تاثیر گرما بر جنین

تاثیر گرما بر جنین چیست؟ آموزش راه های ایمن برای گرم نگه داشتن رحم در بارداری

۰
تاثیر گرما بر جنین چیست؟ آموزش راه های ایمن برای گرم نگه داشتن رحم در بارداری
نمره 5 از 1 رای

پد های گرم کننده همیشه به عنوان یکی از بهترین گزینه های درمان کننده دردهای نقاط مختلف بدن به حساب می آیند. دردهایی مانند درد پشت، درد مفاصل و گرفتگی های عضلانی جزو آن دردهایی هستند که به راحتی به درمان با این پدهای گرمایشی پاسخ می دهند اما سوالی که در اینجا ذهن مخاطبان را به خود مشغول می کند این است که تاثیر گرما بر جنین چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیرات می تواند مضر واقع شوند؟ از پدهای گرمایشی برای گرم نگه داشتن رحم می توان استفاده نمود؟ در این پست قصد داریم به سوالات این گونه شما پاسخ دهیم. بنابراین با ما همراه باشید.

چگونه میتوان شکم و رحمی گرم در زمان بارداری داشته باشیم؟

is Using Heating Pad Safe During Pregnancy

تقریبا به همه زنان توصیه می شود که به مدت طولانی در معرض گرما و یا حتی سونا و جکوزی قرار نگیرند. افزایش دمای مرکزی بدن می تواند خطر نقایص خاصی از تولد و سقط جنین را افزایش دهد. تقریبا می توان گفت هر زنی در دوران بارداری خود حداقل یک بار درد کمر را تجربه می کند و به نظر گرم نگه داشتن شکم و کمر در بارداری باعث بالا رفتن جریان خون به آن منطقه شده و افزایش جریان خون و اکسیژن را به آن منطقه تسریع می بخشد که خود در کاهش درد بسیار موثر اند.

گرم نگه داشتن رحم و شکم در بارداری

چنان چه علاقه مند به مطالعه علایم حاملگی قبل از پریود هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

گرما چه تاثیری بر روی بارداری می گذارد؟

در پاسخ به پرسش تاثیر گرما بر بارداری می توان گفت پدهای گرمایشی گزینه های درمانی خوبی برای دردهای موقتی مانند درد پشت یا گرفتگی های عضلانی هستند (راه های ایمن برای گرم نگه داشتن رحم) البته برخلاف استفاده از سونا و حمام آب گرم که می توانند دمای داخلی بدن را افزایش دهند، قرار دادن این پدها تنها بر روی موضع قادر به بالا بردن دمای کلی بدن نبوده و با در نظر گرفتن برخی موارد می توان از این گرا در دوران بارداری استفاده نمود:

  • پدهای گرمایشی و تشک برقی را در تماس مستقیم با پوست قرار ندهید، آنها را با یک حوله نازک و یا به کمک لباس از پوست بدن دور کنید.
  • سعی کنید از این حرارت به مدت بیش از ۲۰ دقیقه استفاده نکنید زیرا تاثیر گرما بر جنین خطرناک است. حتی اگر مدت زمان حرارت دهی تشک برقی شما ۳۰ دقیقه باشد.
  • از خوابیدن با تشک برقی یا پدهای حرارتی خودداری کنید.

آیا می توان در بارداری شکم را گرم نگه داشت؟

با این که استفاده از پدهای حرارتی برای درمان دردهای مفاصل، مفصل ران، پشت در طول بارداری مشکل خاصی ایجاد نمی کند اما بهتر است از گرم کردن شکم در بارداری اجتناب کرد. دردهای شکمی رایج در بارداری عبارتند از درد لیگامنتی، نفخ و یبوست. اما در برخی موارد دردهای شکمی در بارداری می توانند نشانه ای از شرایط بسیار جدی تر باشند.

گرم نگه داشتن رحم در بارداری

روش های گرم نگه داشتن رحم در بارداری

چه چیزهایی رحم را گرم میکند؟ اما برای گرم نگه داشتن رحم و شکم در بارداری به خصوص در فصول سرد سال روش های مختلفی وجود دارد از جمله:

  • هوای تازه دریافت کنید.
  • حتی اگر وسوسه کننده باشد در رختخواب نمانید.
  • اگرچه استفاده از حمام و سونا در هوای سرد ممکن است جذاب باشد ولی برای گرم نگه داشتن رحم از این روش ها استفاده نکنید.
  • برای گرم نگه داشتن رحم بهتر است از ورزش های زمستانی اجتناب کنید. این ورزش ها ممکن است خطر آسیب رساندن به جنین را با خود به همراه داشته باشند.
  • می توانید برای گرم نگه داشتن رحم از نوشیدن یک فنجان چای و یا دم نوش گرم لذت ببرید.
  • از لباس های پشم طبیعی برای گرم نگه داشتن رحم در بارداری استفاده کنید.
  • اگر شما در مناطق سردسیر زندگی می کنید بهتر است برای گرم نگه داشتن رحم از زیر پوش های بلند استفاده کنید.
  • پشم های به کار رفته در اجناسی مانند لباس پشمی، شلوار پشمی، دامن و ژاکت پشم در گرم نگه داشن رحم بسیار موثرند.
  • یکی از روش گرم نگه داشتن رحم در طب سنتی، گرم نگه داشتن پاها به کمک جوراب های پشمی و یا استفاده از پوتین های زمستانی بدون پاشنه می باشد.

چنان چه علاقه مند به مطالعه روش های تست بارداری خانگی هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با بررسی تاثیر گرما بر بارداری و هم چنین ارائه چند روش گرم نگه داشتن رحم در بارداری در کنار شما بودیم. چنان چه در مورد این موضوع نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی