Popsicle Stick Butterfly Knife

آموزش تصویری ساخت چاقو چوبی ضامن دار با چوب بستنی

۰
آموزش تصویری ساخت چاقو چوبی ضامن دار با چوب بستنی
نمره 4.3 از 86 رای

در این آموزش تصویری، می خواهیم به شما ساخت چاقو چوبی ضامن دار با چوب بستنی را نشان دهیم. ساخت چنین چاقویی بر خلاف نام آن، چندان پیچیده نیست و به ابزار خاصی هم نیاز ندارد. مهمترین نکته در ساخت چاقو چوبی این است که می توان آن را برای تمامی سنین به کار برد و خطری شما را تهدید نخواهد کرد. با آی آر میکس همراه باشید تا این آموزش را به شما نشان دهیم.

چگونه با چوب بستنی چاقوی چوبی زامن دار بسازیم؟ آموزش ساخت چاقو دست ساز

Popsicle Stick Butterfly Knife

کل پروسه ساخت چاقو چوبی چیزی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می برد اما نتیجه لذت بخشی را به شما خواهد داد. همانطور که گفته شد، چاقوی شما از چوب های بستنی یا دیگر چوب ها ساخته می شود و بنابراین هیچ خطری برایتان وجود نخواهد داشت. پیش از ورود به آموزش ساخت چاقو دست ساز چوبی، بهتر است نگاهی به ساختار چاقوی ضامن دار بیاندازیم.

مرحله اول: ساختار چاقوی ضامن دار

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، چاقویی که قصد ساخت آن را داریم، چنین شمایلی خواهد داشت. البته علی رغم پیچیده بودن ظاهر آن، ساخت چاقو چوبی ما چندان سخت نخواهد بود! طراحی این نوع چاقوها نسبتا ساده بوده و از تیغه، چند میخ یا پین، لولا و دسته یا محل گرفتن چاقو تشکیل شده است. حالا که ساختار کلی چاقو را شناختید، می توانیم وارد مراحل ساخت آن شویم. پیشنهاد می کنیم پیش از مطالعه این آموزش، روش ساخت بومرنگ چوبی را هم مطالعه کنید.

ساختار چاقوی ضامن دار

مرحله دوم: ابزار و مواد لازم برای ساخت چاقو چوبی

در این قسمت از آموزش ساخت چاقو تاشو، باید مواد و ابزار لازم برای کار را جمع آوری کنیم. به طور کلی برای ساخت این نوع چاقوها، به لوازم چندان پیچیده ای نیاز ندارید. اکثر موارد لازم در این پروژه، کم هزینه هستند و به سادگی می توان آن ها را پیدا کرد.

مواد لازم:

  • چوب بستنی
  • کارت اعتباری یا کارت هدیه
  • میخ یا میله فلزی باریک
  • مهره یا هر وسیله مشابه دیگر

مواد لازم برای ساخت چاقو چوبی

ابزار لازم:

  • انبردست
  • دم باریک
  • قیچی
  • چسب چوب
  • دریل
  • گیره کاغذ

ابزار لازم برای ساخت چاقو چوبی

مرحله سوم: ساخت دسته چاقو با چوب

برای شروع ساخت دسته چاقو با چوب باید چهار چوب بستنی خود را روی هم بگذاریم و از هم اندازه بودن آن ها اطمینان حاصل کنیم. سپس با یک مداد یا ماژیک در انتهای هر چوب، یک سوراخ یک تا یک و نیم سانتی متری رسم می کنیم. سپس با دریل باید این سوراخ را ایجاد کنیم؛ البته پیش از سوراخ کردن به اندازه میخ خود نگاه کنید و سپس کار را شروع کنید. همانند تصویر، از گیره کاغذ برای ثابت نگه داشتن چوب ها روی هم استفاده می کنیم:

ساخت دسته چاقو با چوب

مرحله چهارم: چاقوی خود را محکم کنید

حالا که بر روی دسته ها سوراخ ایجاد کردید، باید در این مرحله از ساخت چاقو با چوب در خانه استحکام چاقوی خود را بالا ببرید. برای این کار، ۲ چوب بستنی دیگر انتخاب کنید و همانند تصویر، بعد از کشیدن نقاط سیاه با مداد، اقدام به قطع آن کنید:

چاقوی خود را محکم کنید

در پایان این مرحله، باید چنین وضعیتی داشته باشید و به این قطعات رسیده باشید:

ساخت چاقو چوبی

مرحله پنجم: دسته چاقو را تکمیل کنید

حالا باید با استفاده از چسب چوب، چوب بستنی های بریده شده را به شکل زیر به دیگر چوب های دارای سوراخ متصل کنید:

دسته چاقو

توجه داشته باشید که تقارن و همپوشانی چوب ها با یکدیگر شدیدا حائز اهمیت است. کمی دقت و ظرافت می تواند به شما کمک زیادی کند و نباید عجله کنید.

مرحله ششم: سنگین کردن انتخابی

این مرحله از ساخت چاقو دست ساز، کاملا انتخابی است و الزامی برای انجام آن وجود ندارد. در این قسمت باید از مهره ها در قسمت بدون سوراخ چاقو استفاده کنیم تا تعادل بیشتر و حس بهتر هنگام استفاده از چاقو داشته باشیم.

سنگین کردن انتخابی

مرحله هفتم: ساخت لولای چاقو

از کارت اعتباری یا کارت هدیه برای این قسمت استفاده می کنیم. قطعا کارت ضخیم و محکمی در خانه داریم که بدون استفاده مانده یا می توان آن را برای این کار مصرف کرد. در این قسمت از اموزش ساخت چاقو ضامن دار با چوب بستنی، به دو مستطیل با ابعاد حدود ۱٫۵ در ۲٫۵ نیاز داریم.

ساخت لولای چاقو

دو قطعه کارت بریده شده را سوراخ کنید و سپس به شکل زیر به هم بچسبانید تا به ساختار مد نظر ما در شکل زیر برسید:

ساخت لولای چاقو با کارت اعتباری

مرحله هشتم: تکمیل لولای چاقو

حالا باید بتوانیم چاقو را حرکت یا چرخش دهیم. در این قسمت ساخت چاقو پرتابی، میخ را بردارید و سعی کنید نوک تیز آن را به شکل زیر در آورید؛ برای اندازه هم باید به ابعاد چاقوی خود دقت کنید:

تکمیل لولای چاقو

حالا که این کار را برای هر ۲ میخ انجام دادید، باید میله های جدید خود را وارد بخش لولا کنید. این بخش از اموزش ساخت چاقو چوبی با چوب بستنی همان قسمتی است که کارت را در آن قرار دادید و وظیفه مهم چرخش و حرکت چاقو را به عهده دارد. توصیه نمی کنم که این لولا را با چسب بچسبانید زیرا که قدرت مانور چاقو را از بین خواهید برد یا حداقل آن را کم خواهید کرد.

تکمیل لولا

مرحله نهم: پایان ساخت خنجر با چوب

تبریک می گویم؛ خنجر شما آماده است! اینجا به پایان ساخت خنجر با چوب بستنی می رسیم و می توانیم از محصول دست ساز خود لذت ببریم!

 پایان ساخت خنجر با چوب

چاقوی دست ساز ما در حالت بسته به این شکل خواهد بود.

چاقوی دست ساز در حالت بسته

آموزش ویدیویی ساخت چاقو چوبی ضامن دار

 

توصیه می کنیم در پایان این مطلب، نگاهی به ساخت میز بیلیارد چوبی بیاندازید تا اطلاعات مرتبط با بحث نجاری خود را بالا ببرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، سعی کردیم روش ساده ای برای ساخت چاقو چوبی به شما نشان دهیم. همانطور که مشاهده کردید، آموزش ساخت چاقو چوبی با چوب بستنی چندان هم دشوار نیست و با کمی دقت می توانید از پس آن بر بیایید. اگر شما هم تجربه نجاری یا ساخت کاردستی های مشابه این را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی