Soda Alternatives That Won't Bust Your Wallet

چه چیزی را جایگزین نوشابه کنیم؟ معرفی ۶ ععد از بهترین جایگزین های نوشابه

۲
چه چیزی را جایگزین نوشابه کنیم؟ معرفی ۶ ععد از بهترین جایگزین های نوشابه
نمره 3.5 از 2 رای

امروزه همه ما با وجود دانستن مضرات فراوان نوشیدنی های گازدار به خصوص نوشابه، باز هم به استفاده از آن اصرار می ورزیم. به خصوص در روزهای گرم سال که نوشابه به یکی از نوشیدنی های پر مصرف و پر طرفدار ما ایرانی ها تبدیل می شود. خوردن نوشابه های گازدار به طور مستقیم باعث افزایش خطر بیماری های قلبی و دیابت شده و موجب چاقی در افراد می شود. برای همین پیدا کردن چند جایگزین نوشابه می تواند به اکثر خانواده های ایرانی کمک کند!

نوشیدنی سالم و خانگی جایگزین نوشابه چیست؟

Soda Alternatives That Won’t Bust Your Wallet

این روزها بسیاری از افراد از نوشابه های به اصطلاح بدون قند استفاده می کنند؛ با این تفکر که آنها بدون ضرر هستند. اما تحقیقات نشان داده اند که شیرین کننده های مصنوعی موجود در این نوشابه ها مضر بوده و به طور مستقیم موجب چاق شدن ناحیه شکمی در افراد می شود. به منظور جلوگیری از تشدید عوارض ناشی از مصرف نوشابه های قندی گازدار بر سلامتی انسان، باید از جایگزین های دیگری همچون آب آشامیدنی، آب میوه های طبیعی و انواع دمنوش ها استفاده کرد. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا انواع نوشیدنی های سالم و خانگی جایگزین نوشابه را به شما معرفی کنیم.

بهترین جایگزین نوشابه چیست؟

در این مطلب می خواهیم چند جایگزین نوشابه پرکاربرد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از شر نوشابه های مضر خلاص شوید! شما میتوانید از این نوشیدنی ها در حین تمرینات خود در باشگاه نیز استفاده کنید.

۱-کامبوچا بهترین جایگزین نوشابه

گیاه کامبوچا قدمتی دو هزار ساله دارد که در قدیم جهت درمان انواع بیماری ها تهیه و تجویز می شد. این گیاه دارای خواص سم زدایی ، خواص آنتی اکسیدانی ، سم زدایی از کلیه ها ، بهبود عملکرد عروق ، درمان کم خونی ، درمان آسم و بهبود سیستم عصبی است که می تواند یکی از بهترین جایگزین های نوشابه و دیگر آب میوه های صنعتی شود. اما متاسفانه چای تخمیری کامبوچا آنطور که باید در کشور ما شناخته شده نیست و اکثر این نوشیدنی ها هم درصد کمی الکل در خود دارند.

نوشیدنی کامبوچا

نوشیدنی کامبوچا را می توان از ترکیب چای سبز یا سیاه با آب، شکر و قارچ کامبوجا تهیه کرد. پس از ترکیب این مواد طی فرایندی باکتریایی و تخمیری که حدود ۱۰ روز طول می کشد چای کامبوچا آماده می شود. کامبوچا همچنین می تواند موجب تنظیم متابولیسم بدن شده و از این طریق به کاهش وزن شما کمک نماید. از این نوشیدنی می توان به عنوان جایگزین نوشابه در طب سنتی نیز یاد کرد.

نکته: بسیاری از افراد نوشیدنی کامبوچا را به صورت خانگی تهیه و توزیع می کنند. توصیه می شود تا حد امکان از خوردن کامبوچای خانگی اجتناب کرده و در صورت وجود از محصولات کارخانه ای آن با تایید سازمان غذا و دارو استفاده نمایید.

۲-طعم دار کردن آب

آب های طعم دار موجود در بازار به دلیل اینکه حاوی افزودنی ها، مواد قندی و شیرین کننده های صنعتی هستند، قطعا برای بدن مضراند. بنابراین بهترین راه این است که خود شما دست به کار شده و یک نوشیدنی جایگزین نوشابه در خانه درست کنید.

نوشیدنی جایگزین نوشابه

 

مقداری آب را درون ظرف دلخواه خود بریزید و با اضافه کردن قطعات کوچک لیمو ترش، خیار، نعنا، توت فرنگی، هندوانه و … آب خود را طعم دار نمایید. همچنین می توانید با افزودن شیرین کننده های مورد علاقه خود به آن جایگزین نوشابه انرژی زا را به راحتی در خانه درست کنید.

۳-عرقیات گیاهی (طب سنتی)

بهترین جایگزین نوشابه در طب سنتی انواع عرقیات شامل عرق نعنا ، بهار نارنج ، بیدمشک، عرق کاسنی و گلاب است. یکی از پرمصرف ترین شکل های استفاده از گیاهان، عرقیات هستند.

عرقیات گیاهی

این عرقیات در واقع عطر، اسانس یا رایحه گیاهانی هستند که شما می توانید با ترکیب کردن آنها با آب به نوشیدنی جایگزین نوشابه دست یابید. در فصول گرم که آب زیادی به جهت تعریق از بدن دفع می شود، ترکیب این عرقیات با آب و نوشیدن آنها بسیار کمک کننده بوده و حال شما را جا می آورد.

۴-آب میوه طبیعی

آب میوه های طبیعی بهترین جایگزین نوشابه های گازدار به حساب می آیند. با مصرف نوشیدنی های طبیعی و دست ساز می توانید علاوه بر حفظ سلامتی از عوارض مصرف نوشابه های قندی که به وفور در بازار وجود دارد پیشگیری کنید. همچنین می توانید با درست کردن آب میوه های کاملا طبیعی در منزل و مخلوط کردن آن با آب گازدار نوشیدنی سالم و گازدار داشته باشید.

 آب میوه طبیعی

۵-چای سبز نوشیدنی سالم و پر کاربرد در طب سنتی

اگر چای سبز را به صورت سرد شده مصرف کنید، بهترین جایگزین نوشابه های گازدار را استفاده کرده اید. چای سبز با عطر و طعم های مختلف وجود دارد و در مقایسه با انواع کولاها نه تنها کالری بسیار کمی دارد بلکه حاوی فواید بسیاری است. با افزودن کمی عسل به جای شکر از نوشیدن آن لذت ببرید. خبر خوب این است که چای سبز از کافئین کمتری در مقایسه با قهوه و چای سیاه برخوردار است، بدون کالری بوده و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.

نوشیدنی چای سبز

۶-آب سبزیجات

گرفتن آب سبزیجات در خانه بسیار راحت بوده و جزء نوشیدنی های سالم جایگزین نوشابه به شمار می آید. آب درون سبزیجات و آنتی اکسیدان موجود در آن، به دفع تمام سموم از بدن شما کمک خواهد کرد.

آب سبزیجات

علاوه بر این، آب سبزیجات دارای فیبر بالایی است که کمک می کند غذا به سرعت هضم شده و شما احساس سبکی کنید. همچنین منبع عالی از مواد مغذی و کربوهیدرات بوده و سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد. بنابراین اگر به دنبال بهترین نوشیدنی جایگزین نوشابه هستید، خوردن آب سبزیجات را فراموش نکنید.

پیشنهاد می کنیم در پایان این مطلب، نگاهی به درمان طبیعی خانگی برای گرمازدگی و طرز تهیه معجون عسل بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نوشیدنی های سالم جایگزین نوشابه و خواص آنها را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. نهالستان گفت:
    0

    ممنون از مطلب خوبتون قارچ کاملوجیا رو از کجا میشه تهیه کرد

  2. ناشناس گفت:
    1

    در مورد اینکه میگید مواد خانگی رو نخرید و حتما مواد بخرید که بر چسب سازمان غذا و دارو رو داره. خود سازمان غذا به نوشابه برچسب داده. به خاطر مواد نگهدارنده همه مواد کارخانه ای مشکل دارن.

تبلیغات متنی