بیدار ماندن در شب

برای بیدار ماندن در شب چه بخوریم؟ ۱۵ خوراکی که به بیدار ماندن کمک می کنند

۰
برای بیدار ماندن در شب چه بخوریم؟ ۱۵ خوراکی که به بیدار ماندن کمک می کنند
امتیاز دهی به نوشته

قطعا طبیعی است که گاهی احساس خواب آلودگی کنید، اما بعضی اوقات این مسئله بیشتر از حد معمول برایتان رخ می دهد؛ به طوری که بر عملکرد ما تاثیر می گذارد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم چند غذا و روش بیدار ماندن در شب را به شما نشان دهیم؛ با ما همراه باشید!

چگونه بدون مصرف قهوه در طول شب بیدار بمانیم؟

How to Stay Up all Night

در این مطلب در مورد افرادی که در شب خواب کمتری دارند و دچار خستگی می شوند صحبت نمی کنیم. در عوض، ما به کسانی که خواب آلود هستند اشاره می کنیم؛ کسانی که در طول روز چندین بار احساس خواب آلودگی می کنند. خوشبختانه، برخی مواد غذایی وجود دارند که به راحتی می توانند ما را هشیار نگه دارند. این ۱۵ مواد غذایی سالم باعث بیدار ماندن در شب می شوند.

۱- موز

اولین سوالی که برای بیدار ماندن پس از غذا به ذهن ما می رسد، این است که چه میوه هایی برای بیدار ماندن خوب است؟! موز یکی از میوه های پر انرژی است که خوردن آن توصیه می شود. خوردن این میوه سرشار از پتاسیم به شما مقدار زیادی انرژی داده و شما را برای چند ساعت بیدار نگه می دارد. موز را هر زمان از شبانه روز می توانید بخورید، اما بهترین موقع برای اکثر مردم معمولا در اواسط روز است. از آنجا که صبحانه انرژی کافی برای شروع روز را فراهم می کند، خوردن موز در وسط روز می تواند به شما انرژی لازم دهد.

موز

۲- جو دو سر

جهان برای همیشه از کسی که کاشف جوی دوسر بوده، سپاسگزار است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا جوی دو سر در بسیاری از خانواده ها صبحانه خاصی است. بلغور جو دو سر دارای فیبر و کربوهیدرات خوبی برای بدن شما هستند. این کربوهیدرات ها در طول روز به آرامی آزاد می شوند و باعث بیدار ماندن در شب می گردد. به همین دلیل است که بهترین زمان برای خوردن جو صبح است.

جو دو سر

۳- مرکبات

پرتقال دارای ویتامین C و شکر می باشد که به بیدار ماندن در شب کمک می کند. همچنین، در حالی که به طور کلی آناناس شامل مرکبات نمی باشد، ولی دارای ویتامین C و مواد مغذی می باشد. شکر این میوه­ ها دارای انرژی زیادی است اما بر میزان گلوکز شما تاثیر نمی گذارد. نه تنها ویتامین C موجود در مرکبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود تا از بیماری مصون بمانید، بلکه باعث می شود که ذخایر چربی شما به انرژی تبدیل شود و به بیدار ماندن در شب کمک می نماید. قطعا می توان از مرکبات به عنوان بهترین راه برای بیدار ماندن و درس خواندن نام برد.

مرکبات

۴- چگونه بیدار بمانیم؟ ماهی مصرف کنید!

ماهی از نظر تغذیه­­ ای حیرت انگیز است. این گوشت سفید برای مغز، استخوان، ماهیچه ها، پوست و حتی موهای شما بسیار مفید می باشد. ماهی، غذای عالی برای مغز و یکی از سالم ترین غذاها است. در واقع، اگر قصد دارید زندگی خود را صرف خوردن یک نوع گوشت کنید، ماهی مطمئنا بهترین گزینه خواهد بود و یک روش بیدار ماندن در شب محسوب می شود. ماهی دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که به بیدار ماندن در شب کمک می کند.

ماهی

۵- تخم مرغ راه هایی برای بیدار ماندن است!

چگونه بیدار بمانیم؟ تخم مرغ مصرف کنید! تخم مرغ نسبتا کم کالری و همچنین دارای پروتئین و کولین (نوعی ویتامین B) است. تخم مرغ به عنوان غذای قهرمانان شناخته می شود. پروتئین به شما قدرت فیزیکی داده در حالی که کولین باعث افزایش متابولیسم و عملکرد سیستم عصبی می شود و مغز را از افکار اضطرابی دور نگه داشته و به بیدار ماندن در شب کمک می کند.

تخم مرغ

۶- سبزیجات سبز

ممکن است بسیاری از افراد از خوردن سبزیجات برگ دار خوششان نیاید ولی آنها برای بدن شما بسیار مفید هستند و ممکن است به طور بالقوه برای درمان خواب آلودگی شما نیز مفید باشند. اگر به فکر راه هایی برای بیدار ماندن هستید، حتما باید به سبزیجات فکر کنید. اکثر سبزیجات سبز دارای مقادیر زیادی فولات، روی، فیبر،ویتامین  C و ویتامین K هستند که باعث تقویت انرژی در مغز و بدن می شوند و به بیدار ماندن شما کمک می کند. ضمن اینکه بسیاری از این سبزیجات، جزو داروهای گیاهی برای بیدار ماندن در شب محسوب می شوند.

سبزیجات سبز

۷- بادام و گردو

بادام و گردو به دلیل داشتن مقادیر زیادی امگا ۳ به غذای مغز معروف هستند و دارای انرژی فراوانی می باشند. با توجه به موارد ذکر شده، احتمالا تا کنون متوجه شده اید که غذاهای مغذی مغز در مبارزه با خواب آلودگی در طی روز موثر هستند. مصرف گردو از بهترین راه های بیدار ماندن در شب امتحان به حساب می آید.

بادام و گردو

۸- بادام زمینی

چگونه شب امتحان نخوابیم؟ بادام زمینی مصرف کنید. اگر بدنبال جایگزین ارزانتر از بادام و گردو هستید، بادام زمینی گزینه خوبی برای شما می باشد. بادام زمینی دارای پروتئین و امگا ۳ بالایی است. انرژی را آرام آرام در طول روز آزاد می کند. همچنین این آجیل مفید یک میان وعده مفید محسوب می شود.

بادام زمینی

۹- آووکادو

آووکادو یه غذای فوق العاده با مزایای فراوان برای سلامتی هر فرد است. آووکادو حاوی مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم، چربی های مفید، ویتامین C ,D ,A , K ، فولات، آهن، روی و بسیاری مواد مغذی دیگر می باشد. واقعا از یک غذا چه چیز بیشتری می خواهید؟!

آووکادو

۱۰- پاستا

پاستا سرشار از کربوهیدرات است که منبع عالی انرژی می باشد. این غذا میتواند در طی روز از گشنگی شما جلوگیری کند؛ پاستا اساسا کربوهیدرات است و واقعا مواد مغذی دیگر ندارد. این بدان معنی نیست که غذای ناسالمی است و حتی اگر فقط کربوهیدرات ساده باشد، ماکارونی خوشمزه است و باعث بیدار ماندن در شب می شود. خوردن پاستا در شب بیداری برای درس خواندن مفید واقع می شود و می توان آن را به عنوان شامی مناسب در نظر گرفت.

پاستا

۱۱- آب نیشکر

آب نیشکر در طول تابستان یک نوشیدنی محبوب است که به رفع تشنگی کمک می کند. این نوشیدنی خوشمزه، حتی بهتر از آب است و به شما انرژی می دهد و مانند قهوه به بیدار ماندن در شب منجر می شود. آب نیشکر برخلاف شکر طبیعی، قند واقعا سالمی است و یک نوشیدنی برای بیدار ماندن به حساب می آید.

آب نیشکر

۱۲- ذرت

در مقایسه با دیگر منابع معمول کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی یا سیب زمینی پخته، ذرت یکی از سالم ترین و مهمترین آنها است. به دلیل داشتن فیبر و کربوهیدرات بالا، منابع انرژی را فراهم کرده و به هوشیاری شما کمک می کند. همچنین ذرت فقط کربوهیدرات ساده نیست؛ ذرت حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطانهای مختلف را کاهش می دهد. اگر از خود می پرسید که چگونه بیدار بمانیم، باید به شما بگوییم که مصرف ذرت می تواند کمک زیادی به شما کند.

ذرت

۱۳- شکلات تلخ یک روش خوشمزه برای بیدار ماندن

شکلات تلخ یک غذای مغذی برای مغز است که عملکرد شناختی را افزایش می دهد و به بیدار ماندن شما کمک میکند. خوردن شکلات تلخ شاید بهترین راه برای بیدار ماندن و درس خواندن در شب به حساب بیاید زیرا سایر شکلاتها این تاثیرات مثبت را ندارند. بله، شکلات تلخ یا تیره در این مورد خاص است؛ در واقع، شکلات تیره منحصر به فرد است و برخلاف شکلات سفید و شیر، مفید می باشد.

شکلات تلخ

۱۴- آب

می دانیم که آب غذا نیست، اما نوشیدن آن بسیار مهم خواهد بود، زیرا می تواند شما را بیدار نگه دارد. چرا؟ زیرا خاصیت آبرسانی دارد. حتی اگر همه غذاهایی که ذکر شد را بخورید ولی در بدن شما آبرسانی انجام نشده و احساس خواب آلودگی خواهید کرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی دریافت کرده باشید. در پاسخ به پرسش مهم و پر تکرار چگونه شب امتحان نخوابیم ، باید بگوییم که حتما باید آب بسیار زیاد مصرف کنید!

 آب

۱۵- جویدن آدامس

احتمالا تعجب کرده اید که آدامس در این لیست قرار دارد. بله، می دانیم که آدامس هم غذا نیست. چنانچه تغییرات لازم را توسط موارد گفته شده در رژیم غذایی خود اعمال کرده اید و همچنان احساس خواب آلودگی دارید، آدامس را امتحان کنید. آدامس برای مقابله با خستگی و خواب آلودگی در هنگام رانندگی هم مفید می باشد و تاثیر قابل توجهی روی راننده می گذارد.

بیدار ماندن در شب

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس قصد داشتیم تا به پرسش برای بیدار ماندن چه کنیم پاسخ دهیم و ۱۵ ماده موثر در این مسئله را به شما نشان دادیم. اگر در زمینه بیدار ماندن در شب نظر یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
منبع فارسی: آی آر میکس