How to Get Over Your First Love

چرا عشق اول فراموش نمی شود؟ آموزش راه های فراموش کردن عشق اول

۰
چرا عشق اول فراموش نمی شود؟ آموزش راه های فراموش کردن عشق اول
امتیاز دهی به نوشته

کسانی که طعم عشق و عاشقی را چشیده اند بهتر از هر کس می دانند که این احساس پر تب و تاب با انسان چه می کند. عشق وقتی که می‌ آید، روح و جسم را بی‌ قرار می‌کند و به تسخیر خود در می ‌آورد. اگر برای نخستین بار است که عشق اول را تجربه کرده و در آن با شکست مواجه شده اید با ما همراه باشید.

آیا عشق اول فراموش میشود؟ آموزش فراموش کردن یک رابطه در ۲۴ روز

How to Get Over Your First Love

همیشه تجربه اولین ها جزء لحظات به یاد ماندنی در زندگی هستند؛ به خصوص کسانی که عشق را برای اولین بار تجربه می کنند و نشانه های عاشق شدن را مشاهده کرده اند. فرد با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارد ممکن است احساس سرزندگی یا حس شکست را در پایان این مسیر تجربه نماید. بنابراین زمانی که فرد در عشق اول خود دچار شکست می شود، آسیب بیشتری را احساس کرده و اینطور فکر می کند که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا راهکارهای فراموش کردن عشق اول را با شما در میان بگذاریم و به این ترتیب شما را برای فصل تازه ای از زندگی آماده نماییم.

بخش اول: فکر خود را کنترل کنید

۱- یکی از راه های فراموش کردن عشق اول، مدیریت فکر است. این بدین معنی نیست که عشق اول خود را به طور کامل از ذهن پاک کنید؛ زیرا این روش نتیجه ای معکوس داشته و زمانی که فرد سعی می کند به موضوعی اصلا فکر نکند، برعکس می شود. بلکه زمانی را که صرف فکر کردن به آن فرد می کنید را به مرور زمان کم و کمتر نمایید. ضمن این که می توانید با خود فکر کنید که آیا درگیر عشق یک طرفه بوده اید یا خیر.

فکر خود را کنترل کنید

– به طور مثال زمان خاصی را در طی روز انتخاب کرده (مثلا نیم ساعت در صبح) و این مدت زمان محدود را فقط به عشق اول خود فکر کنید. در صورتیکه باز هم در طی روز هوس فکر کردن به آن فرد به سرتان زد، به خود بگویید “من قبلا به این موضوع فکر کرده ام و باید افکار خود را برای فردا ذخیره کنم”.

۲- مراقب افکار غیر واقعی باشید. افکار آزار دهنده ای همچون “من دیگر عاشق کسی نمی شوم”، “در غم از دست دادن او خواهم مرد”، “زندگی برای من دیگر تمام شده”. با این افکار با جدیت مقابله کنید.

عشق اول

به این منظور با کسانی که تجربه ای همچون شما را داشته اند صحبت کنید؛ مطمئن خواهید شد که در این موضوع خیری نهفته است که شما از آن بی اطلاع هستید و یقینا رابطه سالم و شاداب دیگری را تجربه خواهید کرد.

۳- یکی از راهکارهای چگونه از عشق خود دل بکنیم این است که در زمان حال زندگی کنید. به خود یادآوری کنید که قصد انجام چه کارهایی را دارید. کارهایی را انجام دهید که موجب شود فقط به زمان حال و اهداف خود تمرکز نمایید. مشغولیت جدیدی برای خود بیابید؛ مثلا عضو انجمن های مورد علاقه خود شوید، به باشگاه بروید، در فکر ارتقاء شغل خود باشید، نقاشی کنید و… .

چگونه از عشق خود دل بکنیم

۴- فراموش کردن عشق اول برای مردان و زنان کار دشواری است. شما باید برای فراموش کردن آن تمرین کنید. شکست خوردن در عشق اول ممکن است فرد را از انجام کارهای روزانه همچون غذا خوردن، خوابیدن، ورزش کردن و رسیدگی به کارهای شغلی باز دارد.

عشق اول برای مردان و زنان

به این منظور نیاز است که اصول مراقبت از خود را یاد بگیرید. به دور همی ها و دیدن دوستان و آشنایان بروید، به اندازه کافی بخوابید و غذا بخورید تا به اندازه کافی قوی بمانید و از افکار منفی دور شوید.

بخش دوم: برای فراموش کردن عشق اول دید خود را ارتقاء دهید

۱- بنشینید و در مورد رابطه قبلی با عشق اولتان واقع بینانه فکر کنید. دائما به دنبال پاسخ به سوالاتی همچون چگونه رابطه قبلی را فراموش کنیم و… نباشید. این رابطه ای که در آن با شکست مواجه شده اید می تواند درس خوبی به شما بدهد و در انتخاب های آینده شما تاثیر مثبت بگذارد. با خود صادقانه و واقع بینانه فکر کنید که چه چیزهایی موجب بهم ریختگی این رابطه و راندن عشق اول در زندگی شما شد.

دید خود را ارتقاء دهید

۲- به جای پیدا کردن راه هایی برای فراموش کردن یک رابطه در ۲۴ روز و خواندن مطالب و تبلیغات مربوط به آن، به خود اجازه دهید که از خاطرات گذشته با عشق اول لذت ببرید. هرگز پس از خاتمه دادن به رابطه عشقی خود، از طرف مقابل یک دیو دو سر نسازید و مدام سعی نکنید که از او متنفر شوید. برعکس به خاطرات گذشته با او گهگاه فکر کرده و اگر خاطره ای لبخندی روی لبان شما آورد، به جای کنترل خنده خود از آن رویداد لذت ببرید.

راه هایی برای فراموش کردن یک رابطه در 24 روز

۳- از عشق اول خود یک فرد ایده آل و بدون عیب و نقص نسازید. به جای تفکرات اغراق آمیز در مورد محسنات و معایب آن فرد، در پی کسب تجربیات تازه باشید. فردی که با شما بوده قرار نیست آخرین عشق زندگی شما باشد؛ پس واقع بین باشید و برای شروع فصل جدیدی در زندگی خود تلاش کنید.

شروع فصل جدیدی در زندگی

۴- عاشق شدن و عاشقی کردن را یاد بگیرید. شکست در اولین رابطه احساسی می تواند تجربه فوق العاده و پله ترقی شما در زندگی باشد. به جای اینکه در صدد فراموش کردن کل رابطه باشید، برای آن فرد و خود احترام و ارزش قائل شوید.

شکست در اولین رابطه احساسی

بخش سوم: رو به جلو حرکت کنید

۱- به اهداف بزرگتر فکر کنید. ناکامی در یک رابطه عاشقانه به این معنی نیست که در اهداف خود شکست خورده اید. بنابراین علاوه بر پیدا کردن شریک دیگر، به اهداف دیگر در زندگی فکر کنید. موارد و موضوعاتی که در رابطه قبلی موجب شکست شما شده است را به یاد آورید و در صدد برطرف کردن آن شوید. رسیدن به اینها همان اهداف شما در زندگی هستند.

رو به جلو حرکت کنید

۲- قبل از اینکه دوباره وارد رابطه احساسی دیگر شوید، به خود زمان بدهید. بسیاری از افراد اینطور فکر می کنند که بهترین راه برای فراموش کردن عشق اول، پیدا کردن و قرار گذاشتن با فردی دیگر است. این اشتباه را نکنید، زیرا در حالیکه در رابطه رمانتیک با فرد جدید هستید، فکر شما در پی عشق قبلی خواهد بود و این نه تنها خیانت به احساس فرد جدید است بلکه هیچ کمکی به شما در فراموش کردن عشقتان نخواهد کرد.

بهترین راه برای فراموش کردن عشق اول

۳- با یکی از اعضای خانواده، دوست یا آشنایان خود که تجربه ای مشابه تجربه شما را داشته و با موفقیت آن را پشت سر گذاشته اند قرار بگذارید و با او صحبت کنید. قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

کمک گرفتن از دوستان

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس راهکارهای فراموش کردن عشق اول را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی