تمیز کردن مبل چرمی

آموزش تصویری تمیز کردن مبل چرمی و برق انداختن آن در خانه

۰
آموزش تصویری تمیز کردن مبل چرمی و برق انداختن آن در خانه
امتیاز دهی به نوشته

از آنجایی که مراقبت کردن و سالم نگه داشتن مبل چرمی کاریست که کمی با دشواری همراه است بنابراین احتمالا تمیز کردن مبل چرمی نیز کار وحشتناک تری به نظر خواهد رسید. علاوه بر تمیز نگه داشتن سطح رویه مبل چرمی شما باید از واکس مخصوص مبل چرم برای تمیز کردن و برق انداختن مبل چرمی استفاده کنید که همه این مواد اصول و روش های مخصوص به خود را دارا می باشند. در این پست قصد داریم تا شما را با اصول تمیز کردن مبل چرمی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه مبل چرمی را تمیز کنیم؟ آموزش پاک کردن لکه از روی مبل چرمی

How to Clean Leather Furniture

چگونه مبل چرمی را تمیز کنیم؟ قبل از این که شروع به خانه تکانی عید نوروز کنید و سراغی از مبلمان چرمی خود بگیرید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مراقبت کردن از مبل چرمی به تمیز کردن آن مقدم تر است و هر زمان که مبلمان چرمی نیاز به پاک سازی داشته باشند، شما باید این کار را انجام دهید و آن را تنها به زمان خانه تکانی عید نوروز و مهمانی موکول نکنید.

چنان چه علاقه مند به یادگیری روش های رفو مبل چرم هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

ماهانه مبل چرمی خود را تمیز کنید

سعی کنید برنامه تمیز کردن مبل چرمی خود ار هر ماه یکبار انجام دهید. این کار شامل برداشتن و جدا کردن تمام قطعات مبل چرمی اعم از کوسن ها و بالشتک های زیری آن می شود. از دسته جارو و نازل باریک برای تمیز کردن و حذف زباله های قسمت های غیر قابل دسترس کمک بگیرید.

تمیز کردن مبل چرمی

 از پارچه برای تمیز کردن مبل چرمی استفاده کنید

از پارچه های میکروفیبر خشک برای تمیز کردن روکش مبل چرمی از بالا تا پایین مبل استفاده کنید. این کار را از بالا به پایین انجام دهید تا گردو غبار ناشی از این کار به سمت پایین رفته و دوباره بر روی قسمت های پاک شده قرار نگیرند. در هنگام پاک کردن روکش مبل چرمی به قسمت هایی که دارای کثیفی های خاصی مثل لکه و یا با بوی بد می باشند دقت کنید تا در مراحل بعدی بیشتر بر روی پاک سازی آنها تمرکز کنید.

تمیز کردن مبل چرمی

از مواد شوینده مبل چرم استفاده کنید

برای درست کردن مواد شوینده مبل چرم باید به یک نسبت یکسان آب و سرکه را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. ۱/۲ فنجان آب با ۱/۲ فنجان سرکه با هم مخلوط کرده و قبل از شروع به تمیز کردن در یک قسمت از مبل چرم امتحان کنید.

مواد شوینده مبل چرم

ماده شوینده را بروی کثیفی ها به کار ببرید

در صورت عدم واکنش نامطلوب مواد شوینده مبل چرم با روکش مبل می توانید از آن برای تمیز کردن کثیفی ها استفاده کنید. پارچه میکروفیبر را به این محلول آغشته نموده و به طوری که خیسی آن چنانی نداشته باشد آن را بر روی مناطق مورد نظر با یک حرکت ملایم بکشید. این کار را به آرامی و با احتیاط انجام ندهید چون باعث ایجاد خراش بر روی مبلمان خواهد شد.

روش تمیز کردن مبل چرم مصنوعی

شوینده را از روی مبل چرمی پاک کنید

در این مرحله از روش تمیز کردن مبل چرم مصنوعی باید از یک حوله تمیز برای پاک کردن مواد شوینده آب و سرکه به کار رفته بر روی روکش مبل استفاده کنید. اجازه ندهید که هیچ رطوبتی باقی بماند و در معرض هوا خشک شود.

روش تمیز کردن مبل چرم مصنوعی

روش برق انداختن مبل چرمی

هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار برای برق انداختن مبل چرمی خود از واکس مخصوص مبل چرم استفاده کنید. دستورالعمل منطبق بر روی واکسن را بخوانید. اکثر واکس ها را باید بر روی پارچه تمیز زده و از حرکات دایره ای و ملایم برای اعمال آن بر روی مبل چرمی استفاده کنید. با مطالعه دستورالعمل موجود برروی واکس، خواهید دانست که قبل از استفاده از مبل چرمی، چه مدت زمان واکسن باید بر روی آن باقی بماند.

واکس مخصوص مبل چرم

پاک کردن خودکار از روی مبل چرمی

نکته ای که در تمیز کردن مبل چرمی باید به آن توجه داشته باشید این است که زمانی که کوچکترین لکه ای بر روی مبل چرمی ایجاد شد باید بلافاصله اقدام به پاک کردن آن کنید. از یک حوله کاغذی برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل کمک بگیرید. می توانید کمی پارچه را مرطوب کنید و بر روی لکه ایجاد شده محکم بکشید. بهتر است این کار را در همان زمان و قبل از ثابت شده لکه بر روی مبل چرمی انجام دهید.

روش تمیز کردن مبل چرم مصنوعی

لکه های روغنی را پاک کنید

اگر مبل چرمی شما با لکه های کره، لوسیون بدن، روغن و یا هر ماده چرب مانند کثیف شده به راحتی می توانید آن را به کمک یک پارچه خشک و جوش شیرین تمیز کنید. بعد از این که خود لکه های روغنی با پارچه مرطوب برداشته شدند، پودر جوش شیرین را به طوری که تمام سطح لکه را بپوشانند بر روی لکه بپاشید. اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ساعت جوش شیرین بر روی لکه روغنی باقی بماند. سپس با پارچه خشک آن ها را از روی لکه پاک کنید. دقت کنید هرگز برای پاک کردن لکه های روغنی روی مبل چرم از آب استفاده نکنید این کار نه تنها باعث پاک شدن لکه چربی نخواهد شد بلکه آن را بیشتر پخش خواهد کرد.

روش تمیز کردن مبل چرم مصنوعی

لکه های رنگی را از بین ببرید

برای تمیزکردن لکه های رنگی ایجاد شده بر روی مبل چرم از الکل استفاده کنید. یک پنبه را به الکل آغشته کرده و بر روی منطقه مورد نظر بکشید. زمانی که احساس کردید پنبه به لکه رنگ آغشته شده می توانید آن را با یک پنبه تمیز جایگزین کنید و دوباره به الکل آغشته نموده و به سطح مورد نظر بکشید تا کاملا لکه رنگ بر روی مبل چرمی بر طرف شود.

پاک کردن خودکار از روی مبل چرمی

لکه های نوشیدنی و نوشابه را پاک کنید

به راحتی با کمک یک پارچه خشک و آب مقطر می توانید لکه های ایجاد شده بر پایه آب را از روی مبلمان چرمی خود پاک کنید. می توانید بعد از پاک سازی با آب اجازه دهید تا رطوبت آب در معرض هوا خشک شود. نیازی به خشک کردن با پارچه نیست.

چگونه صندلی چرمی را تمیز کنیم

چگونه صندلی چرمی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن چرم بژ از ترکیب آب لیمو و کرم تارتار کمک بگیرید. ۲ قاشق غذای آب لیمو و ۲ قاشق غذا خوری کرم تارتار را در یک کاسه کوچک ریخته و با هم ترکیب کنید. این ترکیب را بروی قسمت های لکه مالش دهیدو اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بر روی آن باقی بماند سپس آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. از عصاره لیمو در قسمت های تیره چرم استفاده نکنید چون آب لیمو می تواند رنگ این قسمت ها را روشن تر کند.

آموزش ویدیویی تمیز کردن مبل چرمی

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش روش های تمیز کردن مبل چرمی در کنار شما بودیم. چنان چه در این باره نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی