را دو تا سه بار در هفته تکرار کرده و در اجرای آن مداومت داشته باشید.

درمان خط خنده در خانه

توصیه می شود در پایان این مطلب نگاهی به روش های از بین بردن جای زخم کهنه و رفع جوش زیر گلو و پشت گردن بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس راهکارهای از بین بردن خط خنده را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی