Chandelier From Wood Beads

آموزش تصویری ساخت لوستر چوبی مدرن دست ساز با لوازم دور ریختنی

۰
آموزش تصویری ساخت لوستر چوبی مدرن دست ساز با لوازم دور ریختنی
نمره 3.3 از 3 رای

لوسترها جزو قدیمی ترین وسایل تزیینی لوکس خانه ها محسوب می شوند. شاید بعد از گشت و گذار در بازار به مدل مورد نظر خود نرسید و نتوانید با توجه به بودجه و سلیقه تان، لوستر مورد نظر خود را خریداری کنید. شاید هم از هواداران خلاقیت و کارها و هنرهای دستی باشید و بخواهید لوستر خود را در خانه بسازید. اگر می خواهید با دست خود لوستر خانه را مهیا کنید، روش ساخت لوستر چوبی را با ما یاد بگیرید!

چگونه لوستر چوبی بسازیم؟ آموزش ساخت لوستر با لوازم دور ریختنی

Chandelier From Wood Beads

لوسترها انواع و اقسام متعددی دارند و با مراجعه به بازار می توانید گزینه های پرشماری را برای خود داشته باشید. اما اگر بخواهید با ذوق و ابتکار خود اقدام به ساخت لوستر چوبی کنید، می توانید از این آموزش کمک بگیرید. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم، آموزش ساخت لوستر با لوازم دور ریختنی را به شما نشان دهیم.

ساخت لوستر چوبی با ام دی اف

در این پست می خواهیم دو روش ساخت لوستر چوبی را به شما نشان دهیم. در روش اول ساخت لوستر در خانه می خواهیم به چنین حالتی برسیم:

ساخت لوستر در خانه

همانطور که از تصویر مشخص است، برای ساخت لوستر فانتزی کار چندان سختی پیش رو ندارید. ابتدا باید حلقه کف و سقف لوستر خود را بسازید یا به صورت آماده آن را خریداری کنید. برای ابعاد و جنس این حلقه محدودیتی وجود ندارد و می توانید به دلخواه خود، چنین شکلی را ایجاد کنید. سپس باید همانند تصویر زیر، از کمی چسب چوب کمک بگیرید تا بتوانیم به مرحله بعدی برویم:

چسب چوب

حالا یک قطعه کاملا مشابه روی آن بچسبانید تا ضخامت کف و سقف لوستر شما کمی بیشتر شود و استحکام بیشتری پیدا کند:

لوستر چوبی

حالا باید برای دیواره لوستر سقفی خود، چوب به کار ببرید و قطعات را به هم وصل کنید. باز هم تاکید می شود برای اندازه و ضخامت چوب ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید از خلاقیت خود کمک بگیرید.

لوستر سقفی

ساخت لوستر با لوازم ساده شما تقریبا به پایان رسیده است و باید آن را آویزان کنید. در ذهن داشته باشید که لوستر شما نباید اتصال مستقیم با لامپ یا سیم داشته باشد و برای ارتباط آن با لامپ، می توانید از نخ های دیگری کمک بگیرید. یکی از گزینه های پیش روی شما چنین حالتی خواهد داشت:

ساخت لوستر فانتزی

در نهایت روش اول ساخت لوستر چوبی به چنین تصویری می رسیم که علی رغم سادگی، زیبایی قابل قبولی را به همراه دارد:

ساخت لوستر چوبی

ساخت لوستر با لوازم ساده

در روش دوم ساخت لوستر دست ساز هم کار دشواری پیش روی خود ندارید و باید فقط کمی ابتکار داشته باشید. لوازم مورد نظر شما برای این روش، می تواند شامل موارد زیر شود:

ساخت لوستر با لوازم ساده

می توانید به جای دانه های موجود در تصویر، از هر گزینه دلخواهی استفاده کنید. مثلا دانه های تسبیح یا مروارید های دستبند یا هر چیز دیگری که دوست دارید برای لوستر شما مفید خواهد بود. هدف نهایی ما در این روش ساخت لوستر چوبی چیزی با این شمایل خواهد بود:

لوستر چوبی خلاقانه

باز هم به چوب های بلند برای ساخت دیواره لوستر دست ساز نیاز داریم و در این روش باید تعدادی نخ هم داشته باشیم. نخ ها را به چوب های دیواره متصل می کنیم و از طرف باز آن ها، دانه های چوبی یا مهره های تزیینی مان را وارد می کنیم:

دانه های چوبی

این کار را ادامه می دهیم و دانه ها و نخ های بیشتری را به لوستر متصل می کنیم تا در نهایت به این حالت برسیم:

لوستر چوبی دانه دار

سپس باید اتصالات نخ را محکم کنیم و در این مرحله است که چسب به کار می بریم.

اتصالات نخ

سپس بسته به وزن لامپ و البته خود لوستر، باید اتصالات محکمی ایجاد کنیم. اتصالات ما در بخش بالایی لوستر سقفی می تواند چنین حالتی داشته باشد اما باز هم تاکید می کنیم که هیچ محدودیتی وجود ندارد:

اتصالات لوستر

وقتی که اتصال بین لوستر و لامپ را محکم کردید، به پایان ساخت لوستر چوبی خود رسیده اید و باید آن را آویزان کنید!

ساخت لوستر چوبی

آموزش ساخت لوستر با لوازم دور ریختنی

ساخت لوستر خانگی به استفاده از چوب محدود نمی شود و می توانید از وسایل متعدد دیگر هم استفاده کنید. استفاده از لوازم دور ریختنی به دلیل تعدد آن ها، می تواند موارد پر شماری را شامل شود و نمی توان فقط از چند ماده نام برد. علاوه بر افزایش خلاقیت، کمک ویژه ای به محیط زیست می کنید و کمی هم صرفه جویی انجام می دهید!

ساخت لوستر با لوازم دور ریختنی

برای ساخت لوستر با لوازم دور ریختنی می توانید تصاویر و مطالب این لینک را مشاهده کنید و خلاقیت ذاتی خود را بالا ببرید. برخی از انواع لوستر های این لینک را اینجا مشاهده می کنید:

لوازم دور ریختنی

مثلا با کمک چوب لباسی های بی استفاده خانه، طرح های خلاقانه زیادی تولید کنید:

لوستر بازیافتی

یا مثلا چنین حالتی را با کمک چوب لباسی ها ایجاد کنید:

ساخت لوستر لوکس

برخی از طرح های خلاقانه دیگر با چرخ دنده های کاملا بی مصرف ایجاد می شوند:

لوستر چرخ دنده

یا از کلاه های متنوع هم می توان برای خلق طرح های نوآورانه کمک گرفت.

لوستر خلاقانه

پیش از این در آی آر میکس درباره ساخت استند چوبی و فلزی برای گلدان، ساخت کاردستی های خلاقانه و کسب در آمد از ساخت کاردستی با هم صحبت کرده بودیم. توصیه می کنیم این مطالب را هم مطالعه کنید.

آموزش ویدیویی ساخت لوستر کیرستالی دست ساز

ما برای شما دوستان که علاقه مند به ساخت لوستر کیرستالی در خانه هستند ویدیویی از پروسه ساخت آن فراهم ساختیم.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به ساخت لوستر مدرن انداختیم و چند روش ساده ساخت لوستر چوبی را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه انجام کارهای دستی این چنینی را دارید، آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی