Eight Things to Always Say in an Interview

در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟ ۸ چیزی که همیشه باید در مصاحبه شغلی بگویید

۰
در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟ ۸ چیزی که همیشه باید در مصاحبه شغلی بگویید
امتیاز دهی به نوشته

مصاحبه های شغلی همیشه لحظات نگران کننده ای برایمان محسوب می شوند. قطعا مجبور به حضور در این مصاحبه ها شده اید و خود را برابر یک یا چند مصاحبه کننده دیده اید. حال این سوال پیش می آید که در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟ در این مطلب می خواهیم شما را با پاسخ های مهم به سوالات مصاحبه شغلی و تکنیک های مصاحبه شغلی آشنا کنیم، پس با آی آر میکس همراه باشید!

چگونه خود را در مصاحبه شغلی معرفی کنیم؟ آموزش تکنیک های مصاحبه شغلی

Eight Things to ALWAYS Say in an Interview

قطعا در طی زندگی بارها و بارها برای مصاحبه شغلی آماده شده اید و این سوالاتی هستند که اغلب قبل از مصاحبه شغلی پیش می آیند چگونه در مصاحبه شغلی موفق شویم؟ یا چگونه خود را در مصاحبه شغلی معرفی کنیم؟.هر مصاحبه با مصاحبه ‌های دیگر متفاوت است، به دلیل این که هر شغل با شغل دیگر و هر مصاحبه‌گر با دیگری متمایز می باشد. ولی در همه مصاحبه‌ ها مواردی وجود دارند که به ‌‌ندرت تغییر می کنند. در این مطلب، هشت موردی را که همیشه بایستی در مصاحبه شغلی گفته شود را آورده ایم:

۱- این که کاملا شرکت را می شناسید

برای این که به مصاحبه گر نشان دهید در مورد شرکت، تحقیق کرده‌اید؛ اطلاعات جمع آوری شده را با او در میان بگذارید. قبل از رفتن به مصاحبه شغلی، نگاهی به سایت شرکت، شبکه ‌های اجتماعی، مقالات اخیر و هر آن چه به دست آورده اید بیاندازید. این کار یکی از مهمترین تکنیک های مصاحبه شغلی خواهد بود. حوزه‌ کاری شرکت و رخداد‌های مرتبط با آن را بشناسید و سعی کنید مصاحبه گر را قانع کنید که به شرکت علاقه دارید.

تکنیک های مصاحبه شغلی

۲- درباره‌ تجربیات کارهای قبلی خود صحبت کنید

فرد مصاحبه کننده، درباره‌ تجربه ‌‌های قبلی تان سؤالاتی خواهد پرسید. از این سوالات به عنوان فرصتی برای اثبات توانایی‌ هایتان در انجام شغل مورد نظر استفاده کنید. در مورد کارهای مرتبطی که قبلا انجام داده‌اید و نتایج آن ها صحبت کنید. توضیح دهید که موفقیت ‌های قبلی شما، به موفقیت‌ های شغل جدیدتان کمک خواهد کرد. توانایی خود را اثبات کنید زیرا معرفی خود در مصاحبه شغلی یکی از مهمترین نکات لازم خواهد بود. طبیعتا فرد مصاحبه کننده به دنبال کسب بیوگرافی در مصاحبه استخدامی خود خواهد بود و شما باید در این زمینه به او کمک کنید.

۳- نشان دهید توانایی لازم در کار گروهی دارید

توانایی انجام کار گروهی، یکی از خصوصیاتی است که کارفرمایان به آن اهمیت زیادی می دهند. مصاحبه گر قصد دارد از شما بشنود که چطور در گذشته کار تیمی خود را انجام داده و در آن به موفقیت رسیده‌ اید. درباره نقش خود در کار تیمی و موفقیت آن توضیح دهید. شرکت ‌ها می‌خواهند گروه‌ هایی ایجاد کنند که مدیریت خودشان را عهده‌ دار شده و نتیجه قابل‌ قبولی داشته باشند. سوالات متداول مصاحبه استخدامی هم بر همین اساس تنظیم می شوند و می توان به بحث کار گروهی توجه زیادی داشت.

سوالات متداول مصاحبه استخدامی

۴- نشان دهید که همیشه به ‌دنبال یادگیری هستید

کارفرمایان می‌ خواهند در مورد سازگار شدنتان با روش‌ های جدید بدانند، بنابراین درباره‌ علاقه ‌تان به یادگیری صحبت کنید. به مصاحبه‌ گر بگویید که همیشه مقالاتی برای شناخت روندهای جدید صنعت، مطالعه و با افراد با تجربه‌ مشورت می کنید (البته اگر واقعا این کارها را انجام می دهید!). حتی می ‌توانید به چند نمونه از نشریات و وبلاگ هایی که مطالعه کرده‌ اید، اشاره کنید. در این قسمت به فن بیان در مصاحبه استخدامی نیاز دارید و باید بتوانید دانش خود را به خوبی به طرف خود منتقل کنید. می توانید از قبل، متن معرفی خود در مصاحبه را روی کاغذ بنویسید و به موارد مختلف توجه کنید.

۵- نشان دهید آدم با انگیزه‌ای هستید

وقتی می‌گویید آدم با انگیزه‌ای هستید، بایستی آن را در عمل نیز نشان دهید. این یعنی: کمک به بهتر شدن عملکرد شرکت و مولد بودن‌ در شغلتان. هر دوی این موارد به کارفرمایان نشان می ‌دهند که می توانند روی شما حساب کنند. توضیح دهید که این انگیزه‌ بالا در گذشته چطور به شما کمک کرده و در آینده قرار است یاری رسان شما در انجام بهتر وظایفتان باشد. هرگز نباید نقطه ضعف در مصاحبه استخدامی از خود نشان دهید و یکی از این نقاط ضعف، کمبود اعتماد به نفس و انگیزه است. البته نباید از تکنیک های مهم زبان بدن غافل شوید و دانستن این نکات هم به شما کمک ویژه ای خواهد کرد.

نقطه ضعف در مصاحبه استخدامی

۶- هیجان‌ خود را برای این شغل ابراز کنید

داوطلب با هیجان، کسی است که کار را فقط برای رفع نیاز نمی خواهد. این مسئله به این معنی است که وظایف شغلی را به بهترین نحو انجام خواهید داد. مصاحبه کننده با دیدن هیجانتان، دید خوبی نسبت به شما پیدا خواهد کرد. کارفرمایان، به کارمندان خوش بین نیاز دارند و شور و هیجان شما نشان ‌دهنده‌ خوش بین بودن شماست. اینجا است که باید بدانید در مصاحبه استخدامی چه بپرسیم؟ سوالاتی که شما می پرسید باید بیانگر هیجانتان باشند و به خوبی نشان دهند که انسان علاقه مندی هستید.

۷- نشان دهید که طرح مشخصی در ذهن دارید

در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟ مهم ترین موضوع در مصاحبه شغلی، نشان دادن منفعتی است که از شما به شرکت می ‌رسد و (نه نفعی که شما می ‌برید). این مساله مهم را فراموش نکنید و با دانستن این موضوع به انواع سوال در مصاحبه توجه کنید. به کارفرمایان توضیح دهید که چگونه وظایفتان را انجام خواهید داد. قطعا نباید تمام جزئیات عملی شوند، اما تعدادی ایده‌ عمومی که فکر می کنید به نتایج خوبی منجر می ‌شوند را مطرح نمائید.

انواع سوال در مصاحبه

۸- مدت زمان همکاری با شرکت را مشخص کنید

این یک موضوع اضافی است که شاید همیشه مطرح کردنش در مصاحبه درست نباشد. اما اگر از نتیجه مثبت آن مطلع هستید، بهتر است آن را بر زبان بیاورید. سوالات رایج در مصاحبه شغلی بر حول محور این موضوع و البته بحث درآمد مد نظر شما می چرخند. مصاحبه کننده، می خواهد بداند که شما در شرکت می مانید‌ و برنامه ‌ای برای خروج سریع از شرکت ندارید. اگر علاقه مندید برای مدتی طولانی در شرکت کار کنید، این مورد را در مصاحبه شغلی خود ذکر کنید و صرفا به سوالات مصاحبه شغلی اکتفا نکنید.

چه برای شغل مهندسی و چه منشی دفتری، موارد فوق به ندرت تغییر می ‌کنند. اگر موارد بالا را به یاد داشته باشید، بهترین عملکرد را در مصاحبه شغلی خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم پس از بررسی این مطلب، نکات مهم انتخاب شغل مورد علاقه در آینده را هم مطالعه کنید.

مصاحبه شغلی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره مصاحبه شغلی و نکات مهم این رویداد حساس با هم صحبت کردیم. اگر تجربه حضور در این مصاحبه ها را دارید، از مشاهدات خود برای ما توضیح دهید!

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی